Se indlæg
 Udskriv debat
Er det dig vi mangler? [Hua Hin]
Erdetdigvimangler
Hej!

Vi leder efter endnu en dansker til vores kontor!
Vi er en Skandinavisk virksomhed som arbejder indenfor e-commerence og som har et kontor i Hua Hin i Thailand hvorfra vi oversætter produkttekster m.m. fra engelsk til de skandinaviske sprog. Det er her du kommer til at arbejde hvis du får jobbet!

Fakta omkring jobbet:

• Arbejdstiden er fra 8-17 mandag til torsdag og 8-16 alle fredage.
  • Lønnen er på 30.000 baht.
  • Du får gratis logi - vi er 3 mand der pt. bor sammen i et hus hvor der er et værelse klar til dig!

Krav til ansøgere:

• Vi leder efter en som er hurtig på tasterne.
  • Du forventes at kunne mestre det danske og engelske sprog på skrift.

Leder du efter en god mulighed for at arbejde og bo i udlandet? Måske er det dig vi leder efter! Nysgerrig? Du er mere end velkommen til at stille spørgsmål eller til at kontakte mig direkte.

Mvh

hugoboerge
Erdetdigvimangler skrev:

Hej!

Vi er en Skandinavisk virksomhed som arbejder indenfor e-commerence og som har et kontor i Hua Hin i Thailand hvorfra vi oversætter produkttekster m.m. fra engelsk til de skandinaviske sprog. Det er her du kommer til at arbejde hvis du får jobbet!

Fakta omkring jobbet:

• Du får gratis logi - vi er 3 mand der pt. bor sammen i et hus hvor der er et værelse klar til dig!

Krav til ansøgere:

Leder du efter en god mulighed for at arbejde og bo i udlandet? Måske er det dig vi leder efter! Nysgerrig? Du er mere end velkommen til at stille spørgsmål eller til at kontakte mig direkte.

Mvh

Undskyld - men der er ikke meget koed paa den job annonce udover at der naevnes en loen som er under minimum THB 50,000.- som kraeves ifm udstedelse af en arbejdstilladelse samt at der stilles et rum til raadighed.

Hvad med

- flybillet DK/Thailand/DK - rejseomkomstning afholdes af hvem ?
- arbejdstilladelse ? Arbejdsgiver skal soerge for at det er i orden
- sygesikring ?

Det er blot faa punkter.

Erdetdigvimangler
Hej HugoBørge Smile

Du har ret, der er ikke meget kød på. Også derfor jeg skrev at folk var mere end velkommen til at skrive, hvis de var nysgerrige eller havde spørgsmål.

Mht. dine spørgsmål, så kan du hurtigt lige få svar her:

- flybillet DK/Thailand/DK - rejseomkomstning afholdes af hvem?
Det gør vedkommende selv.
Vi er ansatte som freelancers med kontrakt - vi har derfor ikke behov for en arbejdstilladelse. Vi tager heller ikke et job fra en Thailænder, da jobbet rent logisk kun kan blive besat af en fra Skandinavien.
- sygesikring ?
Det er op til folk selv om de vil være forsikret eller ej. Det kan dog kun anbefales!

Mvh

hugoboerge
Erdetdigvimangler skrev:

Hej HugoBørge Smile

Du har ret, der er ikke meget kød på. Også derfor jeg skrev at folk var mere end velkommen til at skrive, hvis de var nysgerrige eller havde spørgsmål.

Vi er ansatte som freelancers med kontrakt - vi har derfor ikke behov for en arbejdstilladelse. Vi tager heller ikke et job fra en Thailænder, da jobbet rent logisk kun kan blive besat af en fra Skandinavien.
- sygesikring ?
Det er op til folk selv om de vil være forsikret eller ej. Det kan dog kun anbefales!

Mvh

Jeg takker for svar. Jeg vil dog saette et sporgsmaaltegn omkring udsagnet omkring arbejdstilladelse eftersom det er arbejde udfoert indenfor Thailand og saa er det ligegyldigt om man tager job fra en Thailaender.

Hvad form for opholdstilladelse har i saa om jeg maa spoerge ?

vandango
Der burde også følge en danske sygeforsikring med, månedslønnen er jo kun på 5600 kr.
Kommer man galt afsted derude, risikerer man jo at få ødelagt resten af sit liv, både helbredsmæssigt men også økonomisk.

Erdetdigvimangler
vandango skrev:

Der burde også følge en danske sygeforsikring med, månedslønnen er jo kun på 5600 kr.
Kommer man galt afsted derude, risikerer man jo at få ødelagt resten af sit liv, både helbredsmæssigt men også økonomisk.

Det gør der ikke. Jeg er ansat i virksomheden og har selv en privatforsikring som jeg selv har tegnet. Som du selv siger, så kan det hurtigt gå galt. Man tror altid at det er naboen det sker for og aldrig en selv.

Mvh

Druwor
Erdetdigvimangler skrev:

Hej HugoBørge Smile

- sygesikring ?

Mvh

Ansat som freelancer på kontrakt, så er man jo ansat i Thailand oskal følge de regler der er i Thailand. Det vil sige at man skal have arbejdstilladelse og den skal firmaet sørge for og lønnen er min. 50.000THB.
Hevde i tænkt jer at man skal rejse til Thailand og arbejde på er turistvisum.

Hvem står bag firmaet ?.

Lyder lidt skummelt.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

JohnBKK
Erdetdigvimangler skrev:

Hej!

Fakta omkring jobbet:

Krav til ansøgere:

Mvh

Hvad er "e-commerence"???

Må da håbe de produkter i afleverer til kunderne er udfærdiget på ordentligt dansk, men bare i er "hurtige på tasterne", så er alt fjong, ikke?

Smile

Erdetdigvimangler

Hvad er "e-commerence"???

Må da håbe de produkter i afleverer til kunderne er udfærdiget på ordentligt dansk, men bare i er "hurtige på tasterne", så er alt fjong, ikke?

Smile

Tak for dit input.
Hav en god dag.

sudsakhon
Interessant med mulighed for at arbejde i Thailand og dejligt at høre, at dansk entreprenørskab udvikles..

Men hvilken hjemmel. I thailandsk retspraksis henholder I jer til, når I angiver at de givne ansættelsesforhold ikke kræver, at firmaet skal søge arbejdstilladelser for den nye medarbejder?
Som jurist og med mangeårigt ansættelse i forskellige stillinger i Thailand, er denne mulighed ny for mig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
hugoboerge
hugoboerge skrev:

Erdetdigvimangler skrev:

Hej HugoBørge Smile

- sygesikring ?

Mvh

Jeg takker for svar. Jeg vil dog saette et sporgsmaaltegn omkring udsagnet omkring arbejdstilladelse eftersom det er arbejde udfoert indenfor Thailand og saa er det ligegyldigt om man tager job fra en Thailaender.

Hvad form for opholdstilladelse har i saa om jeg maa spoerge ?

@Erdetdigvimangler - du har ikke svaret paa spoergsmaalet omkring hvilken form for opholdstilladelse i har , dig selv inklusive.

Skal lige naevne at selv frivillig arbejdskraft dvs man giver hjaelp til en eller anden institution saa kraeves der en arbejdstilladelse.

vandango
Skal det forstås sådanne?
Den thailanske stat kræver en minimumsløn på 50.000 baht om måneden for at få arbejdstilladelse.

hugoboerge
vandango skrev:

Skal det forstås sådanne?
Den thailanske stat kræver en minimumsløn på 50.000 baht om måneden for at få arbejdstilladelse.

@Vandango - der er forskellige satser men for det niveau vi taler om her plus at det ogsaa afhaenger af forskellige nationaliteter saa vil minimum for en dansker vaere THB 50,000.-. Der findes et skema over de forskellige satser hos Ministry of Labour.

[url]
http://www.doingb...rkers.html
[/url]

vandango
Takker HB. nu forstår jeg så bedre hvorfor, den ellers så friske og frejdige Hua Hin mand blev lidt stille, da der blev spurgt ind til arbejdstilladelse.

JohnBKK
Det er sgu utroligt så mange elendige scam "firmaer" der poster efter folk her på sitet, og så hjælper vi nyttige idioter dem i indlæg efter indlæg, med viden og info om hvad de skal gøre for at overholde loven i LOS.

Simpelthen utroligt, skrid dog med jer i værdiløse møgunger og få jer et rigtigt job..

Angry

moerk5002
Selvfølgelig kan I ikke arbejde uden arbejdstilladelse. I skal også have et registereret firma. Og lønnen skal som nævnt være på min. 50.000 bht hvoraf der skal betales skat.

I er helt ude i hampen med det job. Håber ikke der er nogen som springer på. Bliver i taget i at arbejde, ryger i direkte i kachotten og bøden bliver stor... Efterfølgende udvisning i min. 5 år....

Vi har lige haft en tilsvarende sag her i badebyen... han sad ca 2 måneder og måtte til sidst punge ud med ca 150.000 bht ( hørt fra 3. hånd ). Samtidig fik han tæsk næsten dagligt derinde og måtte til reperation i Danmark da han endelig kom hjem.

Nahm
@JohnBkk,

Simpelthen utroligt, skrid dog med jer i værdiløse møgunger og få jer et rigtigt job..

Angry
[/quote]

Ja eller få en dejlig førtidspention....det er der jo mange nassere i LOS der gør også. Violin
Mvh,
Nahm

vandango
Nahm skrev:

@JohnBkk,

Angry

Ja eller få en dejlig førtidspention....det er der jo mange nassere i LOS der gør også. Violin[/quote]

Nahm - hvorfor skal du resolut starte balladen i tråden, noget pis at håne JohnBKK fordi han evt. er blevet tilkendt førtidspension.

JohnBKK
Jeg er kold Phandango V. Bartman, folk kan sige hvad de vil, det preller af på mig, de får jo osse svinere af oversvinet her, ikke?

Men jeg knoklede da alligevel 37 år i hamsterhjulet inden jeg blev tvunget bort, og tak for det..

Cool

vandango
JohnBKK skrev:

Jeg er kold Phandango V. Bartman, folk kan sige hvad de vil, det preller af på mig, de får jo osse svinere af oversvinet her, ikke?

Men jeg knoklede da alligevel 37 år i hamsterhjulet inden jeg blev tvunget bort, og tak for det..

Cool

Ok - det vil så sige, at du har en kæmpe sviner til "pay back" til gode, den vil jeg straks sætte ind på din konto hos webmaster. Rolll

Håber så ikke at den vil trække renter. Rolll
Redigeret af vandango d. 21/06-2016 18:51

Spring til debat: