Se indlæg
It supporter/sælger job Pattaya
|
|
Atrox |
Lagt på d. 24/12-2015 10:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Det er et enormt dårligt forum at bringe sådan et indlæg på. Her er 95% fyldt med midaldrende/gamle mænd, der ønsker at have Thailand for sig selv. De har ingen interesse i flere europæere eller danskere ankommer til Thailand, og vil gøre hvad de kan for at tale det ned. Fordom ? Måske lige så meget som dem "i" kommer med mod europæiske IT virksomheder i Thailand. Hvorfor de placere sig i Thailand når de har danske kunder ? Det er da nemt at komme med nogle bud på. Ejeren/ejerne kan have relationer til Thailand. Skatten er noget lavere i Thailand Thailand er et trækplaster til mange, da det er billigt at leve her og det er spændenede (hvorfor bor i der selv?) Thailand har en masse søde piger som måske er nemmere at komme i kontakt med for en IT nørd end i Danmark. Ja der er mange bud som svar på det. God jul gamle røvhuller |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 24/12-2015 13:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Du har givetvis ret, Atrox.. Men kunne den sunde skepsis ikke også være begrundet i en lidt pudsig jobannonce? Man bliver lovet at kunne tjene "kassen" -altså en forståelse om en indtægt, der rækker væsentligt udover en normal dansk løn i branchen. -Og i annoncen er der specifikt angivet at det er efter danske lønforhold. Men der bliver ikke stillet relevante arbejdsredskaber, en computer, til rådighed??? Det kan selvfølgelig også være lige meget, når man trækker "kassen" hjem hver eneste dag...Ikk'?? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 25/12-2015 11:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Selvfølgelig er det ejerne der løber med pengene, hvorfor ellers placere arbejdspladserne 9000 km væk fra lands lov og ret samt fagforeninger. Kan sammenligne det med en af vores vikarer på mit tidl. arbejde. Han arbejdede for et større kendt dansk rejsebereau som guide på Koh Lanta. Han tjente omkring 3-4000 kr. om måneden. Han havde sinsygt lange arbejdsdage når han havde lufthavnstjansen, tidlig morgen til sen aften. For ham handlede det stort set kun om oplevelsen, idet der ingen penge var i det. I Danmark tvivlsomme callcenter jobs indtil han kom ind på min socialpædagogiske kommunale arbejdsplads, hvor han kunne score reel kasse, ved at tage masser af ledige vagter. Dette firma er reelt nok, hvis man går efter "oplevelsen", og overlader den gode provisions løn til de unge, lidt for dynamiske ejere. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 25/12-2015 12:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Enig med Vandango, og vil man ha´en rigtig spændende oplevelse helt ude på kanten så bliver man Timeshare sælger, som jeg var det på Phuket, Patong Tower, i 90´erne. Men det kneb også med pengene og policen var efter os flere gange. Da jeg så en dag fandt ud af at "ejerne" af det tvivlsomme projekt var Serbiske gangstere, besluttede jeg at lede efter andre muligheder, hvilket blev en flybillet hjem til DK. Men en spændende oplevelse var det da, sålænge det varede.. |
|
|
Pingus |
Lagt på d. 25/12-2015 16:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
Man skal ualmindelig meget på røven for at hoppe på den jobannonce. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 25/12-2015 19:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@ moerk, Jeg ser frem til at arbejde for dem, når jeg vender hjem til Thailand efter min juleferie i Danmark... Tror på det og glæder mig vildt meget.... Det bliver spændende at høre om dine "fantastiske oplevelser" som firmaet jo lover Håber du trækker stikket...skal selv betale for arbejdstilladelse, selv have pc....stavefejl i svar herinde...OMG Mvh,
Nahm |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 26/12-2015 01:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
................................................................. slettet ........................................ Prøvede at svare, men enten er det min computer eller også er den gal med DTW's opsætning..... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/12-2015 09:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Atrox skrev: Det er et enormt dårligt forum at bringe sådan et indlæg på. Her er 95% fyldt med midaldrende/gamle mænd, der ønsker at have Thailand for sig selv. De har ingen interesse i flere europæere eller danskere ankommer til Thailand, og vil gøre hvad de kan for at tale det ned. Fordom ? Måske lige så meget som dem "i" kommer med mod europæiske IT virksomheder i Thailand. Hvorfor de placere sig i Thailand når de har danske kunder ? Det er da nemt at komme med nogle bud på. Ejeren/ejerne kan have relationer til Thailand. Skatten er noget lavere i Thailand Thailand er et trækplaster til mange, da det er billigt at leve her og det er spændenede (hvorfor bor i der selv?) Thailand har en masse søde piger som måske er nemmere at komme i kontakt med for en IT nørd end i Danmark. Ja der er mange bud som svar på det. God jul gamle røvhuller Atrox - det var da et utroligt daarligt indlaeg fra din side. At IT firmaet bringer en job annonce her paa TP er der ikke noget galt med naar man laeser hvad formaalet er med TP. Det er ogsaa imponerende at du ved at 95% af medlemmerne her bestaar af midaldrende/gamle maend. Og nu kommer saa det efterfoelgende vaaseri som "som kun oensker at have Thailand for sig selv". Hvorfor det ? Der er ingen her som taler ned eller som vil forhindre andre i at rejse til Thailand. Atrox kommer med nogle bud omkring hvorfor et firma starter op i Thailand. Et af budene er at skatten er lavere og det er korrekt at firmaskatten er lavere. Personskat er ogsaa lav hvis man har en lav indtjening men hvis kommer op i de hoejere lag saa er max ca. 35 % saa den helt store forskel til Danmark er der vel ikke ? Nu er der ingen af de 95% medlemmer som saetter pris paa at blive kaldt for "gamle r......." men nogen af os "gamle r........" har opnaaet en rimelig god eller stor erfaring inden for mange omraader. Derfor er det helt klart at job annoncen som IT firmaet kommer med ikke er saerlig god, den er direkte daarlig eller lige til at skyde i saenk. De ansatte skal betale for deres arbejdstilladelse selv, egen pc'er. Der naevnes intet om rejseomkostninger eller hvad der er meget vigtigt - helbredsforsiking. Atrox stiller spoergsmaalet "hvorfor bor i der selv ?" Det er et godt spoergsmaal. For mit eget vedkommende er det snart 50 aar siden jeg kom til Thailand foerste gang plus jeg arbejdede her i en ung alder samt min foerste hustru var Thai saa derved bevarer man relationerne til Thailand dvs hendes familie. Jeg emigrerede fra Danmark i 1998 til en lille roed plet paa verdenskortet syd for Malaysia. I mellemtiden var jeg blevet skilt fra min Thai hustru men mit arbejde medfoerte regelmaessige besoeg til Bangkok. Naar man sidder i Singapore (den lille roede plet) og er ved at komme i pensionsalderen goer man sig sine tanker om hvor i verden man har taenkt sig at nyde sit otium. Singapore er udelukket da der er for dyrt. Malaysia er en god mulighed fordi Malaysia er meget venlige overfor "gamle r........) som oensker at bosaette sig der med 10 aars visa, koeb af land/bolig, toldfri import af bil osv.) og saa er der saa selvfoelgelig Thailand. Eftersom jeg laerte Thai i mine unge dage plus under mine besoeg i Bangkok hvor jeg moedte min nuvaerende hustru, saa var der ikke noget at betaenke sig paa. Saa det blev Thailand. Atrox - nu ved du saa aarsagen til at jeg har bosat mig her. Om her er billigt at leve ? Her er svaret baade ja og nej. Hvis man lever som de lokale saa er foedevarer rimelige. Hvad der koster kassen er helbreds forsikring. Bolig omkostninger - vi bor i et rimeligt stort hus og med en rimelig stor grund i en "landsby" med sikkerhedsfolk og faelles faciliteter og det kan man ikke faa i Danmark til samme pris. Men jeg oensker Atrox et rigtig godt nytaar og tag endelig ikke fejl af at godt nok er vi nogle gamle r........ men vi har trods alt gode erfaringer som unge brushoveder kan laere noget af. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 26/12-2015 11:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
@HB Godt brøl. Så skulle det vidst være sat på plads. Og lad os så se tiden an med det IT firma. Som jeg forstår det, så er der jo et par stykker herinde, der prøver det af. Det skulle jo nok give os et par røde ører eller et godt grin. |
|
|
milex |
Lagt på d. 26/12-2015 12:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
moerk5002 skrev: ................................................................. slettet ........................................ Prøvede at svare, men enten er det min computer eller også er den gal med DTW's opsætning..... Jamen så kan jeg da 'anbefale' PC Help fra Chili Security - blot 119dkk pr. mdr: Problemløsning. Lige på stedet. Yes! Med Chili PC Help kan du til enhver tid få løst dine PC-problemer uden at skulle forstyrre venner og familie - og uden at skulle vente på, at de har tid til at hjælpe. Med et supportabonnement, kan du kontakte Chili Security og få hjælp med det samme. Uanset om du har problemer med din PC, printer eller Word, for eksempel. Et abonnement på Chili PC Hjælp giver dig ubegrænset support. Du kan få svar på alle tænkelige PC-spørgsmål eller du kan give Chili Support Team adgang til din PC, hvorefter vi kan løse problemerne via fjernsupport. Det er enkelt, nemt og sikkert. Få løst dine PC-problemer hurtigt og nemt Kontakt Chili Support Team døgnet rundt Få ubegrænset support Har fundet et tidligere opslag her i forummet fra et firma der kaldte sig Trustbox by MyData: Her bruges samme sætninger/udtryk som i job-opslaget i denne tråd: Vi tilbyder et eventyr for livet: - Priserne er som vejret 5 gange bedre end i Danamrk - Du vil med dine salgsevner kunne gøre en kæmpe forskel i en forholdvis nystartet virksomhed - Du vil få muligheden for at opleve en fremmed kultur på tætteste hånd Underligt - eller blot tilfældigt |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 18/04-2016 01:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
@Mørk - hvordan står det til med Jobbet ? Kunne være fedt at høre om det kører på skinner og du er glad for at arbejde i branchen. |
|
|
ThaiFar |
Lagt på d. 18/04-2016 04:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 63 |
For 4 dage siden: http://findjobabr...-thailand/ |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 18/04-2016 06:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
GAMBIT skrev: @Mørk - hvordan står det til med Jobbet ? Kunne være fedt at høre om det kører på skinner og du er glad for at arbejde i branchen. Det går faktisk rigtig fint. Firmaet lever til fulde op til hvad de lover. Jeg fortryder ikke jeg skiftede branche og kan lave en anstændig løn. Der bliver selvfølgelig også stillet nogle krav, men med en god arbejdsmoral og indsats kan det sagtens lade sig gøre..... Vi er omkring 30 nu og firmaet udvider stadig. Ikke kun danskere, men flere nationaliteter. Tror de satser på 80-100 medarbejdere inden udgangen af dette år..... Og til alle skeptikerne kan jeg kun sige, at det kan varmt anbefales..... Happy SongKran til alle |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 18/04-2016 06:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Det lyder til at du er kommet godt ind i det. Tillykke med det |
|
Spring til debat: |