Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Invitation til Danmark og Visum (Schengen))
krydolf
Mit spørgsmål er måske allerede svaret et eller andet sted, men jeg kan ikke lige finde det.

Sagen er den, at jeg har en god veninde i Thailand som jeg gerne vil invitere på 3 måneders ferie i Danmark. Jeg har set på nettet, at man skal udfylde et skema der hedder Visum-Invitation. Ingen problemer med det, det ser nemt nok ud. Men, og nu kommer det svære (i hvert fald for mig). Min veninde har været hos nogle veninder i Tyskland, november, december og januar, 2015/2016. Hun fortæller mig, at der skal gå 90 dage, før hun kan søge et nyt visum til et Schengen land. Nu fortæller en ven mig, at der skal gå 180 dage fra min venindes udrejse, til hun igen kan få visum til Danmark eller et andet land der er omfattet af Schengen aftalen. Det står der intet om i den Visum-Invitation fra Udlændingeservice jeg har downloaded fra nettet.
Er der nogen her der ved hvad er op og ned i det her?
Man kan godt drikke uden at more sig.

gunther
Det er meget nemt at finde ud af, gå ind og læs på ny i Dammark og hvis man ikke kan forstå det
kan man bare ringe og tale med, ingen problemer.

Lyt aldrig til en masse kloge Åger, som desværre for manges vedkommende ikke aner
hvad de taler om.

krydolf
Tak, det vil jeg prøve. Grin

krydolf
Ja det var nu ikke så svært. Der står højt og tydeligt: ".....man kan således f.eks. opholde sig 90 dage i Schengenområdet, være ude af Schengenområdet i 90 dage og derefter indrejse på ny og være her i 90 dage".
Tak for hjælpen.

sudsakhon
@krydolf

Husk, at den såkaldte karensperiode kun angår selve opholdet.

Visumansøgningen, og den tid det tager, kan naturligvis foretages i "mellemperioden".

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: