Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Non-Immigration Visum til Thailand
 Udskriv debat
Forlængelse/fornyelese af NON O
Hymmer
Jeg fik endeligt udstedt min proof of residence i dag. Efter 5 ture på immigrationen i Patong, enten har der ikke været nogen tilstede der kunne udstede, eller osse manglede der hver gang et eller andet, så gav gladeligt de 300 THB for det ellers gratis dokument.. Men det begynder at snerpe sammen, skal have lavet Thaikortet inden mit int. kørekort udløber så fred være med detGrin.

Men nu jeg var der spurgte jeg til mit visa udstedt i Hellerup. Det udløber den 23.11.15, men jeg har ophold til de 23.10.2015, dvs, jeg kan i teorien lavet et til visa run eller hvad??

Men mere praktisk og lige så billigt og slippe for at bruge en dag på et visarun, kan jeg forny det visa jeg har inden udløb, dvs søge om NON O 14 dage før den 23.10.15. Prisen på visarun og fornyelse er næsten de samme, og så slipper jeg for det fremover...

Jeg spurgte på immigrationen, men fik bare udleveret et kort til agentur der kan lave arbejdet for mig, men har ingen problemer med at opfylde kravene og har de nødvendige dokumenter, det er bare en tur Til Konsulen for legalisering.

Hvilke muligheder har jeg og hvad er mest smart at gøre??

Kim Ludvigsen
Hymmer skrev:Jeg fik endeligt udstedt min proof of residence i dag. Efter 5 ture på immigrationen i Patong, enten har der ikke været nogen tilstede der kunne udstede, eller osse manglede der hver gang et eller andet,

Er det noget nyt, de er begyndt på? Førhen skulle man til Phuket Town for at få et proof of residence.

Hymmer skrev:
Men nu jeg var der spurgte jeg til mit visa udstedt i Hellerup. Det udløber den 23.11.15, men jeg har ophold til de 23.10.2015, dvs, jeg kan i teorien lavet et til visa run eller hvad??

Ja, visaet kan bruges indtil dagen før, det udløber, og du får så en ny periode. På den måde kan et 12 måneders visa strækkes til knap 15 måneder.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Hymmer
Kim Ludvigsen skrev:

Hymmer skrev:Jeg fik endeligt udstedt min proof of residence i dag. Efter 5 ture på immigrationen i Patong, enten har der ikke været nogen tilstede der kunne udstede, eller osse manglede der hver gang et eller andet,

Er det noget nyt, de er begyndt på? Førhen skulle man til Phuket Town for at få et proof of residence.

Hymmer skrev:

Ja, visaet kan bruges indtil dagen før, det udløber, og du får så en ny periode. På den måde kan et 12 måneders visa strækkes til knap 15 måneder.

Ved ikke om det er noget nyt, men man har kunnet gøre det i Patong hele 2015....

Og ja ved godt jeg kan forlænge de 12 mrd til 15 mrd. Men vil gerne slippe for et visa run, så det er mere om det er muligt at forny inden udløb af det gamle visa

Kim Ludvigsen
Hymmer skrev:
... det er mere om det er muligt at forny inden udløb af det gamle visa

Nå sådan. Det vil undre mig meget andet - de får jo flere penge ud af det. Jeg har lige fornyet mit før tid, så det er i hvert fald ikke et problem i Hellerup.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Hymmer
@Tak Kim

Jeg ser om jeg kan få et fornyet når jeg har fået ordnet kørekortet

Kim Ludvigsen
Meld for øvrigt gerne lige tilbage, hvor lang tid du får på kørekortet. Jeg har hørt historier om, at de er gået væk fra de fem-årige, men jeg ved ikke, om det har noget på sig.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Nero
Jeg har 6 år på mit Thai kørekort. Om det er 5, eller 6 år man får, afhænger af fødselsdato og ansøgnings dato.
Mit kort udløber i 2016 på et tidspunkt hvor jeg ikke er i Thailand. Hvor lang tid forlods udløb, kan man forny.?
Alternativt, hvor lang tid efter udløb, kan man stadig fornye kortet.?

Nero
Har som mange andre hørt rygter om, at vi som har Non Immigrant O visa, ikke længere behøver de trættende visa run hver 3 måned.

Har netop for første gang fået mit eet års visa med multi entry, udstedt gennem Thai Ambassaden i Hellerup. Kr. 1.200.- Tidligere altid visa fra Thailand, med stempel, hver 3 måned hos immigration.

3 dage tog det på ambassaden, så havde jeg mit visa med posten.
Ringede for en sikkerheds skyld til Ambassaden for at får afklaret spørgsmålet om nødvendigheden af, at skulle ud af landet hver 3 måned, eller om jeg kunne klare mig med et stempel hos Immigration, som tidligere.

Kunne ikke få noget endegyldigt svar, men en vævende forklaring om at det var op til immigration, i Thailand.

Ved ankomst til Suvanibumbum, spurgte jeg ind til emnet, hos immigration officeren som checkede mit pas.
Han så måbende på mig og viste mig det M som stod i passet. Altså Multiply Entrance.

Det blev jeg jo ikke meget klogere af.

Hvem her ved hvad om emnet.? Altså et konkret svar og ikke disse afvæbnende Thai' svar, man ikke bliver en skid klogere af.

Kim Ludvigsen
Du skal ud af landet senest efter 90 dage. Du har så lov at rejse ind igen med det samme. Du kan ikke klare dig med et stempel på immigration. Du kan dog "veksle" dit visa til et andet et, som andre sikkert kan huske navnet på, hvor du så kan nøjes med at stemple - stemplingen kan for øvrigt gøres over internettet nu.

Med hensyn til kørekort, så fik jeg også knap seks år, fordi vi lige havde passeret min fødselsdag. Men jeg har som sagt hørt, at de måske ikke vil lave det lange kørekort mere, så man kun får et eller to år.

Med hensyn til fornyelse, kan jeg desværre ikke huske det. Men det er vist noget med, at det 1-årige ikke kan "veksles", før det er udløbet, mens det 5-årige skal fornys, inden det udløber.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Nero
Kim Ludvigsen skrev:

Du skal ud af landet senest efter 90 dage. Du har så lov at rejse ind igen med det samme. Du kan ikke klare dig med et stempel på immigration. Du kan dog "veksle" dit visa til et andet et, som andre sikkert kan huske navnet på, hvor du så kan nøjes med at stemple - stemplingen kan for øvrigt gøres over internettet nu.

Med hensyn til kørekort, så fik jeg også knap seks år, fordi vi lige havde passeret min fødselsdag. Men jeg har som sagt hørt, at de måske ikke vil lave det lange kørekort mere, så man kun får et eller to år.

Med hensyn til fornyelse, kan jeg desværre ikke huske det. Men det er vist noget med, at det 1-årige ikke kan "veksles", før det er udløbet, mens det 5-årige skal fornys, inden det udløber.

Jeg vil ha' visaproblemet med de 90 dage helt opklaret...

Passerer derfor på et tidspunkt min lokale immigration for at få deres udlægning.

mai tikied
Hej Nero

Idet du har et visa udstedt uden for Thaiand, som sammenlagt giver adgang til ca. 1 års ophold skal du forlade Thailand hver 3 md.

Hvis du derimod ankommer til Thailand med et 3 md. visa som du så laver 9 md. extension på skal du blot bekræfte forsat ophold på det lokale immigrationskontor hver gang der er gået 90 dage..

Nero
mai tikied skrev:

Hej Nero

Idet du har et visa udstedt uden for Thaiand, som sammenlagt giver adgang til ca. 1 års ophold skal du forlade Thailand hver 3 md.

Hvis du derimod ankommer til Thailand med et 3 md. visa som du så laver 9 md. extension på skal du blot bekræfte forsat ophold på det lokale immigrationskontor hver gang der er gået 90 dage..

Se det var en ny version, jeg ikke kendte. Tak for den.
Ikke underligt man bliver forvirret når reglerne for Thailandsk visa, ikke er de samme, uanset hvor visa bliver udstedt.

En ting jeg hæftede mig ved, på Ambassadens hjemmeside, var at man for
Non O visa, forlanger en dansk månedlig indkomst på kr. 11.000.- EFTER SKAT.! Og ikke brutto, som man tidl. har opereret med.

Kig her under eet års visa: http://thaiembass...nt-o-visa/
Denne side er opdateret i år. Se punkt 1.

Forvirret.? Mon ikke.

THansen
Nero skrev:

Jeg har 6 år på mit Thai kørekort. Om det er 5, eller 6 år man får, afhænger af fødselsdato og ansøgnings dato.
Mit kort udløber i 2016 på et tidspunkt hvor jeg ikke er i Thailand. Hvor lang tid forlods udløb, kan man forny.?
Alternativt, hvor lang tid efter udløb, kan man stadig fornye kortet.?

Fornyelse senere end 1 år efter udløbsdato kræver en teoritest og endvidere en praktisk prøve ved fornyelse senere end 3 år efter udløbsdato.

Jeg er igang med fornyelse af mit 1-års kørekort som har været udløbet i mere end 1,5 år. Eneste hurdle er 2+2 timers teoriundervisning/træning (uden prøve) på fredag men så skulle jeg også være indehaver af et 5-års kørekort.

Kravene kan ses her:
http://www.dlt.go...&Itemid=88

moerk5002
Er der nogen som kan forklare hvad ''Proof of residence'' er? Er i gang med mit 5. retirement og kan måske bruge det til noget.......

JohnBKK
Har aldrig oplevet de har krævet POR ved Ret. Ext.

Fik lavet nyt idag på Div. 1, Bangkok. Kopi af pas siderne, Income Statement og TM 7, 10 min. tog det, efter at ha´ventet 3 timer, der er pres på derude..

Når jeg så læser Thaivisa, og hvor meget de bøvler med sindssyge krav og dokumentation ude i provinsen, så er jeg glad for at bo i hovedstaden, ingen korruption, ingen bukken og skraben - selvom mange idioter gør det - slet ikke nødvendigt, det er proffe folk og tak for det...

Kim Ludvigsen
moerk5002 skrev:

Er der nogen som kan forklare hvad ''Proof of residence'' er? Er i gang med mit 5. retirement og kan måske bruge det til noget.......

Det skal bruges til i forbindelse med erhvervelse/fornyelse af kørekort (og flere andre ting). Det er et dokument, som udstedes af den danske ambassade i Thailand eller af immigration, og som viser, man har en adresse i Thailand.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

moerk5002
JohnBKK skrev:

Fik lavet nyt idag på Div. 1, Bangkok. Kopi af pas siderne, Income Statement og TM 7, 10 min. tog det, efter at ha´ventet 3 timer, der er pres på derude..

Når jeg så læser Thaivisa, og hvor meget de bøvler med sindssyge krav og dokumentation ude i provinsen, så er jeg glad for at bo i hovedstaden, ingen korruption, ingen bukken og skraben - selvom mange idioter gør det - slet ikke nødvendigt, det er proffe folk og tak for det...

Jeg spurgte også hvad det var for noget.... ved godt det intet har med mit retirement at gøre :-)

moerk5002
Kim Ludvigsen skrev:

moerk5002 skrev:

Det skal bruges til i forbindelse med erhvervelse/fornyelse af kørekort (og flere andre ting). Det er et dokument, som udstedes af den danske ambassade i Thailand eller af immigration, og som viser, man har en adresse i Thailand.

Tak for svaret.....

JohnBKK
moerk5002 skrev:

JohnBKK skrev:

Jeg spurgte også hvad det var for noget.... ved godt det intet har med mit retirement at gøre :-)

Nåja, men hvorfor så nævne Ret. Ext. i den forbindelse, det er unødvendigt hvis du allerede ved at det ikke kræves..

Hammer

moerk5002
JohnBKK skrev:

moerk5002 skrev:

JohnBKK skrev:

Nåja, men hvorfor så nævne Ret. Ext. i den forbindelse, det er unødvendigt hvis du allerede ved at det ikke kræves..

Hammer

Fordi jeg troede det evt var noget andet.... har hørt på et tidspunkt at man kunne få fast recidence når man havde haft 5. årsvisa i træk....

Spring til debat: