Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk ambassade i Kbh.
MrThai
Hej Med jer Smile

Jeg er førtidspensionist og er ved at planlægge en rejse til Thailand, enten i Feb. eller Marts. I op til 2 mdr.

MEN .!

Jeg har fundet en ansøgnings blanket på ambassadens side, men jeg er IKKE´ voldsom stærk i engelsk skriftlig så jeg håber at der er en venlig samt erfaren sjæl der har mod og tid på at hjælpe mig ?? Wink

1 - Der står at jeg skal skrive ankomsttid samt afrejse dato, men det kan jeg jo ikke når jeg venter på den rette dag at købe billetten ?? (Prismæssigt)

2 - Og jeg skal skrive adressen på det sted jeg vil bo dernede, men min plan var nu at finde et sted når jeg kom derned !

3 - Der kommer disse ting, de også´ vil have svar på i ansøgningen

-Countries for which travel document is valid

-Proposed Address in Thailand
-Name and Address of Local Guarantor
-Tel./Fax.
Name and Address of Guarantor in Thailand

Hvad skal jeg svare der ?? Frown

Jeg ved at Kenneth fra hønsehuset har forbindelse til nogle lejligheder man kan leje Smile

Bær over med mig. Det er første gang at jeg rejser længere tid end 30 dage.

Håber på svar fra en venlig sjæl. PFH TAKK Grin
Elsker Thailand Grin Og´ pigerne Angel

Asian Farmer
Hvis det kun er op til 2 mdr.

Så kan du nøjes med de 30 dage du får ved ankomst.
Efterfølgende gå på emigrations kontoret og forlænge med 30 dage for 1900 baht.

Pingus
Du skal bare skrive Pattaya. De beder ikke om en nærmere adresse. Du har ingen sponsor til at betale din ferie, så det felt skal nu ikke udfyldes.

Men som farmeren skriver, så går du bare om i emigration i soi 5 Jomtien, og laver de ekstra dage du har brug for. Der er gratis hjælp til at udfylde skemaet for dig.
Der er masser af ledige boliger. Så er helt op til dig selv om hvad du vil give, og hvilke ønsker du har.

Kim Ludvigsen
Hvis du ikke vil på immigration i Thailand, som Asian Farmer foreslår, men i stedet vil have det hele i orden hjemmefra, så skal du blot vente med at ansøge om visum, til du har købt billet. Du skal alligevel bruge en kopi af flybilletten for at få visum. Jeg har skrevet lidt om reglerne og kravene på nedenstående side. Læs især afsnittet Turistvisa.
http://rejse-til-...nd.dk/visa
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
MrThai
Asian Farmer skrev:

MANGE TAK !! Grin Det har jeg også fået at vide at man kunne efter´ de 2 mdr. men jeg var ikke klar over at man også kunne gøre det efter de 30 dage man får i lufthavnen Smile

TAK FOR JERES SVAR. Det har reddet min dag TAK Smile

MrThai
Pingus skrev:

Du skal bare skrive Pattaya. De beder ikke om en nærmere adresse. Du har ingen sponsor til at betale din ferie, så det felt skal nu ikke udfyldes.

Men som farmeren skriver, så går du bare om i emigration i soi 5 Jomtien, og laver de ekstra dage du har brug for. Der er gratis hjælp til at udfylde skemaet for dig.
Der er masser af ledige boliger. Så er helt op til dig selv om hvad du vil give, og hvilke ønsker du har.

Har du kendskab til hva de koster de lejligheder Kenneth før har nævnt ? Smile

Pingus
@Kim Ludvigsen det er en meget fin side du har omkring visa til Thailand. Jeg mener nu, at der er et par småfejl.

Du skriver at det er et krav at man har en returbillet for at få indrejse i Thailand. Jeg selv og jeg kender mange andre rejser ubesværet ind uden at vise en returbillet.

Så skriver du ...Et turistvisa med tre indrejser koster 250 kroner.
Dette mener jeg er forkert. Det koster 1200 kr. for et visa med tre indrejser, skal du kun have 1 indrejse er prisen de 250 kr.

derudover skal man være opmærksom på at ønsker man et turistvisum på 60 dage, er det ikke helt ligegyldig om det er lavet på ambassaden i København eller hos immigration i Thailand.

Er det 60 dages turist visum lavet i København, det koster de 250 kr. efterfølgende kan man altså få 30 dage ekstra lavet i immigrationen i Thailand til 1900 B. Så når man op på de 90 dage.

Rejser man til Thailand og får lavet det samme i Thailand, så får du selvfølgelig de 60 dage alt ialt så kan det IKKE forlænges med 30 dage uden du skal en tur ud af landet. Så får du kun de 60 dage.

Det er vigtig at når man har en side med oplysninger, at siden så også er korrekt og up to date.
Redigeret af Pingus d. 31/01-2016 18:53

Kim Ludvigsen
Pingus skrev:

@Kim Ludvigsen det er en meget fin side du har omkring visa til Thailand. Jeg mener nu, at der er et par småfejl.

Skulle nu være rettet.

Pingus skrev:Du skriver at det er et krav at man har en returbillet for at få indrejse i Thailand. Jeg selv og jeg kender mange andre rejser ubesværet ind uden at vise en returbillet.

Mener du rejser ind eller får visa uden returbillet? Det er ikke helt det samme. I tilfældet med visa, er det et krav, selvom de måske ikke altid interesserer sig for en returbillet. Ved mit allerførste visa var de ligeglade, gangen efter blev jeg afvist.

Pingus skrev:
Så skriver du ...Et turistvisa med tre indrejser koster 250 kroner.
Dette mener jeg er forkert. Det koster 1200 kr. for et visa med tre indrejser, skal du kun have 1 indrejse er prisen de 250 kr.

Jeg var ikke opmærksom på, at de havde lavet en ændring i oktober sidste år. Så vidt jeg kan forstå, er der ingen grænse for antal indrejser på det nye multi-visa.

Pingus skrev:
derudover skal man være opmærksom på at ønsker man et turistvisum på 60 dage, er det ikke helt ligegyldig om det er lavet på ambassaden i København eller hos immigration i Thailand.

Jeg beskæftiger mig kun med visa på ambassaden i Danmark, jeg var slet ikke klar over, at det var muligt at få et visa på immigration i Thailand.

Pingus skrev:
Det er vigtig at når man har en side med oplysninger, at siden så også er korrekt og up to date.

Enig, og så er det jo rart, når andre er vågne og kan påpege fejl/mangler, tak!
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Pingus
Mener du rejser ind eller får visa uden returbillet? Det er ikke helt det samme. I tilfældet med visa, er det et krav, selvom de måske ikke altid interesserer sig for en returbillet. Ved mit allerførste visa var de ligeglade, gangen efter blev jeg afvist.

Jeg mener sådan set begge dele. Jeg skal så ikke kunne sige, hvad reglerne siger. Blot jeg i senest i januar måned var med en bekendt ude at lave en forlængelse for 30 dage uden at vise returbillet.

Jeg var ikke opmærksom på, at de havde lavet en ændring i oktober sidste år. Så vidt jeg kan forstå, er der ingen grænse for antal indrejser på det nye multi-visa.

Du skal så også være opmærksom på reglen med de 90 dage mht til multi-visa.

Jeg beskæftiger mig kun med visa på ambassaden i Danmark, jeg var slet ikke klar over, at det var muligt at få et visa på immigration i Thailand.

Det er muligt. Er man i Pattaya området kan man gå på immigrationen, der ligger i Soi 5 i Jomtien.

Du fortjener stor ros for din side, som er både velskrevet og meget oplysende.

Kim Ludvigsen
Pingus skrev:

Du skal så også være opmærksom på reglen med de 90 dage mht til multi-visa.

Hvad tænker du på her? Jeg har lige genlæst kravene, og jeg kan ikke finde noget om 90 dage.

Til gengæld er jeg lidt mere vågen nu, end da jeg opdaterede i nat (thailandsk tid), så jeg lagde mærke til, at det tilsyneladende ikke er muligt at få forlænget multi-visaet på immigration i Thailand, hvilket jeg så har skrevet i artiklen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Girobank
har set noget med 37000 kr ved visum,kan ikke finde reglen mere. gvad er rigtig
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Kim Ludvigsen
Girobank skrev:

har set noget med 37000 kr ved visum,kan ikke finde reglen mere. gvad er rigtig

Det gælder for multi-entry turistvisa, og reglen findes her:
http://thaiembass...rist-visa/
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

MrThai
Nu når folk har været så venlige at svare på mine spørgsmål, som i øvrigt har hjulpet mig Smile

Er der så en venlig sjæl der kan oplyse om hvad vi har af DANSKE barer i Jomtien Smile

I Soi white house har vi TORDENSKJOLD med Ole - HØNSEHUSET med Kenneth.. Smile Derudover. ?? Jeg var der sidste gang i 2012 så der er sikkert sket en del

Pingus
der er også i Soi White House - bryghuset der med stor succes sælger dagens ret til 100 B.
Så er der et nyåbnet sted overfor Tordenskjold som hedder Drop In bar Den drives af Erik og Eigil.

Der er en del andre barer nu har jeg blot nævnt de to andre bar i Soi White House.

Her på falderebet kan jeg nævne 2 andre steder de ligger i Soi 3. Den ene drives af Flemming og hedder Daws bar og lidt længere oppe i soi 3 er det Niels.

MrThai
Pingus skrev:

der er også i Soi White House - bryghuset der med stor succes sælger dagens ret til 100 B.
Så er der et nyåbnet sted overfor Tordenskjold som hedder Drop In bar Den drives af Erik og Eigil.

Der er en del andre barer nu har jeg blot nævnt de to andre bar i Soi White House.

Her på falderebet kan jeg nævne 2 andre steder de ligger i Soi 3. Den ene drives af Flemming og hedder Daws bar og lidt længere oppe i soi 3 er det Niels.

Takk for svar Pingus Wink Drop in er ny. men 100 Bath for dagens ret ? Shock det var billigt.! (y)

Men er tordenskjold og hønsehuset der stadig med samme ejere ? Smile

Pingus
Ja ja Kenneth og Ole er der stadigvæk.
Ja succesen er så stor med dagens ret, at Ernst, som driver stedet har lejet naboforretningen.Det er der, hvor der i dag er skrædder forretning ved siden af Tordenskjold.
Hvis du er på facebook, så søg på bryghuset Bar Jomtien.

MrThai
Pingus skrev:

Ja ja Kenneth og Ole er der stadigvæk.
Ja succesen er så stor med dagens ret, at Ernst, som driver stedet har lejet naboforretningen.Det er der, hvor der i dag er skrædder forretning ved siden af Tordenskjold.
Hvis du er på facebook, så søg på bryghuset Bar Jomtien.

Det var dejlig nyt Smile Så er der liv i gaden. Ja 100 Bath er jo billigt i forhold til andre steder ja Grin

Ja det vil jeg lige prøve Smile Mange tak for info Smile

kro90
Du skal have en retur billet når du rejser ind i Thailand.

Lidt fra:http://thaiembassy.dk/frequently-asked-questions/

Q: I would like to go to Thailand for vacation for 2 weeks. I hold a Danish passport. Do I need a visa?

A: Nationals of Denmark and 48 other countries are eligible to travel to Thailand, for tourism purpose, with the exemption of visa and are permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days. Therefore, you do not need a visa.

However, please make sure that you are in possession of a passport valid for at least 6 months, a round-trip air ticket, and adequate finances equivalent to at least 10,000 Baht per person or 20,000 Baht per family. Otherwise, you may be inconvenienced upon entry into the country.

Furthermore, foreigners who enter the Kingdom under this Tourist Visa Exemption Scheme may re-enter and stay in Thailand for a cumulative duration of stay of not exceeding 90 days within any 6-month period from the date of first entry.
Kim

MrThai
Asian Farmer skrev:

Hvis man tager de 30 dage som man får i lufthavnen og derefter køber 30 dage mere dernede´ skal man så stadig søge om visum i KBH Eller hvordan ? Smile Og hvordan ang flybilletten ? Lurer de ikke når den varer 2 måneder og jeg kun har de 30 dage de stempler i lufthavnen ? Smile

Beklager min uvidenhed

Druwor
Når du er afsted i mere end 30 dage så skal du lige huske at snakke med det selskab hvor du har din rejseforsikring, de fleste dækker kun ophold op til 30 dage af gangen. Mere så du er dækket resten af tiden
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Spring til debat: