Se indlæg
 Udskriv debat
Stramning af ægtefællesammenføring vil gøre det sværere at få asiatisk kone til Danmark
JohnBKK
Gapao 2000 skrev: "Faktum er også, at så længe DK forpligter sig på de FN-konventioner vi har skrevet under på, så vil flygtninge og asylansøgere have bedre rettigheder end danskere."

Vi burde skrotte den FN Konvention, som blev vedtaget uden demokratisk debat:

"I november 1952 ratificerede Danmark som det første land FN’s flygtningekonvention. Det skete med en kongelig resolution forelagt af statsminister Erik Eriksen (V). Regeringen fandt ikke grund til at forelægge spørgsmålet for Folketinget, bl.a. fordi ’flygtningeproblemet i Danmark er af ret ringe omfang’ "

http://www.inform....dk/548572

Den var vel OK i efterkrigstiden, men passer slet ikke til nutidens kriser, velfærdsshoppere og migranter..

Henke
Jeg synes ikke det lyder så galt som mange gør det til. Min kæreste vil som så mange andre thaier ryge i gruppen af potentielt integrerbar. Det gør bare at jeg skal bevise godt medborgerskab i form af en test eller kunne dokumentere aktiviteter i foreninger. Jeg kommer til at tage testen. Men som 100% etnisk dansker der har fulgt bare lidt med i skolen burde det være en smal sag. Især hvis den er i stil med indfødsretstesten. Jeg ser det ikke som sværere at få fs, kun mere bøvlet. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl Smile

Gapao2000
Henke skrev:

Jeg synes ikke det lyder så galt som mange gør det til. Min kæreste vil som så mange andre thaier ryge i gruppen af potentielt integrerbar. Det gør bare at jeg skal bevise godt medborgerskab i form af en test eller kunne dokumentere aktiviteter i foreninger. Jeg kommer til at tage testen. Men som 100% etnisk dansker der har fulgt bare lidt med i skolen burde det være en smal sag. Især hvis den er i stil med indfødsretstesten. Jeg ser det ikke som sværere at få fs, kun mere bøvlet. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl Smile

Der er jo kun og vente og se, hvor stramt reglerne tolkes.

Der er jo disse fem ting, der yderligere føjes til listen over krav, man skal leve op til:

1) Nyt krav om sprogkundskaber: Den udlænding, der kommer hertil, skal som noget nyt dokumentere kendskab til dansk, norsk, svensk, engelsk eller tysk.

Så din kone skal tage en test. Men hvor svær eller hvor let? Hvilke testcentre accepteres? Snakker vi skiftligt engelsk på højt niveau fx? Dette kravs sværhed kommer jo meget an på, hvad det helt konkret menes.

Skærpet tilknytningskrav: Parrets samlede tilknytning til Danmark skal være ’væsentligt større’ og ikke blot ’større’ som i dag.

Er i begge bosat i Thailand i udgangspunket kan det måske være årsag til en nej. Jeg ved det ikke, men formuleringen er så vag, at det kunne være.

Nyt krav om aktiv samfundsdeltagelse: Den herboende skal have udvist aktivt medborgerskab eller bestået en medborgerskabsprøve.

Hvad så, hvis man aldrig har deltaget i noget frivilligt arbejde? Hvor svær er testen? Igen så er det svært at sige noget om før der kommer noget mere konrekt på bordet.

Skærpet kravet til varigheden af den herboendes ophold: Opholdskravet skærpes til seks års ophold efter opnåelse af permanent opholdstilladelse. For at kunne søge om permanent ophold skal man desuden have været i Danmark i fire år. Det betyder, at den herboende mindst skal have opholdt sig i Danmark i ti år mod syv år i dag.

Dette krav er ligemeget for os danskere.

Overordnet set synes jeg bare, at alle disse bureaukatiske ting som man skal igennem virker som om, at man forsøger at lave et udskillelsesløb, hvor dem, der ikke er så færme til papirarbejde får det svært. Tvivler også på, at alle disse ting er særlig relevante for integrationen, når det kommer til stykket.

Og jeg har ALDRIG set dokumenation for, at familiesammenføringer rent faktisk er en byrde for samfundet. Jeg har ALDRIG set dokumenation for, at der overhovedet skulle være et problem med de nuværende regler. Andet end at de måske er for stramme. Kan slet ikke se, hvorfor Inger Støjberg og Co. finder det nødvendigt at stramme op. Hvad bygger hun det på?

Fra altinget.dk

”Reglerne skal ændres, så integrationen kommer i centrum. De, som kan og vil bidrage til samfundet, skal være velkomne. Samtidig vil vi stramme kravene til dem, der ikke har forudsætninger for at blive integreret," siger Inger Støjberg i en pressemeddelelse.

"Det er kun ret og rimeligt. For personer, som kommer frivilligt til Danmark, skal selvfølgelig bidrage til samfundet,” tilføjer hun.

Hvor ser hun, at familiesammenførte ægtefælle ikke allerede bidrager i dag? Hvor fremgår det, at de i dag er en byrde for samfundet? Det kan godt være, at danske kvinder i højere grad end thaikvinder er i beskæftigelse, men tilgengæld kan det være, at thaikvinder i mindre grad end danske kvinder modtager kontanthjælp, da thaikvinderne måske bliver forsørget af deres mand.

Synes i hvert fald ikke, at tallene her ser helt dårlige ud:

https://www.nyida...rbejde.htm

Gapao2000
JohnBKK skrev:

Gapao 2000 skrev: "Faktum er også, at så længe DK forpligter sig på de FN-konventioner vi har skrevet under på, så vil flygtninge og asylansøgere have bedre rettigheder end danskere."

"I november 1952 ratificerede Danmark som det første land FN’s flygtningekonvention. Det skete med en kongelig resolution forelagt af statsminister Erik Eriksen (V). Regeringen fandt ikke grund til at forelægge spørgsmålet for Folketinget, bl.a. fordi ’flygtningeproblemet i Danmark er af ret ringe omfang’ "

Den var vel OK i efterkrigstiden, men passer slet ikke til nutidens kriser, velfærdsshoppere og migranter..

Det er vi sådan set enige i. Det er bare ikke det regeringen har foreslået. Men det er da pudsigt, at min kone og jeg intet kan få fra kommunen(sådan set også fair nok), mens flygtninge potentielt kan være på støtten hele livet. Flygtningen kommer der 15.000 af i år(ikke medregnet familiesammenføring af deres evt. kone og børn) mens omkring 2.200 danskere får familiesammenført en ægtefælle(mener jeg tallet er).

Hymmer
Gapao2000 skrev:

JohnBKK skrev:

Det er vi sådan set enige i. Det er bare ikke det regeringen har foreslået. Men det er da pudsigt, at min kone og jeg intet kan få fra kommunen(sådan set også fair nok), mens flygtninge potentielt kan være på støtten hele livet. Flygtningen kommer der 15.000 af i år(ikke medregnet familiesammenføring af deres evt. kone og børn) mens omkring 2.200 danskere får familiesammenført en ægtefælle(mener jeg tallet er).

@Gapao2000,... du lagde selv op til at man undersøger ting inden man poster.

For det første der er stor forskel på flygtning og retten til ophold i Danmark, langt størstedelen sendes retur, en del af dem 7219 pr. 31,08.2015 har fået tildelt asyl. Og 3544 har fået familiesammenføring med ægtefælle samlever [url] https://www.nyida...detpdf.pdf [/url]

Der er en masse roden rundt i begreberne her.

@Johnbkk ja der var masser af flygtninge både før under og efter 2.verdenskrig. Hvad du glemmer er alle de reelle flygtninge der kom til Danmark fra de Tyskland og blev sendt retur til den visse dø. Netop derfor alle flygtninge skal visiteres for at finde ud af om de er reelle flygtninge. Og bare for en ordens skyld, af de horder der kom henimod og omkring afslutningen af 2. verdenskrig, var der en masse brodne kar imellem. Så det skete osse dengang, dem jeg kalder behageligs flygtninge hopper da selvfølgelig på toget der suser igennem Europa lige pt. velvidende deres chancer for opdagelse er formindsket. Men det ændrer ikke ved at der imellem de mange andre findes mennesker som fuldt ud fortjener en ordentlig behandling.

Og WEB sorry Cool

JohnBKK
Hymmer, situationen i Europa er kaotisk, den er ude af kontrol, og det kan blive et sikkerhedsproblem.

http://www.welt.d...litik.html

Jo, diskussionen her handler om familiesammenføring, men vi undgår altså ikke at tale om den nuværende migrantkrise i den forbindelse.

Danmark modtog godt 260.000 flygtninge under og efter 2. verdenskrig og de blev alle sendt retur så de kunne genopbygge Tyskland, vi og EU bør gøre det samme idag. Migranter skal afvises og flygtninge skal returnere og tage det nødvendige hårde slid og slæb med at fjerne despoterne og genopbygge et samfund. Det dur ikke at de får permanente opholdstilladelser overalt i Europa, og straks derefter begynder at ville omdanne de frie og åbne samfund der modtog dem, til en kopi af de tilbagestående ufrie samfund de flygtede fra. Det er simpelthen selvmorderisk vanvid at vi tillader det..

Wangtan
Det er et lovforslag som rammer utrolig skævt og såre flere end man tror.
Jeg er da ked af det , på alle dem som nu har fundet kærligheden og skal til at kæmpe imod deres eget hjemland om at få deres kærlighed m/k til landet.
Vi herinde på TP kommer jo også til at mærke det..der kommer jo nok færre medlemmere og hele humlen med TP er vel at formidle og informere , debatere om livet omkring vores elskede Thailand.
Det ville da være stort hvis man herinde kunne sige : Ok folkens hvordan kan vi hjælpe hinanden fremad så alle har det godt, i stedet for bare at råbe: rejs dog til sverige !!
Det er en trist udvikling som bremser flere mennesker end man tror.

Og til JonhBKK : Du må svine mig til alt det du vil med alle dine hadefulde bemærkninger og ondskab.Det er som vand på en and.
Det bliver et envejs angreb ,jeg kan simpelthen ikke komme ned på dit niveau. Mit liv er alt for godt til at jeg overhovedet overvejer at svine andre mennesker til.

Henke
Gapao2000 jeg tror vi kan blive næsten enige. Har man styr på papirarbejdet så skal det nok gå. De fire nye krav til den som vil til Danmark (arbejde, uddannelse, sprog, andet) er, som jeg læser det, kun til at putte hende i en æske. En god eller mindre god æske. Kommer man i den mindre gode er det mig her i dk der stilles krav til. I princippet kan vi se helt bort fra at dokumentere noget som helst da hun uanset vil komme i den mindre gode æske (men det hjælper nok at gøre det alligevel). Tilknytningskravet bortfalder da jeg er over 26 (eller hvad). Medborgerskabstest må vi se hvordan bliver, ellers har jeg da tid at rende på og kan melde mig ind i en forening inden fs for vores vedkommende kommer på tale. De andre krav lever jeg fuldt op til. Men hvem ved, måske har vi også en anden regering og helt andre regler til den tidWink

Thomas72
Narin skrev:

Må indrømme at jeg også spekulerede en del over resultatet af brugerafstemningen her på TP, og så at udfaldet blev 10 % over landsresultatet, rystede mig en del.
Medlemmerne her på protalen har så vidt jeg kan regne ud, ingen personlige interesser i DF’s fremgang, eller for den sags skyld Venstres samt hele den blå blok.
Så vil nogen af DF stemmerne herinde påstå, at de tænker ud over egen næsetip og ser bort fra deres egne relationer til Thailandske koner, kærester og igen de børn der følger med i pakken.
Populistiske propaganda og skræmmekampagner har desværre fået mange til at sætte krydset til fordel for DF.
Gad vide hvad udfaldet af en ny afstemning ville være nu?

Kan kun være enig med dig og i Hirtshals hvor Jeg bor, var det endnu værre. Der fik Dansk Fjolseparti hele 33,4% af stemmerne ved valget, ret rystende Shock
Normal er Jeg stolt over at være borger i Hirtshals, man det var Jeg sgu ikke den aften.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

JohnBKK
Det er da komplet ligegyldigt hvem man stemmer på, når det åbenbart er FN konventionen og EU der bestemmer i sidste ende.

En kronik i JP:

http://jyllands-p...eget-land/

- og et svar fra en læser, så fik hun besked, jeg er enig med ham:

"Ja, logikken er til at overse. Men det er ikke regeringen, Støjberg eller socialdemokratiet der er problemet her. Problemet er kædeindvandringen og konventionerne. Hvis ikke der var blevet spekuleret i familiesammenføringsreglerne så groft som tilfældet er, hvor resultatet er halve byer flyttet til Danmark og lukkede ghettoer bestående af absolut ikke ressourcestærke personer på permanent offentlig forsørgelse - så var der slet ingen grund til at lovgive. Og hvis ikke konventionerne umuliggjorde "diskrimination", dvs netop logiske sondringer og dermed forskellige muligheder for ressourcestærke og folk fra de ikke-problematiske lande, så var der ingen grund til at lave one-size-fits-all lovgivning af den bizarre kaliber der efterhånden er bred opbakning til i Folketinget.

Det er pest eller kolera. Jeg gad godt se kritikerne foreslå et alternativ."

Anjin
@Hymmer

I #37 skriver du :
"Det drejer sig om ca 6 % af befolkningen, vel og mærke alle fra ikke vestlige lande....så er det nu så slemt. Og igen hvis du kommer fra et muslimsk land er det jo ikke ensbetydende med du er troende muslim, jeg er fx. ikke kristen men kommer fra et kristen land."

Forleden læste jeg en artikel på BT hvoraf det fremgik, at 34,5 % af alle voldtægter/voldtægtsforsøg i perioden 2013 til 2014 blev begået af præcis denne gruppe. Det er trods alt "imponerende" at gruppen på 6% er så aktiv. De er jo også klart overrepræsenteret i voldssager/indbrud osv , så hvis man skulle tale om en "belastningsgrad" for samfundet (ofre/psykologer/retsvæsen/politi/fængsler m.fl.) så synes jeg bestemt ikke det er ænskværdigt at vi nærmer os Svenske tilstande, det virker også lidt som om flere i Sverige begynder at have den opfattelse.

Jeg er helt klar over, at ovennævnte ikke betyder, at alle der kommer hertil er forbrydere (endda langt fra) , men den pris vi betaler i samfundet er langt højere end de officielle tal primært pga alle følgeudgifterne hvoraf nogle få er nævnt ovenfor, blandt andet pga den gennemsnitlige kriminalitet i gruppen af de 6% er markant højere end i befolkningen som helhed.

Problemet er så både når disse tal misbruges til at gøre det mere vanskeligt at hente eks en Thai hustru til Danmark , såvel som når man ikke kan være kritisk uden at blive skudt i skoene at man er forvirret pga en højrefløjs skræmmekampagne.

Webmaster
Sjældent jeg er enig i ret meget med Morten Østergaard eller de radikale, men i dette der er jeg altså:

Det er uforståeligt, at det (flygtningesituationen, red.) fører til, at man vil ændre reglerne for alle mulige, der ikke er flygtninge. Danskere med udenlandske ægtefæller og deres muligheder har intet med flygtningesituationen at gøre, siger Østergaard.

Sakset fra: http://www.dr.dk/...ituationen
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Thomas72
Webmaster skrev:

Sjældent jeg er enig i ret meget med Morten Østergaard eller de radikale, men i dette der er jeg altså:

Det er uforståeligt, at det (flygtningesituationen, red.) fører til, at man vil ændre reglerne for alle mulige, der ikke er flygtninge. Danskere med udenlandske ægtefæller og deres muligheder har intet med flygtningesituationen at gøre, siger Østergaard.

Sakset fra: http://www.dr.dk/...ituationen

Lige fra dag et af, har man vidst at regeringens forslag om strammere regler for FS med sin asiatiske ægtefælle, ikke vil få betydning for flygtninge.
Derfor finder Jeg det uforståeligt, hvorfor flygtninge skal blandes ind i den debat og Jeg finder det uforståeligt de forslåede yderligere stramninger for FS med sin asiatiske ægtefælle, kan ha så stor opbakning her på TP, da det sandsynligvis vil berøre flere brugere her på siden.

JohnBKK
@Thomas72: Danskere der bor i Thailand med deres viv og aldrig nogensinde kunne drømme om at flytte til DK,
er da bedøvende ligeglade med de regler og evtl. stramninger. Den slags medlemmer findes faktisk også her på siden.

For min skyld kunne de lukke grænserne permanent, ja de kunne lave en 10 meter høj mur som de smarte Israelere har gjort overfor Palæstina, er det vidst...

- og skulle det berøre Jens, Peter, Ole, eller hvad de nu hedder allesammen, der dermed ikke kan få deres lille Thai-steg til DK, så er jeg helt, helt kold, når bare der bliver lukket ned, helt ned, og her tænker jeg på xxxxxxxxxxx antal yalla´er, hvilket er PC ukorrekt at sige og dermed holder jeg min kæft.
Redigeret af JohnBKK d. 01/11-2015 20:44

Thomas72
JohnBKK skrev:

@Thomas72: Danskere der bor i Thailand med deres viv og aldrig nogensinde kunne drømme om at flytte til DK,
er da bedøvende ligeglade med de regler og evtl. stramninger. Den slags medlemmer findes faktisk også her på siden.

Det ser man ofte, når man har sit på det rene, er man ligeglad med hvilken konsekvenser strammere regler/forringelser det vil medføre for andre. Og det samme så man også, da dagpengeperioden blev halveret til to år i 2010. F.eks. har min fætter den holdning, dem der ikke har arbejde er dem der ikke gider at arbejde, til trods for mere end 60.000 har mistet retten til dagpenge. Men nu har min fætter et godt fast job hos Mærsk og har derfor sit på det rene.
TP burde være til at bakke hinanden op og give gode råd, bla. vedr. FS

For min skyld kunne de lukke grænserne permanent, ja de kunne lave en 10 meter høj mur som de smarte Israelere har gjort overfor Palæstina, er det vidst...

- og skulle det berøre Jens, Peter, Ole, eller hvad de nu hedder allesammen, der dermed ikke kan få deres lille Thai-steg til DK, så er jeg helt, helt kold, når bare der bliver lukket ned, helt ned, og her tænker jeg på xxxxxxxxxxx antal yalla´er, hvilket er PC ukorrekt at sige og dermed holder jeg min kæft.

De forslåede stramninger vil netop kun berøre Jens, Peter, Ole og andre der ønsker FS med sin asiatiske ægtefælle i DK. Igen de forslåede stramninger for FS vil ikke få betydning for flygtninge, så hvorfor blande dem ind i debatten/tråden her?.

JohnBKK
Hør nu her... Det kan da for hulen ikke være så svært hvis man har orden i sagerne, har job, penge og bolig samt formår at udfylde de formularer og ansøgninger der skal til, det er da bare at knokle på mand!!

Hvis man så alligevel får afslag af en eller anden grund, så på´en igen, igen og igen, jeg synes det lyder som typisk dansk klynk og piv-piv.

Men OK, man er nok ikke så interesseret i at der skal komme flere massagepiger og rengøringsfolk osv. fra Thailand, de jobs går nu til polakker o.a. - og det er bare ærgerligt, sådan er det jo i DK nu...

PS: Vælg en anden farve til dit svar inde i mit kopierede indlæg, det er svært at skille dine svar fra mit skriv, tak..

Anonym Bruger
Hvor er det dog skræmmende at læse nogle folks holdninger til fremmede af især muslimsk baggrund. Man kunne vel forvente at folk der har daglig omgang med folk der kommer fra fremmede kulturer havde en større grad af forståelse end resten af befolkningen. Men nej kan man bare læse. Der var en der skrev om at der var mange der ikke skrev herinde og som var blevet væk, det kan jeg udmærket sætte mig ind i. Jeg skiftede selv for en del år siden brugernavn fra et der kunne knyttes til mig som person og til TomDK som sådanset bare betyder ”intet navn fra DK”. Jeg ville simpelthen ikke at evt arbejdsgivere kunne falde over indlæg på denne side knyttet til mig som person. Derfor er jeg også forsigtig med at skrive noget som kan knyttes til mig som person.

Jeg anser den nuværende flygtninge katastrofe som påskud for at presse nogle strammere regler igennem. Jeg tror faktisk ikke at det er asiatiske indvandre der tænkes på, nærmere at man vil gøre det svære for herboende tyrkere mf at blive gift med folk fra deres hjemland. Det giver kredit blandt støttepartiet og sender et signal om at der gøres noget på trods af at det slet ikke har noget med den nuværende situation at gøre.

Men det er da klart at det er en presset situation som vi europæiske lande står i med den mængde af flygtninge vi modtager lige i øjeblikket. Vores systemer er slet ikke indrettet til at tage imod så mange mennesker på så kort tid. Men det pisser mig altså noget så gevaldigt af når man hører udtalelser om at 99.999% af alle er bekvemmeligheds flygtninge. Ja det er vel rigtigt nok hvis man anset det som en bekvemmelighed at ikke blive dræbt i en krig. Skulle der være nogle iblandt som nærmere er migranter end flygtninge så har jeg tiltro til at vores system finder dem og sender dem retur til deres hjemlande. Resten skal vi bare tage imod og søge at få så godt integreret i landet som muligt det skylder vi dem og os selv.

Når krigen i Syrien så forhåbentligt snart er overstået så kan vi sende dem hjem og genopbygge landet, men indtil da skal vi hjælpe dem de er trods alt også mennesker.

milex
@TomDk - respekt og kloge ord.

Nu får du så nogle over nakken af visse andre medlemmer.

Narin
TomDK skrev:

Hvor er det dog skræmmende at læse nogle folks holdninger til fremmede af især muslimsk baggrund. Man kunne vel forvente at folk der har daglig omgang med folk der kommer fra fremmede kulturer havde en større grad af forståelse end resten af befolkningen. Men nej kan man bare læse. Der var en der skrev om at der var mange der ikke skrev herinde og som var blevet væk, det kan jeg udmærket sætte mig ind i. Jeg skiftede selv for en del år siden brugernavn fra et der kunne knyttes til mig som person og til TomDK som sådanset bare betyder ”intet navn fra DK”. Jeg ville simpelthen ikke at evt arbejdsgivere kunne falde over indlæg på denne side knyttet til mig som person. Derfor er jeg også forsigtig med at skrive noget som kan knyttes til mig som person.

Jeg anser den nuværende flygtninge katastrofe som påskud for at presse nogle strammere regler igennem. Jeg tror faktisk ikke at det er asiatiske indvandre der tænkes på, nærmere at man vil gøre det svære for herboende tyrkere mf at blive gift med folk fra deres hjemland. Det giver kredit blandt støttepartiet og sender et signal om at der gøres noget på trods af at det slet ikke har noget med den nuværende situation at gøre.

Men det er da klart at det er en presset situation som vi europæiske lande står i med den mængde af flygtninge vi modtager lige i øjeblikket. Vores systemer er slet ikke indrettet til at tage imod så mange mennesker på så kort tid. Men det pisser mig altså noget så gevaldigt af når man hører udtalelser om at 99.999% af alle er bekvemmeligheds flygtninge. Ja det er vel rigtigt nok hvis man anset det som en bekvemmelighed at ikke blive dræbt i en krig. Skulle der være nogle iblandt som nærmere er migranter end flygtninge så har jeg tiltro til at vores system finder dem og sender dem retur til deres hjemlande. Resten skal vi bare tage imod og søge at få så godt integreret i landet som muligt det skylder vi dem og os selv.

Når krigen i Syrien så forhåbentligt snart er overstået så kan vi sende dem hjem og genopbygge landet, men indtil da skal vi hjælpe dem de er trods alt også mennesker.

Det undre så sandelig også mig.
Jeg gik netop i den tro, at medlemmerne her på portalen havde en vis forståelse for andre kulturer og ikke som leverpostejsdanskeren der kun har været på stranden og i baren på turistdestinationerne.
Hvis man bevæger sig lidt ind i landet, vil man opleve megen nød og fattigdom, som for mig altid har været svært at ryste af.

Ydermere så jeg i en brugerafstemning, afholdt her på Portalen angående valget i år, at 30 % stemte på DF, altså 10 % over landsgennemsnittet, hvilket kom bag på mig. Da jeg ser DF som et parti, der absolut intet har til overs for andre end dem med lyst hår og blå øjne.

Kim Ludvigsen
Helt enig TomDK - undtaget i det med ikke at bruge eget navn. Jeg er ikke bange for at stå ved mine meninger med navn, selvom der findes nogle rabiate mennesker i Danmark - og det er ikke muslimerne, jeg hentyder til.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: