Se indlæg
Visum 90 dage
|
|
kisser |
Lagt på d. 31/03-2016 08:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Da der hele tiden kommer nye visumregler, vil jeg gerne have lidt hjælp til 90 dages ophold, da ambassaden ikke besvarer mine spørgsmål præcist. Vi plejer at opholde os 5 måneder i vores lejlighed på et O multiretry, men denne gang skal det kun være 90 dage. Hvilket visum skal vi så have, uden at skulle ud af Thailand? Og kan vi få det her i Danmark? Synes, at de steder jeg slår det op, svares der forskelligt. Ambassaden svarer sådan: Owning an apartment in Thailand does not give you the eligibility to apply for a Non-Immigrant O visa. You can apply for a single entry (60 days) tourist visa or a multiple entry tourist visa if you wish to stay in Thailand for longer than 60 days. |
|
|
jens |
Lagt på d. 31/03-2016 11:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Umiddelbart må det være et 60 dages visum i skal have også gå på immigration og få de 30 dages forlængelse for 1900baht. Alternativt er det jo det nye multi entry visum, det kræver bare noget mere dokumentation at søge bl.a. med indestående i bank (37000 pr prs) Men det hele er rimeligt skematisk beskrevet her mht visa. http://www.thaigu...tvisum.htm |
|
|
THansen |
Lagt på d. 31/03-2016 12:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
kisser skrev: Da der hele tiden kommer nye visumregler, vil jeg gerne have lidt hjælp til 90 dages ophold, da ambassaden ikke besvarer mine spørgsmål præcist. Vi plejer at opholde os 5 måneder i vores lejlighed på et O multiretry, men denne gang skal det kun være 90 dage. Hvilket visum skal vi så have, uden at skulle ud af Thailand? Og kan vi få det her i Danmark? Synes, at de steder jeg slår det op, svares der forskelligt. Ambassaden svarer sådan: Owning an apartment in Thailand does not give you the eligibility to apply for a Non-Immigrant O visa. You can apply for a single entry (60 days) tourist visa or a multiple entry tourist visa if you wish to stay in Thailand for longer than 60 days. Hvordan har I tidligere kunnet få et non-imm O visum? |
|
|
kisser |
Lagt på d. 31/03-2016 12:42
|
Vi er over 50+ |
|
|
THansen |
Lagt på d. 31/03-2016 12:55
|
Hvorfor så ikke bare søge samme slags visum som I tidligere har haft, og nøjes med 1 indrejse som er lidt billigere end flere indrejser. Alternativet skal I gøre som foreslået af 'jens' |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/03-2016 12:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jens' forslag er det billigste - jeg går ud fra, I har styr på at det er 90 dage i alt og ikke tre måneder. I kan selvfølgelig sagtens bruge samme visa, som I plejer at bruge, men det er dyrere. Til gengæld sparer I at skulle på immigration.
|
|
|
kisser |
Lagt på d. 31/03-2016 13:26
|
Det er faktisk også det på 90 dage, vi hele tiden spørger ambassaden om. 90 dages visum og 90 dages ophold. Men de henviser hele tiden til noget andet. Men vi får hele tiden oplysn. om at det er 60 dages visum vi skal have fra DK og 30 dages forlængelse på et immigrationskontor i Thailand. Jeg spørger bare, om vi kan få 90 dages visum fra Danmark og 90 dages ophold samtidig. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 31/03-2016 16:58
|
kisser skrev: Det er faktisk også det på 90 dage, vi hele tiden spørger ambassaden om. 90 dages visum og 90 dages ophold. Men de henviser hele tiden til noget andet. Men vi får hele tiden oplysn. om at det er 60 dages visum vi skal have fra DK og 30 dages forlængelse på et immigrationskontor i Thailand. Jeg spørger bare, om vi kan få 90 dages visum fra Danmark og 90 dages ophold samtidig. Ja, det er det mest normale når der søges om non-immigrant visa med en enkelt indrejse. Gyldigheden af et visum med en enkelt indrejse er ikke så vigtig, da det i sagens natur kun kan bruges en gang, og dette skal så bare ske inden 90 dage fra udstedelse. Se også: Validity of Visa & Period of Stay |
|
|
Fido |
Lagt på d. 01/04-2016 01:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
kisser skrev: Det er faktisk også det på 90 dage, vi hele tiden spørger ambassaden om. 90 dages visum og 90 dages ophold. Men de henviser hele tiden til noget andet. Men vi får hele tiden oplysn. om at det er 60 dages visum vi skal have fra DK og 30 dages forlængelse på et immigrationskontor i Thailand. Jeg spørger bare, om vi kan få 90 dages visum fra Danmark og 90 dages ophold samtidig. Det svar i har fået fra ambassaden er jo ret præcist, og du skal nok ikke forvente at de opfinder en ny visum type til lejligheden. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
buick |
Lagt på d. 01/04-2016 04:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
visum reglerne er lavet om så idag hedder det 60 dage turistvisum eller 6 måneder ( 3 x 60 dage) med krav om den rette økonomi. De 90 dage er til married visa eller retirerment visa. For jer er det så enten 60 dage + købe 30 dage hernede eller 3 x 60 dage og et visarun eller 1 års retirerment visa med 800.000 hver på bankbogen |
|
|
THansen |
Lagt på d. 01/04-2016 06:14
|
buick skrev: visum reglerne er lavet om så idag hedder det 60 dage turistvisum eller 6 måneder ( 3 x 60 dage) med krav om den rette økonomi. De 90 dage er til married visa eller retirerment visa. For jer er det så enten 60 dage + købe 30 dage hernede eller 3 x 60 dage og et visarun eller 1 års retirerment visa med 800.000 hver på bankbogen Jeg troede at trådstarter både var over 50 år og pensioneret og derfor tidligere havde fået non-imm O på baggrund af dette. Du har så ret i at der kun er turistvisum tilbage af muligheder, hvis trådstarter ikke er pensioneret. Der er dog en mulighed tilbage: non-imm O-A hvor det ud over nogle økonomiske krav kun kræves at man er over 50 år. |
|
|
kisser |
Lagt på d. 01/04-2016 09:26
|
Jeg har vist ikke formuleret mig klart. Vi er pensionister begge to og over 70. Vi har lejlighed dernede og på ambassaden i Danmark, behøver du ikke vise en indkomst efter skat på min. 12.500,- hvis du kan dokumentere skødet på ejerlejlighed. Hvert år har vi fremvist kopi af skøde, folkepensionsindkomst (under 12.500,-) pr. måned og fået et O retirement 1 års visa. Vi har været dernede 5+ måneder hvert år og inden de 90 dage er gået, har vi taget et visarun. Det er bare sådan i år, at vi kun kan være der i 89 dage i alt. Derfor spørgsmålet til de 90 dage. MEN jeg har nu forstået det hele og vi må se i øjnene, at når vi skal have et 90 dages visa på ambassaden, gældende fra udsedelsesdatoen, så har vi et problem mere. Men tak for alle svarene. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 01/04-2016 11:15
|
kisser skrev: Jeg har vist ikke formuleret mig klart. Vi er pensionister begge to og over 70. Vi har lejlighed dernede og på ambassaden i Danmark, behøver du ikke vise en indkomst efter skat på min. 12.500,- hvis du kan dokumentere skødet på ejerlejlighed. Hvert år har vi fremvist kopi af skøde, folkepensionsindkomst (under 12.500,-) pr. måned og fået et O retirement 1 års visa. Vi har været dernede 5+ måneder hvert år og inden de 90 dage er gået, har vi taget et visarun. Det er bare sådan i år, at vi kun kan være der i 89 dage i alt. Derfor spørgsmålet til de 90 dage. MEN jeg har nu forstået det hele og vi må se i øjnene, at når vi skal have et 90 dages visa på ambassaden, gældende fra udsedelsesdatoen, så har vi et problem mere. Men tak for alle svarene. Jeg tror desværre, at du har misforstået noget og sammenblander begreberne Validity of Visa (gyldighed af visa) og Period of Stay (opholdets længde) Ved et non-imm O med en enkelt indrejse vil du/I få 90 dages ophold fra det tidspunkt hvor du/I rejser ind i Thailand og dette skal så bare ske inden 90 dage fra udstedelsesdatoen. De 2 tal på 90 har som sådan ikke noget med hinanden at gøre. Indrejse skal bare ske mens visummet er gyldigt og gyldigheden i dette her tilfælde kunne ligeså godt være 30-60 dage i stedet for 90 dage da de færreste (mit gæt) søger flere måneder i forvejen. http://thaiembass...d-of-stay/ Jeg kan ikke se, at det skulle være et problem for jer, hvis I ønsker at opholde jer 89 dage i Thailand uden at skulle et smut over grænsen. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/04-2016 12:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
THansen skrev: Ved et non-imm O med en enkelt indrejse vil du/I få 90 dages ophold fra det tidspunkt hvor du/I rejser ind i Thailand og dette skal så bare ske inden 90 dage fra udstedelsesdatoen. Og hvis det er et med multi-entry, som vist er det, I plejer at have, så kan I reelt strække det til at gælde i 15 måneder minus 1 eller 2 dage. Det er nemlig muligt at rejse ind i Thailand den sidste dag, hvor visummet gælder (364 dage efter udstedelse), og I kan så være i Thailand 90 dage, selvom visummet er udløbet dagen efter jeres ankomst. |
|
|
kisser |
Lagt på d. 01/04-2016 12:26
|
Jamen, det har jeg jo fuldstændig misforstået. Takker mange gange for oplysende svar. |
|
Spring til debat: |