Se indlæg
 Udskriv debat
Håndværkerfradrag - Boligjobordning
Conrad
I Danmark kan man få fradrag i skattebetalingen, hvis man har fået udført visse håndværksarbejder og man kan også under visse omstændigheder kan få fradraget, hvis man er bosat uden for Danmark.

Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen der ved om bosatte i Thailand, kan få dette fradrag og hvordan man i påkommende tilfælde skal forholde sig.

Her i Thailand er det jo ikke let at få en specificeret faktura på udført arbejde på ens (eller hustruens ) hus og at betale via bank overførsel er heller ikke så almindeligt i dette kontantsamfund.

Jeg ved godt at jeg kunne spørge SKAT, men først vil jeg gerne høre om nogen på denne Portal ved noget om emnet.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Conrad

PS. Man skal jo nok være beskattet som "grænsegænger" for evt. at kunne udnytte dette fradrag.

birkedhoj
Håndværkerfradraget er jo for at skaffe job i Danmark. Så den kommer du nok ikke igennem med, selvom du skulle være skattepligtig i Danmerk.
Flyver PE med THAI altid

Mukke

http://www.ugebre...19519.aspx

Det kan man godt

Conrad
Tak for linket, Mukke.

I Danmark skal betalingen foregå via banktranfer, men i A4 ugebrevet står der kun man skal have en faktura, hvoraf det fremgår hvor stor en del der er lønudgift og så skal der være et firma eller cpr nummer, her i Thailand må et ID nummer vel være OK.

Nogen der ved om man så kan betale kontant i Thailand?

Hymmer
@Conrad

Du skal være opmærksom på at ordningen kun gælder for fritidshuse.

Du skal have adresse og bopæl i Danmark, men kan under ordningen få fradraget på fritids/sommerhuse du ejer i Udlandet.

Mht. betalingen om det kan foregå kontant, der er man nok nød til at forhøre sig inden. Både i Danmark og mange andre lande er der regler for hvor store beløb man må betale kontant. ( Hvidvaskning/terror reglen). Ved godt swe ses stort på det internt i Thailand, men ikke sikkert skat i DK har den samme opfattelse Smile

Conrad
@Hymmer,

Ordningen gælder da også for helårsboliger og da jeg er skattepligtig til Danmark af min pension, hvorfor skulle ordningen, så ikke gælde for mig.

Jeg får da personfradrag og også for min hustru, som aldrig har boet i Danmark. Så hvis vi er heldige, så kan vi måske få 2 x håndværkerfradrag LOL LOL

Ser ud til at en henvendelse til SKAT måske kan opklare spørgsmålet.

Kim Ludvigsen
Conrad skrev:

@Hymmer,

Ordningen gælder da også for helårsboliger

Hvor ser du det?

Prøv at læse nærmere på nedenlinkede side, der er desværre ikke noget at hente for dig.

https://www.skat....Id=1947018

Hvis du vil se selve lovteksten, så findes den her:
http://www.ft.dk/...remsat.pdf
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Hymmer
Jeg må give dig ret i at du kan komme under ordningen Smile

Krav til leverandøren af ydelser til grænsegængere

For grænsegængere kunne vedligeholdelse udføres af en virksomhed, der er momsregistreret i et EU-/EØS-land, og serviceydelser også af en person, der ved indkomstårets udløb var fyldt 18 år og var fuldt skattepligtig i et EU-/EØS-land.

Så det kan lade sig gøre... Men ved ikke om det er det værdLOL LOL, Lidt langt at få en håndværker til at rejse. Det er nok billigere med en Thailandsk virksomhed, eller selv gøre det...

Conrad
@ Kim Ludvigsen,

Jeg ser i lovteksten at loven også gælder for helårsboliger, men desværre kun for helårsboliger i Danmark.

Men da der nok er mange dansk/thai ægtepar, som bor i Danmark og har feriebolig i Thailand, så er her nok noget for dem at komme efter, hvis de da har selvangivet at de har feriebolig i Thailand.

Her var så endnu et punkt hvor Danmark forskelsbehandler de skatteborgere, som er flyttet uden for DK og EU.

Valgretten tages, folkepensionen er kun grundbeløbet og Håndværkerfradraget kan vi heller ikke få, men at få lov til at betale skat til Danmark, det kan vi Sad

Conrad
@Hymmer,

Ja, tiden skal jo gå med noget og pt har vi gang i en til/ombygning, og her er jeg lige blevet færdig med selv at udføre el installationerne og isoleringen, beton og murerarbejderne blev udført af venner af familien, den slags arbejde er for varmt for en "grønlænder".

Hymmer
@Conrad

Har næsten ondt af dig LOL LOL

Det er hårdt at flytte, her på Phuket skinner solen, så her er osse varmt Smile

Men håber ellers alt er vel og i er ved at falde til i de nye omgivelser Smile

Conrad
@Hymmer,

Tak, vi er blevet akklimatiseret, det eneste som ikke er fint er alle de myg, der bider mig i benene.

PT har vi ikke så megen solskin, men så er der heller ikke så varmt, så det er OK.

Goldie smuttede ud for næsten 2 måneder siden Friends again, så hun er blevet meget tyk og der går nok ikke mange dage før vi får familieforøgelse Sunflower

hugoboerge
Conrad skrev:

@Hymmer,

Tak, vi er blevet akklimatiseret, det eneste som ikke er fint er alle de myg, der bider mig i benene.

PT har vi ikke så megen solskin, men så er der heller ikke så varmt, så det er OK.

Goldie smuttede ud for næsten 2 måneder siden Friends again, så hun er blevet meget tyk og der går nok ikke mange dage før vi får familieforøgelse Sunflower

Goldie har det aabenbart med at "smutte ud" engang imellem. Det er ikke saadan naar man glemme at lukke porten. Smile

Haaber at til- og ombygninger gaar godt.

click
Her var så endnu et punkt hvor Danmark forskelsbehandler de skatteborgere, som er flyttet uden for DK og EU.

Valgretten tages, folkepensionen er kun grundbeløbet og Håndværkerfradraget kan vi heller ikke få, men at få lov til at betale skat til Danmark, det kan vi

Det har du helt ret i Conrad vi er snavs i Danmark os som hele vores liv har betalt skat men muslimske plattenslagere skal have i pose og i sæk i dagens Danmark Sad selvom de aldrig har ydet eller betalt noget til Danmark tværtimod kun nasset og nasset så er de 1 klasset borgere der beriger det danske samfund mens vi stadig undrende ser til og betaler skat af vores pension men intet kan modtage til gengæld Angry
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Conrad
@click,

Jo, vi kan da få folkepensionens grundbeløb.

Som jeg betaler selv, da skatten på mine private pensioner er større end det jeg får i folkepension.

Inden jeg meldte flytning til Thailand, fik jeg da lidt mere end grundbeløbet.

Jeg glemte at skrive, at vi heller ikke kan få sundhedsydelser, så det er med at leve sundt og ikke blive syg.

click
Jeg glemte at skrive, at vi heller ikke kan få sundhedsydelser, så det er med at leve sundt og ikke blive syg
.
@Conrad du har vel en forsikring lige som mig & mange andre men det er da rigtigt at det kan da bringe ens pis lidt i kog at betale sundhedsbidrag af sit grundbeløb og ikke kan få en skid ud af det men misundelsens brød er svær at sluge for danskere der sidder og hakker i det hver dag de kan kun misunde at vi andre kan leve i varme og sol Til hest
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Kim Ludvigsen
click skrev:

men misundelsens brød er svær at sluge for danskere der sidder og hakker i det hver dag de kan kun misunde at vi andre kan leve i varme og sol Til hest

Ikke for at lave ballade, men jeg kan ikke lade være med at bemærke, at det vist mest er dem i Thailand med lavere pension, som er misundelige LOL LOL
Redigeret af Kim Ludvigsen d. 26/08-2015 14:56
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
vandango
Det ville i så fald være ualmineligt dumt at søge håndværkerfradrag på ejendom som i forvejen ikke er oplyst til skattefar.

milex
Glæd jer! Sundhedsbidraget er under afvikling - og vil være helt væk i 2019!

click
Ikke for at lave ballade, men jeg kan ikke lade være med at bemærke, at det vist mest er dem i Thailand med lavere pension, som er misundelige
Kim du laver sku ikke ballade men fortæl mig hvorfor der skal være forskel på hvad man får fordi man har valgt et land Hvad er forskellen på om du bor i F.eks. Thailand eller Australien det er da uretfærdighed så det batter Jeg personlig kan være ligeglad om jeg bor i EU eller f.eks. Thailand jeg kan ikke få mere end grundbeløbet Men for andre folkepensionister er det sku da uretfærdigt det er da trods alt en slags penge de mister

Glæd jer! Sundhedsbidraget er under afvikling - og vil være helt væk i 2019!
milex du har helt ret lang om længe fjerner man sundhedsbidraget i år 2019 HA HA og lægger det på skatten et andet sted Frown

Spring til debat: