Se indlæg
Chiang Mai
|
|
ener37 |
Lagt på d. 12/08-2015 20:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Hej. Jeg har 3 spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig lidt med.... jeg tager til Thailand i slutningen af august og har "min base" på Silver Sand Hotel i Jomtien. Jeg tager 3 dage til Chiang Mai og skal flyve fra Don Muang Bangkok.... Jeg har kigget lidt på transporten til Don Muang. Min vurdering er at det er nemmest med en taxi derind, i stedet for bus til Bangkok og så skifte igen derinde, men selvfølgelig lidt dyrere med taxi. Hvad er jeres mening???? Mit 2. spørgsmål gå på transporten fra lufthavnen i Chiang Mai til den gamle bydel hvor jeg har tænkt mig at leje et hotel??? Sidste spørgsmål. Hvad skal jeg se i Chiang Mai og er der nogle gode thai-restauranter og bare i den gamle bydel??? Med venlig hilsen René |
|
|
jens |
Lagt på d. 12/08-2015 20:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Der er jo også mulighed for direkte bus som bookes her. http://www.belltr...eHome.aspx Vi plejer at bruge deres bus til HuaHin fra suvarnabhumi det fungerer perfekt med booking på hjemmesiden og rigtig fornuftig kørsel. I chiang mai kan du bare tage en taxa fra lufhavnen ind til hotellet, det koster ikke alverden, hvis du er heldig vil de køre efter taxameter. Mht til transport rundt i chiang mai skal du bruge de røde pickup taxaer det koster 10-20 baht afhængig af hvor langt du skal. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 12/08-2015 21:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Når du ankommer til Chiang Mai og skal fra lufthavnen så er der rig mulighed for tuktuk - taxi er der ikke så mange af i Chiang Mai. En Tuk til den gamle bydel tager omkring 5 - 10 minutter, afhængig af trafik, og koster ikke mere en 120-180 baht alt efter hvor god du er tll at forhandle Der er MASSER af hoteller i og omkring den gamle bydel så det er jo alt efter hvad dit budget er for overnatning pr nat. Når du er inlogeret vil jeg kraftigt anbefale at du lejer enten en cykel eller en motorbike - trafikken i Chiang Mai er ret voldsom og der er kø dannelse det meste af dagen, i hele byen. Med en cykel eller motorbike er du mere fri, og Chiang mai er ideel til tohjulet transportmiddel. Udover at se køre rundt og se på byens mange templer, bydele og soi cafeer, så er der en del muligheder at vælge mellem, men da du kun har 3 dage bliver der ikke tid til meget, men jeg kan nævne nogle få: Tiger Kingdom Se på tigere og få lov til at holde og tage billeder med dem (hvis man er til den slags) Zoologiske have Den er ret imponerende område med bla. panda afdeling og Snowdome Bjerget Doi Suthep Ligger klods op af centrum op af vejen Huy Kaew Road. Der kan man nyde en tur op og besøge et tempel samt nyde den friske kølige luft med viewpoint over Chiang Mai. Huay Tung Taw Lidt udenfor byen ligger der en stor sø, hvor man kan tage hen og sidde i en bambus hytte ved søen, og spise god mad samt drikke noget køligt. Et godt sted at slappe af fra byens trafik og larm. Natteliv Loi Kroh Road (i den gamle bydel) Her har du bargaden med masage klinikker, kolde bajere og alt det jazz - Boxingring ligger også på denne gade hvis man vil underholdes af Showboxing og Ladyboys. Nihmannhemin I denne bydel finder du det mere "sofistikerede" klientel som er meget populært hos de unge lokale, altså et mere hipt sted, med masser af muligheder for god udskænkning og charmerende piger at falde i snak med. NightBazar Her ligger der nogle rigtigt hyggelige barer som ikke er overendt af backpacker folk og andet turistet. Her er der god mulighed for at sætte sig i en bar og hænge i timevis og falde i snak med personale og andre som nyder godt af at det ikke er overrendt - Der er en overetage ved NIghtbazar hvor der bliver spillet GOD Blues, Folk, Jazz musik, og der er altid enormt god stemning der. Zoe Inn Yellow Et slags mini Kaaw san road helvede. Godt råd: Hold dig væk fra alt der har Karaoke med piger der står ved hovedindgangen. Det kan blive en MEGET dyr øl mm. |
|
|
ener37 |
Lagt på d. 12/08-2015 21:49
|
Jens: tak for svaret. Bussen fra Pattaya til lufthavnen kører kun 2 gange om dagen og det passer dårligt med min fly-afgang. GAMBIT: tak for svaret. Meget fyldestgørende informationer du har givet mig. Dem skal jeg nok få brug for. |
|
|
natty |
Lagt på d. 12/08-2015 22:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Der er en taxiholdeplads til venstre fra udgangen af lufthavnen i Chiang Mai,, prisen er den samme som med en tuk tuk, men mere behagelig.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
maik |
Lagt på d. 13/08-2015 06:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Jeg vil også anbefale at tage en taxi fra Chiang Mai lufthavn. Sidst jeg var der kostede det 120 baht uanset hvor man skulle hen i den gamle bydel. Sandsynligvis koster det det samme i dag.
|
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 13/08-2015 07:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
du kan også rejse med vip-bus ..............hvis du gider det............... |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 13/08-2015 14:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Prisen fra CM lufthavn til CM Centrum var 150 THB i Juli 2015. Der var rigtig mange Taxa'er i lufthavnen. Du kan enten købe en kupon i lufthavnen eller bare gå ud og tage en taxa. Der er god skiltning til dem, og også et lille ryge område hvis nødvendigt. Kim
|
|
|
ener37 |
Lagt på d. 13/08-2015 21:33
|
Hej igen endnu engang tak for alle svarene som har givet mig nogle svar venlig hilsen René |
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 14/08-2015 18:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Hvis du "tør" bevæge dig ud af byen, og se lidt natur, kan jeg anbefale en dagstur til Doi Ang Khang. Kalasi |
|
|
ener37 |
Lagt på d. 15/08-2015 10:46
|
Kalasi skrev: Hvis du "tør" bevæge dig ud af byen, og se lidt natur, kan jeg anbefale en dagstur til Doi Ang Khang. Kalasi Hvordan kommer man derud til ? booker man en tour eller skal man leje en bil? |
|
|
maik |
Lagt på d. 15/08-2015 12:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Hvordan kommer man derud til ? booker man en tour eller skal man leje en bil? Der findes mange steder i Chiang Mai, hvor du kan købe forskellige turer til omegnen. Hvis du går rundt i byen kan du ikke undgå at få øje på dem. Personligt kan jeg også anbefale turer til Den gyldne Trekant (Chiang Rai) og til Doi Inthanon – Thailands højeste punkt. Nede ved floden er det også muligt at komme ud og sejle i en times tid. |
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 15/08-2015 15:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Fordelen ved at leje bil med/uden chauffør er, at man selv bestemmer hvor og hvor længe man vil stoppe. Mange chauffører kender områderne, og kan evt. køre ad andre ruter end turistbusserne. Kalasi |
|
Spring til debat: |