Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Dansk rapper død i Thailand: Fundet på sit hotelværelse
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 12/04-2016 20:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Rapperen og produceren Orhan G, med det borgerlige navn Orhan Karaca, døde mandag den 11. april. Her blev han fundet livløs på sit hotelværelse i Thailand. Han ville være blevet 28 år dagen efter.
Orhan G var en del af det aalborgensiske hiphop-miljø og aktiv i crewet HvadEvigt, der også tæller blandt andre Danni Toma og Lord Siva. Han var en dygtig freestyle-rapper, der nåede finalestævnet til MC's Fight Night i både 2007 og 2008. De seneste år har han desuden arbejdet som producer. Støttekoncert Store Bededag Da Orhan G ikke havde forsikring, kommer det til at koste 100.000 kroner, at få ham fragtet hjem fra Thailand. Derfor er der startet en indsamling, hvor det er muligt at donere penge til dette formål. Indsamlingen findes på Caremaker.dk. ... http://www.bt.dk/...elvaerelse Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 12/04-2016 21:49
|
Fra Nordjyske og EB: http://nordjyske....5/112/1513 http://ekstrablad...nd/6035621 Der er mange triste skæbner i Thailand og desværre blev Orhan Karaca en af dem, trist. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/04-2016 23:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Vil nødigt lyde melodramatisk eller være smart, men det er trist at læse, og især at kæresten forleden bad om hjælp her på TP. Hvil i fred Orhan G. - med et par citater: "The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over." "Buy the ticket, take the ride." |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 13/04-2016 06:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
har lige lærst i ,, nordjyske " at der er penge nok til ,at få ham hjem.................... |
|
|
Pingus |
Lagt på d. 13/04-2016 07:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
At en narkoman doer af en overdosis I Thailand kan godt nok ikke vaekke mange foelelser hos mig. Braend ham og send en ven ned efter hans urne kan goeres for under 4000 kr. Det er efterhaanden oenkelig hvad folk samler ind til. |
|
|
lek |
Lagt på d. 13/04-2016 08:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Pingus skrev: At en narkoman doer af en overdosis I Thailand kan godt nok ikke vaekke mange foelelser hos mig. Braend ham og send en ven ned efter hans urne kan goeres for under 4000 kr. Det er efterhaanden oenkelig hvad folk samler ind til. Ja undrede mig også over de 100.000 kr som nogen jo ved har jeg haft samme opgave tæt på for nylig. UM skriver så godt nok ca 10.000 kr hvad de 90.000 skal gå til ???? men vel en gratis ferie i Thailand.. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 13/04-2016 08:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
"Buy the ticket, take the ride“ † |
|
|
jh |
Lagt på d. 13/04-2016 08:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Pingus skrev: At en narkoman doer af en overdosis I Thailand kan godt nok ikke vaekke mange foelelser hos mig. Braend ham og send en ven ned efter hans urne kan goeres for under 4000 kr. Det er efterhaanden oenkelig hvad folk samler ind til. Enig enig enig. Narkomaner og folk der rejser uden forsikring. NEWER MIND for mee. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 13/04-2016 09:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Jeg gætter på, at ønsket om begravelse fremfor brænding måske hænger sammen med at afdøde er/var muslim og at det i følge islam ikke er tilladt at brænde folk, hvis man vel og mærke er muslim og død. Apropos forsikring så ville en rejseforsikring ikke have hjulpet med hjemtransport i dette her tilfælde da de fleste selskaber, hvis ikke alle, ikke dækker udgifter som følge af selvmord eller selvmordsforsøg. |
|
|
jh |
Lagt på d. 13/04-2016 10:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
THansen skrev: Jeg gætter på, at ønsket om begravelse fremfor brænding måske hænger sammen med at afdøde er/var muslim og at det i følge islam ikke er tilladt at brænde folk, hvis man vel og mærke er muslim og død. Apropos forsikring så ville en rejseforsikring ikke have hjulpet med hjemtransport i dette her tilfælde da de fleste selskaber, hvis ikke alle, ikke dækker udgifter som følge af selvmord eller selvmordsforsøg. Selvmord/selvmordsforsøg æhe det kan vist defineres på mange måder.Fordi du tar narko er det jo ikke det samme som du vil begå selvmord,men selvfølgelig en større dosis kan jo blive dødelig som det skete her.Men det kunne være et uheld man kom til at tage for meget såe meget kan spille ind i denne sag. |
|
|
thaibertel |
Lagt på d. 13/04-2016 10:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 106 |
det er sku da utroligt at man rejser uden forsikring men det tænker folk ikke på bare der er til at blive dopet for og så køre i første klasse og så ladt bruge det betleri der må sku da være en familie der SKAL klare det og så vil jeg skide på at han var en god rapper kan du rejse til Thailand og skide på om du kan komme hjem er det dit PROBLEM undskyld mig men jeg har været her for længe til det fis så må han sku bliv brændt her han elskede jo Thailand med nemt stoffer piller jeg er ikke en sur støder der brokker mig jeg har bare lært at tage ansvar på det man gør og så en sidste brønd ja det er kedeligt når nogle går bort jeg mistede min søn 24 år overdos jeg men betal selv ved hvad jeg taler om men ha da en god dag |
|
|
lek |
Lagt på d. 13/04-2016 10:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
sorry der er åbenbart kommet nye priser.. copy fra UM,s hjemmeside Er afdøde ikke forsikret, skal udgifterne til hjemtransport og evt. kremering dækkes af pårørende eller afdødes egne midler. Det kan i den forbindelse oplyses, at en kistetransport normalt koster ca. DKK 35.000 og en urnetransport ca. DKK 11.000 fra Thailand til Danmark. Der er dæleme stadig langt til de 100.000 kr de forventer at samle ind. Fint hvis folk vil hjælpe.. men hvis de efterladte prøver at platte sig til penge som det unægtelig ser ud til. så er det nu ik så smart. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 13/04-2016 10:45
|
jh skrev: THansen skrev: Jeg gætter på, at ønsket om begravelse fremfor brænding måske hænger sammen med at afdøde er/var muslim og at det i følge islam ikke er tilladt at brænde folk, hvis man vel og mærke er muslim og død. Apropos forsikring så ville en rejseforsikring ikke have hjulpet med hjemtransport i dette her tilfælde da de fleste selskaber, hvis ikke alle, ikke dækker udgifter som følge af selvmord eller selvmordsforsøg. Selvmord/selvmordsforsøg æhe det kan vist defineres på mange måder.Fordi du tar narko er det jo ikke det samme som du vil begå selvmord,men selvfølgelig en større dosis kan jo blive dødelig som det skete her.Men det kunne være et uheld man kom til at tage for meget såe meget kan spille ind i denne sag. Det er egentlig også ligegyldigt, hvad vi vælger at kalde det skete, da alle 'definitioner' er nævnt i afsnittet "Generelle undtagelser" i Europæiskes betingelser for deres alm. rejseforsikring og jeg gætter på, at de nævnte forbehold er nævnt i de fleste forsikringspolicer. Forsikringen dækker ikke udgifter, der – uanset din sindstilstand eller tilregnelighed – vedrører, skyldes eller er opstået direkte eller indirekte som følge af : a.) Forsætlige eller groft uagtsomme handlinger eller undladelser. b.) Alkohol-, narkotika- eller medicinmisbrug, deltagelse i slagsmål, selvforskyldt påvirkning af narkotika og andre rusmidler, selvmord eller selvmordsforsøg. c.) Selvforskyldt beruselse, hvis beruselsen er en medvirkende årsag til skaden. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 13/04-2016 10:50
|
lek skrev: sorry der er åbenbart kommet nye priser.. copy fra UM,s hjemmeside Er afdøde ikke forsikret, skal udgifterne til hjemtransport og evt. kremering dækkes af pårørende eller afdødes egne midler. Det kan i den forbindelse oplyses, at en kistetransport normalt koster ca. DKK 35.000 og en urnetransport ca. DKK 11.000 fra Thailand til Danmark. Der er dæleme stadig langt til de 100.000 kr de forventer at samle ind. Fint hvis folk vil hjælpe.. men hvis de efterladte prøver at platte sig til penge som det unægtelig ser ud til. så er det nu ik så smart. Hjemtransporten forventes at koste 50.000 kr. - resten af beløbet skal bruges til begravelse og gravsted. http://nordjyske....e/112/1513 |
|
|
John |
Lagt på d. 13/04-2016 15:14
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
THansen skrev: lek skrev: sorry der er åbenbart kommet nye priser.. copy fra UM,s hjemmeside Er afdøde ikke forsikret, skal udgifterne til hjemtransport og evt. kremering dækkes af pårørende eller afdødes egne midler. Det kan i den forbindelse oplyses, at en kistetransport normalt koster ca. DKK 35.000 og en urnetransport ca. DKK 11.000 fra Thailand til Danmark. Der er dæleme stadig langt til de 100.000 kr de forventer at samle ind. Fint hvis folk vil hjælpe.. men hvis de efterladte prøver at platte sig til penge som det unægtelig ser ud til. så er det nu ik så smart. Hjemtransporten forventes at koste 50.000 kr. - resten af beløbet skal bruges til begravelse og gravsted. http://nordjyske....e/112/1513 Prisen på transport af urne er helt ude i hampen. Den vejer 2-3 kilo og kan sendes som pakkepost, eller medbringes som håndbagage. Derimod tror jeg ikke hjemtransport i kiste kan gøres for 35.000 kr. Jeg tror kun de 35.000 indeholder flybilletten. Oven i det kommer bedemand i Thailand, udstedelse af ligpas, balsamering og zinkkiste og selvfølgelig bedemand i Danmark. Jeg havde en ven der for 3 år siden dødede i Danmark, han skulle bisættes i England. Bedemand, balsamering, zinkkiste og transport til England kostede ialt 25.000 kr. til lufthavnen i England. oven i det kom så bedemanden i England. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 15/04-2016 17:10
|
Nu er de tæt på målet, 93K er blevet samlet ind. http://nordjyske....8c3/4/1513 TV indslag fra TV2/Nord onsdag aften. http://www.tv2nor...lip#player Redigeret af Thomas72 d. 15/04-2016 17:23 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
vakse_vigo |
Lagt på d. 17/04-2016 22:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 77 |
Nu inden nogen hisser sig op og råber om at man skal tale pænt om de døde, synes jeg at det er ret pudsigt, "muslimsk narkoman" , i følge koranen må man ikke bruge Euforiserende stoffer, øl, alkohol & nako. Nu står der ikke noget om let leveende damer men det hele hænger vel sammen (det må man heller ikke). jeg har set mange muslimer som ikke er så tro mod koranen når de er i Thailand. De er så smarte, rejser uden forsikring, føre sig frem, kan det hele og når det så går galt sider de og tuder. Undskyld lige mine ord men de ligger som de har redet. Men om jeg begriber hvem der i det hele taget tør tænke på nako når de er i Thailand det er mig en gåde. Men det er heller ikke uden grund at Thailand har fået et dårligt ry. Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 18/04-2016 00:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Nu melder historien så vidt jeg ved ikke noget om hvad han er OD´et af.. Det kunne ligesågodt være en røvfuld panodiler fra 7/11. Det er dog højst sandsyneligt ikke tilfældet. Mht muslimer kan du have ret, men det er heller ikke ukendt at kristne bedriver hor, især når deres rejse går til Thailand. Kan også gisne om både muslimer og kristne udlever/afprøver deres homosexualitet via LB´er eller fuckboys. Lad mig understrege at jeg hverken er muslim eller kristen, men vil blot argumentere for at det ikke KUN er muslimer der er syndere rundt om i verden. At pege fingre af den ene eller anden religion kan derfor være ret snæversynet. vakse_vigo:Nu inden nogen hisser sig op og råber om at man skal tale pænt om de døde, synes jeg at det er ret pudsigt, "muslimsk narkoman" , i følge koranen må man ikke bruge Euforiserende stoffer, øl, alkohol & nako. Nu står der ikke noget om let leveende damer men det hele hænger vel sammen (det må man heller ikke). jeg har set mange muslimer som ikke er så tro mod koranen når de er i Thailand. De er så smarte, rejser uden forsikring, føre sig frem, kan det hele og når det så går galt sider de og tuder. Undskyld lige mine ord men de ligger som de har redet. Men om jeg begriber hvem der i det hele taget tør tænke på nako når de er i Thailand det er mig en gåde. Men det er heller ikke uden grund at Thailand har fået et dårligt ry. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 18/04-2016 00:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@ Gambit Lad mig understrege at jeg hverken er muslim eller kristen, men vil blot argumentere for at det ikke KUN er muslimer der er syndere rundt om i verden. At pege fingre af den ene eller anden religion kan derfor være ret snæversynet. Kick you Du skriver så flot altid, og dejligt at læse dine indlæg, men i min verden er du alt for sukkersød i dit indlæg her, måske bare fordi jeg har været i en anden verden med muslimer end du har,,,he he...og vær du glad for det... Mvh,
Nahm |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 18/04-2016 00:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
@vakse_vigo: Vi ved jo ikke en skid om hvad han har taget af stof, men hvis han er hardcore narkomand, så er rejseforsikring nok ikke lige på huskesedlen til kuffert pakkeriet. Som jeg forstår det er narkomaner ligeglade med livet, de vil bedøves og det bliver de, jo værre stof jo bedre. @GAMBIT: Nemli´ja, vi er alle syndere for Vor Frue - jeg tror hun er en tøs, en fræk en, for hvem f..... kan finde på at konstruere en virtuel verden som denne planet? Alle er jo totalt syge i kraniet, må håbe vi lærer bare lidt undervejs der kan fragtes hjem som guldkopier til The Aperture Operator, så kan man smovse i det nogle mia. år, indtil universet bliver re-bootet, og vi starter forfra igen, gaaaaab..! |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |