Se indlæg
 Udskriv debat
Pantip Plaza
JohnBKK
Så er det åbenbart slut med Pantip som vi kender det og enten elsker eller hader!

Farewell to the poor man's computer paradise

"The curtain has all but come down on the "computer mall" for shoppers of limited income. Pantip is being refurbished with upmarket intentions and will re-emerge as an ultramodern "technology centre", offering the same type of gear and services as before but with much higher price tags."

http://www.nation...63704.html

vandango
Jamen så går folk vel bare hen andre steder hvor det er billigere.

Kim Ludvigsen
Så må man jo håbe, at kvaliteten på varerne også forbedres, så det ikke alt sammen er billige kopivarer. Artiklen fortæller desværre ikke, om skiftet allerede er sket, eller hvornår det skal ske.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Selvom det ikke er klart saa staar der i artiklen "is being" saa jeg vil formode at det er igangvaerende arbejde hvilket lyder meget sandsynligt naar man refererer til artiklen fra marts 2014

http://englishnew...-customers

Fortune Plaza eksisterer stadigvaek.

JohnBKK
Du mener vel Fortune Town?

http://www.theban...rtune-town

Der er mange andre steder at shoppe, MBK, Pantip Bangkapi og Nonthaburi.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Du mener vel Fortune Town?

http://www.theban...rtune-town

Der er mange andre steder at shoppe, MBK, Pantip Bangkapi og Nonthaburi.

Selvfoelgelig Fortune Town.

rinpoche
Der bliver ingen falske krokodilletårer herfra ovenpå den udmeldelse.

Pantip og MBK er støjhelvedets højborg, med 100-vis af små bikse der sælger det samme shit, side om side i typisk thai stil.

Jeg handler i Saphan Lek (Jernbroen) i Chinatown, her er der lokale priser og ikke den øredøvende og infernalske støj som man som oftest oplever i diverse malls.

Fik jeg sagt at jeg ikke kan fordrage støj? Sad

JohnBKK
Jeg kommer i Pantip fordi det er nemt lige at hoppe af båden ved Pratunam og spadsere dertil, og så handler jeg kun hos ham her:

http://computeand...

Saphan Lek kender jeg ikke, men det skal da tjekkes, tak for info.

Lung Per
Øv, de havde så mange dejligt billige programmer, og DVD'er. Selv de mest ulovlige DVDér kunne man købe bag forhænget. Så er det tilbage til markedet i Chinatown. Hehe-guy

Anonym Bruger
For at være ærlig så er dette en forventelig udvikling for Pantip har over de senere år været på vej ned. Problemet er netop at forbrugerens fokus er skiftet over til gadgets så hvor telefoner og computere tidligere var helt separate ting så kan en telefon idag mange af de ting man bruger en computer til. Når man dertil lægger at computer udviklingen er gået ret meget i stå så er det dedikerede computer mekka pantip engang var en truet race.

Jeg har gennem de seneste små 20 år været dybt involveret i PC industrien og derfor også besøgt mange store messer lige som jeg generelt har skiftet computer ofte når nye og hurtigere dele kom ud. Når jeg tager på messer idag handler det ikke om CPU, RAM og bundkort men om gadgets samlede systemer og den slags. Min computer er købt i 2011 og nørden i mig har sådan lyst til at opgraderes CPU'en til nyeste generation (og dermed også bundkort og RAM). Men gevinsten ved en opgradering er ikke nok til at retfærdiggøre skiftet. kort sagt PC'ere er ikke længere sexede og køber du en rimelig opdateret PC idag kan du også spille spillene om 3-4 år så behovet for pantip er faldet.

Derudover så er Pantip altså ikke så billig som mange vil gøre dem, Prøv feks at gå gennem markedet find nogle af priserne og slå dem op på edbpriser.dk. Du vil opdage at den prisforskel der er alene er forskellen i moms.

Kim Ludvigsen
TomDK skrev:
Derudover så er Pantip altså ikke så billig som mange vil gøre dem, Prøv feks at gå gennem markedet find nogle af priserne og slå dem op på edbpriser.dk. Du vil opdage at den prisforskel der er alene er forskellen i moms.

Men det er jo ikke Pantips skyld, det er generelt for prisniveauet i Thailand. Og det gælder ikke kun computere men også meget andet elektronik.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JohnBKK
@TomDK: Har du overvejet om det kan skyldes den almindelige økonomiske afmatning i LOS, mange thai handler også der?

Pantip i Bang Kapi er gået helt i stå, der er kun Banana og JIB tilbage, og derude kom der ikke mange farang som kunder, så jeg tror det er økonomien.

Mht. PC upgrade eller ej, så fornemmer jeg der er meget at hente hos Intel´s Skylake CPU´s kombineret med noget hurtigt DDR4 Ram.

Har nu ikke i sinde at købe nyt, min i7 2700K @ 4.7 Ghz klarer det meste..

Lung Per
rinpoche skrev:

Pantip og MBK er støjhelvedets højborg, med 100-vis af små bikse der sælger det samme shit, side om side i typisk thai stil.

Jeg handler i Saphan Lek (Jernbroen) i Chinatown, her er der lokale priser og ikke den øredøvende og infernalske støj som man som oftest oplever i diverse malls.

Hvis du hader støj er Thailand ikke det rette sted for dig. Aldrig har jeg oplevet så meget støj. På landet kværner landsbyhøvdingen fra kl. 6 morgen til 6 aften, eller senere, i højttalere, der er sat op i hele landsbyen. Når der er fest (hvorsomhelst) køres der lastbiler frem med kæmpemusikanlæg, hvor bas-tonerne er så kraftige at de kan mærkes i brystkassen på mange meters afstand. Høns og kvinder kagler ustandseligt, kvinderne højtråbende desuagtet de står mindre end en meter fra hinanden. De RÅBER så højt i deres mobilos at det næppe er nødvendigt med en telefon overhovedet. Naboen spiller så højt på sit TV eller musikanlæg som det passer ham, og du kan ikke få ham til at dæmpe lyden. Thaierne er født i et støjhelvede, og det er derfor at larm falder dem naturligt. Næh du, en stille aften i Gentoftegade, det ved man hvad er. Men der er da også formildende omstændigheder i Thailand, bl.a. tilgængeligt hunkøn mellem 18-25. Og det var ikke klokken...

Nero
Lung Per skrev:

rinpoche skrev:

Hvis du hader støj er Thailand ikke det rette sted for dig. Aldrig har jeg oplevet så meget støj. På landet kværner landsbyhøvdingen fra kl. 6 morgen til 6 aften, eller senere, i højttalere, der er sat op i hele landsbyen. Når der er fest (hvorsomhelst) køres der lastbiler frem med kæmpemusikanlæg, hvor bas-tonerne er så kraftige at de kan mærkes i brystkassen på mange meters afstand. Høns og kvinder kagler ustandseligt, kvinderne højtråbende desuagtet de står mindre end en meter fra hinanden. De RÅBER så højt i deres mobilos at det næppe er nødvendigt med en telefon overhovedet. Naboen spiller så højt på sit TV eller musikanlæg som det passer ham, og du kan ikke få ham til at dæmpe lyden. Thaierne er født i et støjhelvede, og det er derfor at larm falder dem naturligt. Næh du, en stille aften i Gentoftegade, det ved man hvad er. Men der er da også formildende omstændigheder i Thailand, bl.a. tilgængeligt hunkøn mellem 18-25. Og det var ikke klokken...

Thai'er er vokset op med støj. Det må så også være årsagen til at de ikke har problemer med at sove hele natten, selvom naboens TV kører for fuld hammer.

Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

Men det er jo ikke Pantips skyld, det er generelt for prisniveauet i Thailand. Og det gælder ikke kun computere men også meget andet elektronik.

Det skyldes at elektronik i Danmark faktisk handles rigtigt billigt pga vores effektive nethandels butikker. Jeg har også været en del i Taiwan og selv der er priserne ikke så meget billigere at jeg absolut vil handle.

JohnBKK skrev:

@TomDK: Har du overvejet om det kan skyldes den almindelige økonomiske afmatning i LOS, mange thai handler også der?

Pantip i Bang Kapi er gået helt i stå, der er kun Banana og JIB tilbage, og derude kom der ikke mange farang som kunder, så jeg tror det er økonomien.

Mht. PC upgrade eller ej, så fornemmer jeg der er meget at hente hos Intel´s Skylake CPU´s kombineret med noget hurtigt DDR4 Ram.

Har nu ikke i sinde at købe nyt, min i7 2700K @ 4.7 Ghz klarer det meste..

Naturligvis kan der være noget afmatning, men over hele verdenen er PC salget faldende og det skyldes de nye platforme som tablets og smartphones. Jeg mener derfor at det nærmere strukturen der er ændret end det er afmatning. Jeg tror heller ikke at det os falang der har holdt tingene oppe i pantip det er min opfattelse at elektronik delen primært har været rettet mod Thaier, med undtagelse af DVD salget.

Elsker den slags markeder og tidligere kunne man sagtens falde over "guld" den slags steder. Jeg har også besøgt Guanghua Market i Taipei. bortset fra at det er en gade og at den hardware man kan få er lidt nyere, er det samme type. Men selv der erstattede de for et par år siden nogle markedshaller med butikker præcis som den Pantip har med et storcenter fyldt med flagship stores (ASUS, MSI, Gigabyte, Razer, HTC mv)

Hvad angår PC så har jeg selv en I7 2700K den kører dog kun 4,0. Men skylake er naturligvis bedre clock for clock men vi taler måske om 30-40% forbedring i CPU krævende ting og lidt mere hvis man bruger det integrerede grafikkort. Men det er ved standard clock så din 2700 kører nok hurtigere end en standard 6700K og når man regner pris på bundkort og RAM med så kan det ikke betale sig at skifte. Jeg har dog en I7 4790K liggende som jeg kunne skifte til hvis jeg finder et andet bundkort så det kunne være jeg gør det.

JohnBKK
Ja, der kan godt gå en dags tid med at sniffe rundt på den slags steder, har ikke været i Fortune Town længe, måske det var på tide, også for at se om de har lukket butikker ned.

Jeg var tæt på at skifte til en i7 4790K da den kom på markedet, men så fandt folk ud af at der var problemer med heatsinken, dvs. den blev for varm og "the geeks" anbefalede en delid, dvs. åbne bunden og smøre mere kølepaste på, Intel havde lavet noget elendigt bras simpelthen, hvilket de ikke havde på Sandybridge, heldigvis..

Spring til debat: