Se indlæg
Thai 777-300
|
|
Chrlau |
Lagt på d. 01/06-2016 00:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
Og piloter i dag kan overhovedet ikke flyve manuelt, for det lærer de slet ikke ! og alle piloter lander flyet på autopilot ? hmm hvordan kan man egentlig kende forskel på om det er manuelt, eller autopilot medmindre man spørger piloten bagefter ? Computere er noget forfærdelig møg som aldrig skulle være opfundet, for de gør kun flyvning mere usikker....hader computere. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/06-2016 13:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Chrlau skrev: Og piloter i dag kan overhovedet ikke flyve manuelt, for det lærer de slet ikke ! og alle piloter lander flyet på autopilot ? hmm hvordan kan man egentlig kende forskel på om det er manuelt, eller autopilot medmindre man spørger piloten bagefter ? Computere er noget forfærdelig møg som aldrig skulle være opfundet, for de gør kun flyvning mere usikker....hader computere. Naturligvis kan piloter lande manuelt og naturligvis lærer de at styre flyet, der er jo en grund til at de er der. desuden vil jeg nu mene at det aldrig har været mere sikkert at flyve og det har computere en stor del af ansvaret for. |
|
|
Chrlau |
Lagt på d. 01/06-2016 13:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
TomDK skrev: Chrlau skrev: Og piloter i dag kan overhovedet ikke flyve manuelt, for det lærer de slet ikke ! og alle piloter lander flyet på autopilot ? hmm hvordan kan man egentlig kende forskel på om det er manuelt, eller autopilot medmindre man spørger piloten bagefter ? Computere er noget forfærdelig møg som aldrig skulle være opfundet, for de gør kun flyvning mere usikker....hader computere. Naturligvis kan piloter lande manuelt og naturligvis lærer de at styre flyet, der er jo en grund til at de er der. desuden vil jeg nu mene at det aldrig har været mere sikkert at flyve og det har computere en stor del af ansvaret for. Lige netop min pointe - der var lige nogle undertoner af ironi i mit indlæg , men der er bare nogle som er meget overbevist om andet, og det er noget forfærdelig noget med alle de computere som er ombord på alle fly i dag. Samtidig er piloterne også blevet bedre i kraft af bedre uddannelse samt simulator træning som de skal op i 2 gange om året, så jo det er skam meget sikkert at flyve i dag |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 01/06-2016 17:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
TomDK og Chrlau I lever sgu da i en drømmeverden, hahaha! Er godt klar over det ikke er morsomt at få hevet sin tro på "sikker computerflyvning" osv. osv. væk - men I kan da bare undersøge sagerne, samt læse indlæg #53 vedr. det Asiana B777 styrt i KSFO, vågn da op, amatører! Det har aldrig været mere risikabelt at flyve end nu, hvor luftrummet er proppet til bristepunktet, vertikal og horisontal afstand mellem flyene er skrumpet, og så til min yndlingsaversion: Beduin- og Asien selskaberne, der gerne vil lege med i moderne flyvning, fint nok, men så skal de også flytte sig med deres middelalderkultur vedr. face, ære, respekt for uduelige chefer og piloter, bare fordi de er ældre, den går bare ikke længere.. |
|
|
Chrlau |
Lagt på d. 01/06-2016 19:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
JohnBKK skrev: TomDK og Chrlau I lever sgu da i en drømmeverden, hahaha! Er godt klar over det ikke er morsomt at få hevet sin tro på "sikker computerflyvning" osv. osv. væk - men I kan da bare undersøge sagerne, samt læse indlæg #53 vedr. det Asiana B777 styrt i KSFO, vågn da op, amatører! Det har aldrig været mere risikabelt at flyve end nu, hvor luftrummet er proppet til bristepunktet, vertikal og horisontal afstand mellem flyene er skrumpet, og så til min yndlingsaversion: Beduin- og Asien selskaberne, der gerne vil lege med i moderne flyvning, fint nok, men så skal de også flytte sig med deres middelalderkultur vedr. face, ære, respekt for uduelige chefer og piloter, bare fordi de er ældre, den går bare ikke længere.. Det er fandme dig der skal lade være med at være så skide paranoia og jeg kender udemærket godt til Asiana 777 styrt i SFO, og sådan som du udlægger tingene så synes jeg du skal lade være med at flyve og blive indendørs. Det kunne jo være at du fik et fly i hovedet med alle dem som styrter ned hver dag året rundt. Der vil altid være ting der kan rettes op på i de enkelte lande,og specielt visse steder er det værre end andre. Jeg behøver ikke vågne op for jeg er vågen, og fordi der sker uheld engang i mellem som ikke kan undgås, så lærer de af det hver gang og indfører nye procedurer, om det er for mandskabet eller fly producenten. Og når ATC om nogle år skifter til satellit overvågning af flyene bliver mellemrummet mindre fordi det er mere præcist end de nuværende radarer, samt de også bliver i stand til at overvåge fly over oceanerne. Sjovt som du altid finder gamle artikler,og hænger dig i det samme. Men Det er vel svært at indrømme det alligevel ikke er så farligt at flyve som du gør det til. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 01/06-2016 20:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Pas på trykket i kabinen flyspotter Chrlau! Kig dig omkring, hvor mange styrt de sidste 10 år? Tjek årsagerne, tak.. Endvidere flyver man stadig rundt med ældgammelt tech som en sort boks, jamen hvad h.... sker der? Finder man så endelig boksen er den hamret i stumper og stykker så data er umulige at læse. Næh du, kom ned fra din overlegne og temmelig ynkelige tilskuerposition, jeg gad vide hvor meget du egentlig flyver, kan ikke være meget med den amatørviden du udstiller. Igen: Beduiner- Asien og Afrika selskaber er kritiske, selv SAS er dybt suspekte med deres svindel og humbug mht. safety og ældgamle dårligt vedligeholdte fly. |
|
|
Chrlau |
Lagt på d. 01/06-2016 21:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
JohnBKK skrev: Pas på trykket i kabinen flyspotter Chrlau! Kig dig omkring, hvor mange styrt de sidste 10 år? Tjek årsagerne, tak.. Endvidere flyver man stadig rundt med ældgammelt tech som en sort boks, jamen hvad h.... sker der? Finder man så endelig boksen er den hamret i stumper og stykker så data er umulige at læse. Næh du, kom ned fra din overlegne og temmelig ynkelige tilskuerposition, jeg gad vide hvor meget du egentlig flyver, kan ikke være meget med den amatørviden du udstiller. Igen: Beduiner- Asien og Afrika selskaber er kritiske, selv SAS er dybt suspekte med deres svindel og humbug mht. safety og ældgamle dårligt vedligeholdte fly. Jeg er udemærket godt klar over hvor mange styrt, eller mangel på samme, der har været og du tager jo slet ikke i betragtning af en masse faktorer om hvor mange fly der er i luften hver dag, men det er du jo tydeligvis for blåøjet til at se for du er jo så skide klog hvis du spørger dig selv. Sjovt nok føler jeg mig rigtig meget overlegen med det du fortæller, for du beviser gang på gang at du ikke aner en skid om noget som helst. Den " sorte boks " som er orange må jeg hellere fortælle, bliver på et tidspunkt udskiftet med en sender. Den vil sende alle data via satellit til jorden kontinuerligt, og det kan ikke slåes fra af piloterne så de aldrig kan lokalisere flyet som MH370. Hurra for 2016 og mere elektronik som kan forbedre og forenkle sikkerheden. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 01/06-2016 21:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Øh, hvad vrøvler du om? Hvem slog hvad fra i MH370, det er da slet ikke bevist hvad de gjorde.. Føler du dig overlegen? Jeg ved sgu godt hvilken farve en sort boks har, er vi nede på det niveau med dit turf pissing? Klovn.. Hold nu med dit lort, du er alt for nem. |
|
|
Chrlau |
Lagt på d. 01/06-2016 21:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
JohnBKK skrev: Øh, hvad vrøvler du om? Hvem slog hvad fra i MH370, det er da slet ikke bevist hvad de gjorde.. Føler du dig overlegen? Jeg ved sgu godt hvilken farve en sort boks har, er vi nede på det niveau med dit turf pissing? Klovn.. Hold nu med dit lort, du er alt for nem. Nej det er ikke bevist endnu, men det højst tænkeligt det som skete når man ser på den rute den tog. Og hold kæft hvor er du pisse ynkelig med dit arrogante pis du lukker ud hele tiden. Du vil fandme ikke lære fra andre. Du er den type som ved det hele, og ingen skal fortælle dig noget. Dig kommer man sgu ikke langt med. Slut herfra. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 01/06-2016 22:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Lære fra andre? Hvad i hede hule helvede sku jeg lære her i 7C, specialklasse??? Tjek nu lige MH370, Diego Garcia, Kinesere, CPU tech, kaptajnens flysimulator derhjemme, du ved nul og niks din klovn. |
|
|
John |
Lagt på d. 01/06-2016 22:17
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
JohnBKK skrev: Lære fra andre? Hvad i hede hule helvede sku jeg lære her i 7C, specialklasse??? Tjek nu lige MH370, Diego Garcia, Kinesere, CPU tech, kaptajnens flysimulator derhjemme, du ved nul og niks din klovn. JohnBKK, du er nød til at debattere i en ordenlig tone, hvis du vil være her på siden. Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/06-2016 01:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
JohnBKK skrev: TomDK og Chrlau I lever sgu da i en drømmeverden, hahaha! Er godt klar over det ikke er morsomt at få hevet sin tro på "sikker computerflyvning" osv. osv. væk - men I kan da bare undersøge sagerne, samt læse indlæg #53 vedr. det Asiana B777 styrt i KSFO, vågn da op, amatører! Det har aldrig været mere risikabelt at flyve end nu, hvor luftrummet er proppet til bristepunktet, vertikal og horisontal afstand mellem flyene er skrumpet, og så til min yndlingsaversion: Beduin- og Asien selskaberne, der gerne vil lege med i moderne flyvning, fint nok, men så skal de også flytte sig med deres middelalderkultur vedr. face, ære, respekt for uduelige chefer og piloter, bare fordi de er ældre, den går bare ikke længere.. Nej jeg synes ikke jeg lever i en drømmeverden og du hiver da på ingen måde min tro på automatisering af fly, tværtimod. De eksempler du hiver frem er jo ulykker som følge af pilotfejl og ikke computerfejl så jeg synes faktisk at du argumenterer for mig. Naturligvis er det et problem hvis piloterne ikke er godt nok uddannet til at tage over når der opstår forhold computeren ikke kan styre. Jeg mener dog ikke at løsningen er at putte mere kontrol i hænderne på piloterne for hovedparten af alle ulykker skyldes menneskelige fejl. Hvis Piloterne skal flyve mere manuelt så vil der være langt flere chancer for at de laver en fejl. Nej bedre uddannelse og mere træning i de senarier der kan opstå må være løsningen ikke en ulogisk frygt for teknologi. Derudover så tager du altså fejl i hvor farligt det er at flyve. Det burde være almen viden da vi trods alt ikke hører så meget om ulykker mere. Men da du tydeligvis ikke går ind for den slags har jeg lige fundet noget statistik til dig http://www.baaa-a...-per-year/ vælg 100 år og sorter på årstal. Så vil du se at antallet af døde i fly i 10'erne er markant lavere end i noget andet årtid siden 1940. Jeg har tilladt mig at regne på et par tal i 50'erne døde der i snit 1528,8 pr år i flyulykker i 70'erne døde der i snit 2455,1 pr år i flyulykker i 90'erne døde der i snit 1893,0 pr år i flyulykker i 10'erne døde der i snit 907,2 pr år i flyulykker (2010-2015) Vi kan vel godt blive enige om at der flyver mange gange flere fly idag end i feks 50 og 70'erne og alligevel er der markant færre dødsulykker pr år. Kigger du på antallet af ulykker er det også faldet og hvis du sammenligner med antallet af fly i luften er faldet meget markant. http://www.baaa-a...-per-year/ Så jeg synes du skal komme ned fra den høje hest og se og tale pænt til os andre det er vel ikke nazionen her der. |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/06-2016 06:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Rart med nogle faktuelle tal, i stedet for diverse mavefornemmelser, tak
Redigeret af natty d. 02/06-2016 06:14 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Druwor |
Lagt på d. 02/06-2016 10:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
John skrev: JohnBKK skrev: Lære fra andre? Hvad i hede hule helvede sku jeg lære her i 7C, specialklasse??? Tjek nu lige MH370, Diego Garcia, Kinesere, CPU tech, kaptajnens flysimulator derhjemme, du ved nul og niks din klovn. JohnBKK, du er nød til at debattere i en ordenlig tone, hvis du vil være her på siden. Admin. Det er det normale fra hans side. Alt og alle bliver svinet til. Dette er årsagen til at jeg ikke er kommet med opdateringer fra der der er igang i det berygtet "Tiger Tempel", jeg er lige kommet tilbage to HH efter at have været der siden mandag morgen sammen med en del fra WFFT. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 02/06-2016 14:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Nu ikke al den negativitet. Manden i elfenbenstårnet har jo ret: Der skete langt færre flyulykker, før al elektronikken blev stoppet ind i maskinerne. I hvert fald, da piloterne hed Wright og Ellehammer. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 02/06-2016 15:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
uha 7 C specialklasse. hold nu kæft alle Oraklet arbejder JohnBKK skrev: Lære fra andre? Hvad i hede hule helvede sku jeg lære her i 7C, specialklasse??? Tjek nu lige MH370, Diego Garcia, Kinesere, CPU tech, kaptajnens flysimulator derhjemme, du ved nul og niks din klovn. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/06-2016 19:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Alle her er åbenbart brainwashed af MSM, MSG og alt muligt andet.. Verden ændrer sig, vesten især, og hvis man vil ha´ korrekt information så kan jeg anbefale RT: |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/06-2016 23:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
JohnBKK skrev: Alle her er åbenbart brainwashed af MSM, MSG og alt muligt andet.. Verden ændrer sig, vesten især, og hvis man vil ha´ korrekt information så kan jeg anbefale RT: Jeg troede at du havde forladt tråden da jeg direkte modbeviste dine påstande om at det var farligt at flyve. Det klip du henviser til lyder da ikke godt, hvis der er noget om det så er det da klart noget der bør gøres noget ved. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 11/06-2016 20:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Du har ikke modbevist en skid.. Læs, lyt og lær, der er mange andre faktorer gennem de sidste 15 år der gør at man er udsat for lidt af hvert ved at flyve. Men det er jo håbløst at diskutere med folk der stadig tror på de nyheder der bliver serveret af mainstream media, filtrerede og rengjorte, så alt det kontroversielle er pist væk. Det klip jeg viser er business as usual hele vejen fra Suez og øst- sydøst på, og lidt nordpå også, nemlig Don Erdogans Tyrkiet. De er iskolde i røven mht. safety, personalepleje, god business etik, og korruptionen er udbredt, det er en verden fra det vi kender og mener at være normalen i Europa og den vestlige verden. Hvis du har så meget viden om luftfart som du giver udtryk for, så fatter jeg ikke at det jeg skriver kan overraske dig. Redigeret af JohnBKK d. 11/06-2016 20:10 |
|
|
Isan |
Lagt på d. 11/06-2016 20:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Chrlau skrev: Og piloter i dag kan overhovedet ikke flyve manuelt, for det lærer de slet ikke ! og alle piloter lander flyet på autopilot ? hmm hvordan kan man egentlig kende forskel på om det er manuelt, eller autopilot medmindre man spørger piloten bagefter ? Computere er noget forfærdelig møg som aldrig skulle være opfundet, for de gør kun flyvning mere usikker....hader computere. Sikke da en gang vrøvl du skriver selvfølgelig kan de da flyve manuelt , hvis du hader computere hvem har så skrevet for dig her ? |
|
Spring til debat: |