Se indlæg
 Udskriv debat
Drink driving motorists will have their vehicles impounded until after New Year festival
Thomas72
The army means business in strictly enforcing drink driving ban during the New Year festival in a bid to reduce road accidents.

Army Commander-in-Chief Gen Theerachai Narkvanich announced Wednesday that any motorists or motorcyclists found under the influence of alcohol would have their vehicles impounded until after the New Year festival when they can claim back the vehicles.

http://englishnew...r-festival

Selvom styret i Thailand strammer kursen overfor spirituskørsel, har spritbilister stadigvæk "bedre vilkår" i Thailand ift. spritbilister hjemme i Danmark. Nok en af forklaringerne på, hvorfor Thailand har en høj dødsrate i trafikken.
Redigeret af Thomas72 d. 24/12-2015 02:24
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Thomas72
Road safety campaign for New Year holidays

BANGKOK– The Department of Land Transport (DLT) has kicked off the road safety campaign for this year’s holiday season, aiming to minimize casualties from road accidents during the seven dangerous days.

DLT Director-General Sanit Phromwong presided over the inauguration of the accident prevention campaign for the New Year 2016 under the theme “Drive Safe Be Safe”. Its main objectives are to raise motorists’ awareness of dangers from speeding, to intensify the regulation of public vehicles and drivers to ensure passengers’ safety and to reduce the number of injuries and deaths on the road to the lowest level possible.

- See more at: http://www.pattay...a9WYw.dpuf ...

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Thaidreamer
Så ka man ligeså godt sælge sin motobike ..

Dette gør bare at politiet ka franarre folk mange flere penge . .
Ved razziaerne. .. koruuptionens land

Nirvana
Hvad er promille gransen i Thailand
Come As You Are

Fotofreak
Thaidreamer skrev:

Sælg din motobai omgående Angry

M.v.h. Fotofreak

handy
Fotofreak skrev:

Thaidreamer skrev:

M.v.h. Fotofreak

nu skrev de også i går 10.000 i bøde og direkte i buret i 30 dage uden mulighed for at appellere....det bliver et dyrt nytår med de 40 thb pr gang man skal rundt i byen.....

handy
handy skrev:

Fotofreak skrev:

Thaidreamer skrev:

M.v.h. Fotofreak

nu skrev de også i går 10.000 i bøde og direkte i buret i 30 dage uden mulighed for at appellere....det bliver et dyrt nytår med de 40 thb pr gang man skal rundt i byen.....

YOU WILL GO STRAIGHT TO JAIL FOR DRUNK DRIVING

Today the law on Drinking & Driving takes effect.
10,000 baht FINE and go straight to JAIL for ONE MONTH.
No appeals, No suspended sentence and No community work.
Your vehicles will be impounded.

POLICE STOP YOU, YOU BLOW INTO BREATHALYSER, YOU HAVE HIGH LEVEL OF ALCOHOL...YOU GO TO JAIL!

Please pass on this warning to all and sundry

juj
Så er det helt slut med at køre, her ude. Angry Køre bedst når jeg har fået min en 10 12 genstande, med den sindsyge trafik skal der sgu noget til ar dulme nerverne. Har haft 2 alvorlige uheld her ude, begge gange var jeg pinlig ædru. Uf Shock

Nero
handy skrev:

handy skrev:

Fotofreak skrev:

Thaidreamer skrev:

M.v.h. Fotofreak

YOU WILL GO STRAIGHT TO JAIL FOR DRUNK DRIVING

Today the law on Drinking & Driving takes effect.
10,000 baht FINE and go straight to JAIL for ONE MONTH.
No appeals, No suspended sentence and No community work.
Your vehicles will be impounded.

POLICE STOP YOU, YOU BLOW INTO BREATHALYSER, YOU HAVE HIGH LEVEL OF ALCOHOL...YOU GO TO JAIL!

Please pass on this warning to all and sundry

Det bliver spændende at se om de også stopper Thai'er, eller det igen kun er os Farang, der skal betale til 'Kage Kassen'.!

Min løsning, hvis jeg skal ud og fulde mig og har motor bike med:

Jeg hyrer 2 motor bike taxi, når jeg skal hjem. Den ene kører min motorbike hjem med mig bag på og derefter, returnerer han med makkeren.
Jeg skal faneme' ikke i fodlænker og fængsel her. UHA.

tingtong
Nirvana skrev:

Hvad er promille gransen i Thailand

det samme som i danmark 0,05

Bade-Dyr
Kunne de dog bare indføre det 365 dage om året, Og over for alle, Thaier som udlænding.
Dog synes jeg godt de kunne sætte de 30 dage op til 180 dage i fængsel.

Dalton
Tingtong skrev:
det samme som i danmark 0,05

Der er vist lige sneget sig et nul for meget med der,
den er på 0,5

Ellers var der vist en hel del flere spritbilister, der var røget i fælden...

http://www.sikker...tuskoersel

Thaidreamer
la os håbe det går i sigselv efter nytårsaften...
BVDr

tingtong
dalton, vi er enige om 0,5 lyder mere rigtig, men thaierne mener noget andet, men her er den seneste udmelding fra myndighederne:

According to the Department of Land Transport, drivers who have had their licenses for over five years are allowed to have a Blood Alcohol Content (BAC) of 0.05% when behind the wheel, while newer drivers are only allowed to have a 0.02% BAC level. For drivers of commercial vehicles such as Taxis and trucks, drivers must have a 0% BAC level.

http://pattayaone...ve-period/

Dalton
Nu har jeg ikke lige sat mig ind i hvad det er i Thailand, det var mere at du skrev at det var det samme som i Danmark, og her er den jo 0,5

tingtong
ja, jeg ved det lyder tåbeligt, men tror det er samme promille grænse, hvorfor thailand skriver 0,05 ved jeg ikke

Druwor
tingtong skrev:

dalton, vi er enige om 0,5 lyder mere rigtig, men thaierne mener noget andet, men her er den seneste udmelding fra myndighederne:

According to the Department of Land Transport, drivers who have had their licenses for over five years are allowed to have a Blood Alcohol Content (BAC) of 0.05% when behind the wheel, while newer drivers are only allowed to have a 0.02% BAC level. For drivers of commercial vehicles such as Taxis and trucks, drivers must have a 0% BAC level.

http://pattayaone...ve-period/

De skriver 0,05%, (procent), hvilket er det samme som 0,5 promille.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Fotofreak
d'herrer Dalton & tingtong:

Tegnet ‰ = promille = 1000-del
Tegnet % = procent = 100-del

https://da.wikipe...i/Promille
https://da.wikipe...ki/Procent

M.v.h. Fotofreak

Dalton
Det er sgu da også kun thaier der kan komme i tanker om at opgive promille grænser i procent! Rolll

Fotofreak
Dalton skrev:

Det er sgu da også kun thaier der kan komme i tanker om at opgive promille grænser i procent! Rolll

Tror, at der er noget du har misforstået ! Smile

M.v.h. Fotofreak

Spring til debat: