Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
overføre penge til Thailand
|
|
HCA |
Lagt på d. 02/05-2016 13:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Hej Jeg er ved at købe hus i Thailand, og vil nu gerne vide hvor stort max. beløbet er for overførsel via ens netbank til Thailands konto uden at beløbet skal forbi nationalbanken. Jeg mener, at have læst et sted at det er 200.000 kr. man kan overføre uden problemer hver dag. Er der en eller anden i dette forum, der kan fortælle det nøjagtige beløb? |
|
|
hsn |
Lagt på d. 02/05-2016 15:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Spørg din bank evt... Der er en begrænsning hos bankerne på netbank. Jeg ved dog, at hvis beløbet der kommer ind er over 20.000 USD (modsvarende selvfølgelig), så kan banken finde på at ringe og spørge efter kontrakt på købet. Dette er dog kun hvis du overfører til egen konto i Thailand (farang). Hvis du overfører til evt. thai hustru, tvivler jeg på de spørger om noget |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 02/05-2016 15:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
Jeg har før lavet en overførsel på 250.000 kr., jeg ringende til min bankrådgiver og fik ham til midlertidigt (én uge) at åbne op for udenlandsoverførsel. Han satte dengang et loft på 500.000 kr. Så jeg ville ringe til din bankrådgiver. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/05-2016 15:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Her er lidt om det fra SKAT: http://www.skat.d...x?Id=53010 Anmeldelse for betalinger over DKK 100,000.- Spoerg banken/bankraadgiver |
|
|
HCA |
Lagt på d. 02/05-2016 16:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Vil helst gå lidt under radaren. Så nøjes med de 100.000 af gangen. Så for hjælpen. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 02/05-2016 19:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Med ee sidste mange års "anti money laundry" ordninger, kan du være sikker på at det bliver registreret hvis du overfører mange store beløb. Ikke mindst hvis det foregår til samme konto. Dermed ikke sagt at du kommer i problemer, men blot at du nok ikke skal være alt for naiv. Og hvorfor ønsker du dog at gå under radaren??? |
|
|
Fido |
Lagt på d. 02/05-2016 23:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Banker er nu forpligtet til at rapportere usædvanlige transaktioner, så en stribe overførsler på omkring 100.000 kr kan også vække mistanke om at der foregår noget skummelt. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/05-2016 05:43
|
Fido skrev: Banker er nu forpligtet til at rapportere usædvanlige transaktioner, så en stribe overførsler på omkring 100.000 kr kan også vække mistanke om at der foregår noget skummelt. Hvornår skal der foretages kontoanmeldelse? Formidleren (den, der formidler pengeoverførslen/clearingen m.m.) er ved pengeoverførsler til en konto i udlandet pligtig til at afgive anmeldelse til ToldSkat, når • dispositionen er på 100.000 kr. eller derunder, men denne er led i samlet overførsler, der på sigt vil overstige 100.000 kr., |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 03/05-2016 08:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Tro skat overvåger alle beløb pr auto. Da jeg flytte til Thailand i 2011, skulle jeg udfylde papir i Danske Bank til skat om hvor meget pr måned / år jeg forvente at overføre. Selv med de papir blev mine overførelse de først 2 år her nede tilbageholdt i 2-4 ekstra dage hvor skat skulle tjekke en ekstra gang. Som Dansk Bank sagde til mig da jeg kontakte dem første gang mine penge var blevet tilbageholdt, Det er intet de kan gøre ved det, Det er skat der styr dette. Og mine overførelser var normalt 9.000 - 11.000 dkr pr måned. Der efter er det ikke sket igen, at skat har tilbageholdt mine penge i nogle dage og tjekket, Hvad de nu tjekker. Jeg har der ud over skulle fremsende papir på at det er mig der modtage penge jeg overføre, At jeg har den Thailandske konto jeg overføre til. Første gang var det forsiden af mit pas, lejekontrakt, et par regning, kopi af Thailandsk bank bog hvis jeg huske korrekt. Og her i år efter nye EU lov (sagde Danske Bank) Kopi af Thailandske Bankbog, samt 4 måned konto udskrift. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 03/05-2016 10:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
Bade-Dyr skrev: Tro skat overvåger alle beløb pr auto. Da jeg flytte til Thailand i 2011, skulle jeg udfylde papir i Danske Bank til skat om hvor meget pr måned / år jeg forvente at overføre. Selv med de papir blev mine overførelse de først 2 år her nede tilbageholdt i 2-4 ekstra dage hvor skat skulle tjekke en ekstra gang. Som Dansk Bank sagde til mig da jeg kontakte dem første gang mine penge var blevet tilbageholdt, Det er intet de kan gøre ved det, Det er skat der styr dette. Og mine overførelser var normalt 9.000 - 11.000 dkr pr måned. Der efter er det ikke sket igen, at skat har tilbageholdt mine penge i nogle dage og tjekket, Hvad de nu tjekker. det var nyt for mig, har lige hørt fra en dansker som har fået tilsendt med post her i thailand de samme papir og spørgsmål. underligt med de små beløb. hygge hejsa fra viggovax sattahip Jeg har der ud over skulle fremsende papir på at det er mig der modtage penge jeg overføre, At jeg har den Thailandske konto jeg overføre til. Første gang var det forsiden af mit pas, lejekontrakt, et par regning, kopi af Thailandsk bank bog hvis jeg huske korrekt. Og her i år efter nye EU lov (sagde Danske Bank) Kopi af Thailandske Bankbog, samt 4 måned konto udskrift. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 03/05-2016 10:27
|
det var nyt for mig, har hørt i sidste uge en dansker her har fået tilsendt de papir, som ham ikke vidste nogen baggund for og i kampens hede smed ud, og ud kom der en rykker for svar. jeg har aldrig selv haft disse papir. hygge hej sa viggovax sattahip |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 03/05-2016 11:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
1viggovax skrev: det var nyt for mig, har hørt i sidste uge en dansker her har fået tilsendt de papir, som ham ikke vidste nogen baggund for og i kampens hede smed ud, og ud kom der en rykker for svar. jeg har aldrig selv haft disse papir. hygge hej sa viggovax sattahip Det brev i år stod der klart (altså i mit brev) At hvis de papir ikke var modtaget af Danske Bank, Og godkendt inden 1 April, Ville min konto(er) bliver lukke med øjeblinken virkning. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/05-2016 12:19
|
Her er et lille uddrag af brevet fra min bank: Dansk lovgivning kraever, at vi loebende opdaterer en raekke oplysninger og dokumentation vedroerende vores kunder. Derfor beder vi dig udfylde og underskrive blanketten "Kend din kunde - Privatkonto hos .....". Vi har derudover brug for at faa en kopi af: - dit pas eller koerekort - 2 stk adressedokumentation (eks. en kopi af en regning, loenseddel eller lignende). Baggrunden er, at banken ligesom alle andre pengeinstitutter er forpligtet til at yde sit bidrag til at bekaempe bl.a. international kriminalitet og hvidvaskning af penge. Herudover var der et separat ark hvor hovedoverskrifterne er: Vi skal loebende ajourfoere vores oplysning om dig Der naevnes at de oplysninger skal dokumenteres af banken overfor Finanstilsynet ----og hvordan du bruger banken Her naevnes at banken har pligt til spoerge deres kunder hvordan kunderne bruger banken dvs hvilke bankforretninger der er typiske for kunden. Indhold af oplysningsformular: 1. Kundeinformation - navn, adresse, skattepligtig i mere end eet land, oplysning om man en "politisk eksponeret person" 2. Formaal med bankforhold: - hvad er formaalet med dit nuvaerende forhold til banken ? - hvilke indbetalinger foretages paa din konto - hvorfra stammer dine indestaaende midler ? loen, offentlige ydelser, pension, arv, salg af virksomhed/bolig (oplys samtlige) - anvender du banken til transaktioner til og/eller fra udlandet ? (f.eks. graenseoverskridende e-handel, direkte pengeoverfoersler) - hvis ja venligst specificer til/fra hvilke lande, specificer formaal samt anslaaet aarligt beloeb. - bruger du paa nuvaerende tidspunkt eller forventer du at bruge banken til kontantindbetalinger paa over DKK 7,500.- ad gangen ? - hvis ja angiv naermere formaal med indbetaling, hvorfra pengene stammer og den forventede volume (antal og samlet beloe 3. Legitimation: - banken er lovmaessig forpligtet til at kontrollere sine kunders identitet. Derfor vigtigt at vedlaegge en kopi af gyldig og godkendt foto-identifikation som skal indeholde en udloebsdato. 4. Vedhaefte: - kopi af gyldig foto-identifikation - kopi af seneste loenseddel (hvis loenmodtager) - kopi af seneste reviderede aarsregnskab (hvis selvstaendig) - kopi af pensionsoversigt (hvis pensionist) - kopi af studiekort eller indskrivningsbevis (hvis studerende) 5. Underskrift - sted, dato, underskrift, navn med blokbogstaver Afslutningsvis saa: Faar vi ikke oplysningerne, har vi pligt til at spaerre engagementet. Af en eller anden aarsag kan man ikke finde ud af at sende per luftpost til udlandet. Saa mit brev var dateret 7. oktober 2015 og modtaget her den 3. november 2015. Herudover forventede banken svar senest 23. oktober 2015. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 03/05-2016 12:32
|
når nu du svarede for sent, gav det så problemer |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/05-2016 13:10
|
Det gav problemer for jeg reagerede ikke paa den foerste henvendelse (den roeg faktisk i "glemmebogen". Saa fik jeg sidenhen en rykkerskrivelse som igen var sendt med slow mail og selvfoelgelig umuligt at overholde tidsfristen. Jeg sendte saa de oenskede dokumenter per e-mail og gjorde banken opmaerksom paa det men paa trods af lovning om ikke at spaerre mine konti saa gjorde de det alligevel saa pensionsindbetalinger osv blev sendt retur til afsender. Problemet blev loest rimelig hurtigt. Jeg kan kun anbefale at man udfylder og indsender informationerne. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 03/05-2016 14:20
|
efter mere end 300 overførelser, aldrig set disse problemer |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/05-2016 15:34
|
der kommer sikkert et brev til dig en dag |
|
|
vandango |
Lagt på d. 03/05-2016 15:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Hvis jeg selv skulle overføre et større beløb til køb af f.eks. hus i Thailand, ville jeg gøre det via min bank. Her får jeg et skriftligt bevis for, at jeg har indført penge til min Thailandske konto. Hvad jeg så bruger pengene til, rager så ikke de dansk myndigheder. Pengene ville stamme fra et salg af min lejlighed, og min indtægt ville så ikke være formuereguleret. Jeg mener at kunne huske, at hvis man skrifteligt kan bevise at man har overført penge til Thailand, vil det så være nemmere at udføre pengene igen. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 04/05-2016 03:47
|
ja måske, men nu er jeg jo klar på hvad det går ud på. |
|
|
click |
Lagt på d. 04/05-2016 05:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
efter mere end 300 overførelser, aldrig set disse problemer der kommer sikkert et brev til dig en dag Om jeg har overført 200 gange eller 500 gange ved jeg ikke, men en ting er sikkert jeg har heller ikke set noget brev fra et dansk pengeinstitut der vedrøre overførsel eller for den sags skyld problemer med overførsel Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |