Se indlæg
Nye krav " Indkomstbrev"
|
|
HansW |
Lagt på d. 03/02-2016 13:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
lek skrev: Nu kunne det være skide fedt, hvis vi fik at vide hvilken emigration kontor der forlanger hvad... Så kunne vi gardere os mod tosserierne.. For sålænge vi bor til leje kan vi altid flytte det sidste "PS" forstår jeg så ik en blælde af Hvis jeg havde haft det foerste O visa i et andet pas havde jeg jo vaeret noedt til at tage hjem igen for at hente dette, har dog stadigt en koeretur paa 35 km mellem hjem og immigration. Jeg synes jeg klart og tydeligt henviser til Hua Hin immigration MVH Hans
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/02-2016 05:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
HansW skrev: lek skrev: Nu kunne det være skide fedt, hvis vi fik at vide hvilken emigration kontor der forlanger hvad... Så kunne vi gardere os mod tosserierne.. For sålænge vi bor til leje kan vi altid flytte det sidste "PS" forstår jeg så ik en blælde af Hvis jeg havde haft det foerste O visa i et andet pas havde jeg jo vaeret noedt til at tage hjem igen for at hente dette, har dog stadigt en koeretur paa 35 km mellem hjem og immigration. Jeg synes jeg klart og tydeligt henviser til Hua Hin immigration Naar man faar nyt pas ovefoerer man sit visa til det nye pas paa immigrationen. Det er normal procedure. Normalt vil ens ambassade udstede et brev der bekraefter ens nye pas samt anmoder immigrationen om at vaere behjaelpelig paa bedste vis. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/09-2016 19:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Var på Immigration, Div. 1, BKK idag for "Extension of Stay" - og jeg havde en kuffert med 800.000 THB i mønter som jeg lossede op på skrivebordet... nå nej, det var hvad jeg drømte sidste nat, hehe! Nå, jeg ville prøve de 800K på bogen for at se hvordan det ville gå. Fik lavet brev i banken - "To whom it may concern" samt "statement" og en fotokopi af opdateret bankbog, og det gik fint, no problems, ingen krav om dok. for ovf. af penge hver måned. Den nye "Foreign National Information Form" havde jeg også med, og fik at vide det kun var i år, næste gang behøvede de den ikke, fin service alt i alt, som sædvanligt hos dem.. Lidt brok skal der dog klemmes ud: Et virvar af negere, pakier og indere, samt skrigende unger, hvor de højest hylende var små halvnegere, de får nok ikke job som model eller rolle i en lakorn, mon? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/09-2016 20:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
JohnBKK skrev: Lidt brok skal der dog klemmes ud: Et virvar af negere, pakier og indere, samt skrigende unger, hvor de højest hylende var små halvnegere, de får nok ikke job som model eller rolle i en lakorn, mon? Alt det der er ikke relevant for mig endnu, men det er rart at læse din dagsform er fin. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/09-2016 20:22
|
Jeg synes folk skal komme til tasterne, temmelig kedeligt her p.t. - så lidt madding er kastet uj´, hehe!
Redigeret af JohnBKK d. 14/09-2016 20:30 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/10-2016 13:18
|
Var paa immigrationen i Samutprakan her i formiddags for at faa lavet "Extension of Stay - Retirement" og papirarbejdet fra min side var 100% i orden og der var ingen aendringer fra sidste aar. Lige med undtagelse af "den udvidede formular" som immigration i Samutprakan ikke gaar saerlig meget op i. Skulle blot udfylde mit navn, min far og mors navne plus min adresse i Thailand. Alt det andet var de ikke interesseret i. Staben paa immigrationen var glade for at farangen moedte op i sort saa jeg fik en flot betjening og blev anmodet om at skrive lidt i kondolence bogen og de tog saa et billede af farangen mens han skrev nogle bevingede ord. Jeg vil helt klart anbefale at naar man moeder op paa immigrationen for enten at faa forlaenget opholdstilladelse eller 90 dages rapportering at man er klaedt paa til lejligheden. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 19/10-2016 14:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
hugoboerge skrev: Var paa immigrationen i Samutprakan her i formiddags for at faa lavet "Extension of Stay - Retirement" og papirarbejdet fra min side var 100% i orden og der var ingen aendringer fra sidste aar. Lige med undtagelse af "den udvidede formular" som immigration i Samutprakan ikke gaar saerlig meget op i. Skulle blot udfylde mit navn, min far og mors navne plus min adresse i Thailand. Alt det andet var de ikke interesseret i. Staben paa immigrationen var glade for at farangen moedte op i sort saa jeg fik en flot betjening og blev anmodet om at skrive lidt i kondolence bogen og de tog saa et billede af farangen mens han skrev nogle bevingede ord. Jeg vil helt klart anbefale at naar man moeder op paa immigrationen for enten at faa forlaenget opholdstilladelse eller 90 dages rapportering at man er klaedt paa til lejligheden. Flot skrevet! Jeg forstår dog ikke helt hvordan du kan imødekomme indkomstkravene? Som jeg har forstået det er din situation meget lig min. Mange år udenfor Danmark, og en brøks pension i udsigt...... når den tid kommer. Noget jeg har overset ? |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/10-2016 15:09
|
Man kan vel kombinere mdl. indkomst og indestående i bank hvis man er gift, mener jeg..? Har ikke sat mig tilstrækkeligt ind i det, endnu, venter til jeg nærmer mig folkepensionen.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/10-2016 15:26
|
JohnBKK skrev: Man kan vel kombinere mdl. indkomst og indestående i bank hvis man er gift, mener jeg..? Har ikke sat mig tilstrækkeligt ind i det, endnu, venter til jeg nærmer mig folkepensionen.. Thai gift er det THB 400,000.- paa en bankkonto eller en minimum indtaegt paa THB 40,000.- per maaned. Kan IKKE kombineres. Hvad retirement angaar er det THB 800,000.- paa en bankkonto eller en min. indtaegt paa THB 65,000. per maaned. Kan kombineres. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 19/10-2016 15:34
|
Ok.... som det plejer Men om 15 år når jeg rammer folkepension er det nok anderledes. Og min brøk pension er forduftet.... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/10-2016 15:35
|
Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: Var paa immigrationen i Samutprakan her i formiddags for at faa lavet "Extension of Stay - Retirement" og papirarbejdet fra min side var 100% i orden og der var ingen aendringer fra sidste aar. Lige med undtagelse af "den udvidede formular" som immigration i Samutprakan ikke gaar saerlig meget op i. Skulle blot udfylde mit navn, min far og mors navne plus min adresse i Thailand. Alt det andet var de ikke interesseret i. Staben paa immigrationen var glade for at farangen moedte op i sort saa jeg fik en flot betjening og blev anmodet om at skrive lidt i kondolence bogen og de tog saa et billede af farangen mens han skrev nogle bevingede ord. Jeg vil helt klart anbefale at naar man moeder op paa immigrationen for enten at faa forlaenget opholdstilladelse eller 90 dages rapportering at man er klaedt paa til lejligheden. Flot skrevet! Jeg forstår dog ikke helt hvordan du kan imødekomme indkomstkravene? Som jeg har forstået det er din situation meget lig min. Mange år udenfor Danmark, og en brøks pension i udsigt...... når den tid kommer. Noget jeg har overset ? @AsianFarmer - har ingen problemer med indkomstkravet og korrekt mange aar udenfor Danmark men der er den regel at hvis man arbejder for et dansk firma i udlandet taeller det som vaerende bosat i Danmark og derfor er der ingen broek involveret. Man skal blot huske at faa dokumentation fra ens firma for Udbetaling Danmark beregner naesten ned til sekunderne. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 19/10-2016 15:50
|
@hugobørge.... tak for svar. Jeg arbejder, og har aldrig arbejdet for danske arbejdsgivere udenfor Danmark. Udmeldt/udskrevet eller hvad det nu hedderigtig i skatte regi i mange år. |
|
|
Nero |
Lagt på d. 20/10-2016 06:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
Har lige fået nyt eet års retirement (o) visa med muliti entry, på Ambassaden i Dk. Min udbetalte folkepension, er ikke stor nok til at få visa, da de nu forlanger at indkomstbeløbet skal være efter skat. Printede fra nettet min bankkonto ud, samme dag jeg søgte visa og lagde det med ansøgningen. Kombinationen blev uden problemer accepteret. Men skranke damen var meget emsig, med at finde og sikre sig, at det var mit navn som stod på konto udtoget. |
|
|
holmholm |
Lagt på d. 20/10-2016 19:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Nero skrev: Har lige fået nyt eet års retirement (o) visa med muliti entry, på Ambassaden i Dk. Min udbetalte folkepension, er ikke stor nok til at få visa, da de nu forlanger at indkomstbeløbet skal være efter skat. Printede fra nettet min bankkonto ud, samme dag jeg søgte visa og lagde det med ansøgningen. Kombinationen blev uden problemer accepteret. Men skranke damen var meget emsig, med at finde og sikre sig, at det var mit navn som stod på konto udtoget. Er bare nysgerrig. Er det en konto fra en dansk bank ? |
|
Spring til debat: |