Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Brev fra Danmark
|
|
Ole Boye |
Lagt på d. 19/08-2015 12:15
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Er der nogle der har erfaring med hvor lang tid der tager at få post fra Danmark jeg bor i Chayiaphum. Jeg mangler nemlig er nøglekort til Nemid. På forhånd tak. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 19/08-2015 12:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Da jeg skulle have mit nøglekort, fik jeg det aldrig med posten, og sådan blev det ved i mere end 6 måneder.. NEMid kunne ikke hjælpe, så jeg talte med Michael på ambassaden, og fik nøglekort og andet sendt dertil, men det forlanger så, at du tager til Bangkok vil jeg tro. Jeg gjorde dette.. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 19/08-2015 12:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Mukke skrev: Da jeg skulle have mit nøglekort, fik jeg det aldrig med posten, og sådan blev det ved i mere end 6 måneder.. NEMid kunne ikke hjælpe, så jeg talte med Michael på ambassaden, og fik nøglekort og andet sendt dertil, men det forlanger så, at du tager til Bangkok vil jeg tro. Jeg gjorde dette.. Hvor meget betalte du Ambassaden for ulejligheden, - for gratis var det vel ikke ? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/08-2015 12:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Jeg har sendt mange breve i tidens løb fra Danmark til Korat, og det plejer max. at tage halvanden uge. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 19/08-2015 12:50
|
OleH skrev: Mukke skrev: Da jeg skulle have mit nøglekort, fik jeg det aldrig med posten, og sådan blev det ved i mere end 6 måneder.. NEMid kunne ikke hjælpe, så jeg talte med Michael på ambassaden, og fik nøglekort og andet sendt dertil, men det forlanger så, at du tager til Bangkok vil jeg tro. Jeg gjorde dette.. Hvor meget betalte du Ambassaden for ulejligheden, - for gratis var det vel ikke ? Mener da ikke jeg betalte for dette, men måske husker jeg forkert... De er faktisk meget flinke på dette borgerservice... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/08-2015 12:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Der er et gebyr for denne service. Min mening en unoedvendig sikkerhedsforanstaltning. Kan ligesaa godt sende noeglekortet per anbefalet post til ens adresse. Bankerne averterer med at naar der er saa og saa mange noegler tilbage saa fremsender de en ny. Det goer de ikke. Jeg fik anskaffet mig den elektroniske NemId og jeg tror den kostede i retning af DKK 90 og det virker upaaklageligt. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 19/08-2015 13:03
|
Mukke skrev: OleH skrev: Mukke skrev: Da jeg skulle have mit nøglekort, fik jeg det aldrig med posten, og sådan blev det ved i mere end 6 måneder.. NEMid kunne ikke hjælpe, så jeg talte med Michael på ambassaden, og fik nøglekort og andet sendt dertil, men det forlanger så, at du tager til Bangkok vil jeg tro. Jeg gjorde dette.. Hvor meget betalte du Ambassaden for ulejligheden, - for gratis var det vel ikke ? Mener da ikke jeg betalte for dette, men måske husker jeg forkert... De er faktisk meget flinke på dette borgerservice... Jeg har lige fundet gebyrlisten fra ambassaden, iflg. den er prisen 1.100 Baht ! http://thailand.u...202015.pdf |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/08-2015 13:05
|
OleH skrev: Mukke skrev: OleH skrev: Mukke skrev: Da jeg skulle have mit nøglekort, fik jeg det aldrig med posten, og sådan blev det ved i mere end 6 måneder.. NEMid kunne ikke hjælpe, så jeg talte med Michael på ambassaden, og fik nøglekort og andet sendt dertil, men det forlanger så, at du tager til Bangkok vil jeg tro. Jeg gjorde dette.. Hvor meget betalte du Ambassaden for ulejligheden, - for gratis var det vel ikke ? Mener da ikke jeg betalte for dette, men måske husker jeg forkert... De er faktisk meget flinke på dette borgerservice... Jeg har lige fundet gebyrlisten fra ambassaden, iflg. den er prisen 1.100 Baht ! http://thailand.u...202015.pdf Til den pris burde de videresende. Det kan ikke vaere meningen at man skal drage til BKK for at modtage et brev. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 19/08-2015 13:21
|
Mukke skrev: Da jeg skulle have mit nøglekort, fik jeg det aldrig med posten, og sådan blev det ved i mere end 6 måneder.. NEMid kunne ikke hjælpe, så jeg talte med Michael på ambassaden, og fik nøglekort og andet sendt dertil, men det forlanger så, at du tager til Bangkok vil jeg tro. Jeg gjorde dette.. Problemet med fremsendelse af NemId kort synes at være det samme som problemet, nogle i Thailand har med at modtage leveattest fra Udbetaling Danmark. Fremsendelsen sker ikke med A-post (Prioritaire), men med en billigere forsendelsesmåde, som betyder, at ikke alle forsendelser når frem. Jeg har selv bestilt nøglekort i år, men modtog dem aldrig. Jeg kunne logge ind på NemId og se numrene på de fremsendte nøglekort, og efterfølgende måtte jeg jo slette dem, da jeg ikke modtog dem. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 19/08-2015 13:22
|
Ganske rigtigt med anbefalet post, men hvad pokker nytter dette, når man ikke modtager det.. Det kan da godt være man skal betale for noget til borgerservice i Thailand, men det skulle jeg jo alligevel, men hvad nytter det, når nøglekortet aldrig dukkede op.. Jeg er overbevist om, at jeg ikke betalte noget for at Michael modtog nøglekortet, for hvorfor skulle jeg det.. Det hedder jo borgerservice... Det er bare min oplevelse, hvad andre kommer ud for, er jo så deres oplevelse... |
|
|
click |
Lagt på d. 19/08-2015 14:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
03-08.2015 Vi har nu sendt din NemID nøgleviser med posten, så du burde modtage den inden for få dage. Sammen med nøgleviseren modtager du et brev, der forklarer, hvordan du tager nøgleviseren i brug. Så jeg afventer stadig spændt hver dag sidste gang jeg modtog noget fra skat fik jeg det 4,5 måneder efter at det var sendt fra Danmark til gengæld modtog jeg mit creditcard fra Eurocard 4 dage efter det var sendt fra Danmark og jeg modtog det på min adresse med EMS se det kalder jeg service Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 19/08-2015 14:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
da jeg skulle have mit føste nøglekort skulle det til ambasagen for jeg skulle bevist at det var mig som var mig og det koste ikke en krone eller bath at få det lavet
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 19/08-2015 14:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
få det sendt til en ven i dk. som har e mail. så kan vennen sende det til din email og print det ud . så er det problem løst |
|
|
click |
Lagt på d. 19/08-2015 14:48
|
få det sendt til en ven i dk. som har e mail. så kan vennen sende det til din email og print det ud . så er det problem løst det er nu lidt svært når man kun kender tyveknægte og kriminelle suspekte personer i Danmark i øvrigt er det svært at scanne en nøgleviser ind og sende den som e-mail
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
kro90 |
Lagt på d. 19/08-2015 15:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Click Du er bagud. Vi har da 3D scanner og printer i dag. :-) Kim
|
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 19/08-2015 15:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
1viggovaks skrev: få det sendt til en ven i dk. som har e mail. så kan vennen sende det til din email og print det ud . så er det problem løst / Derimod tror jeg at 'viggovaks' er forud M.v.h. fotofreak |
|
|
Ole Boye |
Lagt på d. 20/08-2015 12:10
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Tak for svarende. Er der slet ikke nogen hvor det er lykkes at få tilsende nøglekort? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/08-2015 12:42
|
Ole Boye skrev: Tak for svarende. Er der slet ikke nogen hvor det er lykkes at få tilsende nøglekort? Jeg fik tilsendt en noegleviser for et par aar siden uden problemer. Jeg mener det var samme service som udsender Kreditkort som fremsendte noegleviseren. Den med at nyt noeglekort fremsendes naar man er nede paa 20 tilbage eller lignende fungerer ikke. Jeg klagede til min bank som henviste mig til NemID istedet for. Nu havde jeg saa noegleviseren i stedet for saa ingen grund til panik. |
|
|
larsmand |
Lagt på d. 20/08-2015 16:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 78 |
click skrev: få det sendt til en ven i dk. som har e mail. så kan vennen sende det til din email og print det ud . så er det problem løst det er nu lidt svært når man kun kender tyveknægte og kriminelle suspekte personer i Danmark i øvrigt er det svært at scanne en nøgleviser ind og sende den som e-mail Nej det er faktisk ikke så svært... Alle har en smart phone i dag.. tag et billede af hvert af de 3 fløje der udgør nøglekortet, så kan du nemt læse tallene på skærmen uden at skulle forstørre kortet op hver gang du skal bruge det... Gem naturligvis billedet i en mappe på din telefon til netop disse billeder..... Ps. Jeg har også vænnet mig til at tage et foto af de kvitteringer man får når man køber et eller andet med garanti... Ligger det i en mappe under mine billeder på telefonen og så har jeg ikke problemer med at finde dine sørens kvittering i papirrodet derhjemme når lortet går i stykker... livet er jagt og kvinder....
|
|
|
click |
Lagt på d. 20/08-2015 17:33
|
Nej det er faktisk ikke så svært... Alle har en smart phone i dag.. tag et billede af hvert af de 3 fløje der udgør nøglekortet, så kan du nemt læse tallene på skærmen uden at skulle forstørre kortet op hver gang du skal bruge det... Gem naturligvis billedet i en mappe på din telefon til netop disse billeder..... Nu er det altså en nøgleviser jeg skrev om den kan du da ikke scanne ind i en smart phone en nøgleviser er altså ikke det samme som et nøglekortOg NEJ jeg har ingen smart phone og skal heller ikke have nogen jeg har en gammel Nokia og den kan jeg tale i og sende & modtage sms og det er nok for mig Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |