Se indlæg
60 dages visum
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 02/05-2015 22:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Hej Forum, Jeg har en bekendt, som befinder sig på 30 dages turistvisum i Thailand lige nu. Efter en tur til Vietnam, skal hun opholde sig 60 dage mere som turist i Thailand. Hvor søger hun 60 dages visum ? I Bangkok før udrejse, på den thailandske ambassade i Vietnam eller kan det gøres i Suvarnabhumi ved reentry ? vh Dan |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 02/05-2015 23:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Hvis din bekendte flyver retur til Thailand får man jo 30 dage igen. En tur på det nærmeste emigrationskontor klare 30 dagen mere for 1900 B. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 03/05-2015 21:07
|
Tak, Girobank |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 04/05-2015 04:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
For en god ordens skyld skal det lige nævnes at hun har et stempel fra immigrationen i Bkk, som giver hende ret til at opholde sig i Thailand i 30 dage uden visa. Det vil hun få igen når hun flyver ind i Thailand igen fra Vietnam og kan rigtig nok forlænges med nu 30 dage, som 'girobank' så rigtigt skriver. Ny regel fra 2014, før var det kun 7 dage. Skriver dette indlæg, fordi mange fejlagtigt tror de har visa når de rejser ind. Man udsteder ikke et visa for 30 dage, overflødigt da man kan være her uden i op til 60 dage, som EU borger. |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 04/05-2015 08:56
|
Kan man forlænge sin opholdstilladelse fra de 30 dage til 60 med det samme ved ankomst i Suvarnabhumi ? |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 04/05-2015 10:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
DeeJ skrev: Kan man forlænge sin opholdstilladelse fra de 30 dage til 60 med det samme ved ankomst i Suvarnabhumi ? Ja! |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 04/05-2015 10:54
|
Er der nogen mulighed for at få mere end 60 dage ? Hun skal måske bruge 80 dage i alt. Snakker vi visa run eller skal hun æde overstay bøden ? |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 04/05-2015 10:59
|
DeeJ skrev: Er der nogen mulighed for at få mere end 60 dage ? Hun skal måske bruge 80 dage i alt. Snakker vi visa run eller skal hun æde overstay bøden ? 30 + 30 dage er max. Derefter visa run for 14 dage og nye 30 dage på immigrationen. Overstay er ikke en løsning da det blir registreret, og kan gi problemer i fremtiden. |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 04/05-2015 12:25
|
Super ... Tak for info, Asian Farmer |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 11/10-2015 09:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
DeeJ skrev: Kan man forlænge sin opholdstilladelse fra de 30 dage til 60 med det samme ved ankomst i Suvarnabhumi ? Hvorden Gør man dette i lufthavnen ? |
|
|
cesse |
Lagt på d. 11/10-2015 17:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Er der ikke en thailandsk ambassade i Vietnam hvor hun kan søge om 60 dage og så få 30 dage på immigrationen når hun er i Thailand ? Mener ikke at hun kan få forlænget 2 gange i trek i Thailand |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 11/10-2015 22:20
|
Jeg spør som dansker der rejser til thailand med alm. 30 dage visa Ka jeg få 30 dage ekstra i lufthavnen ? Ska nemli være der i 50 dage |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 12/10-2015 00:44
|
Thaidreamer skrev: Jeg spør som dansker der rejser til thailand med alm. 30 dage visa Ka jeg få 30 dage ekstra i lufthavnen ? Ska nemli være der i 50 dage Ja, teoretisk set kan du. Problemet er at man for 2 mdr siden opdagede omfattende korruption I lufthavnen. Og ved graenserne. Indenfor emigrations politiet. Uanset, saa kan du altid gaa paa emigrationen I det district du opholder dig i. Og faa forlaenget 1 md for 1900 bath. Hvis du ikke har hotel, skal den du bor hos, med og vise blaa bog. De vil vide hvor du opholder dig. God tur. |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 05/11-2015 02:49
|
Asian Farmer skrev: Thaidreamer skrev: Jeg spør som dansker der rejser til thailand med alm. 30 dage visa Ka jeg få 30 dage ekstra i lufthavnen ? Ska nemli være der i 50 dage Ja, teoretisk set kan du. Problemet er at man for 2 mdr siden opdagede omfattende korruption I lufthavnen. Og ved graenserne. Indenfor emigrations politiet. Uanset, saa kan du altid gaa paa emigrationen I det district du opholder dig i. Og faa forlaenget 1 md for 1900 bath. Hvis du ikke har hotel, skal den du bor hos, med og vise blaa bog. De vil vide hvor du opholder dig. God tur. Opholder mig i jomtien . Når jeg er der. Og har forlænget 30 dage 1 gang på imigration kontoret . Da der var en engelsk ansat .. Thai ansatte ville kun give mig 7 dage. Men så prøvede jeg ved englænderen og fik de 30 dage for 1900 baht.. Men nu er englænderen vist holdt .. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 05/11-2015 05:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Asian Farmer skrev: Thaidreamer skrev: Jeg spør som dansker der rejser til thailand med alm. 30 dage visa Ka jeg få 30 dage ekstra i lufthavnen ? Ska nemli være der i 50 dage Ja, teoretisk set kan du. Problemet er at man for 2 mdr siden opdagede omfattende korruption I lufthavnen. Og ved graenserne. Indenfor emigrations politiet. Uanset, saa kan du altid gaa paa emigrationen I det district du opholder dig i. Og faa forlaenget 1 md for 1900 bath. Hvis du ikke har hotel, skal den du bor hos, med og vise blaa bog. De vil vide hvor du opholder dig. God tur. Og i forbindelse med ophold privat, har den man opholder sig hos, pligt til at indberette ret hurtigt, at man har en logerende. Da min kæreste og jeg var på immigration i phibun, i forbindelse med udstedelse af gul bog, og vi blev spurgt, hvor lang tid jeg havde boet der, svarede vi 1 md. Dette udløste straks, trods min kærestes store protester en bøde på 800 baht. |
|
|
buick |
Lagt på d. 05/11-2015 22:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
De har 24 timer til at indberette hvis de har en udlænding boende, det samme gælder hoteller osv PS hvorfor al den polimik om man kan købe 30 dage ekstra?? alt man skal er at gå på ambassaden i hellerup og få et 60 dages turist visum og skal man være her mere end 60 dage så få det nye 6 måneders turistvisum (dobbelt turist visum skulle udløbe nu hvor 6 måneders visumet kommer her den 16 november) cali111 skrev: Asian Farmer skrev: Thaidreamer skrev: Jeg spør som dansker der rejser til thailand med alm. 30 dage visa Ka jeg få 30 dage ekstra i lufthavnen ? Ska nemli være der i 50 dage Ja, teoretisk set kan du. Problemet er at man for 2 mdr siden opdagede omfattende korruption I lufthavnen. Og ved graenserne. Indenfor emigrations politiet. Uanset, saa kan du altid gaa paa emigrationen I det district du opholder dig i. Og faa forlaenget 1 md for 1900 bath. Hvis du ikke har hotel, skal den du bor hos, med og vise blaa bog. De vil vide hvor du opholder dig. God tur. Og i forbindelse med ophold privat, har den man opholder sig hos, pligt til at indberette ret hurtigt, at man har en logerende. Da min kæreste og jeg var på immigration i phibun, i forbindelse med udstedelse af gul bog, og vi blev spurgt, hvor lang tid jeg havde boet der, svarede vi 1 md. Dette udløste straks, trods min kærestes store protester en bøde på 800 baht. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/11-2015 09:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Til information: http://www.thaivi...-official/ |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 06/11-2015 23:13
|
buick skrev: De har 24 timer til at indberette hvis de har en udlænding boende, det samme gælder hoteller osv PS hvorfor al den polimik om man kan købe 30 dage ekstra?? alt man skal er at gå på ambassaden i hellerup og få et 60 dages turist visum og skal man være her mere end 60 dage så få det nye 6 måneders turistvisum (dobbelt turist visum skulle udløbe nu hvor 6 måneders visumet kommer her den 16 november) cali111 skrev: Asian Farmer skrev: Thaidreamer skrev: Jeg spør som dansker der rejser til thailand med alm. 30 dage visa Ka jeg få 30 dage ekstra i lufthavnen ? Ska nemli være der i 50 dage Ja, teoretisk set kan du. Problemet er at man for 2 mdr siden opdagede omfattende korruption I lufthavnen. Og ved graenserne. Indenfor emigrations politiet. Uanset, saa kan du altid gaa paa emigrationen I det district du opholder dig i. Og faa forlaenget 1 md for 1900 bath. Hvis du ikke har hotel, skal den du bor hos, med og vise blaa bog. De vil vide hvor du opholder dig. God tur. Og i forbindelse med ophold privat, har den man opholder sig hos, pligt til at indberette ret hurtigt, at man har en logerende. Da min kæreste og jeg var på immigration i phibun, i forbindelse med udstedelse af gul bog, og vi blev spurgt, hvor lang tid jeg havde boet der, svarede vi 1 md. Dette udløste straks, trods min kærestes store protester en bøde på 800 baht. Nu er det jo ikke alle der bor på Hellerup siden af den store bro... |
|
|
HCA |
Lagt på d. 07/11-2015 09:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Jeg skal rejse 44 dage til Thailand. Jeg rejser hjem 22.2.2015 Mit pas udløber 5.8.2015 spørgsmål 1: kan jeg vente med at søge turistvisa til de overskydende dage og gå på immigration i Thailand ? spørgsmål 2 : skal jeg have fornyet mit pas ? |
|
|
sony |
Lagt på d. 07/11-2015 10:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Jeg vil tro det, da det skal gælde ½ år fra man tager hjem. Så du overskrider lige med nogle dage.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
Spring til debat: |