Se indlæg
 Udskriv debat
Bombe eksplosion ved Erawan Shrine
Anonym Bruger
Webmaster skrev:

Forsiden af BT lige nu:

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/Dansk%20Thai%20Website/bt-turister_zpssidxl3ik.png

Klikker man sig så ind i nyheden kan man læse citat "Mindst 19 personer blevet dræbt, heriblandt fire udlændinge, da en bombeeksplosion mandag eftermiddag dansk tid ramte den centrale del af Bangkok og efterlod hele byen i en tilstand af chok."

Der er sgu' forskel på 4 ud af 19 og så det BT signalere på deres forside.

Jeg tror det kan have noget at gøre med at ofrene er af asiatisk afstamning...Kinesisk, Sydkoreanske og japanske...de første nyheder der tikker ind relaterer blot ting vidneudsagn som derfor tror at der er tale om thaier...men sådan er journalistik..

Kim Ludvigsen
Webmaster skrev:

Klikker man sig så ind i nyheden kan man læse citat "Mindst 19 personer blevet dræbt, heriblandt fire udlændinge, da en bombeeksplosion mandag eftermiddag dansk tid ramte den centrale del af Bangkok og efterlod hele byen i en tilstand af chok."

Ofrene tæller også de mange tilskadekomne, som ikke døde.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Kim Ludvigsen
JS skrev:

det er den eneste ting vi kan være 100% sikre på, en sag som denne påvirker ikke turismen det mindste, det har historien vist os.

Det er jeg ikke enig i. Hverken med hensyn til effekten eller historien. Der var et pænt fald i turismen i forbindelse med demonstrationerne samt det efterfølgende kup og dets militærundtagelse. Og dengang var der ingen døde turister. Jeg tror, dette vil påvirke antallet af især kinesiske turister pænt meget, selv hvis man hurtigt finder en gerningsmand.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

JS skrev:

det er den eneste ting vi kan være 100% sikre på, en sag som denne påvirker ikke turismen det mindste, det har historien vist os.

Det er jeg ikke enig i. Hverken med hensyn til effekten eller historien. Der var et pænt fald i turismen i forbindelse med demonstrationerne samt det efterfølgende kup og dets militærundtagelse. Og dengang var der ingen døde turister. Jeg tror, dette vil påvirke antallet af især kinesiske turister pænt meget, selv hvis man hurtigt finder en gerningsmand.

Vi kan jo kigge i tabeller senere....

seneste nyt siger at en arabisk mand er set sætte en taske fra sig og senere foretage et opkald fra en mobiltelefon....

Webmaster
Kim Ludvigsen skrev:

Webmaster skrev:

Ofrene tæller også de mange tilskadekomne, som ikke døde.

Jeps I har ret.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Hymmer
Jeg tror ikke på den med araberen....Næsten lige meget hvor rabiate de forskellige Islamiske grupperinger er, så er de altid hurtigt ude for at fortælle om deres involvering.

Forfærdeligt som det i går, ville være en stor succes historie for en sådan gruppering..

Det er fløjet rundt med oplysninger om flere bomber, der blev fundet i tide, Den eftersøgte araber efterlader en taske, men bomben skulle efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til være på en motorcykel.

Men modsat mange af de andre bomber især sydpå, virker dette utroligt godt gennemtænkt. Så jeg vil give dem ret der tror at handlingen i går er noget indenrigspolitisk.

Sker der ikke mere, tror jeg heller ikke det vil have den store effekt på turismen. Men skulle det være starten på noget så kommer det til at se slemt ud.

Sandsynligheden for vi nogen siden får den rette historie er minimal.

Anonym Bruger
de billeder jeg har set af manden kunne det godt ligne en mand fra mellemøsten, det ene billede har han rygsæk på, det andet har han ikke, men en mobil i hånden...

the horror
Redigeret af Anonym Bruger d. 18/08-2015 07:14

Anonym Bruger
Webmaster skrev:
Ja gu' fanden er det forargeligt, men nu skal man ikke glemme, mens man er ude med riven, at der skal to til en dans.

Ja det er ret svært at købe sex hvis der ikke er nogen der sælger det. Lige som man vel har svært ved at forvente at virksomhedsejere skal lukke når der ikke var nogle direkte trusler mod dem.

Anonym Bruger
- I dag er en mistænkt dukket op på et overvågningskamera. Vi leder efter denne mand, siger premierminister Prayuth Chan-ocha ifølge AFP.

Han tilføjer, at den efterlyste person menes at tilhøre en 'antiregerings-bevægelse med base i det nordøstlige Thailand'.

Sad

hugoboerge
Landet var i glaedesrus det meste af mandagen grundet "Bike for Mum" indsatsen om soendagen som roeg ind i Guiness Book of Records.

Om begivenheden (Bike for Mum) har skabt sammenhold i befolkningen det har den maaske ogsaa grundet kronprinsens deltagelse og han har scoret en hel del point paa den konto.

Midt i "glaedesrusen" kommer saa de eller den bombeeksplosion med doed og oedelaeggelse til foelge.

Dem der staar bag har planlagt det rigtig godt.

johnhelt
Ja, her er gutten som de leder efter - http://www.khaoso...1439875753

Og så lige et link til den granat som heldigvis faldt i vandet for en times tid siden...
https://www.faceb...=2&theater

rinpoche
Kim Ludvigsen skrev:

JS skrev:

Helt enig. Historikken har vist, at især kinesere hurtigt bliver skræmt af voldsomme begivenheder.

Mens de fleste vestlige turister tager det med ophøjet ro.

Jeg ser det som et udslag af forskellene mellem kollektivismen og individualismen.

Anonym Bruger
jeg er enig i at vi på meget kort sigt kan opleve fald i turismen, men hvis man ser på tallene generelt så oplever thailand stigende og stigende turismen på trods af at de har haft uroligheder, naturkatastrofer og politisk fnidder i årevis...se igår, folk festede videre rundt omkring i bkk som intet var hændt og jeg ville gøre det samme...

for hvert 1 kineser der nu dropper thailand kommer der 10 nye intetanende..

hugoboerge
Kinesere kan opgoeres paa mange maader.

Singapore - meget forsigtige mennesker - bare de hoerer at der er faldet en lynkineser i Thailand annullerer de deres rejse.

Hong Kong - stort set det samme som Singapore

Kina - de vil fortsat vedblive med at komme ingen tvivl om det og mig bekendt saa foretraekker de nord Thailand.

JohnBKK
Motiv?

"Thailand handed the Uigher refugees over to Chinese authorities in July amid criticism from human rights organisations. The decision sparked an attack on the Thai consulate in Istanbul, Turkey."

http://bangkokpos...mb-suspect

TG950
i297.photobucket.com/albums/mm206/kimsomnic/kimsomnic004/11891983_10153539832614814_8608842000095469341_n.jpg

i297.photobucket.com/albums/mm206/kimsomnic/kimsomnic005/11910715_10205779569703190_582261696_n.jpg

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Thomas72

http://m.bt.dk/ud...-i-bangkok

Sidste nyt.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Webmaster
Thailands militærjunta famler i blinde efter bagmændene

Da hærchef og general Prayuth Chan-ocha sidste år med tung mine satte sig til rette foran kameraet og på samtlige TV-kanaler fortalte, at han væltede Thailands demokratisk valgte regering og greb magten, gav han thaierne et løfte.

Generalen lovede at genoprette stabilitet og sikkerhed efter månedernes blodige protester, og samtidig ville han genskabe landets sammenhold efter års politisk konflikt.

Da Prayuth Chan-ocha – nu i rollen som juntaudpeget premierminister – gik på TV efter mandagens voldsomme bombeangreb, appellerede han igen til sammenhold. Men han måtte gøre det efter et af de værste bombeangreb i Bangkoks historie – og uden at kunne fortælle, hvem der havde slået til i hjertet af den thailandske hovedstad.

Læs nærmere på: Berlingske Tidende
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
JohnBKK
Er der nogen der har tænkt over at det måske kan være en helt ny situation der er opstået, dvs. hverken rød, gul, muslimsk ell. andet, men at nogle velorienterede og veluddannede studerende fra f.eks. Thammassat er begyndt at reagere mod militær styret?

Ingen af dem har vel glemt de mange massakrer på deres forgængere i tidens løb?

Anonym Bruger
Webmaster skrev:

Thailands militærjunta famler i blinde efter bagmændene

Da hærchef og general Prayuth Chan-ocha sidste år med tung mine satte sig til rette foran kameraet og på samtlige TV-kanaler fortalte, at han væltede Thailands demokratisk valgte regering og greb magten, gav han thaierne et løfte.

Generalen lovede at genoprette stabilitet og sikkerhed efter månedernes blodige protester, og samtidig ville han genskabe landets sammenhold efter års politisk konflikt.

Da Prayuth Chan-ocha – nu i rollen som juntaudpeget premierminister – gik på TV efter mandagens voldsomme bombeangreb, appellerede han igen til sammenhold. Men han måtte gøre det efter et af de værste bombeangreb i Bangkoks historie – og uden at kunne fortælle, hvem der havde slået til i hjertet af den thailandske hovedstad.

Læs nærmere på: Berlingske Tidende

Det må man sige...der er snart ikke dem som endnu ikke har været mistænkt fra officielt side..først arabere, så thaier, så arabere OG thaier...og nu uighurer...

jeg hælder stadig til insider :)

Spring til debat: