Se indlæg
Papir spil i Thailand (VFS og IMM)
|
|
HansW |
Lagt på d. 30/10-2015 06:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Vi har lige ansoegt og faaet visa til Schengen paa VFS i Bangkok. her lidt om papir forbruget i denne forbindelse 42 stk A4 kopier for at tilgodese de krav der er beskrevet i dokumenter der skal afleveres (foerste forsoeg) vil lige sige at det er foerste gang vi skal igennem VFS systemet her i Thailand med hensyn til visa 1) alle tidligere visum til Schengen states (fra 2001 til dato alle udstedt paa ambasader i mellem oesten) 2) kopi af pas for os begge her ogsaa kopier af mine opholds visas samt sidste ankomst doc. 3) bank statsments med kopi af alle sider i disse for os begge 4) vielses attest 5) brev underskrevet af undertegnede som vaerende indbyder som EU borger 6) igen kopier af bankboeger da vi af uforvarende grunde ansoegte mere end 90 dage foerend afrejse tl DK dog denne gang kun 2 stk A 4 extra. saa ialt 44 A4 sider Et stort plus er dog at min hustru nu har faaet et 3 aars 90 dages multiple visum til Schengen, saa vi skal foerst soege i 2018 naeste gang Paa IMM alle der bor her ved jo hvad der skal bruges af kopier. ved sidste extention dobbelt da jeg skulle lave ny bopaels bevis (dog samme adresse her blev der isat en lap i passet med bekraftigelse af adressen dette skulle laves foerend jeg kunne forlaenge) skal igenem dette igen i naeste maaned Hvorfor kan man dog ikke bare Scanne disse documenter, og saa sende paa e mail, medbringe orginaler ved aflevering/fornyelse som dukomentation for rigtigheden? dette ville spare en masse papir i disse electroniske tider? Til sammenligning skulle vi kun have de 4 siders ansoegning doc. samt kopier af pas med resident visa ialt 8 kopier (kun foerste gang en kopi af vielses attest da de jo havde sagen allerede paa ambassaden) MVH Hans
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 30/10-2015 08:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Sjovt du er inde på netop dette emne, sad lige og talte om hvor åndsvagt mange papirer der var og om det dog ikke havde været en del nemmere at gøre det hele elektronisk.. Vi har både gang i VFS papirer OG ægteskabspapirer. |
|
Spring til debat: |