Se indlæg
Transit i Doha ?
|
|
Hansen66 |
Lagt på d. 16/05-2016 22:07
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Er transit-tid på 1 time og 45 minutter i Doha for kort tid? Planlægger rejse fra København til Bangkok med Qatar Airways - der er mellemlanding i Qatar hvor vi skal skifte fly. Der er kun 1 time og 45 minutters "ventetid" - men hvis der er langt imellem terminalerne og der er Security check så er det vel lidt snævert? Nogen der har erfaringer med dette ? |
|
|
handy |
Lagt på d. 17/05-2016 02:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Hansen66 skrev: Er transit-tid på 1 time og 45 minutter i Doha for kort tid? Planlægger rejse fra København til Bangkok med Qatar Airways - der er mellemlanding i Qatar hvor vi skal skifte fly. Der er kun 1 time og 45 minutters "ventetid" - men hvis der er langt imellem terminalerne og der er Security check så er det vel lidt snævert? Nogen der har erfaringer med dette ? jeg har gjort det med hvor jeg hade 2 timer om 20 minutter vi landede så 20 min for sent fra CPH og jeg gik direkte til gaten og efter jeg havde fundet den kiggede jeg lidt i butikkerne , snert på men i skal ikke helst lande planmæssigt så burde du i kunne nå det |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/05-2016 10:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Hvis det er på en 1 gennemgående billet altså med med samme Billetnummer, burde det ikke være noget problem, da transfertiden så er godkendt af dem. Jeg tvivler på at Qatar sælger seperate billetter til Bangkok. Jeg har dog ikke fløjet med Qatar, så skyd ikke budbringeren.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
kiml |
Lagt på d. 17/05-2016 12:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Ville også sige at det ikke skulle være noget problem. Har du ikke købt billetten samlet. du Checker baggagen ind hele vejen, så den skal du ikke tænke på Hansen66 skrev: Er transit-tid på 1 time og 45 minutter i Doha for kort tid? Planlægger rejse fra København til Bangkok med Qatar Airways - der er mellemlanding i Qatar hvor vi skal skifte fly. Der er kun 1 time og 45 minutters "ventetid" - men hvis der er langt imellem terminalerne og der er Security check så er det vel lidt snævert? Nogen der har erfaringer med dette ? |
|
|
HackerJoe |
Lagt på d. 17/05-2016 14:22
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Har lige rejst til BKK via Doha med Qatar, med transfer på 1:45 - og det gik glat hele vejen igennem - nåede endda at shoppe lidt i Doha. |
|
|
jc |
Lagt på d. 18/05-2016 09:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
HackerJoe, er der noget specielt billigt at købe i DOH?
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
HackerJoe |
Lagt på d. 18/05-2016 10:34
|
Købte bare et par lækre flasker rom/whiskey. |
|
|
HCA |
Lagt på d. 18/05-2016 18:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Hansen66 skrev: Er transit-tid på 1 time og 45 minutter i Doha for kort tid? Planlægger rejse fra København til Bangkok med Qatar Airways - der er mellemlanding i Qatar hvor vi skal skifte fly. Der er kun 1 time og 45 minutters "ventetid" - men hvis der er langt imellem terminalerne og der er Security check så er det vel lidt snævert? Nogen der har erfaringer med dette ? Jeg rejste med Qatar Airways i april måned. Der havde jeg en transittid på 50 minutter, og der var ingen problemer med at nå flyet til BKK. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 18/05-2016 19:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Jeg er forvirret.. køber man billet til Doha og endnu en billet til Bangkok og tjekker bagage ind begge steder, eller hvad gør man? Hvis det kniber med at nå det fly kan man vel leje et par rulleskøjter til både kufferter og egen velnærede korpus, og dermed nå frem i tide til check in.. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 18/05-2016 19:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Jeg tog denne rute i dec 2015, og det gik smertefrit...god service og mad på flyet, afleverede kuffert i cph, og så den glad igen i bkk. Eneste minus er at man i Doha skal se på muslimer der ligger med røven i vejret og ber til "wolla min fætter"..men gode nye fly airbos. Mvh,
Nahm |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 18/05-2016 20:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Nahm, hva med piloterne, skal de osse pludselig ligge med ræven i vejret og himle til Allah? |
|
|
Hansen66 |
Lagt på d. 18/05-2016 22:06
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Det lyder godt - I skulle vel ikke i check inn igen? HackerJoe skrev: Har lige rejst til BKK via Doha med Qatar, med transfer på 1:45 - og det gik glat hele vejen igennem - nåede endda at shoppe lidt i Doha. |
|
|
HackerJoe |
Lagt på d. 19/05-2016 11:13
|
Det var bare at gå til næste gate, og så videre i deres nye Airbus 380'er mod BKK. |
|
Spring til debat: |