Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hvor køber I billetter?
|
|
Humi |
Lagt på d. 28/01-2016 09:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Hej Jeg har lavet en søgning på Momondo efter en billig billet fra KBH-BKK og retur og derefter på trustpilot. På de billigste udbyder af billetterne. Jeg har siden en dårlig erfaring kun købt mine billetter direkte hos selskaberne selv eller kilroy. Men nu er der mange penge at spare ved at tage en af de billige udbyder. Men er de troværdige og holder hvad de lover? Der er anmeldere på trustpilot, der skriver at selskaberne har det med at annullere bookingen, uden refundering af penge. Det er selskaber som: DTF travel Supersaver Tripsta Bravofly Tripair Goleif Mytrip Sky-tours Seat 24 Også videre...... |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/01-2016 09:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Har købt mange flybilletter hos disse selskaber, har aldrig oplevet problemer. De fleste af mine billetter er købt hos Supersaver og Seat24, kan ikke huske alle de selskaber jeg ellers har købt hos. |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 28/01-2016 10:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
Bruger selv momondo til søg, har tit købt ved seat24, supersaver og ticket.dk. Vil sige den ene ikke bedre end den anden. De annullere der sker er fra flyselskaberne. Man har selvfølige ret til få penge tilbage, men helle ikke andet da flyselskabet ikke kan leveret varen. |
|
|
jh |
Lagt på d. 28/01-2016 11:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Humi skrev: Hej Jeg har lavet en søgning på Momondo efter en billig billet fra KBH-BKK og retur og derefter på trustpilot. På de billigste udbyder af billetterne. Jeg har siden en dårlig erfaring kun købt mine billetter direkte hos selskaberne selv eller kilroy. Men nu er der mange penge at spare ved at tage en af de billige udbyder. Men er de troværdige og holder hvad de lover? Der er anmeldere på trustpilot, der skriver at selskaberne har det med at annullere bookingen, uden refundering af penge. Det er selskaber som: DTF travel Supersaver Tripsta Bravofly Tripair Goleif Mytrip Sky-tours Seat 24 Også videre...... Vil lige sige Goleif syntes jeg du skal holde dig langt væk fra,jeg blev bondefanget (EN længre historie) kender andre der har oplevet det samme hos Goleif.Men ellers har jeg da prøvet en del andre uden problemer,men vil da lige sige at Travellink ikke tager gebyrer for at bruge kort osv.Det gør de andre.Men booker du direkte ved flyselskabet er du bedre stillet med flere ting,hvis du skal afbestille,ombooke bilet eller andet.Mange gange er de ikke meget dyere end de andre selskaber er. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 28/01-2016 11:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
De tre første ture købte Jeg hos Turkish Airlines igennem Jysk Rejsebureau. Og de tre seneste ture direkte hos flyselskabet over nettet efter Jeg har søgt på Momondo, 2014 hos Turkish, 2015 hos KLM og i år hos Luftwaffe.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/01-2016 14:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
De fleste selskaber har dårlige anmeldelser på trustpilot da folk ikke kommenterer når de har en god oplevelse. |
|
|
Wangtan |
Lagt på d. 28/01-2016 16:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 89 |
Har brugt DTF een gang, og så godt hvordan deres rating var på trustpilot. Jeg henvendte mig herefter til det pågældende flyselskab og fik dem til at verificere billetterne samt bookningen så DTF ikke bare kunne komme rendende og annullere ud fra deres for godt befindende. Gør det samme hvis i føler trangen. Få billetterne bekræftet og der ikke er nogen "and" i farvandet . Vil gerne sige at det var Thai Airways Billetter , som blev købt svine billigt. Og der VAR faktisk fejl i DTF rejsedocumenter men Thaizerne fixede det Free of charge ))) |
|
|
gunther |
Lagt på d. 28/01-2016 17:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Har gennem flere år rejst flere gange årligt, aldrig oplevet nogen form for problemer. Købt billetterne hos momondo og flybillet, intet at klage over. |
|
|
ttah |
Lagt på d. 28/01-2016 19:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 123 |
jeg har brugt flybillet flere gange uden problemer. Har også brugt supersaver flere gange uden problemer Livet er som en lang linje, man ved hvornår den starter men ikke hvornår den slutter.
Så lev livet. |
|
|
natty |
Lagt på d. 28/01-2016 19:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg køber efterhånden næsten alle mine billetter direkte hos flyselskabet, hvis prisforskellen da ikke er for stor. Det sker jo at et bookingbureau har lavet aftaler om specialpriser som er lavere, men normalt synes jeg de matches meget god af flyselskaberne selv. Der er et par ting som ændrede min adfærd: Den første grund var at bookingbureauerne begyndte at sælge såkaldte "servicepakker", hvis man ønsker at bestille plads, bestille specialmad, registrere bonuskort, betale med kort og meget andet. Ting som oftest er gratis direkte hos flyselskabet. Den anden grund er, at ændringer i rejseplaner kan ske. Hvis man køber igennem et bureau, skal man udover strafafgiften til flyselskabet også betale en til tider meget stort administrationsafgift til bookingbureauet. De skal jo tjene penge et eller andet sted. Den tredje grund er, at jo flere mellemmænd, jo større chancer for fejl og misforståelser. Foretrækker derfor at undersøge markedet selv og derefter købe direkte hos leverandøren, altså flyselskabet. Læg venligst mærke til, at jeg ikke kalder virksomhederne for rejsebureauer, men bruger ordet bookingbureauer, da jeg synes det er mere korrekt. I praksis gør de ikke meget andet end de selskaber som sælger billetter til diverse koncerter. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
kro90 |
Lagt på d. 28/01-2016 19:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Følgende flybillet sælgere har alle det til fælles at de ejes af Den Danske Rejsegruppe Filial af Svenska Resegruppen Ab Flybillet.dk Supersaver.dk GoLeif.dk Seat24.dk Syntes at der på et tidspunkt var 5 eller 6 stykker, men kan kun lige komme på disse 4. Bemærk at de alle skriver: Vi sælger ikke rejser i vores eget navn. Den Danske Rejsegruppe Filial af Svenska Resegruppen Ab Kim
|
|
|
natty |
Lagt på d. 28/01-2016 19:49
|
kro90 skrev: Følgende flybillet sælgere har alle det til fælles at de ejes af Den Danske Rejsegruppe Filial af Svenska Resegruppen Ab Flybillet.dk Supersaver.dk GoLeif.dk Seat24.dk Syntes at der på et tidspunkt var 5 eller 6 stykker, men kan kun lige komme på disse 4. Bemærk at de alle skriver: Vi sælger ikke rejser i vores eget navn. Den Danske Rejsegruppe Filial af Svenska Resegruppen Ab Tænkte netop på det samme, Travellink og Opodo ejes også af samme selskab, Odigeo group. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/01-2016 20:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Husk at checke de tilsvarende svenske sider - f.eks. www.seat24.se. Har ofte sparet mellem 50-150 kr. ved at vælge den svenske hjemmeside, firmaet er jo det samme. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 29/01-2016 01:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
jeg undersoeger altidpriserne paa nettet,samt de mange tilbudsmail der kommet. bestiller derefter ved Thai Travel,Halmtorvet eller hos FDM travel. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/01-2016 17:16
|
vandango skrev: Husk at checke de tilsvarende svenske sider - f.eks. www.seat24.se. Har ofte sparet mellem 50-150 kr. ved at vælge den svenske hjemmeside, firmaet er jo det samme. Genialt med de der 50 kroner Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/01-2016 17:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Er det svenske kroner? |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 29/01-2016 17:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
www.kilroy.dk har været mit valg de sidste gange, betal med MasterCard = incl. forsikring med i pris. Det var den bedste pris i december og med Qatar , fri bar og med Airbos fra Doha Mvh,
Nahm |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/01-2016 19:12
|
Nahm skrev: www.kilroy.dk har været mit valg de sidste gange, betal med MasterCard = incl. forsikring med i pris. Det var den bedste pris i december og med Qatar , fri bar og med Airbos fra Doha Desværre Nahm, det har intet med emnet at gøre, at du har forsikring på det kort du betaler med. Eller var det da noget som kilroy tilbød gratis uden ekstrabetaling, sådan en gratis forsikring? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Nahm |
Lagt på d. 29/01-2016 19:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
natty skrev: Nahm skrev: www.kilroy.dk har været mit valg de sidste gange, betal med MasterCard = incl. forsikring med i pris. Det var den bedste pris i december og med Qatar , fri bar og med Airbos fra Doha Desværre Nahm, det har intet med emnet at gøre, at du har forsikring på det kort du betaler med. Eller var det da noget som kilroy tilbød gratis uden ekstrabetaling, sådan en gratis forsikring? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Der er et mindre gebyr med betaling med masterkort. Det er bare ikke alle steder muligheden er der. Kilroy.dk er vist ok at skrive om i tråden her , ellers må vi lige have en admin ind over og give mig en røffel. Mvh,
Nahm |
|
|
Humi |
Lagt på d. 29/01-2016 21:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Min dårlige erfaring er ved flybillet.dk. Hvor de dengang valgte to dage før afrejse at ombooke hjem rejse datoen. Uden nogen form for kompensation, selvfølgelig. Det er sådan nogle situationer jeg helst ville undgå, ved at finde gode udbyder/selskaber at købe billet hos. Men det ser også ud til at jeg roligt kan booke hos FDM-travel også. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |