Se indlæg
Aussie fyr vil ikke betale barpige
|
|
bannok |
Lagt på d. 10/10-2015 12:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Lek. En jurist i en bank i Bangkok tjener mere end 16000 bath. Jeg har en veninde der arbejder i Tesco Lotus og hun tjener 20000 bath om måneden. Og de 300 bath er minimumslønnen i Thailand, der er mange der tjener mere end det, og som en anden nævnte, hvor tror du alle de store huse og biler etc. kommer fra. Jeg ved godt at Thaierne har lån i deres huse og biler, det er lige som i Danmark. Når alt det så er sagt, ja så er 3000 bath en høj pris at betale for en glædes pige i Pattaya, men hvad, en fuld man med stiv pik og omringet af unge damer, tænker ikke rationelt, det kan han ikke, for der er ingen blodtilførsel til hjerner, når det dunker i dyret forneden. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 10/10-2015 12:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Bannok: Når alt det så er sagt, ja så er 3000 bath en høj pris at betale for en glædes pige i Pattaya, men hvad, en fuld man med stiv pik og omringet af unge damer, tænker ikke rationelt, det kan han ikke, for der er ingen blodtilførsel til hjerner, når det dunker i dyret forneden Perfekt skrevet om mange farlang! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
lek |
Lagt på d. 10/10-2015 14:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
bannok skrev: Lek. En jurist i en bank i Bangkok tjener mere end 16000 bath. Jeg har en veninde der arbejder i Tesco Lotus og hun tjener 20000 bath om måneden. Og de 300 bath er minimumslønnen i Thailand, der er mange der tjener mere end det, og som en anden nævnte, hvor tror du alle de store huse og biler etc. kommer fra. Jeg ved godt at Thaierne har lån i deres huse og biler, det er lige som i Danmark. Når alt det så er sagt, ja så er 3000 bath en høj pris at betale for en glædes pige i Pattaya, men hvad, en fuld man med stiv pik og omringet af unge damer, tænker ikke rationelt, det kan han ikke, for der er ingen blodtilførsel til hjerner, når det dunker i dyret forneden. Jeg kan da spørge ham om du må få hans telefon nr.. For jeg er sikker på han gerne vil høre mere om hvordan han får lønforhøjelse. Og nej.. jeg ved ikke for hvilken gang det efterhånden er blevet skrevet og dokumenteret. 300,- er min. løn for nogen, men der er mange undtagelser. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/10-2015 15:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Har lige snakket med min hustru, så her er et par friske tal fra Korat. Det handler om min hustrus ældste datter og hendes kæreste. De er begge uddannet på universitet i økonomi, og arbejder i The Mall i Korat, mens de venter på at deres ansøgninger til drømmejobbet giver gevindst. Min hustrus ældste datter arbejder i en boghandel, de er 3-4 friske piger der holder den åbent. Hun arbejder 8 timer om dagen og arbejder 6 dage om ugen. løn 12.000 baht om måneden. Kæresten er butiksdedektiv, han arbejder ligeledes 8 timer om dagen 6 dage om ugen. Han har gjort det i nogle år, og har iflg. min hustru optjent noget anciennitet hvilket giver en månedsløn på 15.000 baht. Min hustrus næstældste datter arbejder på aften/nat restaurant, 8 timer pr. dag og 6 dage om ugen, hun har ingen uddannelse. 6000 baht om måneden. Hartil kommer så drikkepenge. Redigeret af vandango d. 10/10-2015 15:50 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/10-2015 15:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Det er nye tider i Thailand, nogle tjener rigtig mange penge.. "What do I have to do to get the message across to some readers that many educated Thai females employed in decent jobs in Bangkok jobs are doing just fine financially. There are more international companies operating in Thailand than ever, and more big Thai companies in Bangkok pay well these days. The days of university graduates starting on less than 10,000 baht a month in Bangkok are the distant past and I know of plenty of Thai women who start on 20,000 baht a month and are earning around 40K baht a month within a few years. No, these are not professionals per se, just university graduates who put their head down, do what's required and tow the company line. Many are in administration or accounting roles. If you're talking professionals, plenty earn 50,000 - 100,000 baht per month and some can earn a lot more. Thai women, like women the world over, want a man who can take care of them. In the past it was difficult for Thai women to get ahead, but these days there's much more opportunity." http://www.stickm...-Tacos.htm Men da de fleste af os Farang keenok aldrig nogensinde kommer i nærheden af den slags thai, så ved vi jo intet om dem og hvordan lønnen er! Vi er low class og vi gifter os med low class.. Eller bor i Pattaya m.v. og betaler for ung fizz og synes vi er nogle tjekkede, attraktive flotte fyre, hohohoho! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/10-2015 15:32
|
JohnBKK skrev: Det er nye tider i Thailand, nogle tjener rigtig mange penge.. "What do I have to do to get the message across to some readers that many educated Thai females employed in decent jobs in Bangkok jobs are doing just fine financially. There are more international companies operating in Thailand than ever, and more big Thai companies in Bangkok pay well these days. The days of university graduates starting on less than 10,000 baht a month in Bangkok are the distant past and I know of plenty of Thai women who start on 20,000 baht a month and are earning around 40K baht a month within a few years. No, these are not professionals per se, just university graduates who put their head down, do what's required and tow the company line. Many are in administration or accounting roles. If you're talking professionals, plenty earn 50,000 - 100,000 baht per month and some can earn a lot more. Thai women, like women the world over, want a man who can take care of them. In the past it was difficult for Thai women to get ahead, but these days there's much more opportunity." http://www.stickm...-Tacos.htm Men da de fleste af os Farang keenok aldrig nogensinde kommer i nærheden af den slags thai, så ved vi jo intet om dem og hvordan lønnen er! Vi er low class og vi gifter os med low class.. Eller bor i Pattaya m.v. og betaler for ung fizz og synes vi er nogle tjekkede, attraktive flotte fyre, hohohoho! Ha ha ha min hustru ligger i den caliber, selv en dansker på fuld førtidspension ville være misundelig på hendes løn. Vel egentlig også rimeligt for en arbejdsløs socialpædagog. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/10-2015 15:59
|
Hun ved vel ikke engang hvad en socialpædagog er? Du har nok bildt hende ind du er Cand. Pæd. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/10-2015 16:06
|
JohnBKK skrev: Hun ved vel ikke engang hvad en socialpædagog er? Du har nok bildt hende ind du er Cand. Pæd. |
|
|
Narin |
Lagt på d. 10/10-2015 16:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 90 |
Når man spørger en thailænder om deres indkomst, er det aldrig hele sandheden der kommer frem. Og der kan være stor forskel om det er konen eller nogle thailandske venner man spørger. Men gennemsnits indkomsten i Thailand er meget lav, jeg vil tro omkring 10.000 baht |
|
|
click |
Lagt på d. 10/10-2015 16:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
vandango skrev Ha ha ha min hustru ligger i den caliber, selv en dansker på fuld førtidspension ville være misundelig på hendes løn. Vel egentlig også rimeligt for en arbejdsløs socialpædagog. Ikke fordi jeg vil påstå at du lyver vandango men der er gået en stor forfatter tabt i dig måske alla Baron von Münchhausen https://da.wikipe...Cnchhausen Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/10-2015 16:45
|
Narin skrev: Når man spørger en thailænder om deres indkomst, er det aldrig hele sandheden der kommer frem. Og der kan være stor forskel om det er konen eller nogle thailandske venner man spørger. Men gennemsnits indkomsten i Thailand er meget lav, jeg vil tro omkring 10.000 baht Kan ikke lade være med at grine over de 3 linier du skriver med dine ligeledes konstateringer. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/10-2015 16:47
|
click skrev: vandango skrev Ha ha ha min hustru ligger i den caliber, selv en dansker på fuld førtidspension ville være misundelig på hendes løn. Vel egentlig også rimeligt for en arbejdsløs socialpædagog. Ikke fordi jeg vil påstå at du lyver vandango men der er gået en stor forfatter tabt i dig måske alla Baron von Münchhausen https://da.wikipe...Cnchhausen Rart med en oldtimer eller genganger her på portalen, den med Münchhausen her du vist brugt før? ik' Redigeret af vandango d. 10/10-2015 16:54 |
|
|
bareMig |
Lagt på d. 10/10-2015 17:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 151 |
bannok skrev: Lek. En jurist i en bank i Bangkok tjener mere end 16000 bath. Jeg har en veninde der arbejder i Tesco Lotus og hun tjener 20000 bath om måneden. Og de 300 bath er minimumslønnen i Thailand, der er mange der tjener mere end det, og som en anden nævnte, hvor tror du alle de store huse og biler etc. kommer fra. Jeg ved godt at Thaierne har lån i deres huse og biler, det er lige som i Danmark. Når alt det så er sagt, ja så er 3000 bath en høj pris at betale for en glædes pige i Pattaya, men hvad, en fuld man med stiv pik og omringet af unge damer, tænker ikke rationelt, det kan han ikke, for der er ingen blodtilførsel til hjerner, når det dunker i dyret forneden. Hvor længe siden er det du har været i Pattaya? (med mindre man kun tager piger fra iBar/insomnia er det under standard pris for LT for en GG i disse dage i Pattaya) Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/10-2015 17:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
generelt tror jeg at vi faranger har tendens til at undervurderer lønnen i TH, særligt Bangkok......dette er der nok mange grunde til.....øl, taxi, hotel, mad er billigt derfor tror vi straks at dette afspejler niveauet i landet... vi skal huske på at thailand er meget liberalistisk og har en kæmpe befolkning...der er også den forskel at DK har et sikkerhedsnet, betalt skole- og udd. system og pensionssystemer som gør at vi føler os bekvemte...samtidig er vi et af verdens mest forgældet folkefærd...så hvor rige er vi egentlig sammenlignet med thaier? BKK er stukket af fra resten af thailand på mange måder og de store gamle familier som ejer bygninger osv. i bkk og turistområderne skovler også ind...jeg mødte engang en milliardær bosat i TH som sagde at selv udlændinge i hans klasse aldrig vil kunne være en magtfaktor rent økonomisk, dels pga. de thailandske regler og dels fordi disse thai-kinesiske familier er 100-200 år forud....de såkaldte Forbes lister over thailandske rigmænd er helt hen i vejret....deres værdier er reelt set ukendte og desuden er der langt flere ukendte milliardærer end hvad Forbes og dens kilder kender til.. så fordi en eller anden isaan prinsesse fra walking street kan fortælle dig hvor fattig hendes familie i nordøst er, så er virkeligheden en anden i bkk...husk også på at de siger alt muligt crap for at få flere nødder ud af dig...."de andre kunder nærige" er en klassisker.... 60.000-100.000 thb lønninger er ikke længere fantasi i bkk...kender også en thailandsk militærlæge i bkk som årligt tjener millioner thb i bkk...selv barpigerne er begyndt at tjene mere end deres kunder gør.. men lad os da alle leve i illusionen om at vi er konger når vi lander i thailand fordi vi har vores 20.000-40.000 kr månedsløn før skat med vores 37 timers arbejdsuge el. vores peanuts af en førtids- el. folkepension. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/10-2015 18:26
|
Hørt, enig, bravis, oh-la-la, pift, fløjt og hujen, "så fik i den, fæhoder". Jeg bøjer mig dybt ned i støvet, JS har sat trumf på igen, og sagt det vi alle bør vide om LOS, nemlig at det går helt utroligt stærkt med forandringerne i dette mystisk indrettede rædsel af et spejlkabinet klassesamfund hvor alt absolut ikke er hvad det giver sig ud for at være, samme med dets snu og udspekulerede "two speak" indbyggere, handelsmænd og krejlere ud i alt muligt, tak til JS! |
|
|
Narin |
Lagt på d. 10/10-2015 18:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 90 |
En militærlæge der tjener millioner, kan det nu også passe? Er sikker på han ikke betaler skat af hele indkomsten. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/10-2015 18:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Narin skrev: En militærlæge der tjener millioner, kan det nu også passe? Er sikker på han ikke betaler skat af hele indkomsten. du må selv bestemme om du vil tro på det eller ej, som sagt er illusionen om os som velhavende koloniherskab ellers ret behagelig når vi sidder på bagsædet af en taxi med somchai bag rettet...de første 15.000 thb af hans månedløn går til at betale af på bilen, resten på kortspil og whisky samt en laotisk glædespige i ny og næ. det skal siges at denne læge rejser til tyskland et par gange om året når den thailandske kronprins skal på bolle-eksil i Munchen, men hans kollegaer i bkk som også laver kosmetik operationer laver væsentlig mere. Privathospital om dagen, egen klinik om aftenen og mia noi's i weekenden, de skal bare have en condo el. ny bil fra tid til anden så er de glade, imens kan vi farang cheap charlies stikke vores 100 thb drikkepenge op hvor solen ikke skinner. Jeg lærte ham at kende da vi åbenbart duskede den samme trunte, den slags sker, så må to voksne mennesker jo tage en øl sammen og lade den mest velhavende mand vinde, thaistyle. Penge slår udseende. Redigeret af Anonym Bruger d. 10/10-2015 19:18 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/10-2015 19:05
|
Jeg var hos læge i Hua Hin for at få skyllet ører for nogle år siden, og ja det var en aftenkonsultation, så mon ikke at dagtimerne bliver brugt på et privathospital? who knows? Det tog få minutter pris 450 baht, jeg var glad og tilfreds og lægen lige så. Venteværelset var stuvende fuld. Han tjener sikkert millioner om året. Narin hvis du en dag kommer forbi, kan du jo gå ind og spørge om han betaler skat? Redigeret af vandango d. 10/10-2015 19:15 |
|
|
bannok |
Lagt på d. 11/10-2015 05:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Nu bliver jeg nødt til at fortælle om den dame jeg kender som arbejder i Tesco Lotus. Tesco Lotus som hun arbejder i ligger in Ubon Ratchathani, og hun arbejder 25 dage om måneden, sådan ca. 10+ til 12 timer om dagen og hun får 20000 bath om måneden, jeg ved ikke hvor længe hun har arbejdet der, men hun har ikke nogen speciel uddannelse, hun tjener faktisk 800 bath om dagen. Det her er et konkret eksempel på hvad en ganske almindelig Thaier uden uddannelse tjener. En politibetjent tjener måske mindre, men hans arbejdsdag er noget kortere. En ny uddannet skolelærer tjener måske også mindre end damen i Tesco, men skolelæreren arbejder meget mindre timer, men har udsigt til bedre løn med årene plus pension, en skolelærer i Thailand har et livslangt ansættelse og får pension til sin død. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/10-2015 07:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
De 2 drenge i videoen er TOTALT sjollere! Den ene mere nervøs end den anden "come on mate, i buy you a beer" sikke en flok bøssekarle!! Alene dét han går rundt med en øl i lobbyen siger alt om ham, smart ass outcbackbøsse |
|
Spring til debat: |