Se indlæg
Portable Internet (USB stick, Wifi Stick)
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 14/08-2015 20:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Da jeg skal sidde på Koh Chang i nær fremtid og har brug for en god stabil internet forbindelse, tænker jeg at det måske er en god idé at have sit eget USB/Wifi netværk, så jeg ikke bliver hæmmet i hastighed af andre brugere. Desuden skal jeg lave en del Skype opkald , så jeg vil ikke kunne sidde et sted med andre folk. (Jeg vælger at gå ud fra at internettet på Resorts/Hotel/lejligheder ikke er stabilt nok på øen) Jeg har siddet og kigget lidt efter løsninger for transportérbar internet forbindelse og priser på Dtac, True, TOT AIS - men synes ikke rigtigt at blive klogere på det, i hverfald ikke så jeg føler mig sikker på hvilken løsning jeg skal vælge? Er der nogen af jer som har erfaring på dette område ? Det vigtigste er stabil forbindelse hvor man kan have samtaler over Skype, klart og tydeligt... Redigeret af GAMBIT d. 14/08-2015 20:31 |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 14/08-2015 21:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Gambit, vi boende sidste gang på Chai Chet, ganske udmærket wi-fi forbindelse.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
jens |
Lagt på d. 14/08-2015 22:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Har du ikke en nyere smartphone du kan bruge som wifi hotspot, sårer det jo bare at finde ud af hvem der har bedst dækning af mobilselskaberne. Det er jo nok enten DTAC eller TRUE, DTAC. DTAC har fornuftige datapakker til rimelige priser, du kan se alle deres pakker her. http://www.dtac.c...ocial.html Det er en god ide lige at kigge det igennem da der er rigtig mange forskellige. Også kan jeg anbefale at bruge Line social app, det er mit indtryk at den ikke er så krævende ifht Skype mht god samtalekvalitet også er det i øvrigt den alle thaier bruger. Og ja hotel wifi det er et lotteri om det er brugbart eller ej. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 15/08-2015 08:56
|
Girobank Gambit, vi boende sidste gang på Chai Chet, ganske udmærket wi-fi forbindelse. Tak, jeg kender stedet jeg kommer nok til at leje en hytte eller noget i den stil, da jeg skal have et privat opholdssted, med lille køkken og stue som kan fungere som hjemmekontor... Jens Har du ikke en nyere smartphone du kan bruge som wifi hotspot, sårer det jo bare at finde ud af hvem der har bedst dækning af mobilselskaberne. Du siger noget Jens, det har jeg faktisk ikke tænkt på, da jeg af en eller anden grund tænker at styrken på internet vil blive større med et usb stick ? Også kan jeg anbefale at bruge Line social app, det er mit indtryk at den ikke er så krævende ifht Skype mht god samtalekvalitet også er det i øvrigt den alle thaier bruger. Jeg kender det udemærket og bruger det dagligt, det er super godt. Jeg prøver at få famile/venner her i danmark på det, hehe. Desværre er det Skype jeg skal bruge, da mine opkald er til danske numre Redigeret af GAMBIT d. 15/08-2015 09:02 |
|
|
zapper |
Lagt på d. 15/08-2015 09:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Du kan jo for hos 12 call 12 gb forbrug i 4 g speed til 899 bath for 30 dage. Men det suger godt nok noget GB, når du kører via telefonen til computeren. |
|
|
jens |
Lagt på d. 15/08-2015 09:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
zapper skrev: Du kan jo for hos 12 call 12 gb forbrug i 4 g speed til 899 bath for 30 dage. Men det suger godt nok noget GB, når du kører via telefonen til computeren. Det er nu ikke mit indtryk, jeg plejer at bruge ca 3-4GB på 3 uger når jeg undgår videochat(LINE) og youtube da video bruger rigtig meget data. Også skal man huske at slå automatiske opdateringer fra i Windows ellers kan det også hurtigt bruge nogle GB, dem kan man jo så evt trække på hotellets wifi om natten. Alternativt skal man bruge en wifi router(USB stick er vist umoderne) og sådan et koster jo ca 800kr uanset hvilket sted man kigger f.eks. https://www.callm...and/side-1 Men personligt fungerer det fint med at bruge min tlf som wifi hotspot, og DTAC har endda 4G i Bangkok nu. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 15/08-2015 09:58
|
Zapper: Du kan jo for hos 12 call 12 gb forbrug i 4 g speed til 899 bath for 30 dage. Men det suger godt nok noget GB, når du kører via telefonen til computeren. Jeg er også bange for at det vil suge en del GB... hmmm.. Jens: Alternativt skal man bruge en wifi router(USB stick er vist umoderne) og sådan et koster jo ca 800kr uanset hvilket sted man kigger f.eks. https://www.callm... Jeg faldt over en 3G Wifi Router fra AIS - 570kr http://www.ais.co...ocketwifi/ Jeg tror dog næppe hastigheden er god nok... |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 15/08-2015 10:00
|
Det ender vel med at jeg må betale mig til en privat opkobling på det sted jeg finder at bo i |
|
|
jh |
Lagt på d. 15/08-2015 10:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
zapper skrev: Du kan jo for hos 12 call 12 gb forbrug i 4 g speed til 899 bath for 30 dage. Men det suger godt nok noget GB, når du kører via telefonen til computeren. 4G er der vel langt imellem det er vel kun i de største byer det virker nogle steder endnu.At betale for sådan en forbindelse man ikke kan bruge vile jo være dum. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 16/08-2015 04:59
|
Hvis man skal tro Dtac så er 4G i det meste af landet: http://www.dtac.c... Jeg tror nu ikke helt på det.. |
|
|
jh |
Lagt på d. 16/08-2015 05:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
GAMBIT skrev: Hvis man skal tro Dtac så er 4G i det meste af landet: http://www.dtac.c... Jeg tror nu ikke helt på det.. Nej heller ikke her,det er nok deres mål det bliver sådan engang. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 16/08-2015 06:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Du skal naturligvis have en landline hvis du skal drive erhverv. Forinden du beslutter dig for udbyder, har du været på de lokale internet café'er og testet hvilken udbyder der er bedst i dit lokalområde. Var på nettet og læse omkring 3-4 G netværk, der er mange forbehold for hastigheder på masterne i Danmark, og sikkert endnu flere hvor du skal hen? |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/08-2015 09:43
|
vandango skrev: Du skal naturligvis have en landline hvis du skal drive erhverv. Forinden du beslutter dig for udbyder, har du været på de lokale internet café'er og testet hvilken udbyder der er bedst i dit lokalområde. Var på nettet og læse omkring 3-4 G netværk, der er mange forbehold for hastigheder på masterne i Danmark, og sikkert endnu flere hvor du skal hen? Jeg må se på det når jeg finder mig til rette, andet nytter vist ikke så meget desværre. |
|
|
Nero |
Lagt på d. 17/08-2015 09:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
GAMBIT skrev: vandango skrev: Du skal naturligvis have en landline hvis du skal drive erhverv. Forinden du beslutter dig for udbyder, har du været på de lokale internet café'er og testet hvilken udbyder der er bedst i dit lokalområde. Var på nettet og læse omkring 3-4 G netværk, der er mange forbehold for hastigheder på masterne i Danmark, og sikkert endnu flere hvor du skal hen? Jeg må se på det når jeg finder mig til rette, andet nytter vist ikke så meget desværre. Prøv 3BB. De har haft FiberNet med pæne hastigheder i over eet år nu. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/08-2015 10:06
|
Tak Nero, jeg skal kigge nærmere på det! |
|
|
vakse_vigo |
Lagt på d. 17/08-2015 11:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 77 |
Jeg plejer at købe et Dtac (rent data kort) i MBK når vi ankommer til Bangkok det holder 30 dage. koster ca. 600 bat. (for et år siden) der er vel 10 GB. det holder fint i 1mdr. og det kan tankes op. Fungere fint oppe i den 27ende rismark. Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/08-2015 14:51
|
vakse_vigo skrev: Jeg plejer at købe et Dtac (rent data kort) i MBK når vi ankommer til Bangkok det holder 30 dage. koster ca. 600 bat. (for et år siden) der er vel 10 GB. det holder fint i 1mdr. og det kan tankes op. Fungere fint oppe i den 27ende rismark. Tak vakse Viggo det er en mulighed, men jeg tror det bliver for dyrt i længden... 10gb er hurtigt brugt når man skal bruge en bærbar |
|
Spring til debat: |