Se indlæg
Singapore Airlines Flight SQ368 catches fire at Changi Airport
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/06-2016 17:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Holy phuck, sidder bare og filmer mens vingen står i flammer, hvorfor bliver der ikke råbt og skreget, EVACUATE, EVACUATE???!! http://www.pprune...-fire.html Redigeret af JohnBKK d. 27/06-2016 17:59 |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 27/06-2016 19:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Det undre mig lidt at man vælger at flyve tilbage til Singapore istedet for at nødlande i i Krabi eller på Phuket da man vender flyet i luftrummet over Thailand, tæt på Ko Libong. Men det er jo min vurdering med den baggrund jeg har som brandmand først i Roskilde lufthavn derefter i Kastrup og indsatsleder fly i Kangerlussuaq Airport, ( Sønderstrømfjord, Grønland), indtil 2013. Da flyet med sikkerhed har dumpet det meste brændstof og branden færrest opstår ved landingen, der er en stor varme udvikling i motorerne ved start og landing. Så det er helt ok at lade folk blive i flyet. Indsatsen fra beredskabet ved denne indsats er helt efter bogen og til UG++. Angreb med 2 crash tendere fra forsiden med vinden i ryggen, den sidste mod vinden når det værste sorte rør er væk, så kan han se hvad han laver. De crash tendere de bruger her er bemandingen 2 mand, en til at kører og en til at slukke. I Kastrup er responsen tiden 180sec over alt i lufthavnen fro brand og redning. Det kan godt være at nogle mener at det er lang tid, men normalt er man varslet og kaldt ud når flyet er på vej ned Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/06-2016 19:36
|
Tak til en fagmand for en prof. kommentar.. Ja, hvorfor returnere? Synes det er endnu et eksempel på skræmmende dårlig judgement fra automatpiloter/keep face obsessed nationaliteter, solly.. sådan er det sgu bare. Et par ting undrer mig: Hvorfor evakuerer de ikke i venstre side, hvorfor kører de brandbiler ikke bare direkte til flyet, og ikke taxiway, og jeg synes det går lige langsomt nok med det sprøjten.. PS: Nå ja, du svarede faktisk på det her i dit indlæg, synes dog stadig det halter lidt.. Du kender nok denne fra din tid på Sondy: https://www.flick...5502464390 Redigeret af JohnBKK d. 27/06-2016 19:54 |
|
|
natty |
Lagt på d. 27/06-2016 19:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Cool og rolig fotograf mon flyet landede på automatpilot?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/06-2016 20:00
|
Smut nu snatty, du stinker af JP 4.. |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 28/06-2016 19:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
JohnBKK skrev: Tak til en fagmand for en prof. kommentar.. Ja, hvorfor returnere? Synes det er endnu et eksempel på skræmmende dårlig judgement fra automatpiloter/keep face obsessed nationaliteter, solly.. sådan er det sgu bare. Et par ting undrer mig: Hvorfor evakuerer de ikke i venstre side, hvorfor kører de brandbiler ikke bare direkte til flyet, og ikke taxiway, og jeg synes det går lige langsomt nok med det sprøjten.. PS: Nå ja, du svarede faktisk på det her i dit indlæg, synes dog stadig det halter lidt.. Du kender nok denne fra din tid på Sondy: https://www.flick...5502464390 Jeg kan godt uddybe det lidt mere.
Det crach du linker til er fra 1976 og det er lidt før min tid, jer var der fra 2006 til 2013, men har set mange videoer fra den. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/06-2016 19:40
|
Tak for uddybende kommentar.. Ja, der er mange "keyboard pilots" klar med alle mulige kloge og mindre kloge comments, mig selv inklusive! Sådan er det vel når man nu om dage er på nettet næsten live når tingene sker, og kan ytre sig lynhurtigt.. Nogle mente at der ikke var lavet fueldump, derfor den stoppede ret langt nede af runway, dvs. overweight og en dump i luften ville vel også være risikabelt ved et fuel leak? De hævder dog det var et oil leak, men olie brænder da ikke en hel vinge af? Piloterne tog vel deres beslutninger på kort tid, og afvejede for og imod hvad der var bedst, selvom jeg ikke kan undgå at tvivle, netop pga. kulturen i Asien, de er sgu´tte gode til lynhurtige ansvarlige beslutninger, og det er selvfølgelig min helt egen personlige opfattelse, og det ved alle vel efterhånden, høhø! |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/07-2016 11:22
|
Ny video, fra kabinen.. skræmmende passivt crew, de folk vil sgu da ud af den brandfælde! - og snakken går: "Welcome to the age of mobile phones with video cameras, and the internet, ladies and gentlemen. I for one need no more facts to decide that the flight crew screwed up on this one. The screamingly obvious is staring us in the face... The silence from SQ is equally as obvious. They are also aware the captain made a bad call. So staying stumm. I hope he has a good pension plan. I feel sorry for him. Evac evac would be a blameless call. The wing was on fire after all. But... The real issue here is about Singapore culture, and at the heart, the education system. They pat themselves on the back for getting some of the best exam results in Asia.. But this is achieved through rote learning and following the model answer. None of them are encouraged to think for themselves. They tend to rely on others. Shit, the wing is on fire. But help is on its way. Let's trust in them... Luckily it turned out well. But probably not for the poor captain." http://www.pprune...re-25.html |
|
Spring til debat: |