Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Medbringe rødvin til Thailand
|
|
HKT |
Lagt på d. 28/10-2015 19:14
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Hej Jeg ville høre om nogen ved hvad det koster i bøde at blive taget i tolden i Bangkok med for meget vin. Jeg ved man må medbringe 1 liter alkohol, men jeg plejer altid at have 3 flasker rødvin med i min kuffert, og er aldrig blevet "taget" Jeg har læst tråde omkring medbringe for mange cigaretter, hvilket er meget dyrt, men hvad egentlig med alkohol ? Er noget blevet "taget" eller kender nogen som er ? Mvh. HKT |
|
|
energy |
Lagt på d. 28/10-2015 19:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
HKT skrev: [quote]Hej Jeg ville høre om nogen ved hvad det koster i bøde at blive taget i tolden i Bangkok med for meget vin. Jeg ved man må medbringe 1 liter alkohol, men jeg plejer altid at have 3 flasker rødvin med i min kuffert, og er aldrig blevet "taget" Jeg har læst tråde omkring medbringe for mange cigaretter, hvilket er meget dyrt, men hvad egentlig med alkohol ? Er noget blevet "taget" eller kender nogen som er ? Mvh. HKT[/ Hvorfor tage chancen når du kan købe rødvin i Thailand ?. Ja, det er dyrere men stadigvæk peanuts ift at blive knaldet. |
|
|
esanboy |
Lagt på d. 29/10-2015 01:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Der sker intet ved at tage 3 flasker rødvin med. Du må have 4 L vin med. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2015 03:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Esanboy, det stemmer ikke. 1 Liter alkohol og mig bekendt er der ogsaa alkohol i vin. However, there are limits on the amount of alcoholic beverages, cigarettes, cigars and smoking tobacco to which you may include in your duty free personal exemption as follows: 200 cigarettes or 250 grams of cigars or smoking tobacco; and 1 litre of alcoholic beverages. |
|
|
esanboy |
Lagt på d. 29/10-2015 04:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Kan da godt være at du har ret. Jeg blev stoppet for noget tid siden. Havde mad vare og 5 flasker vin. Kom kun til at betale for de 2. ( under bordet). 1000 bath og jeg fik de 2 med også. Han sagde til mig max 3 L. Maden var han ligeglad med. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2015 04:42
|
esanboy skrev: Kan da godt være at du har ret. Jeg blev stoppet for noget tid siden. Havde mad vare og 5 flasker vin. Kom kun til at betale for de 2. ( under bordet). 1000 bath og jeg fik de 2 med også. Han sagde til mig max 3 L. Maden var han ligeglad med. Det var saa den tolders personlige regel og den kan man ikke regne med. Her er saa den officielle fra toldvaesenet. http://www.custom...ancerelief |
|
|
HKT |
Lagt på d. 29/10-2015 12:36
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Tak for svar Er der nogen der rent faktisk ved hvad det koster - ikke (under bordet) Der bliver skrevet det er dyrt, (jeg ved ikke hvad dyrt er ????) Kan man se satser nogen steder på hvad det KONKRET koster at indbringe 3 liter for meget ? Mvh. HKT |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2015 12:52
|
HKT skrev: Tak for svar Er der nogen der rent faktisk ved hvad det koster - ikke (under bordet) Der bliver skrevet det er dyrt, (jeg ved ikke hvad dyrt er ????) Kan man se satser nogen steder på hvad det KONKRET koster at indbringe 3 liter for meget ? Mvh. HKT Her er tariffen: http://www.suvarn...s-services |
|
|
energy |
Lagt på d. 29/10-2015 12:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
HKT skrev: Tak for svar Er der nogen der rent faktisk ved hvad det koster - ikke (under bordet) Der bliver skrevet det er dyrt, (jeg ved ikke hvad dyrt er ????) Kan man se satser nogen steder på hvad det KONKRET koster at indbringe 3 liter for meget ? Mvh. HKT Straf for ikke at deklarere Det vil medføre en bøde på 4 gange værdien plus told og afgifter af de udeklarerede varer, eller fængselstraf, som ikke kan overstige 10 år, eller begge dele. De udeklarerede varer vil blive konfiskeret. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2015 13:00
|
energy skrev: HKT skrev: Tak for svar Er der nogen der rent faktisk ved hvad det koster - ikke (under bordet) Der bliver skrevet det er dyrt, (jeg ved ikke hvad dyrt er ????) Kan man se satser nogen steder på hvad det KONKRET koster at indbringe 3 liter for meget ? Mvh. HKT Straf for ikke at deklarere Det vil medføre en bøde på 4 gange værdien plus told og afgifter af de udeklarerede varer, eller fængs elstraf, som ikke kan overstige 10 år, eller begge dele. De udeklarerede varer vil blive konfiskeret. Og hermed har tolderen et rigtig godt udgangspunkt hvad angaar forhandling. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 29/10-2015 14:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
hugoboerge skrev: HKT skrev: Tak for svar Er der nogen der rent faktisk ved hvad det koster - ikke (under bordet) Der bliver skrevet det er dyrt, (jeg ved ikke hvad dyrt er ????) Kan man se satser nogen steder på hvad det KONKRET koster at indbringe 3 liter for meget ? Mvh. HKT Her er tariffen: http://www.suvarn...s-services Hvilken tarif? Det link du henviser til har da ikke nogen tariffer? Er der nogen der ved hvad det koster at tolddeklarere et carton cigaretter? eller f.eks en flaske vin? Og ditto hvis man bliver snuppet i at smugle? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2015 14:53
|
vandango skrev: hugoboerge skrev: HKT skrev: Tak for svar Er der nogen der rent faktisk ved hvad det koster - ikke (under bordet) Der bliver skrevet det er dyrt, (jeg ved ikke hvad dyrt er ????) Kan man se satser nogen steder på hvad det KONKRET koster at indbringe 3 liter for meget ? Mvh. HKT Her er tariffen: http://www.suvarn...s-services Hvilken tarif? Det link du henviser til har da ikke nogen tariffer? Er der nogen der ved hvad det koster at tolddeklarere et carton cigaretter? eller f.eks en flaske vin? Og ditto hvis man bliver snuppet i at smugle? Vandango vaer rar at laes hvad der staar, tak. Punishments for those who avoid the declaration of prohibited/controlled items - Prosecution, and/or confiscation if the Customs officers discover any dutiable goods - Prosecution, and/or confiscation of the prohibited/controlled items which do not have a proper documentation with written authorization - Most severe penalty : a fine amounting to 4 times the value of the goods plus duties and taxes and/or imprisonment for not more than 10 years, or both. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 29/10-2015 16:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Ja Vandango - Vær lige rar Jeg tror nu det er en god idé at holde sig til 3 flasker rigtig god vin, og så gå lidt på jagt i diverse malls i Thailand. Det er da en smule dyrere end hjemme, men hvad gør det når man er på ferie, og man skal lege ta fat med konen Hvor skal i opholde jer ? Det kan være jeg kan finde noget i nærheden som har lidt gode varer på hylden. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/10-2015 16:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hvorfor dog slæbe rødvin med hjemmefra? The Mall har en udmærket Berri Estates 3 L. dunk rødvin til 599 THB.. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 29/10-2015 16:44
|
JohnBKK skrev: Hvorfor dog slæbe rødvin med hjemmefra? The Mall har en udmærket Berri Estates 3 L. dunk rødvin til 599 THB.. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 29/10-2015 16:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
JohnBKK skrev: Hvorfor dog slæbe rødvin med hjemmefra? The Mall har en udmærket Berri Estates 3 L. dunk rødvin til 599 THB.. Mums, den er go' ! |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/10-2015 17:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Nemli´do´- og så guffer man lige en hundedyr Edamer ost fra NZ, samt kiks i lange baner, mums! PS: Der er jo også en 5 L. Mont Clair til omkring 960 THB såvidt jeg husker.. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 29/10-2015 17:15
|
jep mont clair svinet plejer jeg at rive i kurven. den er fin som backup |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 29/10-2015 17:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
vandango skrev: hugoboerge skrev: HKT skrev: Tak for svar Er der nogen der rent faktisk ved hvad det koster - ikke (under bordet) Der bliver skrevet det er dyrt, (jeg ved ikke hvad dyrt er ????) Kan man se satser nogen steder på hvad det KONKRET koster at indbringe 3 liter for meget ? Mvh. HKT Her er tariffen: http://www.suvarn...s-services Hvilken tarif? Det link du henviser til har da ikke nogen tariffer? Er der nogen der ved hvad det koster at tolddeklarere et carton cigaretter? eller f.eks en flaske vin? Og ditto hvis man bliver snuppet i at smugle? Taksten for en carton cigaretter, ligger i øjeblikket på omkring 25.000 Baht. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 29/10-2015 23:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
GAMBIT skrev: Ja Vandango - Vær lige rar Jeg tror nu det er en god idé at holde sig til 3 flasker rigtig god vin, og så gå lidt på jagt i diverse malls i Thailand. Det er da en smule dyrere end hjemme, men hvad gør det når man er på ferie, og man skal lege ta fat med konen Hvor skal i opholde jer ? Det kan være jeg kan finde noget i nærheden som har lidt gode varer på hylden. Ha ha ha........ Nej det jeg tænke på var jo hvad det koster at fortolde f.eks rødvin. Det kan vel for pokker vel ikke være så dyrt, da det ikke drejer sig om at smugle noget ind? Jeg hverken ryger eller drikker alkohol mere grundet mit helbred men er alligevel lidt nysgerrig? |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |