Se indlæg
 Udskriv debat
Asfalt der suger vandet
Saendaeng
Det kunne Thailand godt bruge nogle tusinde kilometer af.


https://m.youtube...s2w7dWFGao

Michael B Kristensen
 
http://www.globalwindservice.com
Conrad
Ja, men det er dyrt, bl.a. skal der et godt drænenede underlag under asfalten, ellers står vandet snart oven på asfalten igen.

Og med den stabilitet mange thailandske veje ikke har, så holder denne slags asfalt nok heller ikke længe More sick
 
Narin
Har set masser af gange at de ny støbte vejbaner, kun holder i få måneder. Jernarmeringen er kun 4 mm. som bliver smidt direkte på gruslaget, altså ikke hævet så armeringen styrker betonen. Og betonlaget er kun omkring 10 cm.
Ikke underligt, at konstruktionen ikke kan holde til tung trafik, og vejrliget.

Men det giver arbejde til vennerne.
 
Asian Farmer
Narin skrev:

Har set masser af gange at de ny støbte vejbaner, kun holder i få måneder. Jernarmeringen er kun 4 mm. som bliver smidt direkte på gruslaget, altså ikke hævet så armeringen styrker betonen. Og betonlaget er kun omkring 10 cm.
Ikke underligt, at konstruktionen ikke kan holde til tung trafik, og vejrliget.

Men det giver arbejde til vennerne.


Systemet er at det blir besluttet at byge/renovere vej.
Tilbuddene kommer ind med diverse beskrivelser og dokumentationer over udfoerelsen. Makkedam, grustyper, jern tykkelser, cement kvaliteter, betontykkelser osv osv.

Tilbuddet blir vundet.
Makkedam er glemt, jernet blir tyndere(billigere), betonlaget skrumper osv osv.
Og Vupti er vejen klar, og bygherren har pludselige faaet ny Mercedes eller hus !!

Hvor svaert kan det vaere Grin
 
Anonym Bruger
Asian Farmer skrev:

Og Vupti er vejen klar, og bygherren har pludselige faaet ny Mercedes eller hus !!

Hvor svaert kan det vaere Grin


Når du siger Bygherren mener du vil naturligvis den / de chefer der skal godkende arbejdet.

Denne måde at lave ting på har også den fordel at bilen ikke når at blive gammel for det skal jo laves igen snart.
 
Spring til debat: