Se indlæg
Flyve Fra Hamborg-Dubai- Bangkok Thai Pas, Visum??
|
|
bollefinn |
Lagt på d. 12/01-2016 20:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 43 |
Hej, Jeg har søgt men synes ikke at jeg kunne finde svar.. Eller også er det bare mig som ikke har søgt godt nok.. Men mine spørgsmål går på, at vi er igang med at planlægge at tage til Thailand til sommer, og i den forbindelse regner vi med at flyve fra Hamborg via Dubai med Emiraterne. Problemet ligger i, at min mor er Thai statsborger/har Thai Pas(same same) med dansk opholdstilladelse. Vil vi så kunne flyve fra Hamborg-Dubai-Bangkok uden problemer? eller kræver det Visum til hhv. til Tyskland og Dubai?? og hvad med hjemturen? vil hun få problemer når vi lander i Tyskland? vil hun blive nægtet adgang til landet eller?? For nogle lyder spørgsmålene nok dumme, men vi er ikke så meget inde i alle de regler da vi plejer at flyve direkte fra CPH-BKK, så hjæælp ;-).. Og sidste spørgsmål... min kone er vild med Tatoveringer!, nogle der kender et ordenligt sted i Khon Kaen eller Korat? Hun plejer at få det lavet i Phuket/Kata, desværre skal vi ikke derhen i år.. |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 13/01-2016 09:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
Hej Ring til US. De ved hvilken opholdstilladelse hun har og hvad hun må, samt evt hvilken muligheder der er. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 13/01-2016 09:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
I Dubai er I formodentlig i transit, så der behøves ikke visum, turen til Hamburg ved jeg ikke noget om, men ring til US, som Jesper K siger.. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 13/01-2016 10:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Hvis jeg forstår dig rigtigt: I - og også din mor - bor i Danmark. Hun har thai-pas OG dansk opholdstilladelse. Dermed bør det være lige ud ad landevejen (A7 til Hamburg...). Same-same som fruen og jeg har gjort adskillige gange: Direkte til lufthavnen i Hamburg og med Emirates via Dubai. Schengen-samarbejdet gør, at der ikke skal visum til en række lande - blandt dem Tyskland. I Dubai er I transit, så heller ikke behov for visum her. Så - ingen problemer af nogen art. Samme når I vender tilbage. Sørg for, at hun viser sit opholdskort samtidig med passet både ved afrejse fra Bangkok og ved paskontrollen i Hamburg. Så er der direkte adgang. Spørgsmål: Hvorfor fra Hamburg? Vi har selv fløjet med Emirates fra Hamburg i en årrække, men tager nu toget direkte til lufthavnen i København, hvorfra Emirates også flyver via Dubai. Koster ikke alverden med toget, sparer køretur til og fra Hamburg (ikke mindst rart når man vender tilbage) samt parkering i Hamburg, som prismæssigt har fået et hak opad i forhånd til "gamle dage". Blot en tanke. Send en PM hvis du ønsker, at jeg skal kloge mig yderligere. Er lidt af en veteran med Emirates via Dubai. Til gengæld er jeg fuldstændig blank på tatoverings-fronten. |
|
|
bollefinn |
Lagt på d. 13/01-2016 20:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 43 |
Bjarne skrev: Hvis jeg forstår dig rigtigt: I - og også din mor - bor i Danmark. Hun har thai-pas OG dansk opholdstilladelse. Dermed bør det være lige ud ad landevejen (A7 til Hamburg...). Same-same som fruen og jeg har gjort adskillige gange: Direkte til lufthavnen i Hamburg og med Emirates via Dubai. Schengen-samarbejdet gør, at der ikke skal visum til en række lande - blandt dem Tyskland. I Dubai er I transit, så heller ikke behov for visum her. Så - ingen problemer af nogen art. Samme når I vender tilbage. Sørg for, at hun viser sit opholdskort samtidig med passet både ved afrejse fra Bangkok og ved paskontrollen i Hamburg. Så er der direkte adgang. Spørgsmål: Hvorfor fra Hamburg? Vi har selv fløjet med Emirates fra Hamburg i en årrække, men tager nu toget direkte til lufthavnen i København, hvorfra Emirates også flyver via Dubai. Koster ikke alverden med toget, sparer køretur til og fra Hamburg (ikke mindst rart når man vender tilbage) samt parkering i Hamburg, som prismæssigt har fået et hak opad i forhånd til "gamle dage". Blot en tanke. Send en PM hvis du ønsker, at jeg skal kloge mig yderligere. Er lidt af en veteran med Emirates via Dubai. Til gengæld er jeg fuldstændig blank på tatoverings-fronten. Tak for alle svarene, og ja det er helt korrekt forstået. Det var også det vi tænkte/håbede, at nu hvor hun har permanent opholdstilladelse burde der jo ikke være et problem, men man ved jo aldrig, sæt nu vi står i Hamborg og hun ikke kan komme videre/hjem :-/ Grunden til fra Hamborg?..hmm simpelthen for at prøve noget nyt..Vi har altid fløjet med THAI, og Hamborg er jo ikke SÅ forfærdelig langt når man bor i Jylland ;-) Men CPH-BKK skal da helt sikkert også komme med i overvejelserne! |
|
|
Jydekrebsen |
Lagt på d. 03/05-2016 21:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Hej, i stedet for at oprette en ny tråd, tænker jeg at jeg måske kan spørge her. Vi min kone fra Thailand og jeg, skal også på ferie til Thailand, har fundet nogle bilige billetter, som dog har 2 mellemlandinger, udrejse Oslo og Doha, hjemrejse Doha, Manchester. Hun har opholdstilladelse/opholdskort her, umiddelbar tror jeg ikke der er problemer, men for at være hel sikker spørger jeg lige her, den der bekymre mig mest er Manchester, har læst nogle steder at England kan være bøvlet. Vil lige nævne at det er en sammenhængende billet, så vi skal kun opholde os i transit området |
|
|
energy |
Lagt på d. 03/05-2016 22:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Transit betyder : transport eller rejse som går fra ét land til et andet gennem et tredje land uden at være underlagt dette lands regler om fx toldbehandling og visumpligt. |
|
|
Jydekrebsen |
Lagt på d. 03/05-2016 22:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
energy skrev: Transit betyder : transport eller rejse som går fra ét land til et andet gennem et tredje land uden at være underlagt dette lands regler om fx toldbehandling og visumpligt. Ok, og det betyder så at det ikke giver problemer? Læste et sted at en fra Pakistan, med svensk opholdstilladelse, fik problemer i England, selv om det kun var transit, men der stod så også at de fleste ikke ville have problemer, men jeg har ikke kunne finde en liste over hvem der kan få og ikke få problemer, men bekymre mig måske for meget :-\ |
|
|
chokprod |
Lagt på d. 05/05-2016 12:33
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
tjek lige op på England, da de ikke er med i Schengen samarbejdet og derfor måske skal have visum til UK også selvom det kun er i transit |
|
|
Isan |
Lagt på d. 06/05-2016 09:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
chokprod skrev: tjek lige op på England, da de ikke er med i Schengen samarbejdet og derfor måske skal have visum til UK også selvom det kun er i transit Visum er ikke nødvendigt da man jo ikke er inde i UK ved at man går transit videre til et hvilket som helst land , man har jo heller ikke visum til DUBAI når man flyver via DUBAI til eksempelvis til Bangkok eller andre steder. |
|
|
chokprod |
Lagt på d. 06/05-2016 12:06
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
klart nok, men UK og USA har meget imod Thai pasport, da min datter, der er thai og med opholdstilladelse i DK, skulle på gruppe rejse med skolen til St. Lucia via London/Grenada , skulle vi søge om visa pga. transit i London men my pen rai hvis det er forkert hvad jeg skriver men tjek lige på UK ambassade først chokprod |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 06/05-2016 13:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
energy skrev: Transit betyder : transport eller rejse som går fra ét land til et andet gennem et tredje land uden at være underlagt dette lands regler om fx toldbehandling og visumpligt. Isan skrev: Visum er ikke nødvendigt da man jo ikke er inde i UK ved at man går transit videre til et hvilket som helst land , man har jo heller ikke visum til DUBAI når man flyver via DUBAI til eksempelvis til Bangkok eller andre steder. England kræver transit visa for adskillige nationaliteter, uanset om disse personer forbliver i lufthavsområdet (dvs. ikke passerer immigration) I nedenstående link's kan man se hvilke nationaliteter det drejer sig om: https://www.gov.u...nsit-visas https://www.gov.u...y_2016.pdf Det ærede TP medlem Jydekrebsens bekymring er derfor ikke ubegrundet, idet han har læst om en pakistaner der løb ind i problemer. M.v.h. Fotofreak |
|
Spring til debat: |