Se indlæg
 Udskriv debat
Førtidspensionister mister penge i Thailand (Ekstra Bladet)
Webmaster
Mandlige, danske pensionister med fast bopæl i Thailand snylter sig til ekstra i pension, når de ’glemmer’ at oplyse, at de lever med en thaikvinde.

– I årene 2012, 2013 og 2014 har vi samlet gennemgået 435 pensionister med bopæl i Thailand.

Og hvordan konstatere man så om en person bor sammen med en kvinde? Holder konstateringen i retten?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Hymmer
Webmaster skrev:

Mandlige, danske pensionister med fast bopæl i Thailand snylter sig til ekstra i pension, når de ’glemmer’ at oplyse, at de lever med en thaikvinde.

– I årene 2012, 2013 og 2014 har vi samlet gennemgået 435 pensionister med bopæl i Thailand.

Og hvordan konstatere man så om en person bor sammen med en kvinde? Holder konstateringen i retten?

Jeg er tilbøjelig til at tro at de der er blevet ændret i hustandsforhold, enten selv har indrømmet det og underskrevet en erklæring. Og så holder det i retten, måske er der osse fundet bevis på Thailandsk ægteskab eller måske hjemmeboende børn.

I DK. laver de jo gerne deres undersøgelser om hustandsforhold ud fra anmeldelser, derefter indkaldelse til en samtale som så igen ofte ender ud i en indrømmelse.

Men der findes desværre osse talrige eksempler på at UD træffer en beslutning ud af deres egne oplysninger. Men heldigvis bliver disse ofte anket og underkendt.

Alle kommuner har i dag 10-20 mand ansat som holder øje med hvor folks tandbørster står, om de handler ind sammen, om der overnattes. Det er dyneløfteri af den værste skuffe.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Jeg vidste det! Der var en bagtanke med EB´s artikler om danske pensionister i udlandet og især Thailand, jeg vidste det fand´me!

Endnu en gang bestilt arbejde fra "The Puppet Masters" så vi kan få stoppet de skide svindlere der lever i sus og dus i LOS.

Men hov?? Hvor meget snød de for?

" I årene 2012, 2013 og 2014 har vi samlet gennemgået 435 pensionister med bopæl i Thailand. Ud af disse fik 24 pensionister et tilbagebetalingskrav på i alt 2,1 millioner kroner, siger Ellen Dalsgaard Zdravkovic, underdirektør i Udbetaling Danmark."

- og så vælter hele det danske nationalbudget da pga. det?

Fuck dig lille bogholder Ellen, gå efter noget der batter en hel del mere...

F.eks. 50-60 mia. Dkr. pr. år til skide indvandrere der hader os som pesten, måske det var værd at kigge nærmere på????

Read the rules

PS: Hvad var udgifterne til personale på Ambassaden i Bangkok mens det idiotiske projekt stod på? Får vi svar på det en dag? Neeeej, det gør vi da ikke, hahahahahahaaaaa!!!

24 ud af 435 svarende til 5.5%. DKK 2.1m for de 24 er naesten DKK 90,000.- per person. Forskellen per maaned DKK 2,000 i pension uberettiget modtaget eller saadan ca. 2 aar. Lidt statistik.

Udgifterne til personale paa ambassaden i Bangkok har efter min mening vaeret lig nul eftersom damen som sendte brevene ud arbejdede der i forvejen. Udgiften har vaeret til porto stort set. Brevet der blev sendt ud var et standardbrev og saa var det ligegyldigt om man var foertidspensionist eller blot pensionist eller paa forlaengelse af visa baseret paa retirement eller marriage. Med andre ord pga standardbrevet afkraevede man oplysninger af enkelte personer som man ikke havde krav paa.

Nu har det ikke vaeret det store "detektiv" arbejde ambassaden har vaeret udsat for. Detektiv arbejdet burde nok have drejet sig om de personer som bor her hele aaret men har daekadresser enten i DK eller EU.

Mukke
Går da sandelig ud fra, at udbetaling Danamrk selv afholdte lønudgifterne til denne dame. Apropos denne unge dame, så havde hun den frækhed at ringe til min kone på vores fastnet telefon, hvilket jo er nemt nok når vi har samme efternavn, hvor hun spurgte hvor jeg fik mine penge fra, og hvor mange penge vi havde til forbrug hver måned. Heldigvis har jeg en intelligent kone, som sagde til dette kvindemenneske, hvilke rettigheder hun havde til denne fremgangsmåde, hvorpå hun gav mig røret med en forklaring om hvad der var foregået.. Jeg måtte så fortælle dette fruentimmer, hvor David købte øllet, hvorpå hun lagde røret på og vi hørte aldrig mere..

Hvis denne kvinde i UB selv tror på hendes påstand, ja så må man da håbe, at jobbet bliver besat til anden side.. For hun ved da ikke hvad hun taler om..

Hymmer
hugoboerge skrev:

JohnBKK skrev:

Jeg vidste det! Der var en bagtanke med EB´s artikler om danske pensionister i udlandet og især Thailand, jeg vidste det fand´me!

Endnu en gang bestilt arbejde fra "The Puppet Masters" så vi kan få stoppet de skide svindlere der lever i sus og dus i LOS.

Men hov?? Hvor meget snød de for?

" I årene 2012, 2013 og 2014 har vi samlet gennemgået 435 pensionister med bopæl i Thailand. Ud af disse fik 24 pensionister et tilbagebetalingskrav på i alt 2,1 millioner kroner, siger Ellen Dalsgaard Zdravkovic, underdirektør i Udbetaling Danmark."

- og så vælter hele det danske nationalbudget da pga. det?

Fuck dig lille bogholder Ellen, gå efter noget der batter en hel del mere...

F.eks. 50-60 mia. Dkr. pr. år til skide indvandrere der hader os som pesten, måske det var værd at kigge nærmere på????

Read the rules

PS: Hvad var udgifterne til personale på Ambassaden i Bangkok mens det idiotiske projekt stod på? Får vi svar på det en dag? Neeeej, det gør vi da ikke, hahahahahahaaaaa!!!

24 ud af 435 svarende til 5.5%. DKK 2.1m for de 24 er naesten DKK 90,000.- per person. Forskellen per maaned DKK 2,000 i pension uberettiget modtaget eller saadan ca. 2 aar. Lidt statistik.

Udgifterne til personale paa ambassaden i Bangkok har efter min mening vaeret lig nul eftersom damen som sendte brevene ud arbejdede der i forvejen. Udgiften har vaeret til porto stort set. Brevet der blev sendt ud var et standardbrev og saa var det ligegyldigt om man var foertidspensionist eller blot pensionist eller paa forlaengelse af visa baseret paa retirement eller marriage. Med andre ord pga standardbrevet afkraevede man oplysninger af enkelte personer som man ikke havde krav paa.

Nu har det ikke vaeret det store "detektiv" arbejde ambassaden har vaeret udsat for. Detektiv arbejdet burde nok have drejet sig om de personer som bor her hele aaret men har daekadresser enten i DK eller EU.

Din statistik holder ikke helt Cool Tilbagebetalingen er minus skat. Så når de opgør det til det "kæmpestore" beløb på 2.1m Kunne det de umiddelbart se ud som mange eller måske de fleste har fået fuld skrue...dvs. 5 år tilbagebetaling som loven forskriver. Og da man ofte slipper for retshandling ved at indrømme, kunne det ligne som der bliver skrevet ikke det store detektivarbejde, Sendt en masse breve ud, og taget dem der havde et andet husstandsforhold end oplyst. Derefter sikkert truet med bål og brand med mindre de godtaget de 5 år.

Og en offentlig ansat har fået et klap på skulderen og en lille bonus...for sit "kæmpe arbejde".

BTW kan ikke lige finde det, men var der ikke et indlæg for et stykke tid siden med en der havde skrevet et brev til EB og klaget....sikkert derfor de nu i agurketiden tager dette her op.

lindy
jo Hymmer det er Pen fra dagbogen der har skrevet til EB, her er artiklen.

10.05.2015 Nok er nok !!
Her er hvad jeg i frustration i dag har sendt til chefredaktøren på Ekstra Bladet, om de tager den op ved jeg ikke, så jeg fik den strålende ide at bruge de sociale medier for at få fokus på den magt Udbetaling Danmark / IPO har og bruger uden skrupler.
Så del venligst.
Ekstra Bladet.
Kan i please hjælpe en førtidspensionist der bliver fucket godt og grundigt af Udbetaling Danmark også kaldet IPO.
Jeg en 58 årig mand der der for 6 år siden flyttede til Thailand på grund af den helende virkning varmen har når man lider af problemer med knoglerne som mig. Efter 2 år fandt jeg mig en pige der flyttede ind hos mig og blev der i halvandet år, hun arbejdede ikke og sad hjemme hver dag hvilket nok gjorde at vi gik hver til sit efter halvandet år.
To måneder inden vi skiltes (ikke gift) blev jeg anmeldt til Udbetaling Danmark af en Dansker herude der resulterede i utallige opkald fra kontrolteamet i form af en Thai kvinde (iøvrigt gift med en ansat på Ambassaden i Hellerup !!) og til sidst i processen en udmelding fra Udbetaling Danmark der anså mig for samboende til trods for af politiets underskrevne 3 årlige leveattester der bedyrede at jeg var enlig.
Jeg er nu blevet modregnet i min pension siden marts 2013 der er løbet op i mere end 71.000 kr som er mange penge for mig, udover det bliver jeg trukket 1000 kroner hver måned for ikke at have meddelt at jeg var samboende i en periode som er reelt nok hvis hun arbejdede hvilket hun som sagt ikke gjorde, denne afdragsordning kendte jeg intet til indtil jeg modtog en udbetalingsopgørelse for 2 måneder siden. Jeg ved ikke hvornår de startede afdragsordningen og jeg ved heller ikke hvor længe den har kørt, så alt i alt bliver jeg for mig, modregnet et stort beløb hver måned.
Kontakten mellem mig og Udbetaling Danmark var rigtig god indtil jeg blev anset som samboende, der blev skrevet mail og breve mellem os lige indtil jeg blev 'Dømt’. Herefter forsvandt kontakten fuldstændigt, pludselig modtog jeg ikke udbetalingsopgørelser mere og Udbetaling Danmark kunne ikke længere finde ud af at bruge min email adr. de ellers havde brugt flittigt før.
Fordi den lokale post kendte mig og vidste hvor jeg boede, var jeg så heldig at modtage et par breve der var sendt til adresser jeg overhovedet ikke kendte, forespørgsler til dem via mail blev ikke besvaret, og sådan er det fortsat indtil i dag 27 måneder efter.
Efter at være flyttet ud til kysten august 2014 grundet astma og bronkitis der selvfølgelig er anmeldt til Udbetaling Danmark var jeg så heldig at modtage de første to udbetalingsopgørelser siden marts 2013 indtil de igen begyndte at sende mine breve til andre steder end her på adressen, sidste opgørelse blev sendt til en anden by 30 kilometer herfra og blev opsnappet af en dygtig medarbejder, og sådan fortsætter chikanen.
Jeg ankede min sag den 8 oktober 2014 og har intet hørt siden, en høflig forespørgsel 20 april og et krav om aktindsigt er endnu ikke blevet besvaret, og sådan bliver mange af os danskere herude behandlet, som svin uden nogen mulighed for retfærdig behandling.
Kan i være søde og hjælpe med at bekæmpe IPO der gør fuldstændig som de vil, giver folk store økonomiske problemer og skider på effekten af deres totalitære magt, får folk ned med nakken og giver dem dårlige nerver.
Jeg har sendt al den dokumentation IPO forlangte omkring husleje, elregning, vandregning osv uden den helt store virkning, jeg blandt mange andre herude er i samme situation, vi har kun ræven der vogter høns at henvende os til !!
Med Venlig hilsen.
Klaus.Larsen
Smile

Webmaster
Hymmer skrev:
BTW kan ikke lige finde det, men var der ikke et indlæg for et stykke tid siden med en der havde skrevet et brev til EB og klaget....sikkert derfor de nu i agurketiden tager dette her op.

Fandt tråden og lidt andre relevante tråde og nyheder:

- Klapjagt på sociale bedragere (Nyhed, 8/11-2010)
- Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere (Tråd, 6/11-2010)
- Ledig stilling på ambassaden i Bangkok (Tråd, 11/7-2011)
- så er de igang med at kontroleder os pensionnister (Tråd, 17/3-2012)
- Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen. (Tråd, 11/5-2012)
- 46.000 hæver pensionen i udlandet (Tråd, 26/10-2012)
- Pensions-reduktion? (19/1-2014)
- Mere kontrol med danske førtidspensionister i udlandet på vej (Tråd, 30/1-2015)
- jydske vestkysten 30/01 2015 (Tråd, 30/1-2015)
- Hvilken kontakt ?? (Tråd, 2/6-2015)

Og her er kopier af de breve som blev sendt ud af kontrollen:

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_01.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_02.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_03.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_04.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_05.png[/img] is not a valid Image.

Klik på de fem billeder for at se dem i større format.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

JohnBKK
hymmer: "BTW kan ikke lige finde det, men var der ikke et indlæg for et stykke tid siden med en der havde skrevet et brev til EB og klaget....sikkert derfor de nu i agurketiden tager dette her op."

Jo, det var Pensionisten der skrev til EB:

http://minthailan...r-nok.html

Ham må de gerne jagte herfra og til evigheden, en snyder og svindler er han sgu´...

hugoboerge: "Udgifterne til personale paa ambassaden i Bangkok har efter min mening vaeret lig nul eftersom damen som sendte brevene ud arbejdede der i forvejen."

Nej det gjorde hun nemlig ikke, de søgte i lang tid specifikt efter en medarbejder til det job.
Redigeret af JohnBKK d. 16/08-2015 11:19

hugoboerge

http://ekstrablad...on/5685542

@hymmer - jeg tog ikke skatteeffekten i betragtning. Raa beregning.

Jeg tvivler paa at det er en henvendelse fra et medlem her i TP der har medfoert artiklerne det lader til at vaere generelt omkring hvor pensionister opholder sig.

Som sagt saa mener jeg det er daarligt detektivarbejde for der er garanteret mange som vil blive fanget hvis man havde gjort et ordentligt stykke arbejde dvs udstationere en "pensionist detektiv" i f.eks. Pattaya.

For nogle aar siden stillede jeg spoergsmaalet her i forum omkring sygeforsikring vel vidende at en stor del af foertidspensionist/pensionist befolkningen bor i Pattaya.

Resultatet af forespoergslen var stort set lig nul og hvad kan man saa udlede af det ?

Hymmer
@ Lindy lige det indlæg jeg tænkte på Smile

Og nej tror ikke det er årsagen til de sidste dages fokus på pensionister i Thailand. Men på ingen måde en særlig smart fremgangsmådeLOL LOL

Vælger man på den ene eller anden måde at omgå regler, så skal man sgu osse kunne klare konsekvensen i stedet for at hyle op. Og skal man endelig hyle, så er EB og Nationen nok ikke lige stedet.LOL LOL

@ Hugoboerge Helt enig. Jeg tror antallet med co adresser langt overstiger dem der lever i forhold. Men kan ikke forestille mig en eneste af dem frivilligt oplyse om det Grin. Og tror slet ikke Thailand er i toppen der.

Hymmer
Webmaster skrev:

Hymmer skrev:

Fandt tråden og lidt andre relevante tråde og nyheder:

- Klapjagt på sociale bedragere (Nyhed, 8/11-2010)
- Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere (Tråd, 6/11-2010)
- Ledig stilling på ambassaden i Bangkok (Tråd, 11/7-2011)
- så er de igang med at kontroleder os pensionnister (Tråd, 17/3-2012)
- Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen. (Tråd, 11/5-2012)
- 46.000 hæver pensionen i udlandet (Tråd, 26/10-2012)
- Pensions-reduktion? (19/1-2014)
- Mere kontrol med danske førtidspensionister i udlandet på vej (Tråd, 30/1-2015)
- jydske vestkysten 30/01 2015 (Tråd, 30/1-2015)
- Hvilken kontakt ?? (Tråd, 2/6-2015)

Og her er kopier af de breve som blev sendt ud af kontrollen:

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_01.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_02.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_03.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_04.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_05.png[/img] is not a valid Image.

Klik på de fem billeder for at se dem i større format.

Takker

Før min tid. Men en utrolig smart besvarelse, hatten af for ham der har skrevet denCool

Det IPOS skriver er jo helt hen i vejret, som om man kan udlede ens husstandsforhold af elregning og lejekontrakt

JohnBKK
Vedkommende er pensioneret advokat, Svend Abekatten (også advokat) fik tilsvarende krav fra penst.dk, og affærdigede dem på samme vis, andre pensionister var ikke så heldige og måtte trækkes igennem deres ulovlige snagen og absurde dok. krav.

Underligt de ikke også krævede dok. for ens månedlige forbrug af kondomer..

hugoboerge
Det viser sig at journalisten fra EB er deres "maddetektiv" og hans opgave skulle vaere "at undersoege hvor mange danskere som faar deres ferie oedelagt paa grund af tyndskid og opkast".

Manden har som jeg ser det misforstaaet sin opgave totalt, men der kommer maaske flere artikler ?

JohnBKK
EB er en presset avis, der skal penge i kassen og så går man efter forargelsen så svinene på Nationen kan slås i truget!

Den lukker vel en dag, må man håbe...

Webmaster
Faldt lige over følgende hos Folketingets Ombudsmand. Kan sikkert have en vis interesse for enkelte herinde:

En enlig kvinde fik besked på at tilbagebetale en del af sin pension, fordi hun havde en syg ven boende. Myndighederne mente ikke, at hun i lovens forstand var ”reelt enlig” længere. Men efter ombudsmandens mellemkomst har kvinden netop fået ret i, at hun stadig er reelt enlig og kan beholde sin fulde pension.

”Sagen viser, at myndighederne fortsat skal passe på ikke at gå for vidt i jagten på sociale bedragere. Man skal foretage en konkret og individuel vurdering, bl.a. af de fordele, som ydelsesmodtageren har. Hvis den pågældende ikke har opnået fordele, der kan sidestilles med de fordele, som gifte og samlevende har, må vedkommende stadig anses for reelt enlig”, siger Folketingets Ombudsmand Jørgen Steen Sørensen med henvisning til Ankestyrelsens nye afgørelse.

Madmor og hjemmeplejer
Det var myndighedernes opfattelse, at kvinden levede i et ægteskabslignende forhold med sin ven, og at de begge bidrog til den fælles husførelse og derved havde de samme fordele som gifte og samlevende personer, dvs. fordele ved at være to om f.eks. betaling af udgifter og praktiske ting i hverdagen som indkøb, madlavning og rengøring mv. Derfor besluttede først kommunen og derefter Ankestyrelsen, at kvinden skulle tilbagebetale ca. 20.000 kroner af sin pension og fremover anses for ”samlevende”.

Kvinden havde ellers oplyst, at hun lod vennen bo hos sig, fordi han var syg og ikke kunne klare sig i sin egen lejlighed. Vennen havde også oplyst, at kvinden fungerede som madmor og hjemmeplejer for ham. Hun havde ingen økonomiske fordele, da hun betalte for mad og forbrug, ligesom hun hjalp vennen med at betale husleje til hans lejlighed. Vennen hjalp heller ikke med praktiske ting i hverdagen.

Kvinden klagede derfor til ombudsmanden, der bl.a. bad Ankestyrelsen udtale sig om, hvilke fordele kvinden havde opnået ved at have sin ven boende. Efter ombuds-mandens høring genoptog Ankestyrelsen sagen og traf en ny afgørelse om, at kvinden også var reelt enlig efter, at vennen var flyttet ind. Efter en konkret vurdering kom Ankestyrelsen frem til, at kvinden – som ydelsesmodtager ­– ikke havde opnået fordele ved sit forhold til vennen. Ankestyrelsen lagde vægt på, at det hovedsagelig kun var kvinden, der havde bidraget til fællesskabet – både økonomisk og praktisk.

Ægteskabslignende forhold
Størrelsen af ens pension afhænger af, om man er gift/samlevende eller enlig. Ifølge pensionsloven anses gifte og samlevende personer som enlige, hvis samlivet mellem parterne er ophævet. En person betragtes ikke som enlig, hvis vedkommende samlever med en anden person end ægtefællen eller partneren.

Det afgørende for, om man må anses for at være samlevende med en anden person, er, om man lever i et ”ægteskabslignende forhold”.

Ved et ”ægteskabslignende forhold” forstås, at parterne gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde bidrager til den fælles husførelse, og at der er tale om et samlivsforhold, der generelt kan føre til ægteskab efter dansk ret.

Parterne skal således have indrettet sig på en måde, så der opnås fordele, der kan sidestilles med de fordele, som gifte og samlevende personer i almindelighed har. Der kan være tale om både økonomiske og ikke-økonomiske bidrag til den fælles husførelse.

Ankestyrelsen har i en række principafgørelser nærmere fastlagt, hvornår der foreligger et ægteskabslignende forhold med fælles husførelse, bl.a. i følgende principafgørelser: 8-13, 9-13, 10-13, 11-13 og 3-14, der kan findes på Ankestyrelsens hjemmeside (www.ast.dk).

Mere læsestof kan findes på:
- Enlig pensionist havde ret til fuld pension, selv om hun husede syg ven (PDF-format)
- Utilstrækkelig sagsoplysning i sag om muligt socialt bedrageri (PDF-format)
- Tilbagebetaling af sociale ydelser (PDF-format)
- Retssikkerhed i sager om socialt bedrageri
Med venlig hilsen

Webmaster

Wangtan
Jamen er det ikke forkert at svindle med statens penge ? Eller pensionister i LOS har måske et frikort til snyd ?
Og hvorfor blive gal på Ambassaden og deres udgifter ?? Den dag du er i nød i LOS , så er ambassaden pludselig god nok til at hjælpe dig.
Hyklere ... Jeg har et forslag.. Sæt dig ned og se TV Charlie ...dér er så meget god musik fra din ungdom fra '50 rene .. Så bliver du glad igen .

Bade-Dyr
Godt at se Ankestyrelsen endelig fandt den korrekt afgørelse.

Jeg tro altså at Danskene der hjemme fejlagtig tro at der snyde så meget i Thailand.
Det er måske alt det TV Charlie ??

Kontrol af pensionister i år 2012-2013-2014 antal kontrolleret 435 personer, 24 personer fik et tilbagebetaling krav.
Det er ca 5.5%.

Altså 94.5% med alt i orden. Det er som om, Dem der hjemme ikke kan se skoven for bare træer. Headbanger

Conrad
@Kanyarat #76,

Jeg er noget forvirret, hvilket indlæg eller andet er det du tænker på når du skriver dit indlæg #76?

Og hvem er de hyklere du anklager?

Folkepensionister med bopæl i Thailand, får jo som bekendt kun folkepensionens grundbeløb og her er der ikke mange muligheder for snyd, da man skal have næsten dkr 300.000 i lønindtægt før grundbeløbet reduceres.

Mukke
Af gode grunde kunne dette såkaldte kontrolteam jo kun undersøge de mennesker, der nu engang havde fast adresse i Thailand De havde også fat i mig, for som de påstod havde jeg været gift længere end det jeg havde opgivet.. Ganske rigtig sagde jeg, så måtte de jo finde ud af, hvor meget jeg skulle betale.

Det amatøragtige kontrolteam havde ikke engang gidet kontrollere hvad jeg fik udbetalt i invalidepension, så jeg blev senere informeret fra teamet, at jeg jo ikke skulle betale noget, da jeg kun fik 1.800.- dkr om måneden i højeste invalidepension.

Tror faktisk ikke alle, der blev kørt over af teamet, bevidst havde misbrugt systemet..

Jeg vil slet ikke kommentere de mange der lever med danske adresser. og som får varmehjælp, medicin hjælp og andet selvom de opholder sig i Thailand det meste af året..

Dem kunne kotrolteamet jo af gode grunde ikke checke med den amatøragtige fremgangsmåde de udviste..Angel

hugoboerge
Kanyarat skrev:

Jamen er det ikke forkert at svindle med statens penge ? Eller pensionister i LOS har måske et frikort til snyd ?
Og hvorfor blive gal på Ambassaden og deres udgifter ?? Den dag du er i nød i LOS , så er ambassaden pludselig god nok til at hjælpe dig.
Hyklere ... Jeg har et forslag.. Sæt dig ned og se TV Charlie ...dér er så meget god musik fra din ungdom fra '50 rene .. Så bliver du glad igen .

1. Svaret er selvfoelgelig ja til sporgsmaal # 1.
2. Spoergsmaal # 2 kan faa een til at fare op i det roede felt - lidt af en paastand med "frikort"
3. Der er nok ingen som ser sig gale paa ambassadens udgifter som jeg tidligere har givvet udtryk for saa er den eneste ekstra udgift portoudgifter til de breve som blev sendt ud. Staben var der i forvejen saa ingen ekstra udgift der.
4. Hvor meget en ambassade kan assistere med er begraenset eftersom de har visse rammer og regler.

Kanyarat kalder nogle for "hyklere" hvem henvender han/hun sig til her i forum ?

Faktisk en utrolig nem opgave for dette saakaldte "kontrolteam" eftersom man gik efter fastboende som man havde adresse paa i forvejen.

Man skulle have hyret et detektiv bureau istedet for til at finde de reelle snydere som har daekadresser men hygger sig i bl.a. Pattaya paa lad os sige andres bekostning.

Kender ikke TV Charlie saa kan ikke udtale mig.

Spring til debat: