Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Billet købt med dansk efternavn men har thailandsk efternavn i pas hjælp
angolubov
Hej alle jeg har kommet til at booke min kones billet i vores danske efternavn og blev afvist i lufthavn da vi skulle check ind på grund af hendes pas var med thailandsk efternavn og hendes visumkort ikke var godt nok med permanent opholds tilladelse... Men min kone køber så en enkel til Thailand i håb om at vi kan ændre vores returbillet hvilket det ikke kan lade sig gøre og nu skal vi til at rejse hjem af men man kan åbenbart ikke bare købe en enkeltbillet til dk eller kan man...?? Jeg har forhørt mig hos thai air og de kunne Ikke gi noget besked og ambassaden snakket noget on at vi skal søge om re entry som kan koste 7000bath+ Og de ved ikke hvor langtid det tager da det er forskellige fra person til person....

Så jeg vil hører om der er nogen der har været ude for det same som mig og hvad man eventuel kan gør og julen hjælper heller ikke på det.

Men god jul til alle på forhånd tak.

John
Det lyder som en dyr tur.

Ved ikke om der er andre muligheder, men hun kan købe en refundabel retur billet. Når i så kommer til Danmak kan i få refunderet noget af billetten.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
angolubov
John skrev:

Det lyder som en dyr tur.

Ved ikke om der er andre muligheder, men hun kan købe en refundabel retur billet. Når i så kommer til Danmak kan i få refunderet noget af billetten.

Hvordan forgår det?

Gunter
Hvad med at købe en enkelt billet med Norwegian ?

angolubov
Gunter skrev:

Hvad med at købe en enkelt billet med Norwegian ?

Det er ikke så meget med at købe billetten men om det giver problemer når hun skal checke ind om hun kan det med en enkel bilet uden retur bilet altså ud af Thailand for når hun når dk kan hun jo bare vise hendes visumkort det har vi set før

handy
Det må da være godt nok at flyve på enkelt billet når hun har permanent opholdstilladelse...dét er vel det samme som at skulle retur på den oprigtige billet....

energy
Min kone fik opholdstilladelse mens hun var i Thailand.
Rejste til DK på enkeltbillet. Der var ingen problemer i det.

angolubov
Det der er i det er at flyselskabet ikke vil stå i en situation hvor de selv skal betale en retur billet hvis de bliver afvist ved immigration.... Men har snakket med thai air i dk og de siger at det ikke er et problem så længe papir og alt er iorden (perminet opholdt tilladelse/visumkort osv. Tak for alle input den blev dyrt denne gang men man lærer noget hverdag .

God jul all

Filano
Hej angolubov

Din kone skal have nyt Thailansk ID kort og derefter nyt Thailansk pas

Fornavn og Efternavn som står i Opholdstilladelsen

(Mellemnavn kan ikke bruges i Thailand)

Du kan ikke få penge tilbage på udrejsebilleten da den ikke er aktiveret

Med Venlig Hilsen
Filano

handy
angolubov skrev:

Det der er i det er at flyselskabet ikke vil stå i en situation hvor de selv skal betale en retur billet hvis de bliver afvist ved immigration.... Men har snakket med thai air i dk og de siger at det ikke er et problem så længe papir og alt er iorden (perminet opholdt tilladelse/visumkort osv. Tak for alle input den blev dyrt denne gang men man lærer noget hverdag .

God jul all

ja det er jo netop det var i rejst sammen fra Dk til Thailand på ferie så formoder jeg heller ikke hun har en retur når i rejser hjem....

lbob
Vi er lidt i samme situation. Min steddatter har skiftet fornavn og fået alle de danske papirer kørekort, opholdskort m.m. udstedt med det nye fornavn. Problemet er at hun har købt flybillet (tur/retur) til Thailand om nogle måneder, og denne flybillet har også hendes nye navn, men navnet i hendes pas er det gamle fornavn. Hun har kontaktet Thaiair, der siger det ikke er et problem. Det stoler jeg ikke helt på. Den thailandske ambassade siger de ikke kan hjælpe, men at hun skal til Thailand for at ændre navnet. Kan det virkelig passe at de ikke kan ændre det på ambassaden? Da hun har været i Danmark det meste af sit liv har hun aldrig fået udstedt et thailandsk id-kort.

hugoboerge
lbob skrev:

Vi er lidt i samme situation. Min steddatter har skiftet fornavn og fået alle de danske papirer kørekort, opholdskort m.m. udstedt med det nye fornavn. Problemet er at hun har købt flybillet (tur/retur) til Thailand om nogle måneder, og denne flybillet har også hendes nye navn, men navnet i hendes pas er det gamle fornavn. Hun har kontaktet Thaiair, der siger det ikke er et problem. Det stoler jeg ikke helt på. Den thailandske ambassade siger de ikke kan hjælpe, men at hun skal til Thailand for at ændre navnet. Kan det virkelig passe at de ikke kan ændre det på ambassaden? Da hun har været i Danmark det meste af sit liv har hun aldrig fået udstedt et thailandsk id-kort.

Da hun aendrede fornavn blev der vel udstedt et dokument som bekraefter dette og det burde vaere tilstraekkeligt for ambassade at udsted et nyt pas saa tingene haenger sammen.

lbob
Ambassaden vil overhovet ikke hjælpe til. De siger bare hun skal gøre det i Thailand. Hvem skal udstede et dokument der bekræfter navneændringen? Nyt kørekort, opholdskort m.m. er jo dokumentation i sig selv.

Thjaa
det enste jeg kan sige er at jeg har købt enkeltbillet med Finair flere gang fra thailand til dk men jeg ved ikke om thai kan dette
Livet er forkort til store problemmer

hugoboerge
lbob skrev:

Ambassaden vil overhovet ikke hjælpe til. De siger bare hun skal gøre det i Thailand. Hvem skal udstede et dokument der bekræfter navneændringen? Nyt kørekort, opholdskort m.m. er jo dokumentation i sig selv.

Der maa findes et dokument der attesterer det nye navn hvad enten det er fornavn, efternavn. Ellers kan man ikke aendre navn paa id-kort, pas osv, osv.

Da min hustru aendrede til mit efternavn blev der udstedt et dokument paa amphoe og dette dokument blev anvendt til aendring af id-kort, pas, koerekort samt tabian baan.

Min mening, man kan ikke bare aendre navn uden at der foreligger et officielt dokument der bekraefter det.

lbob
hugoboerge skrev:

Der maa findes et dokument der attesterer det nye navn hvad enten det er fornavn, efternavn. Ellers kan man ikke aendre navn paa id-kort, pas osv, osv.

Da min hustru aendrede til mit efternavn blev der udstedt et dokument paa amphoe og dette dokument blev anvendt til aendring af id-kort, pas, koerekort samt tabian baan.

Min mening, man kan ikke bare aendre navn uden at der foreligger et officielt dokument der bekraefter det.

Hmm.. Syntes egentligt det fremstår tydeligt nok, men jeg skriver det lige ekstra klart for dig, hugoboerge: Min steddatter bor i Danmark og har thailandsk pas. Det er bl.a. derfor hun har et opholdskort, har rettet henvendelse til den thailandske ambassade, har købt tur/retur billet til Thailand og har været i Danmark det meste af sit liv. Hvorfor du så begynder at skrive om amphoe og thailandske forhold kan jeg ikke helt gennemskue.

jens
Der kan da købes en enkeltbillet på thais hjemmeside for den nette sum af 23000 baht, så dem der har sagt man ikke kan købe en enkelt hved ikke hvad de taler om.
Men som en anden skriver er det nok billigere at købe en retur hvor den ubenyttede del kan refunderes.
Ellers så er alternativet norwegian eller få ændret id-kort og pas til det nye efternavn dette mener jeg vi fik gjort med den engelske udgave af vielsesattesten.

Spring til debat: