Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Turist visum til Thailand
 Udskriv debat
60 dages visum
Girobank
HCA, dit pas skal desværre fornyes inden du rejser, da reglerne siger gyldighed ikke under 6 måneder ved afrejse.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
Girobank skrev:

HCA, dit pas skal desværre fornyes inden du rejser, da reglerne siger gyldighed ikke under 6 måneder ved afrejse.

Jeg mener ikke det er noedvendigt at forny pas. 6 maaneders perioden er i juli maaned saa reglen mener jeg gaelder fra afrejse/ankomst dato.

Fido
hugoboerge skrev:

Girobank skrev:

Jeg mener ikke det er noedvendigt at forny pas. 6 maaneders perioden er i juli maaned saa reglen mener jeg gaelder fra afrejse/ankomst dato.

Ja, det er 6 måneder fra indrejse datoen.

http://um.dk/da/r...-og-visum/

One man's ceiling is another man's floor

Girobank
HCA, du springer bare mit indlæg over= læs ikke mit råd.

HB ved bedre end hvad reglerne siger.

Jeg ville få et nyt pas inden afrejse, hvis det var mig selv.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
Girobank skrev:

Jeg ved ikke om jeg ved bedre end hvad reglerne siger. Men det er 6 maaneder fra indrejsedato og den regel gaelder stort set for de fleste lande isaer i SE Asia.

Passet skal være gyldigt i 6 måneder fra indrejsedatoen.

Saa vedkommende er paa den sikre side.

HCA
Hva med spørgsmålet omkring visa - skal det laves inden afrejse eller kan jeg lave det i Thailand. ( for ingen ser jo længden af min rejse, udover incheck i DK)

Girobank
Se her:

såvel børn som voksne.

Derudover har de fleste lande et krav om, at passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst. Tjek derfor passets gyldighed i god tid, så du kan nå at bestille et nyt.

Kig evt. for mere information på Borgerservice.dk
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

buick
Nej sikkert ikke men du bor vel ikke så langt ude at der ikke er et posthus, alle kan sende ansøgning og pas til Hellerup

Thaidreamer skrev:

buick skrev:

De har 24 timer til at indberette hvis de har en udlænding boende, det samme gælder hoteller osv

PS hvorfor al den polimik om man kan købe 30 dage ekstra?? alt man skal er at gå på ambassaden i hellerup og få et 60 dages turist visum og skal man være her mere end 60 dage så få det nye 6 måneders turistvisum
(dobbelt turist visum skulle udløbe nu hvor 6 måneders visumet kommer her den 16 november)

cali111 skrev:

Asian Farmer skrev:

Thaidreamer skrev:

Jeg spør som dansker der rejser til thailand med alm. 30 dage visa

Ka jeg få 30 dage ekstra i lufthavnen ? Ska nemli være der i 50 dage

Ja, teoretisk set kan du.
Problemet er at man for 2 mdr siden opdagede omfattende korruption I lufthavnen. Og ved graenserne. Indenfor emigrations politiet.
Uanset, saa kan du altid gaa paa emigrationen I det district du opholder dig i. Og faa forlaenget 1 md for 1900 bath.
Hvis du ikke har hotel, skal den du bor hos, med og vise blaa bog. De vil vide hvor du opholder dig.

God tur.

Og i forbindelse med ophold privat, har den man opholder sig hos, pligt til at indberette ret hurtigt, at man har en logerende.
Da min kæreste og jeg var på immigration i phibun, i forbindelse med udstedelse af gul bog, og vi blev spurgt, hvor lang tid jeg havde boet der, svarede vi 1 md.
Dette udløste straks, trods min kærestes store protester en bøde på 800 baht.

Nu er det jo ikke alle der bor på Hellerup siden af den store bro...

buick
Det er sku da aldrig ved indrejse, hvad med de der bliver i mere end 6 måneder så??? eller hvis man lige tager en tur til laos osv så er der jo lukket begge veje for passet har ikke 6 måneder tilbage så.

det er 6 måneder ved afrejse og har altid været det.

hugoboerge skrev:

Girobank skrev:

Jeg ved ikke om jeg ved bedre end hvad reglerne siger. Men det er 6 maaneder fra indrejsedato og den regel gaelder stort set for de fleste lande isaer i SE Asia.

Saa vedkommende er paa den sikre side.

hugoboerge
Girobank skrev:

Se her:

såvel børn som voksne.

Derudover har de fleste lande et krav om, at passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst. Tjek derfor passets gyldighed i god tid, så du kan nå at bestille et nyt.

Kig evt. for mere information på Borgerservice.dk

Det her er den gaengse regel i de fleste lande i SE Asia:

Passport validity. Your passport should be valid for a minimum period of 6 months from the date of entry into Singapore. If you are intending to transit Singapore to neighbouring countries, make sure your passport is valid for at least 6 months.

Fra Borgerservice. dk.

Du skal være opmærksom på, at nogle lande kræver, at dit pas er gyldigt 6 måneder ud over rejsens varighed. Hvilke regler der gælder for netop dit rejsemål, kan du se i rullemenuen til højre.

Det er maaske undtagelsen som bekraefter reglen. ?

hugoboerge
Det her gaelder for Thailand:

Saa kan der vist ikke vaere nogen diskussion om den sag.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Enig - dog en lille krølle: Hvis der er tale om et [andet] visa, som fx non-immigrant med flere indrejser, skal det være gyldigt i 18 måneder fra ansøgningen om visa.

Ikke for at forplumre debatten her, mere hvis nogen senere søger oplysning om gyldighed, og de så ikke er opmærksomme på, at det afhænger af det pågældende visa.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Enig - dog en lille krølle: Hvis der er tale om et [andet] visa, som fx non-immigrant med flere indrejser, skal det være gyldigt i 18 måneder fra ansøgningen om visa.

Ikke for at forplumre debatten her, mere hvis nogen senere søger oplysning om gyldighed, og de så ikke er opmærksomme på, at det afhænger af det pågældende visa.

Saa vil jeg forplumre det lidt mere for jeg mener at kunne huske at jeg roeg ind under en 12 maaneders regel ifm forlaengelse af visa baseret paa retirement. Lad det vaere. Jeg fornyede mit pas saa ingen problemer.

Bortset fra det saa kan traadstarter roligt rejse til Thailand med det nuvaerende pas.

HCA
Det er et simpel turistvisum, jeg søger.

Så jeg kan altså vente indtil jeg er i Pattaya og gå på immigrationen og få mine 30 dage forlænget til 60 dage for 1900 Bh.

Jeg behøver ikke forny mit pas inden afrejsen, da den ikke udløber indenfor 6 måneder fra min indrejsedato.

Kim Ludvigsen
HCA skrev:

Det er et simpel turistvisum, jeg søger.

Så jeg kan altså vente indtil jeg er i Pattaya og gå på immigrationen og få mine 30 dage forlænget til 60 dage for 1900 Bh.

Jeg behøver ikke forny mit pas inden afrejsen, da den ikke udløber indenfor 6 måneder fra min indrejsedato.

Spørgsmålet er, om indrejsedagen er særlig relevant her. Jeg kender ikke reglerne for forlængelse på immigration, men kan det tænkes, at de vil kræve, at passet er gyldigt i 6 måneder fra forlængelsesdagen? I så fald vil HCA få et problem - medmindre han kan forlænge allerede efter et par uger i Thailand.

Ellers kunne det måske i stedet være en fordel af få et rigtigt visa til 60 dage fra starten (på ambassaden i Danmark), for så er det indrejsedagen, der tæller. Eller et nyt pas.

Jeg er for øvrigt misundelig over at man kan have et pas til udløb. Mit pas udløber først i 2019, men jeg er nødt til at forny det næste år på grund af mangel på sider.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

JohnBKK
"Jeg er for øvrigt misundelig over at man kan have et pas til udløb. Mit pas udløber først i 2019, men jeg er nødt til at forny det næste år på grund af mangel på sider."

Træls... har du lagt mærke til at mange instanser - ambassader, konsulater, paskontrol og immigration - simpelthen er nogle ligeglade fæhoveder når det drejer sig om at placere de stempler i passet på den mest "økonomiske" måde?

Jeg tager mig til hovedet tit og ofte.. der svines med pladsen, og her må jeg desværre nævne Konsulatet i Hvide Sande (RIP). Sidst jeg var der - med et nyt pas - blev Non-O mærkatet, der fylder en hel side, bare smasket ned på side 7! Dvs. side 5 (den første) bliver slet ikke brugt nu, og side 6 er der kun et stempel. Det er sgu træls med sådan en gang sjusk, og det fortsætter desværre ligegyldigt hvorhen man rejser, der svines med pladsen så det lille tynde pas er sgu hurtigt brugt op hvis man rejser meget.. og det koster, alt for dyrt er det blevet.

Kim Ludvigsen
JohnBKK skrev:

"Jeg er for øvrigt misundelig over at man kan have et pas til udløb. Mit pas udløber først i 2019, men jeg er nødt til at forny det næste år på grund af mangel på sider."

Træls... har du lagt mærke til at mange instanser - ambassader, konsulater, paskontrol og immigration - simpelthen er nogle ligeglade fæhoveder når det drejer sig om at placere de stempler i passet på den mest "økonomiske"

Ja, en af grundene til, at jeg løber tør før tiden, er, at immigration sprang fire sider over, da de satte et afrejsestempel. Fire blanke sider, midt i det hele.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

JohnBKK
Utroligt.. næste gang der skal rodes i mit pas, så vil jeg sgu bestemme hvor de stempler placeres, det skal nok blive spændende...

Cool

milex
Det må I forklare nærmere.

Det allerførste stempel jeg har i mit pas er på side 31 (den sidste) fra 2009.

Det har da ikke medført at de øvrige sider ikke har kunnet bruges af diverse myndigheder.

JohnBKK
milex: Hvorfor h.... starter de med side 31????

Det må du forklare nærmere!

Jeg har flere sider de slet ikke stempler, som nævnt i mit indlæg..

"Det har da ikke medført at de øvrige sider ikke har kunnet bruges af diverse myndigheder."

Jamen, har de brugt dem? Det oplever jeg ikke..

Spring til debat: