Se indlæg
Stramning af ægtefællesammenføring vil gøre det sværere at få asiatisk kone til Danmark
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 25/10-2015 10:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Så fremmede der kommer til Danmark, bliver taget hånd om, budt indenfor, sørget for. Kan Samlignes med fremmede der kommer til Thailand, og selv betale for alt. Og når/hvis pengene slippe op, Er man ikke velkommen her mere. Tro mere det er at skyde sig selv i foden, At prøve at Samligne de 2 ting ?? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2015 10:40
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
GAMBIT skrev: Jeg kan heller ikke forstå man kan frem rase imod fremmed i ens hjemland, hvis man selv er bosiddende i et andet land. Det er vel at skyde sig selv i foden. Vi må ikke glemme at der er forskel hvordan man er fremmed i et andet land end sit eget. Nogle fremmede vil deres nye land, andre vil lave deres nye land om så det minder mere om det de fremmede oprindeligt kom fra. Og det ser vi både blandt danskere i Thailand og blandt fremmede i Danmark. Det ville være ønskeligt for både et lands oprindelig befolkning og landets tilflyttere, som vil landet, hvis man alene gik efter dem som er problemet og ikke alle dem som bare ønsker at være her. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 25/10-2015 10:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
click skrev: [quote]Hertil kommer, at nogle er flygtninge fra krig og rædsler, noget som DF'ere og ligestillede slet ikke kan forstå. Jeg mener ikke man skal undervurdere politikerne for de ser vel ogsaa TV og kan se hvad der foregaar af raedsler. Problemet er hvordan man separerer de virkelige flygtninge med resten. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2015 10:51
|
Bade-Dyr skrev: Så fremmede der kommer til Danmark, bliver taget hånd om, budt indenfor, sørget for. Ingen tvivl om der er visse tilflyttere som der bliver sørget for i hoved og r.., og det er nok også dem som der er tænkt på i diverse stramninger. Hver gang man i medierne hører om indvandre så hører man også om hvad de koster. Når regeringen sætter annoncer i udenlandske aviser bringer de budskabet om at ydelserne i Danmark er halveret. Sig mig lige, hvad er det for ydelser et dansk-thai par som har bosat sig i Danmark får? Jeg kender flere som har giftet sig med en udenlandsk ægtefælle og ingen får noget som helst. De skal være selvforsørgende og der er gensidig forsørgerpligt. Ikke alene skal de være selvforsørgende fra ægteskabets indgåelse, men også 3 år forud for ægteskabets indgåelse. Og såfremt de ikke er selvforsørgende længere og modtager offentlig hjælp, f.eks. kontanthjælp så er det ud af vagten for den udenlandske ægtefælle. Og der er stillet en bankgaranti mod uforudsete offentlige udgifter. Så hvor er det lige man vil spare ved at gøre det sværere at blive familiesammenført for sådan nogle som os her på siden? Eller er det bare som Dan Jørgensen forklarede den anden dag i radioen, det vælter ind over grænserne for tiden og det kan vi ikke gøre så meget ved pga. diverse konventioner. Så i stedet må vi begrænse indvandringen fra nogle af dem som ikke er beskyttet af en eller anden konvention som Danmark ikke kan komme uden om. Det er fandme sørgeligt og en regulær udvanding af dem som vil Danmark. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 25/10-2015 11:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Webmaster skrev: GAMBIT skrev: Jeg kan heller ikke forstå man kan frem rase imod fremmed i ens hjemland, hvis man selv er bosiddende i et andet land. Det er vel at skyde sig selv i foden. Vi må ikke glemme at der er forskel hvordan man er fremmed i et andet land end sit eget. Nogle fremmede vil deres nye land, andre vil lave deres nye land om så det minder mere om det de fremmede oprindeligt kom fra. Og det ser vi både blandt danskere i Thailand og blandt fremmede i Danmark. Det ville være ønskeligt for både et lands oprindelig befolkning og landets tilflyttere, som vil landet, hvis man alene gik efter dem som er problemet og ikke alle dem som bare ønsker at være her. Man kan vel umuligt være uenig med den retorik du stiller op Men jeg understreger lige det sidste du skriver: hvis man alene gik efter dem som er problemet og ikke alle dem som bare ønsker at være her Generaliserer man så kraftigt som nogen islamofober herinde gør, så synes jeg ikke man skal blive overrasket over at blive skarpt citeret og besvaret. - Der er andre forumer man kan møde ligesindede af den slags, og fred være med det. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 25/10-2015 11:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
hugoboerge skrev: click skrev: [quote]Hertil kommer, at nogle er flygtninge fra krig og rædsler, noget som DF'ere og ligestillede slet ikke kan forstå. Jeg mener ikke man skal undervurdere politikerne for de ser vel ogsaa TV og kan se hvad der foregaar af raedsler. Problemet er hvordan man separerer de virkelige flygtninge med resten. For god ordens skyld er det Kim Ludvigsen som du citerer Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 25/10-2015 11:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Webmaster skrev: Bade-Dyr skrev: Så fremmede der kommer til Danmark, bliver taget hånd om, budt indenfor, sørget for. Ingen tvivl om der er visse tilflyttere som der bliver sørget for i hoved og r.., og det er nok også dem som der er tænkt på i diverse stramninger. Hver gang man i medierne hører om indvandre så hører man også om hvad de koster. Når regeringen sætter annoncer i udenlandske aviser bringer de budskabet om at ydelserne i Danmark er halveret. Sig mig lige, hvad er det for ydelser et dansk-thai par som har bosat sig i Danmark får? Jeg kender flere som har giftet sig med en udenlandsk ægtefælle og ingen får noget som helst. De skal være selvforsørgende og der er gensidig forsørgerpligt. Ikke alene skal de være selvforsørgende fra ægteskabets indgåelse, men også 3 år forud for ægteskabets indgåelse. Og såfremt de ikke er selvforsørgende længere og modtager offentlig hjælp, f.eks. kontanthjælp så er det ud af vagten for den udenlandske ægtefælle. Og der er stillet en bankgaranti mod uforudsete offentlige udgifter. Så hvor er det lige man vil spare ved at gøre det sværere at blive familiesammenført for sådan nogle som os her på siden? Eller er det bare som Dan Jørgensen forklarede den anden dag i radioen, det vælter ind over grænserne for tiden og det kan vi ikke gøre så meget ved pga. diverse konventioner. Så i stedet må vi begrænse indvandringen fra nogle af dem som ikke er beskyttet af en eller anden konvention som Danmark ikke kan komme uden om. Det er fandme sørgeligt og en regulær udvanding af dem som vil Danmark. Problemet er som jeg har skrevet at politikerne godt ved at det moras de står i lige pt med de Syriske flygtninge er selvforskyldt. Alt det omkring ægteskab, selvforsørgelse etc. kommer fra en skrækkampagne som blev ført fra højrefløjen omkring tvangsægteskaber. At det så er at skyde gråspurve med kanoner og rammer mange flere er dem lige meget. Danmark fik en masse hug international da de nedsatte det økonomiske incitament der var for behageligheds flygtning. Men det virkede, osse derfor de fleste af dem der nået til Danmark vil videre til Sverige eller Finland. Vi lever desværre i et samfund hvor dagsordenen kan blive stillet på de helt forkerte præmisser.....Thailand = Sexindustri, Muslimer = ISI. Eller for den sags skyld dem der er arbejdsløse skal tvinges i arbejde eller miste retten til dagpenge, på trods af der ingen arbejdspladser findes. Formlen er ens hver gang du finder et eksempel fx. Dovne Robert og generaliserer ud fra det. Det sætter dagsordenen og præger folkestemningen. Og resulterer i at en idiotisk lov uden bund i sandheden og ofte dybt urimeligt vedtages. Og værst af alt at der i tilfældet med muslimer piskes en stemning op blandt folk der kun læser Nationen, spisesedler eller ikke gider sig sætte ordentlig ind i tingene. Men igen alt dette har ikke så meget med Thailand at gøre. Da jeg skrev det med at hvis man er bosiddende i Thailand og samtidigt brokker sig over alle udlændinge i Danmark, så skyder man sig selv i foden. Det jeg gerne ville have haft at folk herinde kunne forstå at det vi er fælles om, eller burde være, er at vi nyder Thailand. Og det Thailand kan bringe os af gode ting, om det så er barpiger, oplevelser eller hvad ved jeg. Så burde de der har ondt i røven af de "mange" 6% fremmede i Danmark trods alt tænke på de selv er i den samme situation. Og ja der er udlændinge i både Danmark og Thailand som opfører sig tåbeligt og dumt, men det store flertal formår at integrere sig på den ene eller anden måde. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2015 11:32
|
Hymmer skrev: men det store flertal formår at integrere sig på den ene eller anden måde. Jeps, men det er mindretallet som sætter dagsorden - også for flertallet. Med venlig hilsen
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 25/10-2015 11:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
zapper skrev: Religion og kærlighed har alle dage være sprængstoffer, og årsag til mange krige, hvilket denne tråd også bekræfter. Nu er web ude og forsøge at slukke de ulmenede gløder. Forsættelsen vil vise om det lykkedes. I første omgang lykkedes det at neutraliserer John BKK, så nu må vi se, hvad de andre kombattanter siger. morgensol over Århus Ja, det var da godt nok en grov sviner der blev uddelt i går aftes og det hører jo ingen steder hjemme. Desværre afholder det nogle brugere fra at deltage i debatten, fordi de ikke vil risikere at indkassere en sviner/blive rakket ned og det er meget uheldig. Selv kender Jeg en bruger herinde personlig som afholder fra at debattere af samme årsag og Jeg har selv lagt mærke til andre brugere ikke har været logget ind i både et år og to år, om det også er af samme årsag kan Jeg ikke sige, men det kan være en mulig årsag. Det er mulig den forurettede person/bruger anvendte stærk retorik i sit indlæg, men det berettiger ikke på nogen måder, at tildele vedkommende en grov sviner og da slet ikke hans kone, der overhovedet ikke har noget som helst med indlægget at gøre. Siden Jeg for godt seks år siden oprettede med profil herinde, har Jeg selv indkasseret par svinere dog uden det skal afholde mig fra at debattere og i stedet ignoreret dem. Men man kan blive tvunget til at give tilbage af samme skuffe og Jeg ønsker ikke det skal komme så langt ud. Derfor må der også være en måde man kan komme det uvæsen til livs på. I gamle dage fik man tildelt et såkaldt rødt bær, hvis man trådte siden af og hvor den tredje røde bær betyd udelukkelse, altså en form for klippekort. Det kan måske være en mulighed at få genindført igen eller anden mulighed er en form for karantæne f.eks. 30 dage første gang man begår en grov forseelse herinde og længere karantæne anden gang osv. Jeg ved godt der er emner der er mere sprængfarlige end andre emner, men alligevel. Nu er emnet nok ved at køre af sporet, evt. nogle af indlæggene skal flyttes over til ny tråd. God søndag til Jer alle Redigeret af Thomas72 d. 25/10-2015 11:42 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2015 12:30
|
Hymmer skrev: Danmark fik en masse hug international da de nedsatte det økonomiske incitament der var for behageligheds flygtning. Men det virkede, osse derfor de fleste af dem der nået til Danmark vil videre til Sverige eller Finland. Tja, det vil jeg så sætte spørgsmål ved. Rigtigt at DR (dem med de rigtige humanistiske meninger og holdninger) som fortolker af de rette meninger og holdninger og at den politiske korrekte ledelse i Tyskland og Sverige var ude med riven. Men det bedste forsvar er som sagt et angreb, og Sverige, Tyskland og dem med de "rette" meninger blandt mediefolk og politikere er i høj grad dem som er skyld i at det vælter op gennem Europa med folk som ønsker et bedre liv (nej, jeg definere dem ikke som flygtninge). Man har i Sverige og Tyskland været ude med et enkelt og letforståeligt budskab; kom bare, vi tager i mod Jer med åbne arme. Så intet underligt i at disse mennesker gerne vil videre og ikke blive i f.eks. Danmark. Det er ikke lang tid siden den svenske humanistiske overklasse ævlede om at der i Sverige var plads til 50 millioner. Værsgo Sverige, siger jeg bare. Så må vi se om den almindelige svensker er med på det, eller vi vil se flere og flere stemmer til Sverigsdemokraterne i fremtiden og flere og flere angreb mod udlændinge og humanister fra den svenske højrefløj som nu engang er noget mere hardcore end den danske højrefløj. Det burde hellere ikke vare længe inden man i Danmark påbegynder at debattere om det mon ikke er på tide med en ophævelse af den nordisk pasunion, da det var et svensk Sverige aftalen blev indgået med i sin tid. Et Sverige som ikke længere eksistere. Men selv i Tyskland og Sverige er man nu begyndt at stramme op. Virkeligheden er vist ved at gå op for dem. Og uroen er begyndt at melde sig - selv i egne rækker. Og det både i Tyskland og Sverige. Nu er der så småt prikket hul på bylden i de to lande og mere vil følge i den næste tid. Så de internationale hug de skødesløse delte ud til Danmark, Ungarn osv. skal vi kun tage imod med stolthed. Og vi skal hellere ikke i farten glemme hvor det er der dagligt brændes flygtningelejre af og hvor der udføres selvmordsangreb mod udlændinge og voldlige angreb mod den poltiske ledelse. I Danmark har vi kunne nøjes med lidt grafitti udført af en halvhjerne og en snotklat fra en torsk. Og så selvfølgelig nogle opstramninger som rammer så skævt at man tror det er løgn. Selv Martin Henriksen fra DF har været ude og sige følgende: "Den stigning vi har set på familiesammenføringsområdet skyldes personer med flygtningestatus. Så er det jo lidt paradoksalt, at man ikke lægger en stramning frem, som rammer dem". Med venlig hilsen
|
|
larsmand |
Lagt på d. 25/10-2015 12:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 78 |
JohnBKK skrev: Du ka jo bare slette det... up to you... er bare træt af voksne menneskers infantile pis og lort her... johnBKK jeg kan da såogså godt fortælle at jeg er utrolig træt af at blive ved med at læse at du synes alle andre herinde er nogle idioter... At vi andre kun skrive noget pis og lort..... Har du patent på sandheden og den evige visdom..??? livet er jagt og kvinder....
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2015 12:41
|
larsmand skrev: JohnBKK skrev: Du ka jo bare slette det... up to you... er bare træt af voksne menneskers infantile pis og lort her... johnBKK jeg kan da såogså godt fortælle at jeg er utrolig træt af at blive ved med at læse at du synes alle andre herinde er nogle idioter... At vi andre kun skrive noget pis og lort..... Har du patent på sandheden og den evige visdom..??? Det er ikke den tone som skal debatteres i herinde. Og som du nok også har set så var jeg ude med riven efter et af hans indlæg i går. Andre indlæg blev slettet og han fik en udelukkelse på 24 timer. Når han så kommer ind igen, så må vi se hvordan han har tænkt sig at fortsætte med at debattere. Fint at være uenig herinde, men det skal foregå på en ordentlig måde. Lad os så komme tilbage til trådens udgangspunkt, nemlig emnet fra trådens første indlæg. - Admin - Med venlig hilsen
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 25/10-2015 12:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Webmaster skrev: Hymmer skrev: Danmark fik en masse hug international da de nedsatte det økonomiske incitament der var for behageligheds flygtning. Men det virkede, osse derfor de fleste af dem der nået til Danmark vil videre til Sverige eller Finland. Tja, det vil jeg så sætte spørgsmål ved. Rigtigt at DR (dem med de rigtige humanistiske meninger og holdninger) som fortolker af de rette meninger og holdninger og at den politiske korrekte ledelse i Tyskland og Sverige var ude med riven. Men det bedste forsvar er som sagt et angreb, og Sverige, Tyskland og dem med de "rette" meninger blandt mediefolk og politikere er i høj grad dem som er skyld i at det vælter op gennem Europa med folk som ønsker et bedre liv (nej, jeg definere dem ikke som flygtninge). Man har i Sverige og Tyskland været ude med et enkelt og letforståeligt budskab; kom bare, vi tager i mod Jer med åbne arme. Så intet underligt i at disse mennesker gerne vil videre og ikke blive i f.eks. Danmark. Det er ikke lang tid siden den svenske humanistiske overklasse ævlede om at der i Sverige var plads til 50 millioner. Værsgo Sverige, siger jeg bare. Så må vi se om den almindelige svensker er med på det, eller vi vil se flere og flere stemmer til Sverigsdemokraterne i fremtiden og flere og flere angreb mod udlændinge og humanister fra den svenske højrefløj som nu engang er noget mere hardcore end den danske højrefløj. Det burde hellere ikke vare længe inden man i Danmark påbegynder at debattere om det mon ikke er på tide med en ophævelse af den nordisk pasunion, da det var et svensk Sverige aftalen blev indgået med i sin tid. Et Sverige som ikke længere eksistere. Men selv i Tyskland og Sverige er man nu begyndt at stramme op. Virkeligheden er vist ved at gå op for dem. Og uroen er begyndt at melde sig - selv i egne rækker. Og det både i Tyskland og Sverige. Nu er der så småt prikket hul på bylden i de to lande og mere vil følge i den næste tid. Så de internationale hug de skødesløse delte ud til Danmark, Ungarn osv. skal vi kun tage imod med stolthed. Og vi skal hellere ikke i farten glemme hvor det er der dagligt brændes flygtningelejre af og hvor der udføres selvmordsangreb mod udlændinge og voldlige angreb mod den poltiske ledelse. I Danmark har vi kunne nøjes med lidt grafitti udført af en halvhjerne og en snotklat fra en torsk. Og så selvfølgelig nogle opstramninger som rammer så skævt at man tror det er løgn. Selv Martin Henriksen fra DF har været ude og sige følgende: "Den stigning vi har set på familiesammenføringsområdet skyldes personer med flygtningestatus. Så er det jo lidt paradoksalt, at man ikke lægger en stramning frem, som rammer dem". Ved godt det er uden for tråden, men håber du lige bære over med denne korte bemærkning WEB Den flygtninge strøm som vi ser lige pt. er hovedsageligt rigtige flygtninge, men desværre osse en del af dem jeg kaldte behageligheds flygtninge. Og at det er der tråden hopper lidt af for mig, DF og andre partier har pisket en stemning op der for en stor del rammer de forkerte...men det kan jeg læse du er ret enig i.... Ville bare gerne præcisere at jeg har den fulde forståelse for dem der er flygtet, og gent som kvæg op igennem Europa fra Syrien.... |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2015 12:56
|
Tror vi er enig i det meste. Bare ikke lige i delen om det er rigtige flygtninge eller ej som vælter op gennem Europa. Men det er selvfølgelig en definition, og der definere vi det ikke ens.
Med venlig hilsen
|
|
vandango |
Lagt på d. 25/10-2015 17:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Sad i morges og læste svenske aviser. Læste ledere og artikler ang. flygtningesituation, kampfly, EU. økonomi m.m. Denne avis http://www.svd.se giver et bedre indblik end mine sædvanlige danske onlineaviser, og vil fremover også blive læst. Sverige er igang med en erkendelses proces, hvor regeringen har vendt de svenske vælgere ryggen. Det bliver spændende at følge op på hvad de gør. Læs f.eks denne leder, det korrekte sverige er ved at krakelere totalt. http://www.svd.se...n-i-europa Redigeret af vandango d. 25/10-2015 17:22 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 25/10-2015 20:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Webmaster skrev: Tror vi er enig i det meste. Bare ikke lige i delen om det er rigtige flygtninge eller ej som vælter op gennem Europa. Men det er selvfølgelig en definition, og der definere vi det ikke ens. Jeg vil gerne beklage gårsdagens vanvid, og rette en dybfølt tak til vores allesammens næsten overjordisk tolerante Webmaster, for at lade mig slippe med en sveder på 24 timer. Tilbage i folden og lidt mere tænksom og nænsom... Har ligget i fosterstilling hele dagen med snotten ind mod væggen, fruen har lokket med alt muligt, ubegrænset sex i flere dage, mad og div. våde varer, men forgæves og det endte med hun kastede cornflakes ind til mig i håb om at jeg ville indtage bare en smule fast føde, men nej.. Kun et kig på gamle film med W.C. Fields har fået mig op igen. https://www.youtu...AKCwXkDl74 Så nu sidder jeg her, rystende over hele kadaveret, nervøs og usikker, hvordan skal jeg dog komme videre efter den skandale??? Til tråden: Det der foregår lige nu i Europa er en invasion, intet mindre.. Hvad vi fodres med i MSM - Main Stream Media - hvor vi ser billeder af kvinder og børn på flugt er en lodret løgn. Hovedparten - godt 80% af alle migranter - er unge mænd, velklædte, velnærede, renvaskede, alle med IPhones, og i ret så højt humør, for de har taget røven på alt og alle i tåbelige Europa! At nogle danske mænd så bliver ramt af de få bagatelagtige nødvendige stramninger er i min optik bare ærgerligt, sådan er vilkårene nu. Måske det også er på tide at se ud over sin egen lille personlige egoistiske "jeg-vil-ha-koste-hva-det-vil" opfattelse, for de gode tider hvor der stort set var frit valg på alle hylder i DK er slut nu, helt, helt slut, desværre.. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 25/10-2015 21:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
JohnBKK skrev:Til tråden: Det der foregår lige nu i Europa er en invasion, intet mindre.. Hvad vi fodres med i MSM - Main Stream Media - hvor vi ser billeder af kvinder og børn på flugt er en lodret løgn. Hovedparten - godt 80% af alle migranter - er unge mænd, velklædte, velnærede, renvaskede, alle med IPhones, og i ret så højt humør, for de har taget røven på alt og alle i tåbelige Europa! At nogle danske mænd så bliver ramt af de få bagatelagtige nødvendige stramninger er i min optik bare ærgerligt, sådan er vilkårene nu. Måske det også er på tide at se ud over sin egen lille personlige egoistiske "jeg-vil-ha-koste-hva-det-vil" opfattelse, for de gode tider hvor der stort set var frit valg på alle hylder i DK er slut nu, helt, helt slut, desværre.. Mig bekendt så beskytter IPhones ikke en imod bomber og IS' terror, ikke engang IPhone 6s. For få dage siden, så Jeg et indslag fra Slovenien vedr. flygtningestrømmen i nyhederne på TV2. De flygtninge man så i indslaget var alt andet end i ret så højt humør Vi har den største flygtningekrise i verden siden WW2 og så længe der er krig og elendighed i verden og så længe IS hærger rundt i Syrien og i Irak, vil der også komme flygtninge til Europa. Uanset om man kan lide det eller ej. Nu tilbage til det emnet handler om: Fremover bliver det endnu sværere at FS med sin thai/asiatiske kone. Hvilken er et indgreb i ens personlige frihed og dermed i strid med regeringens (Venstre) egen princip, men må gå udfra det er DF der har presset på. Redigeret af Thomas72 d. 25/10-2015 21:26 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Gapao2000 |
Lagt på d. 25/10-2015 21:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
JohnBKK skrev: Webmaster skrev: Tror vi er enig i det meste. Bare ikke lige i delen om det er rigtige flygtninge eller ej som vælter op gennem Europa. Men det er selvfølgelig en definition, og der definere vi det ikke ens. Jeg vil gerne beklage gårsdagens vanvid, og rette en dybfølt tak til vores allesammens næsten overjordisk tolerante Webmaster, for at lade mig slippe med en sveder på 24 timer. Tilbage i folden og lidt mere tænksom og nænsom... Har ligget i fosterstilling hele dagen med snotten ind mod væggen, fruen har lokket med alt muligt, ubegrænset sex i flere dage, mad og div. våde varer, men forgæves og det endte med hun kastede cornflakes ind til mig i håb om at jeg ville indtage bare en smule fast føde, men nej.. Kun et kig på gamle film med W.C. Fields har fået mig op igen. https://www.youtu...AKCwXkDl74 Så nu sidder jeg her, rystende over hele kadaveret, nervøs og usikker, hvordan skal jeg dog komme videre efter den skandale??? Til tråden: Det der foregår lige nu i Europa er en invasion, intet mindre.. Hvad vi fodres med i MSM - Main Stream Media - hvor vi ser billeder af kvinder og børn på flugt er en lodret løgn. Hovedparten - godt 80% af alle migranter - er unge mænd, velklædte, velnærede, renvaskede, alle med IPhones, og i ret så højt humør, for de har taget røven på alt og alle i tåbelige Europa! At nogle danske mænd så bliver ramt af de få bagatelagtige nødvendige stramninger er i min optik bare ærgerligt, sådan er vilkårene nu. Måske det også er på tide at se ud over sin egen lille personlige egoistiske "jeg-vil-ha-koste-hva-det-vil" opfattelse, for de gode tider hvor der stort set var frit valg på alle hylder i DK er slut nu, helt, helt slut, desværre.. Hvis du nu nænnede at sætte dig ind i fakta og læse lidt om, eller blot se lidt, nyheder, så ville du vide, at de regler, der er gældende for familiesammenføring IKKE rammer flygtninge eller asylansøgere, men derimod kun danskere og andre, der har haft ophold i Danmark i længere tid. Så uagtet om du JohnBKK og Click nærer en nærmest psykotisk modvilje mod immigranter, så ændrer det ikke et hak ved, at omtalte stramninger af familiesammenføringsreglerne IKKE rammer dem, da de et dækket ind af en FN konvention. Dit vidensniveau og interesse i at sætte dig bare det mindste ind i de faktiske forhold de udbasunere dig om er skræmmende. Tror da pokker DF får mange stemmer herinde, hvis barren er så lav. Flere af jer fatter jo vitterligt ikke, hvad det er, politikerne diskutere, men bruger krudt på at skrive jeres udokumenterede meninger frit fra fantasien i stedet for at søge lidt viden. Mere fakta og viden tak, mindre frådende vanvid. Læs evt lidt på ÆUGs hjemmeside eller blot deres Facebook side. Let tilgængelig viden der ret hurtigt ville løfte debatniveauet. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/10-2015 06:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Immigranter, migranter, velfærdsturister, kald det hvad I vil, de flygtninge der har mest behov for hjælp sidder i lejre i Jordan, Tyrkiet m.v. - og de der ankommer til EU har resurser til det, er jo også blevet pænt inviteret til både Tyskland og Sverige. Det er muligt jeg ikke har sat mig ind i fakta, det erkender jeg, for en FS vil ikke være aktuel for mig. Har heller ikke stemmeret så de kan jo gøre hvad de vil, politikerne, uden at jeg kan påvirke dem. Men I andre der mener jer ramt og uretfærdigt behandlet må jo bare op på barrikaderne for at ændre det. Det ville måske være meget praktisk med en gang "apartheid" - et sæt love for DK´s oprindelige indbyggere, og et andet sæt for gæsterne. |
|
|
Gapao2000 |
Lagt på d. 26/10-2015 07:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Faktum er, at det pt. er nemmere for en polsk statsborger at få sin thailandske kone til Danmark end det er for en dansk statsborger at få sin thailandske kone til Danmark. Den polske statsborger kan gøre brug af EU-reglerne, hvilken danskeren ikke kan. Kun hvis han tager ophold en 6-7 mdr i et andet EU-land først og derved omgår de danske nationale regler for FS. Faktum er også, at så længe DK forpligter sig på de FN-konventioner vi har skrevet under på, så vil flygtninge og asylansøgere have bedre rettigheder end danskere. Danskere er dem, der har dårligt muligheder for at få FS i Danmark, da de danske regler kun rammer, surpise surpise, danskere. Stramningerne rammer ikke EU-borgere og flygtninge men KUN folk med ophold i DK over længere tid, hvoraf langt de fleste er danske statsborgere. Heraf igen, er der rigtige mange dansk-asiatiske par. Se fx her om, hvem der rammes: http://www.politi...gtefaeller https://www.nyida...detpdf.pdf De seneste tal viser, som de plejer, at nummer 1, der bliver ramt er Thailand, nummer 2) er Fillippinerne og nummer 3) er Tyrkiet. Syren, Somalia og Statsløse er også på listen, men da de lige selv er flygtet, er de dækket ind af FN.konventionerne. Disse regler rammer, som overskuften på denne tråd også kraftigt indikerer, danskere mænd gift med asiatiske kvinder. Sekundært rammer den danske kvinder gift med tyrkiske mænd. Såvidt folks uenigheder om flygtninge, så er faktum, at de IKKE bliver berørt af stramningerne, og derfor er det totalt ligegyldigt at diskutere i forbindelse med stramninger, der gælder danskere. I hvert fald så længe, at DF ikke presser de andre partier til, at rive det FN-dokuement over. Dvs. vi fratræder konventionen. Hvor mange af jeres koner/kærester kan DOKUMENTERE at have arbejdet 3 ud af de seneste 5 år? Djævelen ligger som bekendt i detaljen, og mig bekendt modtager de fleste thaier ikke lønsedler. Hivs de gjorde ville de sikkert have smidt dem ud. Min kone har aldrig fået en lønseddel på trods af næsten konstant reel beskæftigelse siden hun flyttede hjemmefra. Det skulle ikke undre mig, at antallet af familiesammenføringer med danske mænd vil falde voldsomt. Min kone er dog i landet, så vi har vores på det tørre. Men jeg synes da ærlig talt, det er synd for andre som mig, der bare gerne vil have lov at leve med deres kone i DK, at det skal gøres umuligt pga. nogle åndsvage regler. Jeg tror heller ikke, at en lang thai-uddannelse eller frivilligt arbejde i Thailand nødvendigvis vil sikre en god integration. Det er nok meget mere viljen og hvem man lige kender i DK, der gør, at man hurttigt ville kunne komme ind på arbejdsmarkedet. Der burde bare være et selvforsørgelseskrav og intet andet. Sidste år fik 626 thailændere FS i DK. Gætter på det bliver mere end halveret i 2016, hvis omtalte ændringer gennemføres. |
|
Spring til debat: |