Se indlæg
Skat i gavehumør..!
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/08-2015 18:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Jeg ved at mange af jer medlemmer her på Portalen sidder lidt hårdt i det, især pensionister i Thailand der har været plaget af nidkære kontrolmyndigheder nogle år. Men nu er der håb, der blæser nye gavmilde vinde fra selveste Skat. Yep det er rigtigt, de har allerede foræret 6,2 mia. gode danske kroner til mange folk bosat i udlandet, og nu kan vi andre også få del i pengeregnen, hent fluks en blanket og udfyld den: http://www.skat.d...x?Id=70224 Det kræver nok en smule kreativitet, et gummistempel og andre sager, men det klarer I vel nok? http://www.dr.dk/...skat-snydt God fornøjelse! |
|
|
jh |
Lagt på d. 26/08-2015 19:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Ja det var jo nemt for de udlændinge at snyde skat for de har jo ikke tid til at kikke efter den slags ting.Nej de render jo rundt i folks haver og ser om en håndværker skulle snyde at betale skat af en 500kr.Eller de render hos kræmere for om de har et kasseaperat,skat kunne jo miste en 200kr sådan en dag.Tillykke til det Danske skattesystem i har virkelig jokket i spinaten. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/08-2015 21:26
|
Jeg har postet denne vanvittige skandale under "Sjove ting" - fordi jeg mangler ord til at beskrive hvad der er sket i nogenlunde sammenhængende fornuftigt dansk, så chokeret blev jeg, men det ændrede sig så senere til hysterisk krampelatter over det totalt groteske i sagen. http://finans.dk/...ctxref=ext Danmark er et phucking amatørland der bliver voldbollet i hoved og røv af alle mulige, også de gøgeunger der allerede befinder sig her og nu har avlet deres værdiløse afskum-afkom i flere generationer. Jeg siger ikke at dette nummer er udført af indvandrere, men lur mig om det ikke er meget, meget sandsynligt grundet kendskabet til Skat og hvordan systemet fungerer, men især også hvordan det ikke fungerer. 6.2 mia. Dkr. pist væk, VÆK!!! - og så skal pensionister i udlandet finde sig i at blive sat under lup og gennemgået med tættekam, fordi de måske får et par håndører for meget udbetalt. Joh, det er vigtigt at få krattet så meget ind som muligt fra alle slaverne, så der kan sendes gaver ud af landet. Holy phucking shit, det er en skandale, og det burde koste stillinger i toppen, mange, mange stillinger... Redigeret af JohnBKK d. 26/08-2015 21:34 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 26/08-2015 23:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Enig. Det er en aldeles skandale, der bør koste hoveder. Mange hoveder. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/08-2015 00:44
|
Vil aldrig ske, aldrig, de er urørlige.. Så hvorfor ikke bare erkende at "we are sheep" - en flok mæhæ´er de skider højt og flot på? En hyldestsang til Da Sheeple, baaaaaaahhh! Åh, det søde lille lam som slet ikke ved at den vil blive klippet af Skat igennem hele sit elendige liv, igen og igen miste pelsen, en ren tragedie... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/08-2015 04:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Staklen skriger efter sin mor paa Thai - Mae |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/08-2015 16:55
|
Er der mon håndvaske nok til at vaske alle de hænder? Nogle fæhoveder er det, mæææææ! http://www.busine...nderskrift |
|
|
pethan |
Lagt på d. 27/08-2015 23:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Danmark er et phucking amatørland der bliver voldbollet i hoved og røv af alle mulige, også de gøgeunger der allerede befinder sig her og nu har avlet deres værdiløse afskum-afkom i flere generationer. Rinpoche, jeg har hidtil betragtet dig som et fornuftigt, afbalanceret og meget vidende medlem her på siden. At du anerkender sådan en usmagelig, racistisk bemærkning (af en vis JohnBKK) om indvandrerne i Danmark er meget sørgeligt. Udtalelser som "De gøgeunger der allerede befinder sig her og nu har avlet deres værdiløse afskum-afkom" er den rene nazisme. Det hører ingen steder hjemme, og det må du vide. Der er sikkert nogle indvandrere, der udnytter systemet, - det er der alle steder - men man skal aldrig skære alle over en kam. Skammeligt! |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/08-2015 23:50
|
Nå, pethan, var der en grumme kløe i de små politisk korrekte, klamme, fedtede og selvfede fingre så du lige ville lufte dit ubehag og trække Nazi kortet, hva´? Jeg er iskold, for jeg ved at de næste 10-15 års udvikling i DK og EU vil give mig ret, så bare luk. Jeg skal ikke forsvare Rinpoche, men jeg ryger direkte i flæsket på dig for jeg kender din slags, men lad dog være med at læse tråden hvis du bliver svimmel, syg eller får tyndskid fordi det ikke passer ind i dit lille hyggelige båtnakke verdensbillede. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 28/08-2015 01:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
JohnBKK skrev: Nå, pethan, var der en grumme kløe i de små politisk korrekte, klamme, fedtede og selvfede fingre så du lige ville lufte dit ubehag og trække Nazi kortet, hva´? Jeg er iskold, for jeg ved at de næste 10-15 års udvikling i DK og EU vil give mig ret, så bare luk. Jeg skal ikke forsvare Rinpoche, men jeg ryger direkte i flæsket på dig for jeg kender din slags, men lad dog være med at læse tråden hvis du bliver svimmel, syg eller får tyndskid fordi det ikke passer ind i dit lille hyggelige båtnakke verdensbillede. JohnBkk, Fuldstændig enig, Du har ret nu, og i årene fremover vil du desværre have endnu mere ret... Mvh,
Nahm |
|
|
click |
Lagt på d. 28/08-2015 02:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Fuldstændig enig, Du har ret nu, og i årene fremover vil du desværre have endnu mere ret... Ja fuldstændigt rigtigt men desværre er der masser af såkaldte (politisk korrekte) tumper i Danmark og resten af Europa der ikke forstår en skid af hvad der sker omkring dem Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 29/08-2015 09:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Det er jo ikke første gang – og det bliver heller ikke den sidste – at vi hører sådanne historier om SKAT. Som jeg læste en beskrive det; man har så travlt med at holde fast på énkronerne at man glemmer tusindlapperne, der flyver ud af vinduet. Problemet – som jeg ser det – er at hver gang SKAT er i medierne for disse sager, så er de reelt ansvarlige (ministre, direktører, departementschefer) gået fri – hver gang. For de lader nemlig ansvaret glide nedad. Herefter står topledelsen pletfri, nogle chefer og ledere har måske fået en reprimande, mens sablen for alvor bliver svunget over de menige ansatte med fyringer, indskærpelser, degraderinger og en lind strøm af konsulentrapporter, som på mystisk vis altid tørrer ansvaret af på kulierne. Og det er jo ikke kun i SKAT at det er sådan, de øvrige offentlige institutioner er også ved at komme godt med. Da de, der har truffet beslutningerne, stadig sidder limet til deres taburet, så kan historien gentage sig gang på gang. Hvilket den også gør. I ”gamle dage” var der noget, der hed ledelsesansvar. Når noget gik galt, så var det måske nok en menig lønslave, der havde gjort det rent praktiske arbejde. Men på ledelsens befaling. Og ledelsen stod ved sit ansvar og tog de tæsk, der fulgte med. Sådan er det ikke længere. Hvis man som menig ansat får at vide at man skal udføre en opgave på en given måde, selv om det er uhensigtsmæssigt, kritisabelt eller ulovligt, så er man på den. For nægter man, så følger en fyreseddel pga. ’samarbejdsvanskeligheder’ eller ’lydighedsnægtelse’. Udfører man opgaven, så ryger man ud på røv og albuer for at have handlet mod bedre vidende. Ledelsen derimod; de får en bonus for at have udvist handlekraft, at have taget hånd om problemet og fyret den slemme, kriminelle medarbejder… Jeg tør slet ikke tænke på om samme, syge indstilling gælder i en krigssituation… De med flest stjerner på skulderen løsner kun sjældent selv et skud, men beordrer de menige soldater til at meje en flok civile ned… Hvem står så dårligst i en krigsret… |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 29/08-2015 10:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
lincoln1242 skrev: Det er jo ikke første gang – og det bliver heller ikke den sidste – at vi hører sådanne historier om SKAT. Som jeg læste en beskrive det; man har så travlt med at holde fast på énkronerne at man glemmer tusindlapperne, der flyver ud af vinduet. Problemet – som jeg ser det – er at hver gang SKAT er i medierne for disse sager, så er de reelt ansvarlige (ministre, direktører, departementschefer) gået fri – hver gang. For de lader nemlig ansvaret glide nedad. Herefter står topledelsen pletfri, nogle chefer og ledere har måske fået en reprimande, mens sablen for alvor bliver svunget over de menige ansatte med fyringer, indskærpelser, degraderinger og en lind strøm af konsulentrapporter, som på mystisk vis altid tørrer ansvaret af på kulierne. Og det er jo ikke kun i SKAT at det er sådan, de øvrige offentlige institutioner er også ved at komme godt med. Da de, der har truffet beslutningerne, stadig sidder limet til deres taburet, så kan historien gentage sig gang på gang. Hvilket den også gør. I ”gamle dage” var der noget, der hed ledelsesansvar. Når noget gik galt, så var det måske nok en menig lønslave, der havde gjort det rent praktiske arbejde. Men på ledelsens befaling. Og ledelsen stod ved sit ansvar og tog de tæsk, der fulgte med. Sådan er det ikke længere. Hvis man som menig ansat får at vide at man skal udføre en opgave på en given måde, selv om det er uhensigtsmæssigt, kritisabelt eller ulovligt, så er man på den. For nægter man, så følger en fyreseddel pga. ’samarbejdsvanskeligheder’ eller ’lydighedsnægtelse’. Udfører man opgaven, så ryger man ud på røv og albuer for at have handlet mod bedre vidende. Ledelsen derimod; de får en bonus for at have udvist handlekraft, at have taget hånd om problemet og fyret den slemme, kriminelle medarbejder… Jeg tør slet ikke tænke på om samme, syge indstilling gælder i en krigssituation… De med flest stjerner på skulderen løsner kun sjældent selv et skud, men beordrer de menige soldater til at meje en flok civile ned… Hvem står så dårligst i en krigsret… Du har ret i en ting, g det er det med de gode gamle dage. Embedsmanden standen i Danmark var en af de de første ikke korrupte i verden. Det var en ære at tjene landet, pg dengang havde ære mere betydning end kr. Lønnen har aldrig været et incitament for at tage en stilling i det offentlige. Og det være sig fra folkevalgt politiker til tolder. Det eneste som andre ikke havde var en pension efter veludført tjeneste. Men hvad sker der så, pensionssystemet kommer ud til alle, og for at holde på deres medarbejdere tilfører staten et nyt begreb " Personligt tillæg" . I første omgang gives det kun til dem der virkelig fortjener det rent arbejdsmæssig. Men nu er hele systemet gennemsyret af dette tillæg. Det betyder at man som offentlig ansat ikke i dag måles på dygtighed, men på resultater. Og da de fleste af de arbejdsopgaver staten beskæftiger sig med er komplekse og arbejdskrævende, tilsidesættes disse opgave nu til fordel for afsluttede sager. Det betyder at Politiet prioriterer fartbøder for det tæller i kassen. Skat kigger på de små fisk hvor det er let at snuppe en snyder osv. osv. Det er antal sager der tæller ikke betydningen af disse.. Når man så sammenholder det med at de skiftende regeringer smider nye love/ lovændringer afsted i en fart, så selv mange jurister er bagefter. Så er grunden lagt til de store sager som vi fx- ser nu, eller selskabstømmerne, boligspekulanterne etc. Og selvfølgelig er der et ansvar på folketingsplan for disse ting sker. Men alle partier i Danmark er mere eller mindre populistisk indstillet, og tænker mere på deres omdømme når de foreslår/ved tager en lov. Og ja de kan kan tørre den af på embedsmændene, men de gør jo hvad politikerne beder dem om. De forskellige Etater udfører den lov som folketinget ved tager...Det er en skrue uden ende. Det er ikke politimanden som anholder en lystfisker fordi hans kniv er for lang som er skyldig eller?? Eller skattemanden der under pres fra oven efter resultater afgiver trusler og bevæger sig på kanten af loven. Begge handler kun for deres egen overlevelse på jobbet og presset fra toppen om resultater. Og ja der er nogle skyldige, vores folkevalgte som ikke er det ansvar værdigt at gennemarbejde en lov inden den besluttes endeligt. Og de folkevalgte er jo valgt af os, så er vi ikke selv skyld i alt lortet |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 29/08-2015 12:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Hymmer skrev: Lønnen har aldrig været et incitament for at tage en stilling i det offentlige. Og det være sig fra folkevalgt politiker til tolder. Det eneste som andre ikke havde var en pension efter veludført tjeneste. Så har vi dælme ansat mange båtnakker M.v.h. Fotofreak |
|
Spring til debat: |