Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Livet som udlænding i Thailand » Andet
 Udskriv debat
Øl i Thailand
JohnBKK
Lad os få en snak om øllet, de gyldne dråber, og det meste er jo noget værre rævepis synes jeg.. Var Archa fan en periode, men fik efterhånden brækfornemmelser bare af at lugte til stadset, og så skiftede jeg til Chang Classic og blev positivt overrasket, indtil fornylig hvor jeg synes de smager ad h.... til. Meget, meget svært med øllet i LOS synes jeg. Ændrer de på opskrifterne mon? Nye brygmestre? Andre ting? Evtl. ekspertudsagn og inside-info er velkomne.

Nå, men for et par dage siden fandt jeg pludselig denne dåse i 7-11:

[img]http://static.thaivisa.com/forum/uploads/monthly_04_2016/post-56692-0-65987100-1460127950_thumb.jpg[/img] is not a valid Image.

Cheers Malt Riceberry Lager

Øl-snak ovre på ThaiGeezer: http://www.thaivi...riceberry/

Synes den er OK, frisk og ny i smagen, men ikke meget power, 5% og indhold 490 Ml. - Weird med de thai, reducere indhold og procent og sætte prisen op, sådan driver man monopol business..

Chang var en heftig sag tidligere, mener det var 6,9% og indhold 650 Ml. - ikke længere, sløve 5% og 620 Ml. og prisen er steget, pga. skat, men også profithunger, det er jo Thailand, ikke?

GAMBIT
CHEERS smager fint ! og så giver den ikke så hæftige hovedpiner som f.eks Chang IMO. En god smag af pilsner der er lys i smagen og blidt læskende.

Chang er fint - men synes ikke de helt rammer den smag af pilsner/Classic øl som jeg foretrækker. den har en tør afslutning.

CHEERS Riceberry må være ny for jeg har kun set Cheers "blå" og "rød" så den har jeg til gode at smage.

LEO - tja.. hvad skal man sige.. den er meget sæd i smagen, men fino til bare at knappe den ene op efter den anden. Ikke nogen "Nestea plundge" fornemmelse der skylder over en ved første tår.

Se plundge fornemmelse her

Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

sudsakhon
Jeg syntes, at Carlsberg smagte helt fantastisk før de blev kylet ud af markedet.

Nu da Carlsberg er kommet lidt tilbage købte jeg en kasse til familien og der skulle festes..
Det var en tynd kop te...

Jeg kan godt genkende, at man bliver træt af øllet.. Det er sket, at jeg har taget en Heineken. Bare for noget andet.
Det er også en tynd kop te...

Når jeg får det sådan, gider jeg ikke drikke øl.

Hvis vi tager en weekendtur til Pattaya, holder jeg dog af det hjemmelavede øl i Hopf Brauhaus

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
jens
Jeg plejer at drikke chang export, da den er brygget på europæisk malt og ligger tæt på dansk pilsner i smag.
Ellers så er der jo beer lao som er ejet af carlsberg med er splinternyt bryggeri i udkanten af Vientiane.
Deres lyse pilsner beerlao gold ligger meget tæt på alm carlsberg, og den mørke Dark er også rigtig god.
http://www.carlsb...Lager.aspx

hugoboerge
jens skrev:

Jeg plejer at drikke chang export, da den er brygget på europæisk malt og ligger tæt på dansk pilsner i smag.
Ellers så er der jo beer lao som er ejet af carlsberg med er splinternyt bryggeri i udkanten af Vientiane.
Deres lyse pilsner beerlao gold ligger meget tæt på alm carlsberg, og den mørke Dark er også rigtig god.
http://www.carlsb...Lager.aspx

Chang Export er udgaaet af sortimentet ligesom Chang Draught og Chang Light saa Chang nu kun fokuserer paa deres Classic.

Er enig i at Chang Export var en ganske udmaerket bryg og aarsagen til at man begyndte at drikke den var paa grund af oversvoemmelserne som ramte Chang's produktion af de andre maerker men ikke Export.

Sjovt nok er der ingen som har bragt Singha paa banen.

Bade-Dyr
Ingen snak om Pepsi Max / Coke Zero ?? Cheers
He he

Jeg drikker 2-4-6 øl om året, Og det er så det de har den dag vi er ude jeg drikker, Gøre ikke så meget hvad mærke det er, Bare det ikke er Heineken, Kan ikke drikke det "lort".

Lider nu ingen nød, Er ret sikker på jeg har drukket det jeg skal i mit liv der hjemme i gode gammel Danmark, Så det går nok. Violin

sank
Efterhånden bliver det kun til maden jeg drikker øl, og det har i mange år været Singha den passer godt til mad med den lidt kraftige smag, har prøvet den i DK men så skal det være til Thai mad.

Nero
For mig er Øl-mærket ikke det største problem...
Men hvor lidt øl der er i dåserne. Grin
Redigeret af Nero d. 11/06-2016 12:12

Isan
chang og Carlsberg i Thailand har ikke noget med øl at gøre synes jeg , singha er klart nr 1

http://www.poipla...?p=dc&c=48
Thailand er kanon , Thaigift 17 år Friends again

energy
Nogen der kender denne her ?.

Jeg menes ikke at have set den før på mine rejser.

http://www.theobr...24-33%20cl

thongsala
I gamle dage,drak jeg Amarit.

Fotofreak
Kunst !

Klik på foto for større billede
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/Kunstvaeligrk_zpsa905bd04.jpg

M.v.h. Fotofreak

buick
Leo er ikke noget specielt men klart den bedste øl her, altså udover bedre import øl som så til gengæld er i en prisklasse der er højere end øllet er værd så det gider jeg ikke.

Da jeg foretrækker at omgåes thaier og ikke faranger så bliver det stort set altid Leo samt Blend 285 og soda der er på bordet når vi skal drikke

jh
Min foretrukne når jeg er i Thailand er Tiger beer.De første gange jeg var der var det Singha beer jeg drak men efter jeg smagte Tiger blev det den foretrukne.Leo kan drikkes hvis der ikke kan kan købes andet.Chang beer bryder jeg mig ikke om.

1viggovax
buick skrev:

Leo er ikke noget specielt men klart den bedste øl her, altså udover bedre import øl som så til gengæld er i en prisklasse der er højere end øllet er værd så det gider jeg ikke.

Da jeg foretrækker at omgåes thaier og ikke faranger så bliver det stort set altid Leo samt Blend 285 og soda der er på bordet når vi skal drikke

samme her, dog kan jeg godt drikke den ny chang classik

sony
Rigtige mænd drikker Tuborg eller leo beerCheers
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

vandango
Min foretrukne var Singha.
På meget varme dage var det Chang Beer med isterninger i glasset.
Heineken er det værste sprøjt jeg nogensinde har smagt i Thailand.

Druwor
sony skrev:

Tuborg Classic og LEO Cheers
Du er hermed min ven Yo baby
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

click

Tuborg kan jeg da gå med til men Leo & Singha giver mig dårlig mave og hvem fanden gider sidde på potten alene og drikke øl NÆ må jeg så bede om en Archa eller til nød en Chang iskold uden isterninger Cheers
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

JohnBKK
Singha er da det værste rævepis, var der ikke noget med formalin i gamle dage? Det stank ihvertfald af det..

Sad

Spring til debat: