Se indlæg
Britain votes to break with EU
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 24/06-2016 09:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
"German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier warned this month that a British departure would be a shock requiring quick action to avert the "disintegration" of the bloc. "Small countries that are economically at least as affluent as the UK are the main ones at risk, especially Denmark and potentially also Sweden," said Carsten Nickels of the Teneo analyst group in Brussels." http://www.bangko...ak-with-eu |
|
|
buick |
Lagt på d. 24/06-2016 09:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Så er det bare at stemme DF næste gang så vi også kan få vores afstemning |
|
|
sony |
Lagt på d. 24/06-2016 11:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Tror du selv på det lorte parti, det sgu nok det mest hykleriske parti der er inde på den borg, de har det kun i kæften lige så snart der skal laves noget bakker de ud. Eller siger de ikke vil ødelægge efterlønnen for derefter og gå ind og stemme for at ødelægge den. NEVER NEVER NEVER det lorte parti. bum Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
click |
Lagt på d. 24/06-2016 12:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Tror du selv på det lorte parti, det sgu nok det mest hykleriske parti der er inde på den borg, de har det kun i kæften lige så snart der skal laves noget bakker de ud. Eller siger de ikke vil ødelægge efterlønnen for derefter og gå ind og stemme for at ødelægge den. NEVER NEVER NEVER det lorte parti. bum Man kan jo mene hvad man vil men indtil videre har kun EL & DF sagt at vi må have en folkeafstemning Hvorimod socialdemokraterne & venstre har været ude og sagt det behøver Danmark ikke det er sku nok derfor der er så meget politikerlede i Danmark Jo før Danmark forlader lorte EU jo bedre så bare få sat gang i den folkeafstemning jo hurtigere jo bedre Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 24/06-2016 12:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Slap nu helt af. Alle hidser sig op, pundet styrtdykker og aktie markedet krukker i England. Men de er altså med i 2 år mere. Først derefter vil alle nye aftaler træde i kraft. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 24/06-2016 12:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
click skrev: Tror du selv på det lorte parti, det sgu nok det mest hykleriske parti der er inde på den borg, de har det kun i kæften lige så snart der skal laves noget bakker de ud. Eller siger de ikke vil ødelægge efterlønnen for derefter og gå ind og stemme for at ødelægge den. NEVER NEVER NEVER det lorte parti. bum Man kan jo mene hvad man vil men indtil videre har kun EL & DF sagt at vi må have en folkeafstemning Hvorimod socialdemokraterne & venstre har været ude og sagt det behøver Danmark ikke det er sku nok derfor der er så meget politikerlede i Danmark Jo før Danmark forlader lorte EU jo bedre så bare få sat gang i den folkeafstemning jo hurtigere jo bedre Hvis en stemme på DF skaber mulighed for en dansk EU afstemning, stemmer jeg hjertens gerne på DF. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 24/06-2016 12:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Jeg kan godt følge arbejdsløse (EL) og pensionisterne (DF)'s vælgere har den holdning de har. Men som virksomhedsejer og en del af drivkraften i vores samfund, håber jeg inderligt ikke EU og det indre marked kollapser. For så vil der være færre penge til pension og de arbejdsløse og mindre arbejde til de arbejdsdygtige. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 24/06-2016 12:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg tror lige omkring efterlønnen, er der ingen på Borgen, der ikke har haft deres lange fingre i kagedåsen efter at have lovet guld og grønne skove. De eneste, der ikke har været på den galej, er revolutionsromantikerne i Enhedslisten. Men deres "løfter" kommer med en grum bagtanke.. Et kommunistisk samfund, hvor privat virksomhed er kvalt og privat ejendomsret er fjernet. Disse mørke kræfter har jo haft vidunderlig succes i verden indtil nu... Selv et af verdens rigeste lande på olie og råstoffer kan en venstreorienteret styreform, som i Venezuela, få fucket i bund (Hedder det vist på moderne dansk) Men ellers er der INGEN samfund EVER, der har haft den styreform Enhedslisten sukker efter, som har haft den fjerneste succes. Og for at gnide salt i såret på hyklerilisten er Enhedslistens politiske ideologiske målstyring, udtrykt i deres principprogram en direkte krænkelse af Menneskerettighederne. Det glemmer de bare, når deres smukke unge piger i front(troede ellers at de gik ind for kønskvoter) vræler til alle sider. Sandheden om deres ideologi skal findes i skyggerne og de skumle mørke kældre, hvor baglandet (de mandlige ideologer) gemmer sig. Jeg er dog fuldstændig enig i kritikken af DF, der oftest omtales som et "højreorienteret parti" (mest af venstrefløjen) De er i virkeligheden ærke socialdemokrater, men med en anderledes indvandrerpolitik.... Det er måske DER, at man skal se grunden til at de gik med til at pille ved f.eks. efterlønnen. For JEG er gammel nok til at huske ham "statsministeren" med cykelhjelm stå, bøvse for åbne mikrofoner, og vifte med et efterlønsbevis og garantier.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 24/06-2016 12:52
|
Atrox skrev: Jeg kan godt følge arbejdsløse (EL) og pensionisterne (DF)'s vælgere har den holdning de har. Men som virksomhedsejer og en del af drivkraften i vores samfund, håber jeg inderligt ikke EU og det indre marked kollapser. For så vil der være færre penge til pension og de arbejdsløse og mindre arbejde til de arbejdsdygtige. Hvad mener du med at det indre marked kollapser? |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 24/06-2016 13:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
Forskellen er nu blot at englænderne selv står til ansvar for deres politik, og dermed også selv kan ændre det i modsætning til før. Kortsigtet oplever de måske en negativ chok effekt økonomisk, men den skal nok komme på benene igen. Landet kan nu selv bestemme over deres penge istedet for at sende milliarder til EU hvor de så fordeler dem. Og igen, det hele kommer til at gå skridt for skridt. Virksomhederne i UK skal nok stadig kunne sælge deres vare, det er en skrøne at ingen gider el. kan handle med et ikke-EU land. Toldbarrierene skal der nok findes en fornuftig løsning på. Der er simpelthen intet belæg for at påstå at UK synker til afgrunden efter dette valg. Det er ren skræmmekampagne. EU bureakraterne har fået sig en gevaldig lussing og man kan håbe at det fortsætter indtil tingene bliver lavet drastisk om. Det ER muligt at samarbejde uden at lave en decideret union. Det er svært at erkende at EU eksperimentet var forfejlet i sin nuværende form, men når EU betaler ens løn så holder man kæft. Jeg kan godt forstå briterne. Jeg tror ikke de fleste er decideret imod al hvad der hedder EU samarbejde, men mange er nok bare trætte af alle de konstante dårlige nyheder om EU samt den magtesløshed og mangle på handling når tingene går skævt, som fx under finanskrisen og folkevandringerne fra mellemøsten. Derudovrer ved briterne ikke om de nogensiden for muligheden for en udmeldelse igen. Husk på, at UK jo til enhver en tid lægge deres standard på fx miljøpolitikken op ad EU's...således at det batter...men nu har de blot selv styringen. Så man kan godt misunde dem lidt. |
|
|
sony |
Lagt på d. 24/06-2016 13:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
click skrev: Tror du selv på det lorte parti, det sgu nok det mest hykleriske parti der er inde på den borg, de har det kun i kæften lige så snart der skal laves noget bakker de ud. Eller siger de ikke vil ødelægge efterlønnen for derefter og gå ind og stemme for at ødelægge den. NEVER NEVER NEVER det lorte parti. bum Man kan jo mene hvad man vil men indtil videre har kun EL & DF sagt at vi må have en folkeafstemning Hvorimod socialdemokraterne & venstre har været ude og sagt det behøver Danmark ikke det er sku nok derfor der er så meget politikerlede i Danmark Jo før Danmark forlader lorte EU jo bedre så bare få sat gang i den folkeafstemning jo hurtigere jo bedre Selvfølgelig skal vi ud af eu. Stoler bare ikke en skid på df . Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/06-2016 13:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Militærjunta i Thailand, Rodrigo Duterte som præsident i Filippinerne, UK ud af EU - nu mangler vi bare, at de vælger Donald Trumph i USA. Nå, men der er da én positiv ting: Nu kan vi se, hvad en udtræden af EU får af konsekvenser, og det kan måske få EU-modstanderne i Danmark til at dæmpe sig lidt, fordi alle vil kunne se, at de stikker blår i øjnene på deres vælgere. @The_Horror: Forskellen er nu blot at englænderne selv står til ansvar for deres politik, og dermed også selv kan ændre det i modsætning til før. Kortsigtet oplever de måske en negativ chok effekt økonomisk, men den skal nok komme på benene igen. Landet kan nu selv bestemme over deres penge istedet for at sende milliarder til EU hvor de så fordeler dem. Og igen, det hele kommer til at gå skridt for skridt. Nej, de vil stadig være nødt til at indrette sig efter EU, og de slipper ikke for at betale, de slipper blot for at være med til at bestemme. Spørg Nordmændene, hvordan det fungerer. Hertil kommer, at de risikerer en opsplitning af UK, eftersom både skotter og nordirere gerne vil være med i EU, og begge allerede har udtalt ønsker om en afstemning om at forlade UK. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 24/06-2016 13:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Historien viser jo også klart og tydeligt, at når tingene skal styres fra et centralt sted i et storrige, går det galt. Romerrigets fald. United kingdom, Stortyskland et rige et folk og Sovjetunionen, for at nævne nogle enkelte. Ved ikke hvordan USA bærer sig ad. De er da allesammen indvandrer. Kina har måske også løsningen? De har været et storrige i flere generationer. Jeg afventer spændt hvordan ASEAN vil udvikle sig. Men lad os hylde luftfarten og internettet, som bringer folkeslagene sammen. Måske bliver der fred, når vi alle har samme hudfarve og samme sprog og er lige rige eller lige fattige. NØD BRYDER ALLE REGLER
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 24/06-2016 13:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Sjældent jeg er enig med en sørøverkapitalist som Lars Seier, men i dette tilfælde er jeg det: "EU er gået langt udover grænserne for, hvad der har nogen som helst legitimitet. Det er så uendeligt sjældent, at befolkningerne får til at give deres besyv med. Det er jo Sovjetunionen om igen" - siger han. [img]http://business.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_960x545/image/21/216463/13787171-lars-seier.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.busine...men-folk-k |
|
|
kiml |
Lagt på d. 24/06-2016 13:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Stemme på DF det kan du seriøst ikke mene. de snakker meget om Helles løfte brud. men burde kigge sig i spejlet. De har absolut intet leveret andet end tom snak. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 24/06-2016 14:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
[/quote] Nej, de vil stadig være nødt til at indrette sig efter EU, og de slipper ikke for at betale, de slipper blot for at være med til at bestemme. Spørg Nordmændene, hvordan det fungerer. [/quote] Helt aerligt det lyder lidt underligt at UK skal indrette sig efter EU og de slipper ikke for at betale. Hvis man melder sig ud af en forening slipper man da for at betale kontingent. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 24/06-2016 14:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Men som virksomhedsejer og en del af drivkraften i vores samfund. huj hej hvor du kan. Atrox skrev: Jeg kan godt følge arbejdsløse (EL) og pensionisterne (DF)'s vælgere har den holdning de har. Men som virksomhedsejer og en del af drivkraften i vores samfund, håber jeg inderligt ikke EU og det indre marked kollapser. For så vil der være færre penge til pension og de arbejdsløse og mindre arbejde til de arbejdsdygtige. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 24/06-2016 14:16
|
kiml skrev: Men som virksomhedsejer og en del af drivkraften i vores samfund. huj hej hvor du kan. Atrox skrev: Jeg kan godt følge arbejdsløse (EL) og pensionisterne (DF)'s vælgere har den holdning de har. Men som virksomhedsejer og en del af drivkraften i vores samfund, håber jeg inderligt ikke EU og det indre marked kollapser. For så vil der være færre penge til pension og de arbejdsløse og mindre arbejde til de arbejdsdygtige. Viser vel egent meget godt hvem EU gavner og ikke gavner. Folket har valgt i. England, kapitalismen må herefter rette ind. |
|
|
click |
Lagt på d. 24/06-2016 14:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Militærjunta i Thailand, Rodrigo Duterte som præsident i Filippinerne, UK ud af EU - nu mangler vi bare, at de vælger Donald Trumph i USA. Jeg håber da stærkt på at Donald Trumph vinder hvad skal resten af verden dog med en Hillary Clinton der har vist været mere end rigeligt præsidenter i USA med navnet Clinton Nå, men der er da én positiv ting: Nu kan vi se, hvad en udtræden af EU får af konsekvenser, og det kan måske få EU-modstanderne i Danmark til at dæmpe sig lidt, fordi alle vil kunne se, at de stikker blår i øjnene på deres vælgere. Det kommer nok til at gøre ondt på dig når de danske vælgere ser hvor godt det kommer til at gå England uden for det forpulede EU Men det er jo så typisk socialdemokratisk tankegang at vi skal blive i EU så deres rådne partifæller kan komme ned og skumme kagen i EU om man så sælger hele Danmark til spotpris gør jo ikke en socialdemokrat noget bare han/hun selv kan putte i sine lommer Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/06-2016 15:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Nej, de vil stadig være nødt til at indrette sig efter EU, og de slipper ikke for at betale, de slipper blot for at være med til at bestemme. Spørg Nordmændene, hvordan det fungerer. Helt aerligt det lyder lidt underligt at UK skal indrette sig efter EU og de slipper ikke for at betale. Hvis man melder sig ud af en forening slipper man da for at betale kontingent. Hvis de vil have adgang til det indre marked i EU, må de indrette sig efter EU's krav - det gælder varesikkerhed, den fri bevægelighed over grænserne for både personer og varer - og mange andre ting. De kommer også til at bidrage økonomisk til EU. Det er ikke noget, jeg digter, det fungerer allerede sådan med Norge. Man kan nok være helt sikker på, at UK ikke får bedre forhold end Norge, når man selv har meldt sig ud af "klubben". |
|
Spring til debat: |