Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand's roads second-deadliest in world, UN agency finds
JohnBKK
Jeg bliver tit beskyldt for at tegne et unødvendigt negativt billede af Thailand. Det er absolut ikke min hensigt, jeg refererer udelukkende fakta, sådan er det såmænd bare..

"A lack of key safety standards and poor enforcement of laws already on the books have combined to give Thailand the second-highest road-fatality rate in the world, according to a new World Health Organization..."

http://www.bangko...ency-finds

rinpoche
Det er da helt vildt!

Jeg kører altid bil, når vi er i Thailand.
Og jeg synes nu ikke trafikanterne er så slemme endda, på landevejene.

Men i byerne? Arghh. Dem skyer jeg som pesten....

Jeg har aldrig oplevet "road kill" i Danmark, men i Thailand... alt for mange gange.
Jeg er ikke i tvivl om, at statistikken er korrekt.

GAMBIT
Tillad mig at kommentere uden at læse artiklen, for jeg har en hvis erfaring efter at have siddet bag rettet i tusindevis af kilometer i Thailand.

Det her er noget som jeg aldrig vender mig til i landet, og man skal være på vagt KONSTANT for INTET er som det ser ud til at være i trafikken, for intet er logisk adfærdsel. Betrakt dem som små hidsige retarderede der har fået spændt hjelmen så hård fast at det har sløret deres syn og de er ved at pisse i bukserne, så har du dem almene thaier i trafikken. STRESS!!

Der er snart ikke det, jeg ikke har set. Døde menesker i vejkanten, bus der kører op bag i andre biler, langsomme lastbiler der ligger i modsatte kørebane fordi de vil spare 1/10 af et sekund, pickup trucks der ligger helt oppe i røven på en (sjovt nok 9-10 pickup trucks gør det) og modkørende biler der svinger ud foran en så man tvinges næsten ud i rabatten. MÈR STRESS!!

Jeg har erfartet, og den er sikker hvergang; når du kører ind i Isaan distrikterne så begynder det først at blive farligt. Her er det hovedsageligt Pickup Somchaier med en meget lille pik der kører rundt som KING OF THE ROAD og tyraniserer alle andre køretøjer som er mindre end dem selv. Motorbikes med sidevogne der fylder halvdelen af vejen som drejer til højre uden at se sig for og værst af alt de modkørende - Jeg har HVER ENESTE GANG været tæt på at blive smasket ind i frontalt, selvom jeg kører godt inde i venstre side ved grøften. - Det er noget man bliver tør i munden af... DET STRESS NU!!!

Her er det så at jeg er glad for at jeg ikke havde en pistol i bilen, for havde jeg det havde jeg nok ikke været en fri mand i dag. Lad os bare sige at når jeg er nået frem til min destination er MR. Hyde og har brug for noget stærkt at drikke for at falde til ro. MAN MÅ GERNE KNIBE EN OVERLEVELSES TÅRE

Den anden dag måske 1 minut før jeg ankom, blev 16 årig pige smasket ned af en møg gammel lastbil, fordi hun holdte i indgangssporet til et højre sving, helt ligesom de HELT tydelige vejstriber henviste. Men alligevel klarede den yabarygende, krating drikkende, konetævende, børneneglegerende, laosludderhorende, laokaodrikkende, Krung THIP Mentol rygende, badkarma befængte MOTHER FUCKING SNOT SOMCHAI at hamre ind i hende og dræbe pigen på stedet. 16 år blev hun.HAN havde INTET at gøre i det EKSTRA BRÆDE spor til at gøre stop for at dreje til højre over vejen.

Endnu et forfærdeligt tab på en uskyldig med fremtiden foran sig, endnu et plus i statistikken foresaget af et 0 med en ligegyldig fremtid, og endnu en dag i Thailand hvor ingen blev klogere.

OG hvor er jeg i dårligt humør nu - jeg har et spyd med 8 slebne pigge og en flok larmende høns jeg skal ned til NU!!!

Hymmer
GAMBIT skrev:

Tillad mig at kommentere uden at læse artiklen, for jeg har en hvis erfaring efter at have siddet bag rettet i tusindevis af kilometer i Thailand.

Det her er noget som jeg aldrig vender mig til i landet, og man skal være på vagt KONSTANT for INTET er som det ser ud til at være i trafikken, for intet er logisk adfærdsel. Betrakt dem som små hidsige retarderede der har fået spændt hjelmen så hård fast at det har sløret deres syn og de er ved at pisse i bukserne, så har du dem almene thaier i trafikken. STRESS!!

Der er snart ikke det, jeg ikke har set. Døde menesker i vejkanten, bus der kører op bag i andre biler, langsomme lastbiler der ligger i modsatte kørebane fordi de vil spare 1/10 af et sekund, pickup trucks der ligger helt oppe i røven på en (sjovt nok 9-10 pickup trucks gør det) og modkørende biler der svinger ud foran en så man tvinges næsten ud i rabatten. MÈR STRESS!!

Jeg har erfartet, og den er sikker hvergang; når du kører ind i Isaan distrikterne så begynder det først at blive farligt. Her er det hovedsageligt Pickup Somchaier med en meget lille pik der kører rundt som KING OF THE ROAD og tyraniserer alle andre køretøjer som er mindre end dem selv. Motorbikes med sidevogne der fylder halvdelen af vejen som drejer til højre uden at se sig for og værst af alt de modkørende - Jeg har HVER ENESTE GANG været tæt på at blive smasket ind i frontalt, selvom jeg kører godt inde i venstre side ved grøften. - Det er noget man bliver tør i munden af... DET STRESS NU!!!

Her er det så at jeg er glad for at jeg ikke havde en pistol i bilen, for havde jeg det havde jeg nok ikke været en fri mand i dag. Lad os bare sige at når jeg er nået frem til min destination er MR. Hyde og har brug for noget stærkt at drikke for at falde til ro. MAN MÅ GERNE KNIBE EN OVERLEVELSES TÅRE

Den anden dag måske 1 minut før jeg ankom, blev 16 årig pige smasket ned af en møg gammel lastbil, fordi hun holdte i indgangssporet til et højre sving, helt ligesom de HELT tydelige vejstriber henviste. Men alligevel klarede den yabarygende, krating drikkende, konetævende, børneneglegerende, laosludderhorende, laokaodrikkende, Krung THIP Mentol rygende, badkarma befængte MOTHER FUCKING SNOT SOMCHAI at hamre ind i hende og dræbe pigen på stedet. 16 år blev hun.HAN havde INTET at gøre i det EKSTRA BRÆDE spor til at gøre stop for at dreje til højre over vejen.

Endnu et forfærdeligt tab på en uskyldig med fremtiden foran sig, endnu et plus i statistikken foresaget af et 0 med en ligegyldig fremtid, og endnu en dag i Thailand hvor ingen blev klogere.

OG hvor er jeg i dårligt humør nu - jeg har et spyd med 8 slebne pigge og en flok larmende høns jeg skal ned til NU!!!

LOL LOL Du glemmer de pickups der kommer kørende i modsat vejbane i mørke uden lys, eller de 1000 vis af motorcykler der gør det konstant. Osse ofte uden lys eller blinklyset stadigt tændt fra sidste sving

Alt det familie jeg har haft besøg af siden jeg flyttede herned, har jeg inden tiden prøvet at forklare over Skype, at Taxi eller Tuk TUK nok er det bedste valg fordi folk hernede kører med hoved under armen. Men nej de har da både oplevet Paris, Italien og ikke mindst de nordafrikanske lande, så Thailand kan da på ingen måde være værre. Det tager normalt de 30 km der hjem fra Lufthavnen...så forstår de hvad jeg har sagt.Grin

Men lige som indskudt bemærkning, når man ser så meget kaos og lovbrud omkring sig, får man let selv dårlige vaner, eller jeg er måske den eneste der har oplevet detWink

vandango
Ja trafikken er sgu barsk i Thailand, og der bliver kørt alt for stærkt på de alm. landeveje med lyskryds og masser af sideveje.

Noget af det farligste jeg selv oplever er når jeg kører min datter til og fra skole på min motorcykel.
Underligt nok er det værst om morgenen hvor jeg selvforskyldt altid kommer for sent ud af døren.
En del af vejen er tæt city trafik, her er problemet de store familiepickups med lange snuder, der kommer ind på min kørebane fra de små sidegader. Disse store køretøjer skal langt ud på vejen før at chaufføren kan orientere sig om fri bane. Værre bliver det når der holder den samme type pickup parkeret og spærrer for udsyn, så den udsvingende pickup skal endnu længere ud for orientering. Jeg er ekstremt forsigtig og prøver omhyggeligt at aflæse/forudsige trafikken foran mig, men det har været lige ved flere gange.

Her skal dog samtidig lige gives en kæmpe cadeau til mib gutterne der troligt hver morgen og eftermiddag i tung diesel røg regulerer trafikken, således at de fleste af os slipper levende frem.
Redigeret af vandango d. 20/10-2015 15:32

hugoboerge
I sidste uge koerte vi op til Kalasin som er en tur paa 530 km fra hvor vi bor. Det er op ad Highway # 2 eller Mitraphap. For een gangs skyld eller lad os sige to gange saa saa vi ingen uheld overhovedet paa vej op elller paa vej tilbage. Det imponerede mig meget.

En anden ting var at de ulovlige politichecks var jo blevet forbudt, men det havde politiet misforstaaet for selv de lovlige politichecks var der ingen af baade paa turen op og tilbage igen.

Saa alt i alt en behagelig tur uden stress.

GAMBIT
Hymmer
Du glemmer de pickups der kommer kørende i modsat vejbane i mørke uden lys, eller de 1000 vis af motorcykler der gør det konstant. Osse ofte uden lys eller blinklyset stadigt tændt fra sidste sving

Jep du har har helt ret, dem havde jeg glemt at nævne, det er også noget som kan få hjertet op i halsen over for ligepludselig så er der en foran dig uden lys.Sad

JohnBKK
Uha, har jeg åbnet "A can of worms" med denne tråd? Nå, altid godt at blive informeret, og tak til GAMBIT for the horror, the horror fra Isaan!

Smask, sagde det lige..

Som de roder rundt med ham, tåber.. måske en PoySian op i snuden vil hjælpe?

Frown
Redigeret af JohnBKK d. 20/10-2015 16:28

JohnBKK
Sgu´heller ikke nemt når der vader elefanter rundt på vejene..!

GAMBIT
Her kommer lige en mere til premien - også selvom det ikke var selvforskyldt.

Elderly Chiang Mai driver smashes 11 vehicles, 1 store
http://www.bangko...ral/737984

Spring til debat: