Se indlæg
Yechiela Pojanamesbaanstit: Ingen tænker, at jeg er en kvinde med værdighed
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/10-2015 22:17
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
At være kvinde fra Thailand er i manges øjne lig med at være prostitueret. Mænd ser ikke på mig og tænker, at jeg er en kvinde med uddannelse og værdighed, der er i Danmark, fordi jeg søger asyl. De ser en kvinde, som de formoder er villig til at bytte sex for en opholdstilladelse. Læs den fulde artikel på: Information.dk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/10-2015 22:34
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Oplevelserne i ovenstående artikel er fra Yechiela Pojanamesbaanstit. Man kan læse nærmere om hvem hun er her: - Yechiela Pojanamesbaanstit Yechiela Pojanamesbaanstit har vi i øvrigt tidligere set til i denne tråd. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 10/10-2015 01:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Uden ellers at forholde mig til denne dames skriverier, begår hun netop samme generalisering, som hun italesætter som problematisk. Ved at slutte fra det specielle til det generelle, og lade en enkelt oplevelse være en markør for ikke bare danske mænd, men EUROPÆISKE mænds syn på hende som thailænder, være afsæt for en så voldsom reaktion. Omvendt kunne en dansk mand, ved en oplevelse i Thailand, med samme argumentation hævde at hele ASIENS kvindelige befolkning indtog samme problematiske holdning til mænd, som den barpige, der i Bangkok tilbød en tur på hotelværelset. Og måske på en irriterende måde, ligefrem insisterede. Gå en tur på Vesterbro, og du kan som mand opleve hvordan hele Afrikas kvindelige befolkning ser på dig som vestlig mand, hvis bedømmelsen skulle vurderes ud fra de opdullede og pågående nigerianere og den journalistens præmis. Når det er sagt, så er det naturligvis en forudindtagethed omkring thailandske kvinder. Men det har de jo sådan set selv bidraget til Ville man få samme reaktion fra en filippiner, man antog for au-pair? Men som viste sig at være journalist og havde søgt politisk asyl? Eller ville denne tyndhudede thailandske journalist skrive om antagelsen på samme attribuerende facon? Redigeret af sudsakhon d. 10/10-2015 01:06 |
|
|
Narin |
Lagt på d. 10/10-2015 08:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 90 |
De fleste vesterlændinges første tanken, når de hører ordet Thailand, er billige piger, sex og prostitution. Hvilket vel ikke er så mærkeligt, journalisterne skal altid lige omkring emnet, uanset den egentlige grund til deres besøg i Thailand. Ligeledes kan familierne der komme på ferie i Thailand, næppe undgå at støde ind i denne branche. Thaimassage kan fås i en enhver afkrog af Danmark og alle ved at der altid kan tilkøbes ekstra ydelser. Så det er vel ikke så underligt, at de Thailandske kvinder har fået dette dårlige ry. Og det er nok umuligt, at gøre op med disse fordomme. |
|
Spring til debat: |