Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » At blive forstået
 Udskriv debat
Hvordan slutter man et forhold til en Thai'
johnhelt
Da I ikke er gift, og der åbenbart ikke er børn involveret, vil jeg da mene at det er den nemmeste sag i verden. Forklar hende stille og roligt, at det er forbi, og at I ikke skal ses mere. Lad nu vaerd med at vaere så vattet..du skal ikke tage alle deres Thai trusler alvorligt. De fleste af dem er alligevel ikke mere en varmluftsballoner , som de sender op.

esanboy
Giv hende 1 time til at pakke. Hvor svært kan det være. Hvordan tror hun ville have gjort?

GAMBIT
Narin skrev:

Nero!

Nu er det svært at rådgive dig, da jeg ikke kender dig eller din kæreste.

Og jeg har bestemt ikke lyst til, at såre dig i denne svære situation.

Men med min mangeårige erfaring med Thailand, og fra mit eget mislykke ægteskab med en thai. Samtidig med, at have opleve en del venners dårlige ægteskaber, er jeg kommet til den den konklusion. Den nemmeste og bedste måde , at komme ud af samlivet, er penge.

Sørgeligt med sandt.

Jeg er ked af det Narin, og jeg siger ikke dette for at være efter dig på nogen måde. MEN, og der er et MEN i dette for det råd du kommer med er nok årets aller aller aller DÅRLIGSTE, mest PATETISKE, KUJON AGTIGE, SØRGELIGE, UMANDIGE, TØFFELHELTS og KVINDEUNDERDANIGE helt ud i HAMPEN råd at give en anden person der søger oprigtig råd og vejledning via erfaring.

Jeg ved ikke hvor du og dine venner har fundet jeres ex koner, men det lader til at der ikke har været meget andet i det under hele dit triste forhold andet end penge - og der har jeg oprigtigt ondt af dig for det er en grum sandhed at vågne op til.

Men at rådgive andre om dine fejltagelser er ikke særlig hensigtsmæssig, det er jeg nød til at sige.

DU Narin, noget så naret er du blevet nemt, og du har desværre umyndiggjort dig selv og tabt en sag for dine kønsfæller ved at give rejekællingen en bonus for at du fik lov at slippe.

Du og dine venner har skabt en tendens i netop jeres ex kviner at faranger det er sådan nogen som bare skal betale hvis de vil ud af et forhold - De griner deres røv i laser nede i poker klubben

Jeg var nød til at komme ud med det, beklager.

hugoboerge
Forholdet har staaet paa gennem flere aar. Nero oplyser ikke om damen har vaeret oekonomisk afhaengig af ham gennem tiden eller hun har haft sit eget arbejde og evt bidraget til den faelles husholdning.

Saafremt damen har vaeret oekonomisk afhaengig af Nero saa mener jeg ikke at man bare kan skride eller gaa sin vej. Med andre ord der skal penge paa bordet saa hun kan klare sig i et stykke tid indtil hun finder et arbejde.

Jeg mener ikke man kan vaere kold og kynisk hvis man har haft et forhold gennem flere aar til hvad der oplyses er en utrolig dejlig og soed Thai dame.

Nero
GAMBIT skrev:

Narin skrev:

Nero!

Men med min mangeårige erfaring med Thailand, og fra mit eget mislykke ægteskab med en thai. Samtidig med, at have opleve en del venners dårlige ægteskaber, er jeg kommet til den den konklusion. Den nemmeste og bedste måde , at komme ud af samlivet, er penge.

Sørgeligt med sandt.

Jeg er ked af det Narin, og jeg siger ikke dette for at være efter dig på nogen måde. MEN, og der er et MEN i dette for det råd du kommer med er nok årets aller aller aller DÅRLIGSTE, mest PATETISKE, KUJON AGTIGE, SØRGELIGE, UMANDIGE, TØFFELHELTS og KVINDEUNDERDANIGE helt ud i HAMPEN råd at give en anden person der søger oprigtig råd og vejledning via erfaring.

Jeg ved ikke hvor du og dine venner har fundet jeres ex koner, men det lader til at der ikke har været meget andet i det under hele dit triste forhold andet end penge - og der har jeg oprigtigt ondt af dig for det er en grum sandhed at vågne op til.

Men at rådgive andre om dine fejltagelser er ikke særlig hensigtsmæssig, det er jeg nød til at sige.

DU Narin, noget så naret er du blevet nemt, og du har desværre umyndiggjort dig selv og tabt en sag for dine kønsfæller ved at give rejekællingen en bonus for at du fik lov at slippe.

Du og dine venner har skabt en tendens i netop jeres ex kviner at faranger det er sådan nogen som bare skal betale hvis de vil ud af et forhold - De griner deres røv i laser nede i poker klubben

Skambidt',Wink

Jeg sætter stor pris på dine mange kloge indlæg!

De oser langt væk af erfaring med Thailandske forhold. Men som jeg svagt relaterede, lidt højere oppe i tråden, kan der spille forhold ind, som er af privat karakter m.m. og derfor ikke bør nævnes her, men alligevel respekteres.

Eksempel:

Forestil dig at du som jeg, har været med til på pigens vegne, at købe ny bil. På afbetaling naturligvis.

Hvad sker der for pigebarnet, når indkomsten fra Farang hver måned, pludselig udebliver?
Ikke alene er hun 'fyret' af Farang med alt hvad der til hører, men også sat i en situation, hvor hun ikke har råd til at beholde sin bil, som hun hver dag bruger, i sit job.

Er det anstændigt, så bare at 'cutte' og 'skide' økonomisk på den pige, som intet ondt har gjort, kun været sød og dejlig?

Efter min mening nej.

I min situation, er jeg bare nået til et punkt, hvor jeg både aldersmæssigt og mentalt, aldrig igen, skal ha' en fast pige boende. Hverken Thai' eller Farang

Men derfor kan man vel godt opføre sig anstændigt over for sin X-kæreste.

Når det er sagt må jeg medgive hvad flere i tråden er inde på. Thai' piger er smarte, nogle kolde i røven, men ikke mindst kæmper de og bruger alle metoder til at opnå det de vil.

Dette lille eksempel, blot for at illustrere, at tingene ikke altid kun er sorte, eller hvide.
Men igen, tak for dine velskrevne inputs.

Nero
hugoboerge skrev:

Forholdet har staaet paa gennem flere aar. Nero oplyser ikke om damen har vaeret oekonomisk afhaengig af ham gennem tiden eller hun har haft sit eget arbejde og evt bidraget til den faelles husholdning.

Saafremt damen har vaeret oekonomisk afhaengig af Nero saa mener jeg ikke at man bare kan skride eller gaa sin vej. Med andre ord der skal penge paa bordet saa hun kan klare sig i et stykke tid indtil hun finder et arbejde.

Jeg mener ikke man kan vaere kold og kynisk hvis man har haft et forhold gennem flere aar til hvad der oplyses er en utrolig dejlig og soed Thai dame.

Tak for dit input HB.

Du kom 2 minutter før mig Wink

GAMBIT
Nero skrev:

GAMBIT skrev:

Narin skrev:

Nero!

Sørgeligt med sandt.

Skambidt',Wink

Jeg sætter stor pris på dine mange kloge indlæg!

De oser langt væk af erfaring med Thailandske forhold. Men som jeg svagt relaterede, lidt højere oppe i tråden, kan der spille forhold ind, som er af privat karakter m.m. og derfor ikke bør nævnes her, men alligevel respekteres.

Eksempel:

Forestil dig at du som jeg, har været med til på pigens vegne, at købe ny bil. På afbetaling naturligvis.

Hvad sker der for pigebarnet, når indkomsten fra Farang hver måned, pludselig udebliver?
Ikke alene er hun 'fyret' af Farang med alt hvad der til hører, men også sat i en situation, hvor hun ikke har råd til at beholde sin bil, som hun hver dag bruger, i sit job.

Er det anstændigt, så bare at 'cutte' og 'skide' økonomisk på den pige, som intet ondt har gjort, kun været sød og dejlig?

Efter min mening nej.

I min situation, er jeg bare nået til et punkt, hvor jeg både aldersmæssigt og mentalt, aldrig igen, skal ha' en fast pige boende. Hverken Thai' eller Farang

Når det er sagt må jeg medgive hvad flere i tråden er inde på. Thai' piger er smarte, nogle kolde i røven, men ikke mindst kæmper de og bruger alle metoder til at opnå det de vil.

Dette lille eksempel, blot for at illustrere, at tingene ikke altid kun er sorte, eller hvide.
Men igen, tak for dine velskrevne inputs.

Okay Nero,

I get your point - du sidder dybere i det både praktisk og moralsk - du skal selvf. ikke skride uden at gære rent bord - men der er da en forskel på at afslutte ting fair and square - end bare at smide en bunke penge efter fruen for at få "lov" til at smutte.

Så står i så med den dér bil som skal betales færdig... får hun så lov at beholde bilen mens du betaler den af, eller sælger i den og deler pengene mellem jer ?

Ja det skal man da, men det går vel begge veje? Det burde da vel ikke være nødvændigt at flytte til et nyt hemmeligt sted, eller flygte ud af landet fordi man gøre det forbi, og oven i købet på en nobel og respektabel måde ?

Jeg kender en som slog op med hans kæreste i deres lejlighed på 5 sal. hun kravlede over på den anden side af relingen og truede med at hoppe - sikke et drama show. Han var derefter nød til at flytte et nyt sted hen. Det handlede kun om at hun nu skulle tilbage til Rayong og arbejde i hendes families farm og hun lige havde vændet sig til kun at være hjemme og lave mad.
Redigeret af GAMBIT d. 22/10-2015 06:26

Nero
Gambit.

Livet er som en Barne Skjorte: KORT OG BESKIDT!

Jeg smider ikke bare en bunke penge, for kun at slippe. Men penge til at betale bilen. Som skrevet, bruger hun den i sit daglige arbejde.

Og jeg har det godt med den beslutning.

Skrækkeligt, når de begynder med trusler om selvmord. Min X-kæreste fortalte altid at når Thai' people truer med den slags, gør de det ikke.

Men tør man tro på det?

dutling68
Nero skrev:

Gambit.

Jeg smider ikke bare en bunke penge, for kun at slippe. Men penge til at betale bilen. Som skrevet, bruger hun den i sit daglige arbejde.

Skrækkeligt, når de begynder med trusler om selvmord. Min X-kæreste fortalte altid at når Thai' people truer med den slags, gør de det ikke.

Men tør man tro på det?

ja den med at true med selvmord den har jeg også prøvet. men den jeg har hørt et par gange var at de pludselig var blevet gravide men det passede jo ikke.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

hugoboerge
Nero skrev:

Gambit.

Men tør man tro på det?

Nero - som jeg har laest det saa er bilen koebt paa afbetaling og der er stadigvaek afdrag at betale. Hvis du betaler bilen fuldt ud saa endelig husk at faa en kvittering osv fra forhandleren.

Nero
hugoboerge skrev:

Nero skrev:

Gambit.

Men tør man tro på det?

Nero - som jeg har laest det saa er bilen koebt paa afbetaling og der er stadigvaek afdrag at betale. Hvis du betaler bilen fuldt ud saa endelig husk at faa en kvittering osv fra forhandleren.

Burde ikke blive et problem. Bilen er købt i hendes navn og med hendes 'gamle bil' som udbetaling.

Jeg har intet betalt til bilen. Men månedlig 'hjælp til fruen'. Hvis hun så vælger at bruge min kontante donation, baseret på betaling af bilens afdrag til andet, er det hendes problem.

Narin
Så for satan…1.2.3
Nu tilhøre mine venner og jeg ikke den type mænd, der er store og stærke, og en guds gave til alle kvinder.

De fleste kvinder i Thailand gifter sig med faranger for, at få økonomisk sikkerhed. Forholdende er mere baseret på penge end kærlighed.
For mange kvinder er kærlighed en luksus , som ikke er førstevalg når hun vælger sin partner.
Hvis farangen har været den økonomiske sikkerhed i en årrække, kan det være en katastrofe hvis ”indkomsten” vælger nye græsgange.
Og vælger man, at skride når ”legetøjet er slidt” og der er grønnere på den anden side af åen, er det vel naturligt med lidt penge på bordet. Så kvinden kan komme videre uden, at mindste ansigt over for familien.
Hvis jeg valgte, at gå fra min nuværende uden at gøre rent bord. Ville det nage min samvittighed resten af livet.

Tøffelheltenes Klub.
P.S. Der er stadig få pladser til nye medlemmer, hvis i ønsker, at være anonyme, accepteres dette naturligvis.
Redigeret af Narin d. 22/10-2015 07:46

Nirvana

Come As You Are

hugoboerge

Har meget svaert ved at forestille mig hvad den video har med traaden at goere.

JesperK
Forstår ikke hvorfor du skal/vil forsat betale/donere penge til hende, uanset hvad det skal bruges til Frown Hun har stadig en fod indenfor døren, så længe hun modtage penge.

Du starter på et nyt kapitel af dit liv uden hende, så alle bånd skal klippes. Hun skal lære at klar sig selv, du hjælp hverken hende eller dig selv.

Trusler, våben i hendes arsenal med formål at giv dårlige følelse hvis du forlader hende.

At tror at giv penge vil giv ene en bedre følelse når man bryder et forhold. Er det ikke en illusion ??

p.s Selvfølige Up to you, som man siger Smile Ingenting er let når følelser er involveret.

GAMBIT
Narin skrev:

Så for satan…1.2.3
Nu tilhøre mine venner og jeg ikke den type mænd, der er store og stærke, og en guds gave til alle kvinder.

De fleste kvinder i Thailand gifter sig med faranger for, at få økonomisk sikkerhed. Forholdende er mere baseret på penge end kærlighed.
For mange kvinder er kærlighed en luksus , som ikke er førstevalg når hun vælger sin partner.
Hvis farangen har været den økonomiske sikkerhed i en årrække, kan det være en katastrofe hvis ”indkomsten” vælger nye græsgange.
Og vælger man, at skride når ”legetøjet er slidt” og der er grønnere på den anden side af åen, er det vel naturligt med lidt penge på bordet. Så kvinden kan komme videre uden, at mindste ansigt over for familien.
Hvis jeg valgte, at gå fra min nuværende uden at gøre rent bord. Ville det nage min samvittighed resten af livet.

Tøffelheltenes Klub.
P.S. Der er stadig få pladser til nye medlemmer, hvis i ønsker, at være anonyme, accepteres dette naturligvis.

LOL !! Godt svar igen Smile Godt taget.

Narin
JesperK skrev:

Forstår ikke hvorfor du skal/vil forsat betale/donere penge til hende, uanset hvad det skal bruges til Frown Hun har stadig en fod indenfor døren, så længe hun modtage penge.

Du starter på et nyt kapitel af dit liv uden hende, så alle bånd skal klippes. Hun skal lære at klar sig selv, du hjælp hverken hende eller dig selv.

Trusler, våben i hendes arsenal med formål at giv dårlige følelse hvis du forlader hende.

At tror at giv penge vil giv ene en bedre følelse når man bryder et forhold. Er det ikke en illusion ??

p.s Selvfølige Up to you, som man siger Smile Ingenting er let når følelser er involveret.

Når det handler om parforhold/kærlighed, har alle hver sin mening. Hvis alle medlemmer på TP skrev et indlæg, ville der ikke være to svar der er ens.

Bade-Dyr
Man snakke vel om tingene når en forhold går i stykke, man ønsker at stoppe det.
Og find en løsning sammen.

Den ene gang jeg har prøvet det med en Thai efter et længer forhold, Betalte jeg for flytte af hendes ting til hendes forældre adresse ca 1.000 baht.
Jeg blev i huset vi havde lejet, Da kontrakten stod i mit navn, og jeg skulle jo bo et sted.

Og vi skilles som gode venner.

Narin
For lige , at afrunde denne tråd, for mit vedkommende.

Det er altid forbundet med udgifter ved skilsmisse. Vi kender det vel også fra DK, hvor kvinden bliver krævende når der søges nye veje.

Forskellen på en Dansk kvinde og en Thai:
Den danske kvinde kræver hele "erstatningen" udbetalt ved skilsmissen, hvor imod Thailænderen hellere vil have pengene løbene.

Hymmer
Jeg tror ikke det er det problem der kun eksisterer i Thailand. Jeg havde for år tilbage et forhold til en kvinde der var bosat i København og jeg i Vestjylland. Da jeg gjorde det forbi, kom hun helt seriøst med et krav om at jeg skulle betale for de udgifter hun havde haft ved at rejse over og besøge mig.LOL LOL Hvilket jeg selvfølgelig afslog, men de værste trusler tilfølge.

Eller Hende der stadig mens jeg boede i Danmark Drunk- ringede mig selv efter 5 år græd og tryglede for at genoptage forholdet, så jeg til sidst måtte skifte telefonnr.

Breakups er aldrig lykkelige, men du virker fair, og hvis du kan kigge dig selv i spejlet og mene du har gjort det rigtige så er den vel ikke længere.

Og bare som en indskudt bemærkning .......Jeg har set flere mænd handle helt irrationel efter et breakup end jeg har set kvinder gøre det... Og jeg er sikker på dette osse er forekommet her i Thailand, selv her er penge ikke alt Grin

Spring til debat: