Se indlæg
Kørekort
|
|
cesse |
Lagt på d. 29/12-2015 11:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Har lige været på kørekortkontoret og forny mit midlertidige 1 års kørekort til et 2 års midlertidige kørekort der udløber 18 januar 2018 Hvorfor det nu er 2 år i stedet for 1 år nu ved jeg ikke Hilsen Cesse |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/12-2015 11:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det er normalt 1 år første gang, og herefter 5 år+ ad gangen - plusset er fordi, det er 5 år plus frem til ens fødselsdag. Men nogle steder er de begyndt kun at give 2 år+ i stedet for 5, og det er åbenbart det, du har været ude for. Så du har altså ikke fået 2 år i stedet for 1 år, men 2 år i stedet for 5 år. Hvor var det henne? Redigeret af Kim Ludvigsen d. 29/12-2015 11:21 |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 29/12-2015 11:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Den nye regel er at blandt andet EU koerekort kan "byttes" til 2 aars. Da du kun havde 1 aar fra start, mangler der et aar i det foerste midlertidige koerekort. Derfor nyt 2 aars nu, og 5 aar naeste gang. Og kiggede lige efter med datoerne for gyldighed. Mit 2 aars koerekort er 2 aar. Fra erhvervelsdato til udloebsdato. Ingen sammenhaeng med min foedselsdag. Konens 5 aars loeber i 5 aar og saa yderligere 9 mdr til hendes foedselsdag. Redigeret af Asian Farmer d. 29/12-2015 11:33 |
|
|
handy |
Lagt på d. 29/12-2015 11:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
cesse skrev: Har lige været på kørekortkontoret og forny mit midlertidige 1 års kørekort til et 2 års midlertidige kørekort der udløber 18 januar 2018 Hvorfor det nu er 2 år i stedet for 1 år nu ved jeg ikke Hilsen Cesse det må også være fordi du ikke har non emigrant visa ellers skulle du ha haft 5 år .... |
|
|
cesse |
Lagt på d. 29/12-2015 14:45
|
Jeg har kun turist visa og de sidste 3 gange har jeg kun fået 1 års kørekort det er lidt irriterende da de tager 500b for at lave en adresse attest |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 29/12-2015 15:37
|
cesse skrev: Jeg har kun turist visa og de sidste 3 gange har jeg kun fået 1 års kørekort det er lidt irriterende da de tager 500b for at lave en adresse attest Hvilken type visa du har spiller ingen rolle med hensyn til Koerekort. Adresse attesten slipper du kun for hvis du har gul bog. Til gengaeld kan du lave adresse attesten udfra en hotel adresse, og bruge den til at lave/forny koerekort. Jeg skulle saa slippe 1000 Bath sidste gang, og fik ingen kvittering... ha ha ha |
|
|
cesse |
Lagt på d. 29/12-2015 17:21
|
Sidste år spurgte jeg om ikke adresse attesten var gratis (hvilket den er) jeg blev slæbt hen til en af de høje herrer med sildesalat på brystet han tog et skilt frem hvorpå der stod at folk med turist visa ikke kan få en adresse attest så jeg gik tilbage og betalte de 500b ;-) |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 29/12-2015 17:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
her på phuket får man 2 år på et T/V uanset om man har kørekort eller ej, dog slipper dem, der har et kørekort i forvejen for nogle af prøverne, bla. teori |
|
|
soi khaotalo |
Lagt på d. 30/12-2015 16:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Jeg er stoppet med at lave thai kørekort laver i stedet internationalt kørekort på borgerservice til 25 kr. og det tager 5 minutter billigere og hurtigere. |
|
|
milex |
Lagt på d. 30/12-2015 16:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
soi khaotalo skrev: Jeg er stoppet med at lave thai kørekort laver i stedet internationalt kørekort på borgerservice til 25 kr. og det tager 5 minutter billigere og hurtigere. Men er kun gyldigt i 3 mdr. efter indrejse-dato! |
|
|
handy |
Lagt på d. 01/01-2016 01:44
|
Asian Farmer skrev: cesse skrev: Jeg har kun turist visa og de sidste 3 gange har jeg kun fået 1 års kørekort det er lidt irriterende da de tager 500b for at lave en adresse attest Hvilken type visa du har spiller ingen rolle med hensyn til Koerekort. Adresse attesten slipper du kun for hvis du har gul bog. Til gengaeld kan du lave adresse attesten udfra en hotel adresse, og bruge den til at lave/forny koerekort. Jeg skulle saa slippe 1000 Bath sidste gang, og fik ingen kvittering... ha ha ha Du for ikke et kørekort med 5 års gyldighed uden at du har non visa så at skrive at det er ligegyldigt hvilket visa man har er forkert sorry |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 01/01-2016 02:12
|
handy skrev: Asian Farmer skrev: cesse skrev: Jeg har kun turist visa og de sidste 3 gange har jeg kun fået 1 års kørekort det er lidt irriterende da de tager 500b for at lave en adresse attest Hvilken type visa du har spiller ingen rolle med hensyn til Koerekort. Adresse attesten slipper du kun for hvis du har gul bog. Til gengaeld kan du lave adresse attesten udfra en hotel adresse, og bruge den til at lave/forny koerekort. Jeg skulle saa slippe 1000 Bath sidste gang, og fik ingen kvittering... ha ha ha Du for ikke et kørekort med 5 års gyldighed uden at du har non visa så at skrive at det er ligegyldigt hvilket visa man har er forkert sorry Så kender jeg mange der ikke har gyldigt kørekort! Godt nytår! |
|
|
handy |
Lagt på d. 01/01-2016 04:56
|
Asian Farmer skrev: handy skrev: Asian Farmer skrev: cesse skrev: Jeg har kun turist visa og de sidste 3 gange har jeg kun fået 1 års kørekort det er lidt irriterende da de tager 500b for at lave en adresse attest Hvilken type visa du har spiller ingen rolle med hensyn til Koerekort. Adresse attesten slipper du kun for hvis du har gul bog. Til gengaeld kan du lave adresse attesten udfra en hotel adresse, og bruge den til at lave/forny koerekort. Jeg skulle saa slippe 1000 Bath sidste gang, og fik ingen kvittering... ha ha ha Du for ikke et kørekort med 5 års gyldighed uden at du har non visa så at skrive at det er ligegyldigt hvilket visa man har er forkert sorry Så kender jeg mange der ikke har gyldigt kørekort! Godt nytår! Har lige været på kørekortkontoret og forny mit midlertidige 1 års kørekort til et 2 års midlertidige kørekort der udløber 18 januar 2018 Hvorfor det nu er 2 år i stedet for 1 år nu ved jeg ikke hvorfor har de sår ikke udstedt et med 5 års gyldighed når det første års kørekort er udløbet har en ven her som har haft kørekort i 5 år han har de sidste 4 år skulle ud og ha fornyet hvert år han har så også fået 2 år sidste gang og han har kun tourist visa , og normalt bliver nummer 2 kørekort man for udstedt med 5 år gyldighed hvis du har et non emigrant visa sådan er det i hvert fald i Pattaya og Buriram....godt nytår |
|
|
Nero |
Lagt på d. 01/01-2016 06:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
Handy skrev: Har lige været på kørekortkontoret og forny mit midlertidige 1 års kørekort til et 2 års midlertidige kørekort der udløber 18 januar 2018 Hvorfor det nu er 2 år i stedet for 1 år nu ved jeg ikke hvorfor har de sår ikke udstedt et med 5 års gyldighed når det første års kørekort er udløbet har en ven her som har haft kørekort i 5 år han har de sidste 4 år skulle ud og ha fornyet hvert år han har så også fået 2 år sidste gang og han har kun tourist visa , og normalt bliver nummer 2 kørekort man for udstedt med 5 år gyldighed hvis du har et non emigrant visa sådan er det i hvert fald i Pattaya og Buriram....godt nytår[/quote] Et gæt: Måske det har noget med din vens alder at gøre. I Dk, får man 'kun' eet eller 2 års fornyelse, efter man er fyldt 70 år. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 01/01-2016 10:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
I marts måned 2009 skulle jeg havde fornyet mit kørekort som var for 1 år. Som sædvanlig var alle søde og rare på dette kontor så jeg fik in no time mine nye kørekort. Tog bare kortene og kom dem i min pung uden at checke dem. Da jeg kom hjem ville jeg lige se efter hvad der sted på mine kørekort. Start dag marts 2009 og expire date marts 2019. Er ikke klar over hvad der er sket men må jo se hvad de gør i 2019. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 01/01-2016 11:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
PS.... Min svigerinde skulle forny sit 1. års for 3 uger siden. Fik kun for 1. år igen og spurgte hvorfor. Hun fik at vide at nu og fremover vil der kun blive udstedt 1. års kørekort... Man kan jo her se at dette jo er typisk thai. De skalter og valter som de ønsker med landets love.. Nå jeg må jo se om 3. år når jeg skal have nyt. |
|
|
handy |
Lagt på d. 02/01-2016 03:03
|
Nero skrev: Handy skrev: Har lige været på kørekortkontoret og forny mit midlertidige 1 års kørekort til et 2 års midlertidige kørekort der udløber 18 januar 2018 Hvorfor det nu er 2 år i stedet for 1 år nu ved jeg ikke hvorfor har de sår ikke udstedt et med 5 års gyldighed når det første års kørekort er udløbet har en ven her som har haft kørekort i 5 år han har de sidste 4 år skulle ud og ha fornyet hvert år han har så også fået 2 år sidste gang og han har kun tourist visa , og normalt bliver nummer 2 kørekort man for udstedt med 5 år gyldighed hvis du har et non emigrant visa sådan er det i hvert fald i Pattaya og Buriram....godt nytår Et gæt: Måske det har noget med din vens alder at gøre. I Dk, får man 'kun' eet eller 2 års fornyelse, efter man er fyldt 70 år.[/quote] han er under 50 .....har selv taget til motorcykel i oktober og fået kort med 2 års gyldighed op oplyst næste kort bliver med 5 år.... |
|
|
lek |
Lagt på d. 02/01-2016 10:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Jeg har ikke sat mig ind i reglerne, der er stor forvirring i øjeblikket om hvor lang tid man får. Men der er kommet nogle nye regler. Så er spørgsmålet bare hvem der følger dem, eller følger de gamle - 1 år - 5 år Men ja der har været meget snak om at 5 år er skiftet ud med 2 år... Altså i thai kredse. |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 03/01-2016 19:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
handy skrev: han er under 50 .....har selv taget til motorcykel i oktober og fået kort med 2 års gyldighed op oplyst næste kort bliver med 5 år....[/quote]Nero skrev: Handy skrev: Har lige været på kørekortkontoret og forny mit midlertidige 1 års kørekort til et 2 års midlertidige kørekort der udløber 18 januar 2018 Hvorfor det nu er 2 år i stedet for 1 år nu ved jeg ikke hvorfor har de sår ikke udstedt et med 5 års gyldighed når det første års kørekort er udløbet har en ven her som har haft kørekort i 5 år han har de sidste 4 år skulle ud og ha fornyet hvert år han har så også fået 2 år sidste gang og han har kun tourist visa , og normalt bliver nummer 2 kørekort man for udstedt med 5 år gyldighed hvis du har et non emigrant visa sådan er det i hvert fald i Pattaya og Buriram....godt nytår Et gæt: Måske det har noget med din vens alder at gøre. I Dk, får man 'kun' eet eller 2 års fornyelse, efter man er fyldt 70 år. Det samme her Taget udenfor pattaya |
|
|
Filano |
Lagt på d. 04/01-2016 03:10
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Mukke skrev: I marts måned 2009 skulle jeg havde fornyet mit kørekort som var for 1 år. Som sædvanlig var alle søde og rare på dette kontor så jeg fik in no time mine nye kørekort. Tog bare kortene og kom dem i min pung uden at checke dem. Da jeg kom hjem ville jeg lige se efter hvad der sted på mine kørekort. Start dag marts 2009 og expire date marts 2019. Er ikke klar over hvad der er sket men må jo se hvad de gør i 2019. Hi Mukke Udløbsdatoen på dit kørekort Står på linen over dit navn i Thai Hilsen Filano |
|
Spring til debat: |