Se indlæg
Mareridt: Nordjyde fængslet i Thailand
|
|
thongsala |
Lagt på d. 08/09-2015 12:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
JS skrev: thongsala skrev: JS skrev: karma og man kan vel dårligt tiltale denne person som 'forretningsmand', hvis sagen holder er han vel blot en gemen tyveknægt og så skal han vel behandles som en. Stein Bagger var/er jo heller ikke 'forretningsmand', men svindler...og jeg giver ikke meget for sådanne uærlige mennesker der et drevet af deres pengegærighed, slet ikke når de flygter fra straffen og tror at de kan gemme sig i Thailand og blende ind mellem sexturister og expats. Nuvel,sålænge manden ikke er dømt for noget,kan man vel ikke kalde ham en gemen tyveknægt.Skulle det engang vise sig,at han har opført sig som en gemen tyveknægt i DK. fortjener han i hvert fald ikke den behandling,som han får i det rædselsfulde fængsel,som han befinder sig i ! Hvis man ikke selv har prøvet,at være i thai fængsel,har man ikke en jordisk chance for,at forstå,hvad det vil sige! fri mig for det der....han vidste at det ville komme en sag imod ham, derfor flygtede han til Thailand hvor han håbede på at de ikke kunne finde ham..det kunne de og hvis han ikke var skyldig i noget som helst, hvorfor skulle det Thailandske politi så holde på ham? jeg håber ikke du er ligeså naiv i den virkelige verden... Hvis han ikke var skyldig i noget som helst,hvorfor skulle det thailandske politi så holde på ham? (skriver du) Ja,der har du selvfølgelig et point,den slags,ville jo helt bestemt,aldrig finde sted i Thailand ! Du har ret,det må være mig,som er naiv. ("i den virkelige verden" Så jeg laller bare videre i den uvirkelige verden,oh well! |
|
|
milex |
Lagt på d. 08/09-2015 13:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Iflg. Thaivisa.com: What makes it difficult to transfer him to Denmark is, that among the complications in the case is a two year sentence for fraud that he according to sources has been sentenced by the Thai court. The case allegedly involved four or five cases of fraud committed in Thailand and raised by the Thai public prosecutor against him. Så har han vel selv bedt om det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/09-2015 13:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://scandasia....ai-prison/ Han har faaet 2 aars faengsel i Thailand pga 4 - 5 svindelsager. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/09-2015 13:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
thongsala skrev: JS skrev: thongsala skrev: JS skrev: karma og man kan vel dårligt tiltale denne person som 'forretningsmand', hvis sagen holder er han vel blot en gemen tyveknægt og så skal han vel behandles som en. Stein Bagger var/er jo heller ikke 'forretningsmand', men svindler...og jeg giver ikke meget for sådanne uærlige mennesker der et drevet af deres pengegærighed, slet ikke når de flygter fra straffen og tror at de kan gemme sig i Thailand og blende ind mellem sexturister og expats. Nuvel,sålænge manden ikke er dømt for noget,kan man vel ikke kalde ham en gemen tyveknægt.Skulle det engang vise sig,at han har opført sig som en gemen tyveknægt i DK. fortjener han i hvert fald ikke den behandling,som han får i det rædselsfulde fængsel,som han befinder sig i ! Hvis man ikke selv har prøvet,at være i thai fængsel,har man ikke en jordisk chance for,at forstå,hvad det vil sige! fri mig for det der....han vidste at det ville komme en sag imod ham, derfor flygtede han til Thailand hvor han håbede på at de ikke kunne finde ham..det kunne de og hvis han ikke var skyldig i noget som helst, hvorfor skulle det Thailandske politi så holde på ham? jeg håber ikke du er ligeså naiv i den virkelige verden... Hvis han ikke var skyldig i noget som helst,hvorfor skulle det thailandske politi så holde på ham? (skriver du) Ja,der har du selvfølgelig et point,den slags,ville jo helt bestemt,aldrig finde sted i Thailand ! Du har ret,det må være mig,som er naiv. ("i den virkelige verden" Så jeg laller bare videre i den uvirkelige verden,oh well! When his Thai prison sentence is served he will automatically be expelled to Denmark where the Danish police is waiting for him with an arrest warrant – also for fraud, this time for VAT and tax fraud. The arrest warrant was posted on Interpol’s website and among the reasons the Thai police arrested him in November last year. eftersøgt på Interpol? stadig uskyldig?.....enten er du selv kriminel el. også er du naiv...dit forsøg på at støtte 'den lille mand' er ude i hampen i dette tilfælde... jeg ved at der foregår mange mærkelige ting i Thailand, specielt blandt politikorpset...men at det thailandske politi fængsler helt almindelige uskyldige badeturister i så lang tid hører til de sjældnere tilfælde.... så tror du vel også på julemanden? det er farligt at lege med ilden...men hans thailandske hustru er nok ligeglad, hun har vel fået det obligatoriske 'mia-farang' sæt, hus, bil og guld...købt for svindler penge. This is Thailand. |
|
|
natty |
Lagt på d. 08/09-2015 20:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Hvis han er dømt til 2 års fængsel i Thailand pga bedrageri i landet, er der vist ikke mere at komme efter. Så er den ged vist barberet, med mindre de thailandske myndigheder lader ham afsone de to år i Danmark. @JS er man automatisk skyldig og dømt fordi man er eftersøgt i Interpol? Spørger bare. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/09-2015 21:08
|
[quote]natty skrev: @JS er man automatisk skyldig og dømt fordi man er eftersøgt i Interpol? Spørger bare.[/quote] både og vil jeg mene......selvfølgelig er man rent juridisk ikke skyldig før en evt. dom...men helt rent mel i posen har man vel ikke hvis man er internationalt eftersøgt for svindel og bedrageri mens man er flygtet til Thailand og med vilje overstayer i visum. Jeg ved virkelig ikke hvor folk får lysten til at nedtone en sådan mands adfærd. Det er jo et regulært forsvar af en asocial svindler folk har gang i. men lad os da endelig lege at manden er ren som et snefnug el. ren som rolf....lalala |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/09-2015 10:40
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Folketingets Ombudsmand ind i sagen om nordjyden Peter Jensen, som sidder fængslet i Thailand. Link: http://nordjyske....d/112/1513 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Isan |
Lagt på d. 30/09-2015 00:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Kort og godt "lad ham få sin straf i Thailand hvis han er skyldig naturligvis" Det må være rimeligt .
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/11-2015 10:15
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
18 måneders fængsel til 49-årige Peter Jensen i den første af tre sager. Nordjyden er efterlyst via Interpol, selvom han har været fængslet i over et år. Link: http://nordjyske....6/112/1513 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/11-2015 14:23
|
Webmaster skrev: 18 måneders fængsel til 49-årige Peter Jensen i den første af tre sager. Nordjyden er efterlyst via Interpol, selvom han har været fængslet i over et år. Link: http://nordjyske....6/112/1513 Har ikke laest artiklen for saa skal man logge ind osv osv. Men bare overskriften fortaeller at det maa vaere journalist elever som skriver artiklen. Efterlyst via interpol selvom han har vaere faengslet i over et aar. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 16/11-2015 15:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Ret skal være ret. Og overskriften giver nu udmærket mening. Den markerer vel bare det lidt løjerlige i, at man via internationalt politisamarbejde efterlyser en person, der allerede sidder bag tremmer. Hvis det internationale samarbejde fungerede, var der ikke grund til at efterlyse ham - man burde vide, hvor han sidder. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/11-2015 16:24
|
Bjarne skrev: Ret skal være ret. Og overskriften giver nu udmærket mening. Den markerer vel bare det lidt løjerlige i, at man via internationalt politisamarbejde efterlyser en person, der allerede sidder bag tremmer. Hvis det internationale samarbejde fungerede, var der ikke grund til at efterlyse ham - man burde vide, hvor han sidder. Hvori bestaar at overskriften giver udmaerket mening ? Man skal vel ikke sidde og gaette at overskriften er loejerlig ? Min mening: det er en journalist elev som har begaaet den overskrift. Manden har begaaet noget strafbart i Thailand derfor sidder han bag tremmer. At han saa er efterlyst af Interpol er noget andet som der vil blive taget stilling til naar han har udstaaet sin straf i Thailand. |
|
|
milex |
Lagt på d. 16/11-2015 16:45
|
hugoboerge skrev: Bjarne skrev: Ret skal være ret. Og overskriften giver nu udmærket mening. Den markerer vel bare det lidt løjerlige i, at man via internationalt politisamarbejde efterlyser en person, der allerede sidder bag tremmer. Hvis det internationale samarbejde fungerede, var der ikke grund til at efterlyse ham - man burde vide, hvor han sidder. Hvori bestaar at overskriften giver udmaerket mening ? Man skal vel ikke sidde og gaette at overskriften er loejerlig ? Min mening: det er en journalist elev som har begaaet den overskrift. Manden har begaaet noget strafbart i Thailand derfor sidder han bag tremmer. At han saa er efterlyst af Interpol er noget andet som der vil blive taget stilling til naar han har udstaaet sin straf i Thailand. Der er vel en god grund til han stadig er efterlyst - med mindre der er indgået end aftale mellem Danmark/Thailand at han skal udleveres til DK ifb. med løsladelse. Hvilket jeg tillader mig at tvivle på. At man er efterlyst af Interpol er jo ikke ensbetydende med at der sker en ubetinget udlevering. Redigeret af milex d. 16/11-2015 16:50 |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 16/11-2015 19:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Politisamarbejdet er tilsyneladende ringere end den nordjyske overskrift og forståelsen af samme: Thailand har haft fyren siddende i spjældet i over et år. Thailand er medlem af Interpol. Det burde ikke være nødvendigt via Interpol at efterlyse en mand, der er fængslet i et Interpol-land. Det giver ekstremt god mening. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/11-2015 13:10
|
Her er artiklen. Om det er besynderligt eller ej at han er efterlyst af Interpol er vel lige meget. I det oejeblik han slipper ud af faengslet i Thalland bliver han smidt tilbage til DK og saa tager DK over. Mareridt ? - ingen kommentarer. PHUKET: Mareridtet fortsætter for den 49-årige Peter Jensen fra Nordjylland. Han har nu siddet fængslet i Phuket Provincial Prison i over et år, og han blev for nylig idømt 18 måneders ubetinget fængsel i en sag om noget af den gæld, han har opbygget, fordi han har siddet i fængsel. Men dét år, som Peter Jensen allerede har siddet fængslet, får han ikke fratrukket straffen. - De betragter den første tid i fængslet som tid tilhørende Danmark, skriver Peter Jensen i et brev til NORDJYSKE Medier. Overfaldet i fængslet Han er desperat over sin situation i det overfyldte fængsel, hvor han er blevet overfaldet flere gange, og hvor han kan se frem til at tilbringe en årrække. Dommen er nemlig kun den første i tre enslydende sager anlagt af de byggepladser, som Peter Jensen var projektmager på, da han blev anholdt 6. november 2014 som følge af en fængslingsbegæring fra Danmark. - Dommen i Thailand gør det endnu mere presserende, at han må ud. Han har været sygdomsramt og har siddet fængslet i et år. Det står slet ikke mål med, hvad han kunne imødese, hvis han skulle blive dømt i den danske sag, idet nogle af forholdene er hen mod 10 år gamle, siger Peter Jensens advokat, Niels Fjeldberg. Den danske sag drejer sig om grov skatte- og momssvig. Spørgsmålet om den danske fængslingskendelse skal op på et møde i retten i Hjørring 25. november. Hvis kendelsen ophæves, har Peter Jensen efter eget udsagn mulighed for at komme ud af fængslet mod kaution. Det har ikke været muligt at få en kommentar fra specialanklager David Schmidt Hvelplund fra Nordjyllands Politi. Besynderlig sag Selv om Peter Jensen nu har siddet fængslet i Thailand under kummerlige forhold i over et år, er han stadig efterlyst i hele verden på Interpols hjemmeside. - Det virker jo besynderligt, men der er mange ting, som virker besynderlige i den sag. - For eksempel at anklagemyndigheden har vidst siden 2010, hvor Peter Jensen var uden at foretage sig noget, eller at de danske myndigheder fortsat ikke har anmodet om at få Peter Jensen udleveret til Danmark, siger Peter Jensens advokat Niels Fjeldberg. I Justitsministeriet ønsker man ikke at svare på, hvorfor en efterlyst dansker ikke kan få fjernet sin status som efterlyst, når han sidder i fængsel. - Peter Jensen er en person, der måske har en holdning til, om han ønsker sin sag beskrevet i pressen. Og vi udtaler os ikke, medmin dre vi har en fuldmagt, siger presserådgiver Pia Brügger fra Justitsministeriet. Men hvis I får kendskab til, at en dansker, som I har eftersøgt via Interpol, bliver anholdt et sted i verden, beder I så ikke Interpol om at fjerne vedkommende fra listen? - Det ved jeg ikke. Det er jo en fiktiv situation, du nu opfinder, for at jeg skal svare indirekte, Du kommer ikke længere med det der. Det er en konkret personsag, som Justitsministeriet ikke ønsker at forholde sig til i pressen, siger Pia Brügger. Nye sager på vej Peter Jensen har skrevet flere breve til NORDJYSKE, hvori han forklarer om sin situation, ligesom det er lykkedes at snakke med ham et par gange, mens han har været indlagt efter overfald i fængslet. Han blev fængslet 6. november sidste år på baggrund af fængslingskendelsen fra Danmark, men månederne gik, uden at udleveringen til Danmark blev effektueret. I stedet begyndte de civile thailandske sager at komme ind, fordi Peter Jensen fra sin plads i fængslet ikke kunne overholde sine gældsforpligtelser som projektmager på en række byggepladser. Han blev frikendt i den første sag i marts i år, da dommeren i sagen ifølge Peter Jensen afviste at konvertere den civile sag til en straffesag og dømme ham. Men dommeren blev udskiftet, og sagen kom op igen i oktober. Risikerer flere års fængsel Her blev Peter Jensen idømt 18 måneders ubetinget fængsel - en slags gældsfængsel. Da der venter to lignende sager, som skal for retten i 2016, frygter Peter Jensen, at han ender med at skulle sidde fængslet i årevis. Oveni har han fået at vide, at den tid, som han sad frem til dommen i oktober, ikke hører med til afsoningen, da dén tid ”tilhører den danske stat”, som han formulerer det. - Det er den danske stat, der har sat mig i den her situation uden at forsøge at få mig hjem. Jeg risikerer at få 10-12 års fængsel hernede. Halvdelen hvis jeg erklærer mig skyldig. Jeg har kæmpet hele mit liv, men nu er jeg tæt på at give op, skriver Peter Jensen. Han håber på, at den danske fængslingskendelse vil blive ophævet, så han får en chance for at komme ud mod kaution. Kendelsen bliver prøvet på et retsmøde i Hjørring 25. november. |
|
|
milex |
Lagt på d. 17/11-2015 18:11
|
Curling-baby - manden har vel ikke været i tvivl om han var efterlyst af Interpol/danske myndigheder. Han laver så åbenbart noget snavs i Thailand, og bliver dømt derefter. Og nu vel han gerne hjem til Danmark - det er jo billigere. Grow up! |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 17/11-2015 19:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Han er je selv stukket af til Thailand efter hans bedrageri i Danmark. At man så fortsætter med at lave nogle lignende forretninger i Thailand. Så er det vel hans egen skyld. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/11-2015 20:39
|
det er sjovest at være i Thailand når politiet leder efter en det er sjovest at være i Danmark når politiet fanger en |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 26/11-2015 17:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Sidste nyt: Fængslet nordjyde skal hjem
Anklagemyndigheden ændrer strategi i udleveringssag HJØRRING: De danske myndigheder vil nu gøre noget aktivt for at få den 49-årige nordjyde Peter Jensen hjem fra Thailand, hvor han sidder fængslet på andet år under ekstreme forhold. Man vil begære ham udleveret til Danmark. - Hvis de i november sidste år havde iværksat den proces, som ville tage tre til seks måneder, så havde han været hjemme for længst, siger advokat Niels Fjeldberg, der havde bedt om at få den danske fængslingskendelse mod Peter Jensen for en dommer i Danmark. Når anklagemyndigheden er gået væk fra forsøget på en mere uformel udlevering - en såkaldt deportation - hænger det ifølge specialanklager David Schmidt Hvelplund fra Nordjyllands Politi sammen med, at Peter Jensen nu har fået halvandet års fængsel i Thailand for ”snyd”, som det hedder i oversættelsen af dommen, der blev fremlagt i retten. - Nu er det ikke længere det thailandske politi eller retten i Phuket, der har hånd i hanke med Peter Jensen, men derimod de afsonende myndigheder i Thailand, og dem har man ikke kontakt til i forhold til deportation, sagde David Schmidt Hvelplund i retten i går. Anklagemyndigheden mener, at den danske fængslingskendelse in absentia skal opretholdes. For Peter Jensen er det vigtigt at få den ophævet, fordi den betyder, at han ikke kan blive løsladt mod kaution. Dommeren kommer med en kendelse i sagen 2. december. http://nordjyske....e96/4/1513 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 02/05-2016 18:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Fængslet nordjyde skal hjem fra Thailand
Peter Jensen sendes hjem til august. Dansk sag venter - måske PHUKET: Efter halvandet år i et overfyldt fængsel i Phuket i Thailand ser det nu ud til, at Peter Jensen fra Hjørring kommer hjem til Danmark. Peter Jensen oplyser i et brev til NORDJYSKE, at han har fået at vide, at han vil blive løsladt 19. august i år. Derefter vil han blive overført til et fængsel i Bangkok. - Der vil jeg være, indtil DK henter mig hjem. Så skriver vi 1. september 2016. Det vil sige, at jeg har tilbragt 22 måneder i fængsel, skriver Peter Jensen. Efter hans opfattelse betyder det, at skattesagen mod ham i Danmark bør droppes. Anklagemyndigheden har tidligere nævnt to-tre års fængsel som en mulig straf, hvis han bliver dømt for skattesvindel til otte millioner kroner. Sker det, mener Peter Jensen, at han allerede har afsonet sin straf i Thailand, når man indregner den effektive afsoningstid i Danmark. Men sådan ser specialanklager David Schmidt Hvelplund fra Nordjyllands Politi ikke nødvendigvis på sagen. - Hvis han kommer hjem inden for de nærmeste måneder, vil min vurdering være, at der da nok er en del straf tilbage i den danske sag. Der venter en rimelig kompliceret vurdering af straf og tillægsstraf, siger David Schmidt Hvelplund. Han bekræfter, at der uofficielt er kommet en dato for Peter Jensens løsladelse i Thailand. http://nordjyske....f/112/1513 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
Spring til debat: |