Se indlæg
 Udskriv debat
Hvis man tror på det-lykkedes det nok
Wangtan
Hejsa allesammen.
Synes lige i skal få denne gode søndagshistorie.
Min gode ven Claus var noget så træt af sit lagerarbejde hos Novo Nordisk. Han havde ikke mange penge og boede hjemme hos sin mor selvom han var 45 Grin
Han mødte Nui i Pattaya og blev smask forelsket. Han tog hjem og havde ét formål. Spare penge op og bosætte sig i Nui´s by.
I 2013 efter et års tid var der sparet 125.000 kr op. Han og Nui flyttede til Amphoe Phu Luang , Loei. ( et hul , hvor ikke engang kragerne har gps til ). I hjembyen byggede de en resturant op som ligger ved en lille flod.
Og eftersom Nui er ret god i det Thailandske køkken blev det hurtigt en lokall succes. Indkomsten er små 30-40.000 baht om måneden, ikke meget når alt skal betales ,men hvad gør det, når man er glad Grin
Jeg synes det er fedt at se en mand, bare sige stop !! Pak een kuffert og starte nyt liv med 125.000 kr i lommen.
Jeg ved du læser dette Claus . Og jeres lykke skal være jer vel ondt. Jeg håber at du får held med TV2 . Nu er det på tide de viser nogle solstråle historier fra Thailand
God søndag alle sammen.

Mukke
Sikke dog en positiv historie at komme med imellem alt det andet.. Den mand fortjener 5 stjerne, for han har vist som mange andre, at det ikke altid er penge der kommer i første række... Der er mange danskere i Thailand der klare sig for nævnte indtægt uden de store problemer..

Vil bare være lidt ked af, hvis TV2 fik fat i dette, for der vil aldrig blive noget godt ud af noget sådant..

Dette er set så mange gange før, så Claus nyd dit nye liv som mange af os andre også gør, og for guds skyld nyd det for dig selv og din dejlige kone. Ikke for offentligheden som vil klæde dig af til skindet..

Held og lykke med fremtiden, og jeg vil næste gang jeg kommer på de kanter komme forbi..

Anonym Bruger
Mukke skrev:

Vil bare være lidt ked af, hvis TV2 fik fat i dette, for der vil aldrig blive noget godt ud af noget sådant

nemlig, den der lever stille, lever godt..

Mukke
JS skrev:

Mukke skrev:

Vil bare være lidt ked af, hvis TV2 fik fat i dette, for der vil aldrig blive noget godt ud af noget sådant

nemlig, den der lever stille, lever godt..

Så må vi jo bare håbe, at Claus får et godt liv i sine nye omgivelser, og lever i dem.. Og ikke igennem sladder TV2, som vil klæde ham af til skindet og ligne en sumbi inden deres udsendelse er færdig...

Claus tillykke med dit nye.

lek
Jamen så er vi igen igen ude i ... hvordan dælen gør man det uden at kunne opfylde visa reglerne.
Mon ikke det var bedre at ...holde lav profil.... end udstille sig i tv.

GAMBIT
Tillykke til Claus- Men skal han absolut på tv2 blot fordi at her er en "endnu" en dansker der har sagt sit job op og flyttet teltpælene til Thailand !? At det så ikke er samme historie med små alkoholiske sjufter der tager herned for tropisk vejr og let tilgængeligt sex eller købekone, så er det vel for helvede INGEN sensation er det ?

tv2 !!!!!!??? Nu må folk satme vågne en smule op og lade være med at fodre medierne med deres ligegyldige pis historier, som i sidste ende kommer til at gå ud over dét at være dansk i Thailand i fremtiden.

Intet ondt om Claus - men hold nu de glubske medier udenfor det her!

hugoboerge
Meget positivt og godt initiativ - MEN - opholdstilladelse i Thailand, hvordan forholder det sig ?

Girobank
Hugobørge

selvfølgelig skal der lige komme noget negativt, det mangler da bare!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
Girobank skrev:

Hugobørge

selvfølgelig skal der lige komme noget negativt, det mangler da bare!

Proev lige at laes en gang til. Meget positivt og godt initiativ.

Hvori bestaar det negative ? Det er klart for enhver at man skal have de noedvendige papirer i orden for at opholde sig herude og der er ikke noget negativt i det.

Girobank
du skrev: Det er klart for enhver at man skal have de noedvendige papirer i orden for at opholde sig herude og der er ikke noget negativt i det.

Skal du eller jeg blande os i det!?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Atrox
Jeg vil nu heller ikke ødelægge den gode historie. Men kunne også godt tænke mig at vide hvordan han opholder sig lovligt i landet med de tal der er på bordet.

Enten bestikkelse, ulovligt ophold eller en indkomst/beløb vi ikke får at vide her.

Wich one is it ? Smile

chaingmai
som JS skriver, den der lever stille lever godt, claus skulle aldrig været nævnt herinde..............LOL LOL

hugoboerge
Girobank skrev:

du skrev: Det er klart for enhver at man skal have de noedvendige papirer i orden for at opholde sig herude og der er ikke noget negativt i det.

Skal du eller jeg blande os i det!?

Lad os sige det paa den maade at hvis papirerne ikke er i orden og det bliver opdaget saa er der kun een vej og det er ud af Thailand i en fart med risiko for ikke at komme ind i landet i en aarraekke.

Det er selvfoelgeligt helt op til den enkelte person bare man er klar over den risiko man loeber.

Men den der lever stille, lever godt (forhaabentlig).

vandango
Helt ærligt - det er ikke min drøm.
Ville aldrig forlade et job i Novo Nordisk, ligegyldig hvad min stilling er, og ville heller aldrig slå mig ned derude, med en kvinde der ikke er selvforsørgende, og slet ikke i landsbyen hvor hun kommer fra.

Men hatten af for ham at han tør prøve noget nyt, og held og lykke med fremtiden.

Skulle det så gå galt, venter mor med tøjvask, kødgryder og nystrøgne lagner på drengeværelset.

Tror ikke han får nogen problemer med myndighederne, så længe han ikke driver virksomhed i de større feriebyer.
Redigeret af vandango d. 07/09-2015 08:38

hugoboerge
vandango skrev:

Helt ærligt - det er ikke min drøm.
Ville aldrig forlade et job i Novo Nordisk, ligegyldig hvad min stilling er, og ville heller aldrig slå mig ned derude, med en kvinde der ikke er selvforsørgende, og slet ikke i landsbyen hvor hun kommer fra.

Men hatten af for ham at han tør prøve noget nyt, og held og lykke med fremtiden.

Skulle det så gå galt, venter mor med tøjvask, kødgryder og nystrøgne lagner på drengeværelset.

Tror ikke han får nogen problemer med myndighederne, så længe han ikke driver virksomhed i de større feriebyer.

Vandango - konen koerer som naevnt tidligere en restaurant - paa et sted som ikke engang en gps kan finde. Men der er aabenbart kunder saa der kommer penge i kassen. Jeg vil oenske vedkommende held og lykke med foretagendet og maaske holde en lav profil.

vandango
Hugoboerge:

Ja - vigtigt at holde lav profil.

Med selvforsørgende mener jeg at hun skal være i en god stilling, således at det f.eks. ikke er mig der betaler hele gildet.
Hvis du læser så står der, at han mødte Nui i Pattaya, så jeg formoder at hun har været ansat et eller andet sted der, og skal starte forfra i landsbyen.
Redigeret af vandango d. 07/09-2015 13:44

JohnBKK
Kanyarat skrev: "Jeg synes det er fedt at se en mand, bare sige stop !! Pak een kuffert og starte nyt liv med 125.000 kr i lommen.Jeg ved du læser dette Claus . Og jeres lykke skal være jer vel ondt. Jeg håber at du får held med TV2 . Nu er det på tide de viser nogle solstråle historier fra Thailand."

Det bliver altså også hverdag i Thailand på et tidspunkt, og så synes jeg sgu´ det er på tide at naive danskere snart giver de lortemedier i DK fuckfingeren og beder dem skrubbe ad helweds til, for de historier de bringer er kun skåret til at ophidse og forarge den almindelige gennemsnits leverpostejs dansker, der aldrig kommer andre steder end Lalandia eller BongBong land.

Positiv vinkel på den slags i Dansk TV?

Forget it...

GAMBIT
Jeg kan altså ikke FATTE at der er folk som:
citat::"en mand, bare sige stop !! Pak een kuffert og starte nyt liv med 125.000 kr i lommen."

og derefter skal drage medierne med ind i det og brøle til hele danmarks befolkning at han ENDELIG har fundet PARADIS på jord, og det vil han da lige dele med de andre danskere der sidder foran tv´et og kalder ham "LANDSFORÆDER" og sluger kagen med en tår kaffe.

Hvad nu med bare at HOLDE SIN KÆFT og se fremad, i stedet for at fyre mere benzin på fordomsbålet - for uanset hvor godt man har det her, eller hvad man laver af fornuftige ting, så vil fordommene om danskere i Thailand forblive den samme, og den udrejste vil igen fremstå som jubel-idiot, præcis som de andre der har været i medierne omkring Thailand

hugoboerge
Det er lidt uklart for mig men har personen ved navn Claus vaeret paa TV2 for at fortaelle sin historie eller er det bare noget som er paa tapetet ?

Hvis han har optraadt paa TV2 kunne det vaere interessant at se udsendelsen.

Spring til debat: