Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
nyt 6 månders visa
cb
hej.
jeg ville gerne høre om der er noget nyt om det nye visa
cb

buick
Tilgængelig fra 16 november

Bade-Dyr
Bliver "spænende" at se kravene ved den Thailandske Ambassade i Danmark.

Kan jo se at ved nogle af de andre lande at kravene er "stramme".

GAMBIT
Hvilket 6 mdrs visum er der nøjagtigt tale om her?

Hvad er kravende ?

Bade-Dyr
Tro det er det nye METV der er snakket om her.
Multi Entry Tourist Visa. der giver 60 dage pr indrejse, og er gyldig i 6 måneder.

Kravene i DK ved vi er gode grunde ikke endnu.

Fra Norge:

From 13 November 2015, Tourist Visa with Multiple Entry valid for 6 months from the issue date with duration of stay up to 60 days per visit will be introduced. Therefore, the existing Tourist Visa with 2 and 3 entries will no longer valid after the introduction of the Tourist Visa with Multiple Entry.

To apply for Tourist Visa with Multiple Entry, following documents must be submitted to the Embassy:
1. Passport with validity of more than 6 months
2. Copy of Passport
3. Completed visa application form
4. Two passport photos
5. Copy of air ticket to Thailand, showing at least two entries into Thailand
6. Copy of residence permit in Norway (for non-Norwegian citizen applicant)*
7. Visa fee of 1,250 NOK in cash

Fra Tyskland:

In Germany they want to see:

proof of flight booking (return or onward)
proof of at least one onward travel (flight-, bus-, train-ticket or hotel booking or visa to/for other country)
hotel booking for at least one location
proof of 5000 Euro on the bank account

Fra Italien:

6000 Euro i banken.
At man har arbejde er nogle af kravene fra officiel document der har sendt ud.

Fra Cambodia:

8.000 $ per person.
Letter of Employment.

Fra Finland:

Necessary documents: (methylpropionyloxy, multi-entry tourist visa)
1. A passport, which is valid for more than 12 months of arrival in Thailand.
2. Copy of passport information page.
3. Completed and signed visa application (on behalf of minor children will be the guardian to sign the application). Print the application here.
4. The visa fee of EUR 130 must be paid in cash for a visa anoessa.
5. The colored passport photograph (1 pc).
6. Airline tickets to Thailand as well as the first entry and the exit of a period of 60 days.
7. Copy hotel reservation for at least the first admission.
8. Wealth Certificate in English or in Finnish which refers to a balance of $ less than EUR 5000 / person over the last six months, showing the transactions, as well as a clear source of income for the entire period. The certificate can be, for example. a statement of account, the balance of pension certificate or receipt, stating the name of the owner and it shall be no more than 30 days old.
9. Certificate of the profession
If the applicant is employed: a certificate of the applicant current job
If the applicant is an entrepreneur: certificate of ownership of the business, company registration documents
10. Foreign citizen copy of valid residence permit.
11. Enquiry visa application sends must include a return envelope stamps and your registered letter or express letter to both the recipient information filled in.
Applying for a visa:
- Applications must be submitted at 9.00-12.00. The treatment time is four days.

GAMBIT
Vil det sige at man ved indrejse kan blive i landet i 60 dage og så tage på immigration og extende med yderlige 60 dage, 2 gange - ligesom man kan i dag med 30 dages extensions 2 gange inden man skal flyve ind og ud af thailand igen ?

dardi
@GAMBIT .. så vidt jeg ved/har selv errfaret, kan du kun forlænge 30 dage/arrival med 1 gang yderligere 30 dage på Immi ... så er det ud af Thailand. Så 60 dage i alt. Er der nogen der kan bekræfte ??

GAMBIT
dardi skrev:

@GAMBIT .. så vidt jeg ved/har selv errfaret, kan du kun forlænge 30 dage/arrival med 1 gang yderligere 30 dage på Immi ... så er det ud af Thailand. Så 60 dage i alt. Er der nogen der kan bekræfte ??

Ja, sådan er det i dag med dit 30 dages turist visa - du kan extende med 30 dage 2 gange inden du skal flyve ind og ud af landet - SÅ VIDT JEG VED. Der er helt sikkert andre herinde som ved meget mere om det end jeg.

Hymmer
Hvis de vil følge de regler der ellers gælder for Multiple Entry visa, må det vel betyde at du skal ind og ud, dvs. visa run hver 60. dag. Og ikke som normalt hver 90. dag.

Men om dette er tilfælde ved jeg ikke, tror heller ikke der kan svares entydigt på det endnu....... Det er jo Thailand, bare se på de forskellige krav fra ambassader rundt om.

Beløbene er fra nul i Norge til 8000 $ i Cambodia.

Og hvis jeg læser det rigtigt skal du i Finland både kunne fremvise 5000 € i 5 mrd. på din konto og indtægt under dit ophold.

Det er det det med thailandsk lovgivning, det giver så meget råderet for fortolkning at retningslinjerne derfor bliver vidt forskellige fra ambassade til ambassade.

Bade-Dyr
Så kom kravene fra den Thailandske Ambassade i Danmark.

thaiembassy.dk/wp-content/uploads/visa-news-21-10-2015.png

hugoboerge

http://www.johnny...entry.html

Her er lidt mere om emnet.

hiks
Hvorfor er thaier så penge griske, det helt op i regeringen.
få nu lavet et 3 mdr. Og 6 mdr. Visa!, uden man skal ud og ind, Vi er jo indtægt kilde for landet, istedet for alt det plattenslager og kurruption, og tyveri af vores penge.
Turist indtægten blir normal vis større jo længere tids ophold, og flere for interesse for landet. Jeg håber de lære en dag, og byder os skandinavier velkommen.
Redigeret af hiks d. 31/10-2015 11:26

buick
De byder skam skandinaviere velkommen her, de kræver blot at vi har lidt penge at bruge så vi ikke lægger landet til last og så langtids turister ikke blokere for korttids turisterne hvor pengene er.
Hvis du vil være turist i skandinavien så kræver de også du har penge med hvis du vil være der.

og nej turist indtægten bliver ikke større jo længere turisten er her, den bliver mindre da 95% af langtids turisterne lever på en måde med minimum forbrug for at kunne blive længst muligt.

Jeg vil langt hellere have 20 gæster af en uge end 1 gæst af 20 uger
alle de 20 gæster betaler fuldpris på hotellet, de spiser morgenmad på hotellet, de drikker fra minibaren, de lægger gode drikkepenge, de booker ture på hotellet, de bruger taxi eller minibus osv osv
den enlige gæst i 20 uger har somregl kun råd til at leve som en turist i 2-4 uger men strækker så de penge ved at spare på alt så han kan blive her i 20 uger, han giver ikke drikkepenge, han køber høker øl, han går i lotus efter mad, han tager thai bussen eller går osv osv
så koldt og forretningsmæssigt er han ikke særligt ønsket i thailand

hiks skrev:

få nu lavet et 3 mdr. Og 6 mdr. Visa!, uden man skal ud og ind, Vi er jo indtægt kilde for landet, istedet for alt det plattenslager og kurruption, og tyveri af vores penge.
Turist indtægten blir normal vis større jo længere tids ophold, og flere for interesse for landet. Jeg håber de lære en dag, og byder os skandinavier velkommen.

Asian Farmer
buick skrev:

De byder skam skandinaviere velkommen her, de kræver blot at vi har lidt penge at bruge så vi ikke lægger landet til last og så langtids turister ikke blokere for korttids turisterne hvor pengene er.
Hvis du vil være turist i skandinavien så kræver de også du har penge med hvis du vil være der.

og nej turist indtægten bliver ikke større jo længere turisten er her, den bliver mindre da 95% af langtids turisterne lever på en måde med minimum forbrug for at kunne blive længst muligt.

alle de 20 gæster betaler fuldpris på hotellet, de spiser morgenmad på hotellet, de drikker fra minibaren, de lægger gode drikkepenge, de booker ture på hotellet, de bruger taxi eller minibus osv osv
den enlige gæst i 20 uger har somregl kun råd til at leve som en turist i 2-4 uger men strækker så de penge ved at spare på alt så han kan blive her i 20 uger, han giver ikke drikkepenge, han køber høker øl, han går i lotus efter mad, han tager thai bussen eller går osv osv

hiks skrev:

Du missede helt at din "20 ugers turist" er ham der fandt en pige. Byggede hus, koebte land, bil osv ?
Bortset fra den lille fejltagelse, saa er det nok rigtigt nok at nogle fattogroeve forsoeger at straekke pengene laengst muligt. Men langtfra generelt, som jeg ser det ;-)

Druwor
Jeg har læst på et andet forum at det nye visa kan bruges op til 270 dage, (9 måneder).
Er der nogle her inde som ved om det er rigtigt. Jeg har kun kunne finde oplysninger om de 180 dage, (6 måneder).
Jeg har prøvet at maile til den thailandske ambassade, men de svare ikke.
Grin
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

buick
Den holder ikke helt i byretten, 20 ugers turisten som spinkler og spare har ikke råd til hus land osv
hvis han havde så levede han ikke på den måde som turist. (enkelte topnærrige undtagelser, måske men de køber sikkert heller ikke land, hus og bil)

Asian Farmer skrev:

buick skrev:

hiks skrev:

Du missede helt at din "20 ugers turist" er ham der fandt en pige. Byggede hus, koebte land, bil osv ?
Bortset fra den lille fejltagelse, saa er det nok rigtigt nok at nogle fattogroeve forsoeger at straekke pengene laengst muligt. Men langtfra generelt, som jeg ser det ;-)

Spring til debat: