Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
DENQUE feber
|
|
Mukke |
Lagt på d. 16/11-2015 02:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Ser lige TV 3 her kl. 0600. Skal lige love for , at der nu er kommet fokus på denque feberen, fordi en kendt skuespiller har fået den samme gren af denque feberen som jeg havde med indre blødninger, lav puls og alt det andet normale- Han har også nu fået en del poser blod, men da det jo er den farlige gren af denque feber, har han desværre haft 3 hjertestop som følge.. Da der er læger ved ham 24 timer i døgnet, har han indtil nu overlevet. Pas nu på jer selv, jer der bor herude, for der er megen denque feber i øjeblikket, så brug mygge balsam. Jeg er overbevist at Thailand ikke informere omverdenen om de virkelig tal for smittede.. I min by var jeg den eneste der var registreret med denque feber upåagtet af, at på det hospital jeg var på var der 26 indlagt og på det offentlige hospital over 100. Her lang tid efter denque feberen er jeg ikke frisk, og hospitalet siger der kan gå meget lang tid. DET ER IKKE en sygdom at spøge med. Der er nu fundet og lavet en vaccine som bliver sendt ud først i 2016. Jeg har kopieret et stykke af den lange artikel omhandlende dette. Hvis nogen skulle få æyst at gå dybere kan man google DENQUE FEVER VACCINE 2016. The most promising -- and vexing -- challenge is developing a vaccine. With four different serotypes, all of them present in the Americas, the virus is a moving target. Coming down with one strain of dengue is no protection against another. The race is on in Brazil, where tests on three different vaccines are under way. Leading the pack is Sanofi Pasteur, the biotech firm, which after advanced field trials has claimed a 60 percent prevention rate for all strains of the disease and an 80 percent reduction in the hospitalization risk. Close on their heels is the Instituto Butantan, working with the U.S. National Institutes of Health, which has asked health authorities for permission to launch its third phase of vaccine testing for 17,000 people throughout Brazil. Earlier trials showed its vaccine was able to trigger antibodies -- "a cellular defense system," said Kalil -- effective against all four strains of dengue, with minimal side effects. Kalil argued that jumpstarting the final testing phase could clear the way to deliver a vaccine to the public by 2016, much the way the U.S. Food and Drug Administration fast-tracked trial vaccines to deploy during the Ebola outbreak. Giovanini Coelho, who heads Brazil's national dengue control program, is more cautious. "Many vaccines are a coin toss," he told me. "But we've had 5 million infections in the last five years, so even if we don't have the world's best vaccine, it would still be a blessing." After years of neglect and mission drift in the public health establishment, Gubler is encouraged. "For the first time in 45 years in the field, I feel fairly optimistic. We have the tools to fight dengue, now we need to assure the funding." |
|
|
click |
Lagt på d. 16/11-2015 04:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Her lang tid efter denque feberen er jeg ikke frisk, og hospitalet siger der kan gå meget lang tid. DET ER IKKE en sygdom at spøge med. Hvad så med dig nu Mukke får du så stadig medicin mod det eller er du bare sløj jeg ved ikke om det er rigtigt men nogle siger lang lang tid efter går man ligesom rundt i en døs og er utrolig træt Men i alle til fælle God bedring til dig Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Mukke |
Lagt på d. 16/11-2015 04:35
|
click skrev: Her lang tid efter denque feberen er jeg ikke frisk, og hospitalet siger der kan gå meget lang tid. DET ER IKKE en sygdom at spøge med. Hvad så med dig nu Mukke får du så stadig medicin mod det eller er du bare sløj jeg ved ikke om det er rigtigt men nogle siger lang lang tid efter går man ligesom rundt i en døs og er utrolig træt Men i alle til fælle God bedring til dig Jeg er bare så træt hele tide. Kan ikke tage mig sammen til noget som helst, men nu har lægerne og konen hanket op i mig, så jeg er begyndt at svømme 500 meter hver dag og gå 5 km hver dag. Det har hjulpet lidt på energien men alle led skriger stadig efter hjælp, når jeg kører for hårdt på.. Så pas på jer selv derude.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/11-2015 05:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Foert rigtig god bedring til Mukke. For det andet naevnte Mukke at der ikke var tal paa bordet: Jeg er overbevist at Thailand ikke informere omverdenen om de virkelig tal for smittede.. I min by var jeg den eneste der var registreret med denque feber upåagtet af, at på det hospital jeg var på var der 26 indlagt og på det offentlige hospital over 100. I dagens Bangkok Post er der en stoerre artikel omkring dengue: http://www.bangko...ent-dengue Der er angivet nogle tal omkring hvor mange der er blevet angrebet, om tallene saa er rigtige er saa en anden sag. Med hensyn til oplysninger omkring udbrud af forskellige epidemier, saa kan det undre een at da vi havde SARS epidemien i 2002/2003 var der ingen tilfaelde af SARS i Thailand og for oevrigt ogsaa i Indonesien. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 17/11-2015 06:21
|
hugoboerge skrev: Foert rigtig god bedring til Mukke. For det andet naevnte Mukke at der ikke var tal paa bordet: Jeg er overbevist at Thailand ikke informere omverdenen om de virkelig tal for smittede.. I min by var jeg den eneste der var registreret med denque feber upåagtet af, at på det hospital jeg var på var der 26 indlagt og på det offentlige hospital over 100. I dagens Bangkok Post er der en stoerre artikel omkring dengue: http://www.bangko...ent-dengue ... Der er angivet nogle tal omkring hvor mange der er blevet angrebet, om tallene saa er rigtige er saa en anden sag. Med hensyn til oplysninger omkring udbrud af forskellige epidemier, saa kan det undre een at da vi havde SARS epidemien i 2002/2003 var der ingen tilfaelde af SARS i Thailand og for oevrigt ogsaa i Indonesien. Jeg glemte at bevise min påstand hvilket er uheldigt, men jeg havde kontakt til privathospitalets ejer, som forklarede at hans hospital den sidste uge havde indberettet 26 tilfælde hvor de kun havde mig med den gale af deque feberne.. Jeg spurgte om han kunne kontakte det offentlige og om muligt få nogle tal derfra.. Tallet derfra var over 100 de sidste 14 dage, hvoraf 3 var samme som min 2 af dem døde. Min kone fik så igennem en ansat i kommunen adgang til deres database omhandlende emnet. Jeg var den eneste der var registreret. Sker det her, ja så er der ingen der skal bilde mig ind at det ikke sker andre steder. Håber det er fyldestgørende nok... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 19/11-2015 16:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Fortsat god bedring til dig, Mukke. |
|
|
Suksawad |
Lagt på d. 19/11-2015 17:09
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Har selv måtte ”ned” med denne sygdom og det tager lang tid, før man føler sig ovenpå igen. Thaierne er (var) meget kvikke til at reagere, en time efter jeg var blevet indlagt blev hele kvarteret gasset flere gange. Det var hospitalet der havde informeret myndighederne, så de ved godt hvad de med at gøre. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 19/11-2015 19:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Suksawad skrev: Har selv måtte ”ned” med denne sygdom og det tager lang tid, før man føler sig ovenpå igen. Thaierne er (var) meget kvikke til at reagere, en time efter jeg var blevet indlagt blev hele kvarteret gasset flere gange. Det var hospitalet der havde informeret myndighederne, så de ved godt hvad de med at gøre. Jeg tror ikke de ved så meget....min kæreste lå på sygehus i 5 dage og tabte 3 kilo pga. den sygdom. Mvh,
Nahm |
|
|
Suksawad |
Lagt på d. 19/11-2015 20:34
|
Kedelige oplevelser, får vi vel alle. Da jeg ankom til hospitalet var modtagelsen ikke i tvivl om diagnosen. Havde en grim nat som følge af sygdommen, men personalet var der absolut intet at udsætte på. Desværre tabte jeg mig ikke så meget. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 19/11-2015 21:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Godt du hurtigt blev rask igen Nu har jeg ikke selv været indlagt i Thailand, heldigvis da...jeg mener ikke de er seriøse alle steder ! jeg mistede fx en kammerat der døde derude, han havde slået hovedet og kom til undersøgelse og fik at vide det godt nok var alvorligt og han skulle gå hjem og slappe af, han vågnede så desværre ikke op næste morgen,,,,,kun 51 år gammel. Mvh,
Nahm |
|
|
thairene |
Lagt på d. 19/11-2015 23:27
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
osse mig bliv syg så det passer var syg på hospital i to uger så kom jeg hjem og efter 3 mrd er jeg okey nu |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 20/11-2015 04:50
|
Måtte desværre på hospitalet i dag, fordi jeg rent ud sagt havde det ad helvede til- Jeg troede faktisk at jeg nu havde fået min 3. denque feber, så ondt havde jeg det i samtlige led.. Den første læge jeg kom til efter blodprøverne fyldte mig med en masse prednisone i alle mine bevægelige led, mente godt nok dette var risikabel, men han sagde at mine indre blødninger havde forårsaget dette nu, så der var ikke andet at gøre. Efter resultaterne fra blodprøverne arriverede, blev der holdt en lille læge konference i rummet, en af dem der kunne engelsk forklarede mig, at hvis jeg lovede at spise 3 til 4 æg om dagen, samt en masse oksekød ville de ikke give mig piller for et meget lavt kolesterol tal. Dette har altid været meget højt. Min blodprocent var alarmerende lav, men dette vil de klare medicinsk. Denque feberen havde forårsaget et vægttab på 17 kg på 3. måneder, så blev bedt om at spise noget mere. Jeg skriver kun om dette her, for at folk skal forstå hvor farligt denne deque feber kan være, og heldigvis er det jo ikke mange der får den farlige variant som jeg, så de slipper billiger. Dette kan jeg se på min kone og datter, der havde deque feber og indlagt samme tid som jeg. Pas nu på jer selv, og glem nu ikke denne forbandede mygge olie. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 20/11-2015 07:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
God bedring til dig Mukke... Der er noget pilråddent her, jeg mener man kan kalde det et totalt cover-up, intet fra de officielle såkaldte myndigheders side, men det er vel forventeligt? Nu annoncerer Røde Kors at de mangler blod. Red Cross calls for blood donations as dengue surges http://www.bangko...gue-surges Redigeret af JohnBKK d. 20/11-2015 07:29 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/11-2015 07:48
|
JohnBKK skrev: God bedring til dig Mukke... Der er noget pilråddent her, jeg mener man kan kalde det et totalt cover-up, intet fra de officielle såkaldte myndigheders side, men det er vel forventeligt? Nu annoncerer Røde Kors at de mangler blod. Red Cross calls for blood donations as dengue surges http://www.bangko...gue-surges Der var godt nok artiklen fra BP forleden dag som jeg linkede til. Det er soergeligt at det der skal til er at en saakaldt "superstar" fra en saebe opera for at faa attention blandt befolkningen. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 20/11-2015 07:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Ja, hugoboerge, jeg læste artiklen, men BP placerede det under "Lifestyle" sektionen, det burde da smækkes på forsiden af avisen! Men det er desværre ekstremt "Thainess" vi ser og oplever, lyv, benægt, ignorér og problemet eksisterer ikke. Mukke oplever jo det samme i Nakhon Sawan, hvor myndighederne holder kæft, mens folk kreperer og mange er svært syge af det lort, det er en skandale, intet mindre.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/11-2015 08:49
|
JohnBKK skrev: Ja, hugoboerge, jeg læste artiklen, men BP placerede det under "Lifestyle" sektionen, det burde da smækkes på forsiden af avisen! Men det er desværre ekstremt "Thainess" vi ser og oplever, lyv, benægt, ignorér og problemet eksisterer ikke. Mukke oplever jo det samme i Nakhon Sawan, hvor myndighederne holder kæft, mens folk kreperer og mange er svært syge af det lort, det er en skandale, intet mindre.. Der var vist noget paa forsiden af BP forleden dag pga saebe opera stjernen, men rigtigt nok det har ikke rigtig opmaerksomheden. Da jeg boede i Singapore i sin tid var myndighederne rigtig ude med riven og inspicerede condo's altaner for at checke om der var "stale water". Hvis der var saa vankede der boeder. Her i Thailand har vi "stale water" overalt. Tag blot ethvert 5-stjernet luksus hotel i Bangkok. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 20/11-2015 09:09
|
hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Ja, hugoboerge, jeg læste artiklen, men BP placerede det under "Lifestyle" sektionen, det burde da smækkes på forsiden af avisen! Men det er desværre ekstremt "Thainess" vi ser og oplever, lyv, benægt, ignorér og problemet eksisterer ikke. Mukke oplever jo det samme i Nakhon Sawan, hvor myndighederne holder kæft, mens folk kreperer og mange er svært syge af det lort, det er en skandale, intet mindre.. Der var vist noget paa forsiden af BP forleden dag pga saebe opera stjernen, men rigtigt nok det har ikke rigtig opmaerksomheden. Da jeg boede i Singapore i sin tid var myndighederne rigtig ude med riven og inspicerede condo's altaner for at checke om der var "stale water". Hvis der var saa vankede der boeder. Her i Thailand har vi "stale water" overalt. Tag blot ethvert 5-stjernet luksus hotel i Bangkok. Nu er jeg jo ikke en verdenskendt skuespiller i Thailand, måske bedre kendt i Thailand som asshole. Jeg skriver kun om dette og trækker egne oplevelser frem, fordi det måske kan hjælpe andre her på siden der bor herude eller kommer på ferie i Thailand, så de ved lidt om symptomerne, så de kan blive behandlet i tide på et hospital.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/11-2015 09:24
|
Mukke skrev: hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Ja, hugoboerge, jeg læste artiklen, men BP placerede det under "Lifestyle" sektionen, det burde da smækkes på forsiden af avisen! Men det er desværre ekstremt "Thainess" vi ser og oplever, lyv, benægt, ignorér og problemet eksisterer ikke. Mukke oplever jo det samme i Nakhon Sawan, hvor myndighederne holder kæft, mens folk kreperer og mange er svært syge af det lort, det er en skandale, intet mindre.. Der var vist noget paa forsiden af BP forleden dag pga saebe opera stjernen, men rigtigt nok det har ikke rigtig opmaerksomheden. Da jeg boede i Singapore i sin tid var myndighederne rigtig ude med riven og inspicerede condo's altaner for at checke om der var "stale water". Hvis der var saa vankede der boeder. Her i Thailand har vi "stale water" overalt. Tag blot ethvert 5-stjernet luksus hotel i Bangkok. Nu er jeg jo ikke en verdenskendt skuespiller i Thailand, måske bedre kendt i Thailand som asshole. Jeg skriver kun om dette og trækker egne oplevelser frem, fordi det måske kan hjælpe andre her på siden der bor herude eller kommer på ferie i Thailand, så de ved lidt om symptomerne, så de kan blive behandlet i tide på et hospital.. Og Mukke, det er netop det som er det soergelige ved det hele at der skal en syg "lakorn" stjerne til at faa dem til at vaagne op. Derfor er det meget vaerdsat at du bringer det op her i forum. Vi havde et tilfaelde her i min "landsby" hvor en franskmand blev syg og som gik ned med flaget i en uges tid. Maaske var det dengue, maaske ikke. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 20/11-2015 09:38
|
Såså Hugo nu var det ment med et glimt i øjet..øjet. Ja min datter en uge var hun ude af hospitalet samme med konen. Desværre kommer der flere og flere tilfælde med de indre blødninger og dette er ikke sjovt.. Andre lande i Asien sprøjter hver uge men her i min by sprøjtede de kun fordi jeg truede dem med TV. De har ikke sprøjtet siden. De har ingen penge siger de. De er fulde af løwn er de. |
|
|
Suksawad |
Lagt på d. 20/11-2015 09:52
|
Som Thailand skulle have eneret på dette område. http://www.jyllan...er-Europa/ |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |