Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Tempel idag 27 oktober
|
|
Henke |
Lagt på d. 27/10-2015 02:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
Hej alvidende internethjerne. Kan i forklare hvorfor buddhister/thaier går i tempel idag d. 27. Oktober og skyder krudt/fyrværkeri af? Kæresten kan ikke forklare andet end at det er en very important day haha |
|
|
click |
Lagt på d. 27/10-2015 02:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Min kone siger det er isaan Loy Krathong dag ,den Thailandske er først den 25 november så de er for en gang skyld lidt foran i Isaan. De startede med at skyde krudt af i går aftes og startede så op igen kl.5 i morges ÅHHHH my Budda
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 27/10-2015 03:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
http://www.friend...hist-lent/ |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 27/10-2015 03:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Wan Ok Phansa ved fuldmåne i october. Dagen hvor man forlader templet efter 3 mdr. munkeperiode. Wan Khao Phansa ved fuldmåne i juli. Dagen hvor man går ind i templet for at være munk i 3 mdr. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 27/10-2015 05:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Kan din kæreste ikke forklare dig at dagen i dag er Wan ok Phansa - dagen hvor nogle munke forlader templet for at blive civile ? Click, nej det er ikke ISAAN Loy Krathong - det er da noget sludder - jeg ved ikke om din kone ikke er Buddhist eller om hun bare ikke vil forklare dig hvad dagen i dag er, men havde du sat dig lidt ind i landets kultur og traditioner før du flygtede herhen, ville du også vide hvad dagen i dag er og måske kunne forklare din kone at det er ikke Isaan loy krathong i dag. Desuden bliver der gang i alkohol salgtet i dag da mange vælger at stoppe med at drikke alkohol i 3 mdr - til i dag . Redigeret af GAMBIT d. 27/10-2015 05:35 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2015 05:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Den link som Hymmer har lagt ind forklarer det meget godt. Herudover er det overgangen til "vintertid" hvor The Emerald Buddha skifter til "vintertoej" foretaget af kronprinsen. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 27/10-2015 05:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Det er også dagen hvor mange, som ikke har drukket alkohol siden Wan Khao Pansa, genoptager drikkeriet |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 27/10-2015 05:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Conrad skrev: Det er også dagen hvor mange, som ikke har drukket alkohol siden Wan Khao Pansa, genoptager drikkeriet Nemlig - Pas på i trafikken! Redigeret af GAMBIT d. 27/10-2015 05:46 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2015 06:21
|
Der er no booze i Thailand i dag. Foerst efter midnat gaar det loes. Her er lidt nyt sakset fra Jyllands-Posten: De mest berusede nationer Uge 40 og 41 er traditionen tro tidspunktet, hvor Sundhedsstyrelsen skyder sin årlige alkoholkampagne i gang. I år er det budskabet om "Stop før fem - det betaler sig", der er i fokus. Med kampagnen ønsker Sundhedsstyrelsen at henlede vores opmærksom mod de skadelige virkninger, som alkohol har på den helt korte bane, nemlig at det svækker både vores helbred, dømmekraft og præstationsevner, når vi indtager mere end de anbefalede fem genstande ad gangen. Samtidig vil Sundhedsstyrelsen også rette fokus mod de skader og ulykker, som især de helt unge oplever i forbindelse med alkohol, såsom forgiftning, uansvarlig sex og slagsmål. Vi danskere har ry for at være temmelig liberale, når det kommer til vores indtag af de våde varer, og i snit fylder hver dansker sig da også med 11,4 liter ren alkohol om året. Det er næsten dobbelt så meget som gennemsnittet på verdensplan, der ifølge WHO er 6,2 liter årligt. Men vi danskere skal dog kigge endnu dybere i flasken, hvis vi skal op at blande os med sværvægterne inden for alkoholindtag - i den mest alkoholbegejstrede nation, Hviderusland, indtages der i snit 17,5 liter ren alkohol om året. |
|
|
Henke |
Lagt på d. 27/10-2015 06:37
|
GAMBIT skrev: Kan din kæreste ikke forklare dig at dagen i dag er Wan ok Phansa - dagen hvor nogle munke forlader templet for at blive civile ? Click, nej det er ikke ISAAN Loy Krathong - det er da noget sludder - jeg ved ikke om din kone ikke er Buddhist eller om hun bare ikke vil forklare dig hvad dagen i dag er, men havde du sat dig lidt ind i landets kultur og traditioner før du flygtede herhen, ville du også vide hvad dagen i dag er og måske kunne forklare din kone at det er ikke Isaan loy krathong i dag. Desuden bliver der gang i alkohol salgtet i dag da mange vælger at stoppe med at drikke alkohol i 3 mdr - til i dag . Hvis hun kunne forklare det havde jeg ikke spurgt her, vel Jeg ved heller ik hvorfor vi i Danmark holder skærtorsdag eller store bededag, men jeg holder da fri alligevel. Og pinse?? Hvad pokker gør vi det for? Jeg siger tak for svarene der er kommet og håber mudderkastningen også stopper her. God dag til alle Redigeret af Henke d. 27/10-2015 06:46 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2015 07:18
|
Henke skrev: GAMBIT skrev: Kan din kæreste ikke forklare dig at dagen i dag er Wan ok Phansa - dagen hvor nogle munke forlader templet for at blive civile ? Click, nej det er ikke ISAAN Loy Krathong - det er da noget sludder - jeg ved ikke om din kone ikke er Buddhist eller om hun bare ikke vil forklare dig hvad dagen i dag er, men havde du sat dig lidt ind i landets kultur og traditioner før du flygtede herhen, ville du også vide hvad dagen i dag er og måske kunne forklare din kone at det er ikke Isaan loy krathong i dag. Desuden bliver der gang i alkohol salgtet i dag da mange vælger at stoppe med at drikke alkohol i 3 mdr - til i dag . Hvis hun kunne forklare det havde jeg ikke spurgt her, vel Jeg ved heller ik hvorfor vi i Danmark holder skærtorsdag eller store bededag, men jeg holder da fri alligevel. Og pinse?? Hvad pokker gør vi det for? Jeg siger tak for svarene der er kommet og håber mudderkastningen også stopper her. God dag til alle Har svaert ved at se "mudderkastning" men Henke har faaet sit svar. Hvad angaar skaertorsdag og store bededag kan han selv soege paa internettet. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 27/10-2015 07:54
|
6 mdr. fængsel eller 10.000 baht i bøde til dem der sælger alkohol i dag. |
|
|
maik |
Lagt på d. 27/10-2015 10:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Til det siger de fleste barejere: En bøde på 10.000 baht skræmmer dem ikke, men 6 mdr i fængsel vil de ikke risikere. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 27/10-2015 11:11
|
Click, din kone har lidt ret i det hun siger ang. loi kratong. I aften bliver der søsat en mængde blomsterbåde med lys i flere steder i Isaan, nøjagtig som til Loi Kratong. Herefter går man 3 gange rundt om templet med levende lys og til sidst fyres der raketter af fra templet. Der sluttes af med molam sing resten af natten. |
|
|
zapper |
Lagt på d. 27/10-2015 11:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Henke skrev: Jeg ved heller ik hvorfor vi i Danmark holder skærtorsdag eller store bededag, men jeg holder da fri alligevel. Og pinse?? Hvad pokker gør vi det for? Jeg siger tak for svarene der er kommet og håber mudderkastningen også stopper her. God dag til alle Ja hvorfor være i besiddelse af ubrugelig viden, så ved du nok noget, vi andre ikke ved :-) Jeg havde fx slet ikke opdaget mudderkastningen. |
|
|
Henke |
Lagt på d. 27/10-2015 13:12
|
Det var gambits kommentar om en der skulle sætte sig ind i et lands kultur inden vedkommende flygtede derhen, og insinueringen om at min kæreste er uvidende eller dum fordi hun ikke kunne forklare hvad det gik ud på jeg mener. Hvis jeg har været lidt for kvik til at læse mellem linjerne så beklager jeg inderligt |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2015 13:40
|
Henke skrev: Det var gambits kommentar om en der skulle sætte sig ind i et lands kultur inden vedkommende flygtede derhen, og insinueringen om at min kæreste er uvidende eller dum fordi hun ikke kunne forklare hvad det gik ud på jeg mener. Hvis jeg har været lidt for kvik til at læse mellem linjerne så beklager jeg inderligt Du har laest forkert. Der har intet vaeret naevnt omkring din kaereste er uvidende osv. Hun har maaske ikke vaeret i stand til at forklare dig det ordentligt. Det kaldes for "sprogforbistring". Bortset fra det saa er det et godt raad som Gambit kommer med om at saette sig ind i det lands kultur hvor man er bosat eller hvor ens kommende kone kommer fra. Det skader ikke. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 27/10-2015 13:40
|
Henke skrev: Det var gambits kommentar om en der skulle sætte sig ind i et lands kultur inden vedkommende flygtede derhen, og insinueringen om at min kæreste er uvidende eller dum fordi hun ikke kunne forklare hvad det gik ud på jeg mener. Hvis jeg har været lidt for kvik til at læse mellem linjerne så beklager jeg inderligt Ja det er nok en anden en, der skulle sætte sig lidt bedre ind i sagerne. Men nu er Thailand jo et stort land. Her hvor jeg er i isaan, bliver der ikke drukket alkohol, før efter midnat og kratongerne er søsat. Måske er det anderledes hvor vores ven Gambit opholder sig. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/10-2015 13:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
man er hverken dum el. overordenlig uvidende omkring om thailand fordi man spørger til dagen idag, netop viser man interesse for det land man opholdet sig i. Spørger man herinde har man selvfølgelig ret til er venligt svar. Jeg kan desuden godt forstå damen ikke helt kan forklare betydningen af dagen, sådan havde jeg det også med min ex-kone i starten af forholdet, hun forsimplede alt for mig...'important buddhist day'...ja ok, men hvordan forklare man grundlovsdag til en thai..især hvis hendes engelsk ligger på isaan niveau? today we celebrate the law! celebrate lao? why? disse søde sprogbarrierer er bare en af charmerne ved farang/thai forhold, men desværre også noget som kan få alvorligere konsekvenser senere... |
|
|
click |
Lagt på d. 27/10-2015 14:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Gambit skrev Click, nej det er ikke ISAAN Loy Krathong - det er da noget sludder - jeg ved ikke om din kone ikke er Buddhist eller om hun bare ikke vil forklare dig hvad dagen i dag er, men havde du sat dig lidt ind i landets kultur og traditioner før du flygtede herhen, ville du også vide hvad dagen i dag er og måske kunne forklare din kone at det er ikke Isaan loy krathong i dag. Nå kloge Ejner er på banen igen men hvad ved han nu om Thailand. intet kan jeg herved udlede for ja vi er lige kommet hjem fra mini Loy Krathong som bliver afholdt her hvor vi befinder os for tiden nemlig Khon Kaen i Isaan Gambit jeg kan kun opfodre dig til kom med fakta ikke dit vrøvl bare for at svine mig til læs og lær cali111
Click, din kone har lidt ret i det hun siger ang. loi kratong. I aften bliver der søsat en mængde blomsterbåde med lys i flere steder i Isaan, nøjagtig som til Loi Kratong. Herefter går man 3 gange rundt om templet med levende lys og til sidst fyres der raketter af fra templet. Der sluttes af med molam sing resten af natten. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |