Se indlæg
 Udskriv debat
overføre penge til Thailand
hugoboerge
click skrev:

efter mere end 300 overførelser, aldrig set disse problemer

der kommer sikkert et brev til dig en dag

Om jeg har overført 200 gange eller 500 gange ved jeg ikke, men en ting er sikkert jeg har heller ikke set noget brev fra et dansk pengeinstitut der vedrøre overførsel eller for den sags skyld problemer med overførsel

Brevet fra dansk pengeinstitut angaar oplysninger som banken lovmaessigt skal indgive til finanstilsynet omkring deres kunder og kundeengagement. Hvis kunden ikke oensker at opgive oplysninger lukkes engagementet med banken (konti, depot, kreditkort osv). Har intet at goere om man overfoerer 200 gange eller 500 gange.

hugoboerge
vandango skrev:

HCA skrev:

Vil helst gå lidt under radaren. Så nøjes med de 100.000 af gangen.
Så for hjælpen.

Hvis jeg selv skulle overføre et større beløb til køb af f.eks. hus i Thailand, ville jeg gøre det via min bank.
Her får jeg et skriftligt bevis for, at jeg har indført penge til min Thailandske konto.
Hvad jeg så bruger pengene til, rager så ikke de dansk myndigheder.
Pengene ville stamme fra et salg af min lejlighed, og min indtægt ville så ikke være formuereguleret.

Jeg mener at kunne huske, at hvis man skrifteligt kan bevise at man har overført penge til Thailand, vil det så være nemmere at udføre pengene igen.

@Vandango - naar du skriver via min bank, mener du saa din bank i Thailand ?
Hvad stoerre beloeb angaar vil banken i Thailand bede om at man udfylder en attest som angiver hvad pengene skal bruges til i Thailand. Som regel vil man skrive "Investment in Thailand". Dette dokument eller kopien af det er det skriftlige bevis for indfoersel af penge til Thailand.

vandango
Nej Hugoboerge - via min bank er en af mine danske banker, som jeg udelukkende betjener mig ved via internettet.
Ved alle mine overførsler til min thailandske konto får jeg en kvittering i eboks, en meget grundig beskrivelse i A4 størrelse.
Det vil så være penge der ikke behøver at ligge under "radaren".

Er det penge jeg har gemt i madressen, ville jeg have vekslet til store eurosedler, og indført dem til Thailand.
Hvis jeg f.eks. modtager en form for kontanthjælp fra det offentlige med max 10.000 i formue, ville ovenstående være min foretrukne metode.

THansen
hugoboerge skrev:

click skrev:

efter mere end 300 overførelser, aldrig set disse problemer

der kommer sikkert et brev til dig en dag

Om jeg har overført 200 gange eller 500 gange ved jeg ikke, men en ting er sikkert jeg har heller ikke set noget brev fra et dansk pengeinstitut der vedrøre overførsel eller for den sags skyld problemer med overførsel

Brevet fra dansk pengeinstitut angaar oplysninger som banken lovmaessigt skal indgive til finanstilsynet omkring deres kunder og kundeengagement. Hvis kunden ikke oensker at opgive oplysninger lukkes engagementet med banken (konti, depot, kreditkort osv). Har intet at goere om man overfoerer 200 gange eller 500 gange.

Det lovmæssige skulle være beskrevet i Lov om hvidvaskning

Jeg blev selv bedt om at sende nogle dokumenter til min bank tilbage i 2014. Dette kunne heldigvis gøres ved upload af en indskannet kopi af mit pas til banken.

1viggovax
det er jo ikke mange her på forummet der har fået disse breve. gad vide hvordan bankerne bestemmer hvem der skal svare, tro ikke det er beløbstørrelsen på trandsport der er gældende. det er sjældent jeg bestiller under 7500 dk, nogen der har et bud

lek
Sidder og undrer mig..

Fordi nu har jeg de sidste ca 30 år overført penge til mine thai konto.. plus et par andre..
Tidligere skulle man udfylde en skema i banken, men efter vi fik Homebanking, trykker man bare på send og så er den ik længere... ca 3 dage senere kommer der en sms om pengene er gået ind på kontoen i thailand.

click

Totalt lal HB jeg skriver at jeg ikke har fået noget brev angående overførsel LÆS dog hvad jeg skriver HB jeg gider sku ikke at sidde og undersøge om jeg har overført 200 eller 5oo eller måske mere eller mindre det jeg skriver er at jeg aldrig har fået et sådan brev men måske de kun undersøger suspekte personer hvad ved jeg men kendsgerningen er at jeg aldrig har modtaget et sådan brev i de mere end 20 år jeg har sendt penge gennem en dansk dansk bank til en af mine thailandske banker Read the rules
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

hugoboerge
click skrev:

Totalt lal HB jeg skriver at jeg ikke har fået noget brev angående overførsel LÆS dog hvad jeg skriver HB jeg gider sku ikke at sidde og undersøge om jeg har overført 200 eller 5oo eller måske mere eller mindre det jeg skriver er at jeg aldrig har fået et sådan brev men måske de kun undersøger suspekte personer hvad ved jeg men kendsgerningen er at jeg aldrig har modtaget et sådan brev i de mere end 20 år jeg har sendt penge gennem en dansk dansk bank til en af mine thailandske banker Read the rules

Der er ikke noget lal i det. Det er fakta og jeg har laest hvad du skriver click.

Jeg har ogsaa laengere oppe naevnt hvilke oplysninger der oenskes. Hvilket kriterie bankerne har for at udsende disse breve har jeg ingen ide om.

click
Jeg har ogsaa laengere oppe naevnt hvilke oplysninger der oenskes. Hvilket kriterie bankerne har for at udsende disse breve har jeg ingen ide om.

Jo det er lal HB Nu prøver jeg igen jeg har intet modtaget hvorfor kører du en skræmmekampagne jeg har intet at skjule så jeg er da ligeglad men som sagt har jeg aldrig modtaget andet fra min danske bank om andet end en kopi af mit pas i netbank og en underskrift på at jeg havde modtaget et brev hvor jeg vi bor, om det var den rigtige adresse og det sagen i sin helhed uden andre problemer
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

JohnBKK
hb har 100% ret... Jeg fik en henvendelse i 2014 fra Nordea vedr. operation hvidvask, hvor de krævede en hulens masse blanketter udfyldt, også vedr. ovf. til udlandet. Dvs. beløbstørrelse, til hvem, formål osv. osv. Til slut blev de så umulige i deres krav at jeg simpelthen lukkede den konto, slut med det, der må være grænser for galskaben.

PS: Efterfølgende forstår jeg godt hvorfor myndighedernes oplysningskrav var så omfattende netop til Nordea, "Panama Svindlerne" - tøhø!
Redigeret af JohnBKK d. 04/05-2016 18:06

hugoboerge
click skrev:

Jo det er lal HB Nu prøver jeg igen jeg har intet modtaget hvorfor kører du en skræmmekampagne jeg har intet at skjule så jeg er da ligeglad men som sagt har jeg aldrig modtaget andet fra min danske bank om andet end en kopi af mit pas i netbank og en underskrift på at jeg havde modtaget et brev hvor jeg vi bor, om det var den rigtige adresse og det sagen i sin helhed uden andre problemer

@click - jeg koerer ingen skraemmekampagne, det er vist helt klart. Et medlem naevnte at en bekendt havde faaet et brev omkring diverse oplysninger og jeg var saa rar at fortaelle om hvilke oplysninger man oenskede og det er saadan set det hele.

Saa glem alt om lal og skraekkampagner. Vi taler om fakta her. Godnat.

THansen
hugoboerge skrev:

Der er tilsyneladende stor forskel på hvad de forskellige banker belemrer deres kunder med. Brevet fra min bank ser noget mere spiseligt ud end det tilsvarende fra din bank.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/images/userprofilepics/[5287]1462378103.jpg[/img] is not a valid Image.

energy
Sidste år overførte noget familie i Thailand 100000 kr via deres bank i TH til min konto i DK.
Kort tid efter jeg brev fra banken om at de gerne ville vide lidt om min formue som jeg havde haft i banken i 2-3 år. De ville vide hvordan de var tjent/fået pengene fra.
Jeg undrede mig over at de ikke vidste, hvor jeg havde pengene fra.
Tror jeg fik det brev pga pengene fra Thailand.

hugoboerge
THansen skrev:

hugoboerge skrev:

Der er tilsyneladende stor forskel på hvad de forskellige banker belemrer deres kunder med. Brevet fra min bank ser noget mere spiseligt ud end det tilsvarende fra din bank.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/images/userprofilepics/[5287]1462378103.jpg[/img] is not a valid Image.

Tak, men maaske er der sket opstramninger i mellemtiden siden skemaet banken sendte til mig er rimelig omfattende.

Webmaster
THansen skrev:

hugoboerge skrev:

Ja der strammes op hele tiden. Husker selv at jeg allerede tilbage i 2009 skulle vise billed-ID ved brug af kontanter (LINK).

Det "sjove" er at i pjecen om "Husk Legitimation" fra Finansrådet, så begrunder de tiltaget med citat "Ved at overholde EU-kravene". Altså for at overholde et af de punkter hvor Danmark havde et retsforhold, et retsforbehold vi i øvrigt bekræftede ved afstemningen den 3. december 2015, et emne i retsforbeholdet som var en af de helt store kæpheste for JA-siden med løgneren Morten Bødskov i spidsen som fik gentaget det i det uendelige som en anden hjernevasket papegøje i håb om at befolkningen så ville stemme ja.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
farao54
Jeg gentager mig selv... Uanset hvor mange gange man har overført penge til Thailand, så kører der, vi kan kalde det for algoritmer, der hele tiden søger afvigelser fra normalen. Så om man har overført 200, 300 eller 500 gange spiller ingen rolle... Det gør det derimod, hvis overførslerne enten overstiger et vist beløb, eller afviger fra normalen. Præcis hvordan disse 'algoritmer' virker, ved jeg (og sikkert ikke ret mange), men det vil helt sikkert være mere end almindeligt naivt, hvis man tror at man kan bevæge sig under radaren ved en ganske almindelig overførsel...

Lung Per
Jeg overfører regelmæssigt lige under DKK 10.000 i THB til min kone. Den ene gang beløbet var større, reagerede min bank. Så jeg formoder panikknappen udløses ved DKK 10.000.-

farao54
Næppe... Når min kone og jeg tager på ferie, overfører jeg penge, der svarer til vores ophold.. Og da længden på opholdet kan svinge en del, så gør beløbene det også. Nogle af gangene har det været op til 40.000 kr. Ingen henvendelse. Jeg er overbevist om at det snarere er afvigelser fra det regelmæssige. Naturligvis sammenholdt med en eller anden form for grænse.

Spring til debat: