Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Kørekort i dk til thai kone
|
|
L |
Lagt på d. 15/11-2013 13:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
er såmænd også en god idé med et ekstra dansk |
|
|
Un-jai |
Lagt på d. 23/09-2014 17:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Jeg gik på thai-kursus med en der havde køreskole på thai, vi gik i Ballerup hos Sudsakhon, er der nogen der kende vedkommende kørelærer? Vi bor på Falster, men må så rejse lidt for at fruen kan få kørekort ;-) Solen skinner altid, det er bare et spørgsmål om at finde et hul i skyerne
|
|
|
L |
Lagt på d. 03/11-2014 14:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Un-jai skrev: Jeg gik på thai-kursus med en der havde køreskole på thai, vi gik i Ballerup hos Sudsakhon, er der nogen der kende vedkommende kørelærer? Vi bor på Falster, men må så rejse lidt for at fruen kan få kørekort ;-) Det ville jeg også meget gerne vide. NU SKAL min kone simpelthen igang med det kørekort. Jeg kan ikke længere finde den I omtaler i Farum og link virker ikke mere. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 04/10-2015 18:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Jeg tager lige denne gamle tråd op igen. Min kone har Thai kørekort. Kan hun ombytte det til dansk kørekort uden videre, eller skal hun gennem en køreskole med teori prøve og køretimer? Og i givet fald, er der så nogen der har haft held med en god kørelærer, der kan undervise på engelsk, da hun ikke taler dansk godt nok endnu? |
|
|
sjusju |
Lagt på d. 04/10-2015 18:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 61 |
Hun skal igennem både teori og praktisk prøve. Men hun kan slippe for bane kørsel og 1. hjælp Der er ikke noget krav om undervisning. Min kone læste selv op (sammen med mig) på teorien. Derefter fik hun 6 køretimer og bestod den praktiske prøve. Når hun henvender sig på kommune for at få bytte kørekortet inddrager de det Thailandske og giver hende et midlertidigt. Dette gælder i 3 måneder og kan fornyes. Praksis er vist at et det kan fornyes 1 gang, men jeg kender flere Thaier som har fået det fornyet flere gange, men regn ikke med det. Så gå i gang med teorien og når det begynder at ligne noget så få det ombyttet, så kan hun nemlig køre på det midlertidige kort og få noget erfaring med kørsel i DK. Vi startede på en parkerings plads og så blev hun sluppet løs på egen hånd. De 6 timer var for at være sikker på at hun gjorde det rigtige. I øvrigt var den sagkyndige en fyr som havde været i Thailand mange gange, så det gjorde at hun ikke var så nervøs, da hun kom i gang, for det var hun inden. Kørelær kommer an på hvor i bor. I øvrigt kan der bruges tolk til prøverne hvis det ønskes. I så fald skal det være til begge prøver. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/10-2015 19:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
farao54 skrev: Jeg tager lige denne gamle tråd op igen. Min kone har Thai kørekort. Kan hun ombytte det til dansk kørekort uden videre, eller skal hun gennem en køreskole med teori prøve og køretimer? Og i givet fald, er der så nogen der har haft held med en god kørelærer, der kan undervise på engelsk, da hun ikke taler dansk godt nok endnu? Kan hun ikke dansk? Så skal hun sgu da ikke ha et dansk kørekort, er du gal? Hvis du insisterer så find en "****** snyder" der kan klare det lille promblem for dig.. Utroligt hvad h... folk kan få sig til at spørge om. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 04/10-2015 19:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Der er nok en del der har thai kørekort som ikke kan thai. Lad møgfaldet begynde 321.. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 04/10-2015 20:00
|
GAMBIT skrev: Der er nok en del der har thai kørekort som ikke kan thai. Lad møgfaldet begynde 321.. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/10-2015 20:11
|
Touché, hvis I uvidende aber ved hvad det betyder? Foretrækker at være velnæret og velkørende Farang der liiige kan finde uj af at råbe lewsai, lewfaar og dongbai, istedet for en forfjamsket thai-fjams i DK der ikke aner en hujende fis om hverken bil ell. trafik, good luck... |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 04/10-2015 20:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
JohnBKK skrev: farao54 skrev: Jeg tager lige denne gamle tråd op igen. Min kone har Thai kørekort. Kan hun ombytte det til dansk kørekort uden videre, eller skal hun gennem en køreskole med teori prøve og køretimer? Og i givet fald, er der så nogen der har haft held med en god kørelærer, der kan undervise på engelsk, da hun ikke taler dansk godt nok endnu? Kan hun ikke dansk? Så skal hun sgu da ikke ha et dansk kørekort, er du gal? Hvis du insisterer så find en "****** snyder" der kan klare det lille promblem for dig.. Utroligt hvad h... folk kan få sig til at spørge om. Nu ved jeg ikke om du bor, men bor du i Thailand og hat kørekort der så går jeg ud fra at du taler,læser og skriver flydende thai ellers må du hellere gå ned på den lokale politistation og aflevere det. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/10-2015 20:37
|
Hvad fanden i hede hule helvede skal jeg bruge et kørekort til i Thailand? Det er da totalt unødvendigt når man har kassen til at betale "The Brown Monkey Boys" når de vender den hvide side af hånden ud efter foder. Folk er sgu da for dumme... |
|
|
John |
Lagt på d. 04/10-2015 21:39
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
farao54 skrev: Jeg tager lige denne gamle tråd op igen. Min kone har Thai kørekort. Kan hun ombytte det til dansk kørekort uden videre, eller skal hun gennem en køreskole med teori prøve og køretimer? Og i givet fald, er der så nogen der har haft held med en god kørelærer, der kan undervise på engelsk, da hun ikke taler dansk godt nok endnu? Bringer lige farao54's spørgsmål igen, prøv nu at hjælpe manden istedet for.... Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
handy |
Lagt på d. 05/10-2015 04:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
John skrev: farao54 skrev: Jeg tager lige denne gamle tråd op igen. Min kone har Thai kørekort. Kan hun ombytte det til dansk kørekort uden videre, eller skal hun gennem en køreskole med teori prøve og køretimer? Og i givet fald, er der så nogen der har haft held med en god kørelærer, der kan undervise på engelsk, da hun ikke taler dansk godt nok endnu? Bringer lige farao54's spørgsmål igen, prøv nu at hjælpe manden istedet for.... Admin. du kan ikke bare ombytte for 5-6 år siden skulle man op til en kontrollerende køreprøve med lidt teori i bilen så hvordan det foregår hvis det kniber med det Danske om man kan få en tolk med om bord sådan har det været om det er blevet skærpet yderligere siden ved jeg ikke....VH Handy |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 05/10-2015 18:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Der er kommet nyere regler, men de omfatter ikke thailændere. Ifølge bekendtgørelsen kan man med et gyldigt thailandsk kørekort, og ved henvendelse på kørekortkontoret få det ombyttet. Ombytningen kræver en kontrollerende køreprøve (består af teori og praktisk prøve) Samme tur som efter en frakendelsesdom eller hvis man har kørt. lidt for hurtigt. Politiet foretager en vurdering om gyldighedsbetingelserne er opfyldt, dvs. kørekortet er ægte og ikke udløbet De nye kørekort i Thailand ligner et dankort og teksten er oversat til engelsk. Alligevel kan man opleve at myndighederne i DK kræver en oversættelse. Jeg har endog hørt, at en kommune har fortalt at tolken skulle verificere ægtheden. Det sidste kan ingen tolk skrive under på. (selvom man ser dårlige falske eksemplarer) Og oversættelsen behøver man heller ikke. (Altså, hvis det er de nye kørekort) Men tit læser sagsbehandleren ikke end gang på kortet, men beder bare om det, de plejer Sagsbehandlingstiden kan være mange måneder, men der udstedes et midlertidigt dansk kørekort. Også selvom hun har boet i DK i mange år (Det kræver jo så, at det thailandske kørekort er forlænget i Thailand) Man kan altid få en tolk med, hvis det kniber med det danske. Det skal man selv betale og tolken skal være registreret hos Rigspolitiet som tolk til køreprøver: Det gjorde jeg en overgang, men stoppede. Når elever dumpede fordi de i bund og grund kørte bil som en brækket arm, var det altid tolkens skyld. Det blev jeg træt af.. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 05/10-2015 19:36
|
Når elever dumpede fordi de i bund og grund kørte bil som en brækket arm, var det altid tolkens skyld. Det blev jeg træt af.. Haha.. Det kunne jeg lige forestille mig. Tak for hjælpen. Har taget en snak med min kone om det, og hun synes også det er synd for tolkene, at de får skylden, så hun vælger at vente indtil hun kan sproget, hvilket hun er igang med. Nok mest mig, der tænker at det kunne fremme chancerne for hendes job muligheder, såfremt hun kunne fremvise et kørekort... |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |