Se indlæg
Google Chromecast
|
|
ecodama |
Lagt på d. 14/04-2016 17:01
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
Kan Google Chromecast anvendes i Thailand så man fra sin tablet trådløs kan se film på Thai TV ellers findes der en anden mulighed der kan købes i Thailand. Skal være på ferie ca. 2mnd. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 14/04-2016 19:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Jep det er en Chromecast du skal have fat i. De fleste tv på hoteller i Thailand er fladskærms tv med HDMI indgang. |
|
|
ecodama |
Lagt på d. 16/04-2016 17:06
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
Tak for det- kan jeg bringe den i Danmark købet med eller skal jeg købe en Thai en?? |
|
|
HackerJoe |
Lagt på d. 16/04-2016 18:20
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Sidst jeg var Hua Hin lykkedes det mig ikke at finde en, selvom jeg var i samtlige forretninger. Så det er nok bedre at købe den i DK |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 16/04-2016 18:25
|
Jeg ville købe den i DK mens du alligevel er her, du kan købe dem i de fleste steder med en elektronik afdeling, eller du kan købe den direkte fra Googles egen danske shop: https://store.goo...ecast_2015 Du kan også sagtens bestille dem og få den bragt til hotellet mens du er i Thailand, gennem f.eks. Lazada: http://www.lazada...chromecast |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 16/04-2016 23:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Nu er jeg måske gammeldags, men hvad kan Chromecast bruges til? Jeg kan godt læse at man kan streame, men det koster vel alligevel penge at koble sig på HBO, Netflix osv.? Jeg lytter aldrig til musik, så får man adgang til andet, end man kan finde på Youtube eller simple torrent søgninger? Jeg droppede TV-pakken herhjemme (til konens lettere fortrydelse),så vi kan kun se DR1. Hun var dog enig i beslutningen, da hun opdagede prisen, men vi savner de dokumentarer, der nu var.. (men jeg er for nærig til at betale de mange hundrede kr. om måneden for at se reklamer) Vi har tegnet abonnement på HBO og pløjet et par af de serier, der er. Men der er ved at være tømt for interessant materiale (Der ligger rigtigt meget skidt også) Redigeret af sudsakhon d. 17/04-2016 00:04 |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 17/04-2016 03:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
ellers er der denne her til ca 100 kr pr måned har alle danske tv kanaler.... http://ntv.mx/?c=...23&type=tv Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/04-2016 08:37
|
sudsakhon skrev: Nu er jeg måske gammeldags, men hvad kan Chromecast bruges til? Jeg kan godt læse at man kan streame, men det koster vel alligevel penge at koble sig på HBO, Netflix osv.? Jeg lytter aldrig til musik, så får man adgang til andet, end man kan finde på Youtube eller simple torrent søgninger? Jeg droppede TV-pakken herhjemme (til konens lettere fortrydelse),så vi kan kun se DR1. Hun var dog enig i beslutningen, da hun opdagede prisen, men vi savner de dokumentarer, der nu var.. (men jeg er for nærig til at betale de mange hundrede kr. om måneden for at se reklamer) Vi har tegnet abonnement på HBO og pløjet et par af de serier, der er. Men der er ved at være tømt for interessant materiale (Der ligger rigtigt meget skidt også) Jeg forstår godt at i har opsagt TV pakken, det er dyrt og der er meget lidt kvalitet på programmet, hvis man spørg mig. Jeg har selv luret på HBO - De har alle dage lavet kvalitets serier, dokumentarer osv, men det går sikkert samme vej som alt andet. Men så vil en Chromecast måske være til gavn for jer derhjemme Chromecast er en Media modtager. Du kan caste video/musik fra PC, Mac, Tablets, Smartphones over til Chromecast enheden som er tilsluttet Tv´ets HDMI indgang. Stream Youtube videoer, se Netflix, eller se DR, Tv2play osv osv osv. direkte på dit TV. På den måde frigører man sig fra diverse skærm kabler til hver af de forskellige tablet, phones, laptops som man typisk har, især i en familie. Alle har nem adgang til at kunne bruge Chromecasten til at sende det indhold fra deres egen enhed til TV´et. 2. udgave af Chromecasten er forbedret og der er lavet en Lyd Chromecast som man kan tilslutte i højtalerens Jackstick så du kan afspille et hav af musik direkte fra dine højtalere. Redigeret af GAMBIT d. 17/04-2016 08:59 |
|
|
jh |
Lagt på d. 17/04-2016 13:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Har da hørt om dongle at skulle være ok,i Thailand vil det være ok hvis man skal være der et stykke tid. Men hjemme ville jeg nu foretrække denne android box,har bestilt en der findes mange varianter og priser på dem.Kan tilkøbes minitastatur med indbygget mus osv osv . @dutling hvor sendes det den tv pakke fra som du henviser til det var sku billigt. https://www.youtu...3PkyH0untA Redigeret af jh d. 17/04-2016 13:06 |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/04-2016 13:15
|
Tak, Gambit. Det var også hvad jeg kunne finde ud af umiddelbart. Min primære platform vil være laptoppen og en behagelig henslængt stilling i sengen, med hørebøffer på.. Jeg tænkte mere om du kendte det indhold, der var adgang til. Man skal vel stadig betale for de kommercielle kanaler, så Chromecast er vel bare en avanceret tilslutning til Youtube? (hvis man vil se gratis indhold ) |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/04-2016 13:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Tænk på Chromecast som en forlængerledning. Det er faktisk ikke andet, blot med radiosignaler i stedet for kobber. Hvad du putter igennem ledningen er helt op til dig selv, uanset om det er torrent, du har hentet på nettet, Youtube-videoer eller en kanal du betaler for.
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/04-2016 17:13
|
Takker ;-) Det giver mening Det var sådan, jeg havde forestillet mig det. Smart teknologi, men nok ikke særligt brugbart med den måde, jeg anvender medierne på. Jeg er en af de, der glæder mig til at alt er on-demand. Selv for den tvangsudskrevne licens, får man ikke hvad man betaler for. Medmindre, at man kan koordinere sin kalender og sidde foran husalteret, når det passer DR at transmittere. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/04-2016 17:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
sudsakhon skrev: Selv for den tvangsudskrevne licens, får man ikke hvad man betaler for. Medmindre, at man kan koordinere sin kalender og sidde foran husalteret, når det passer DR at transmittere. Du skal lære at følge med tiden - det er da nogle år siden, vi fik sådan nogle her på markedet: [img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/Nordemende_spectra_V100.jpg/220px-Nordemende_spectra_V100.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 17/04-2016 17:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
@Sudsakhon: Herhjemme bruger konen chromecast ofte til at vise YouTube videoer på TV'et. Alene af den grund har det været en god investering (før vi skiftede TV'et ud til et med wifi osv). Men selv med smart tv, så slår det ikke muligheden for at finde noget på youtube som hun gerne vil se, og så sende kommando til chromecast'en om at streame det fra nettet (vel at mærke uden at det lægger beslag på telefon/ipad, da CC blot overtager opgaven). Styring (pause, FF REW osv foretages så via tlf/tablet). Nu noterede jeg mig at du skrev i 'jeg' form, så hvis din kone ikke er helt enig i beslutningen i det lille hjem, så må du vel bare ud og investere i en 320,- 'blomst' til hende, og så er du denne måneds helt.. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 18/04-2016 00:45
|
sudsakhon skrev: Tak, Gambit. Det var også hvad jeg kunne finde ud af umiddelbart. Min primære platform vil være laptoppen og en behagelig henslængt stilling i sengen, med hørebøffer på.. Jeg tænkte mere om du kendte det indhold, der var adgang til. Man skal vel stadig betale for de kommercielle kanaler, så Chromecast er vel bare en avanceret tilslutning til Youtube? (hvis man vil se gratis indhold ) Du kan sådan set se alt på demand, så længe du kan finde det på nettet. Chromecasten har ikke nogen programmer tilknyttet i sig. Licensen du betaler er der jo ikke meget at gøre ved, men du kan jo se DR´s programmer via deres site når du selv vil, jeg ser aldrig selv TV, men går ind og ser de programmer jeg vil se på DR´s hjemmeside. Jeg har ikke selv en Chromecast da jeg ikke har noget TV, men du kan altså finde dine dokumentarer, film, serier osv på nettet via f.eks. laptoppen og så caste det over på Alteret. Kvaliteten er så ikke sikkert at det er optimalt på et tv, men mange youtube videoer bliver nu filmet i 4K. Som farao nævner er 320 kr en billig pris for at løsrive sig fra laptop og hørebøffer + du forringer ikke sædkvaliteten ved at have en laptopradiator på skødet, det kan muligvis være winwin Du kan selvf også bare forblive henslængt med hørebøffer på |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 18/04-2016 22:34
|
Hehe..Jeg er så afsløret som en med den teknologiske nej-hat på.. Og med ristede boller.. Den der VDO-recorder, som Kim så diskret henviste til, havde jeg i en opgraderet version med HD i. Det blev aldrig en succes.. (Jo, jeg kunne godt finde úd af at programmere den, men det var dybt besværligt) Jeg kan bedst lide on-demand, hvor man søger på et navn og så er der en liste af programmer at se. TV2 og DR har fine netbaserede on-demand muligheder, men de mangler samtidig det sidste. Frigørelsen fra sendetider, og især fuldstændige arkiver. Man er tvangsindlagt til at betale licens, selv hvis man kun ejer en gammel Nokia, med mulighed for internetadgang. Problemet er, at man ikke får hvad man betaler for, idet der ikke er adgang til andet et udvalg i arkivet. Og det er endda tidsbegrænset. Jeg har faktisk en WD Medie afspiller. Den er ikke helt så god til at være "ledning" (wireless) men afspiller alle kendte video og lyd formater. (den kan endda vise pakkede filer) Så kan man stikke sin USB eller HD i med materiale fra nettet og få det på TV'et i HD. Torrent er en glædelig kilde til den underholdning. Men jeg kan nu bedst lide Hørebøffe og bolleristerløsningen. Med en lang spiseseddel, som jeg luddovent kan klikke mig til at se. :-) |
|
Spring til debat: |