Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Beskatning af afkast på aktier m.v.
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 07/08-2015 22:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Det bliver da med 8 Cl for mine øjne er knas tørre af at skimte tekst. Respekt for dèt! Jeg må læse nærmere ved anden lejlighed |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/08-2015 23:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Zoom dog ind så teksten bliver større, eller få et par briller, hahaha! Redigeret af JohnBKK d. 07/08-2015 23:25 |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 07/08-2015 23:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
|
|
|
Class88 |
Lagt på d. 08/08-2015 12:57
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Sbasiam skrev: med henvisning til dit seneste indlæg (no 17 i tråden). Dit punkt 1: Hvis med at aflevere "nøglerne" mener at du udlever dit hus / lejlighed i et år, er det normalt ikke nok til at opnå begrænset skattepligtig status i Danmark. For at opnå begrænset skattepligtig status skal du normalt udleje din bolig uopsigelig i 3 år. Der er dog undtagelser. Eller sælge boligen. Se for eksempel SKATs juridiske vejledning som der tidligere er henvist til. I gamle dage (ca. 1985) kunne man indføje diplomat klausulen i lejekontrakten og stadig få den godkendt af SKAT. Diplomat klausulen siger, at det ellers uopsigelige lejemål, kan opsiges med x måneders varsel hvis udlejers tjeneste i udlandet bliver bragt til ophør. Diplomater kan jo blive smidt ud af det land de arbejder i på grund af udenrigspolitiske forhold uden for deres kontrol og det firma du arbejder for i udlandet kan blive lukket. Hvis du med at aflevere nøglerne mener at du har solgt al fast ejendom i Danmark, så har du næsten sikret dig at du ikke opfylder kildeskattelovens §1 stk 1 punkt 1, og er så næsten nede i Kildeskattelovens § 2, som er den begrænset skattepligt til Danmark. Dit punkt 2: Man kan faktisk relativt nemt være i en tilstand hvor man kun er begrænset skattepligtig til Danmark og tilsvarende begrænset skattepligtig til de andre lande hvor man har sin indtægter fra. Man kan faktisk relativt nemt opnå ikke at være "fuldt" skattepligtig i noget land. Det kræver at man flytter lidt rundt. Skatteadvokater og lignende rådgiver om hvordan man helt lovligt gør det. Det er dog ofte økonomisk mere optimalt at vælge et enkelt land at opholde sig i, blive "fuldt" skattepligtig i dette land og så bruge reglerne i dobbeltbeskatningsaftalerne mellem dette land og de lande hvor man har sine indtægter fra til at nedbringe sin skat. Du bliver ifølge Thai skattelov "fuldt" skattepligtig i Thailand når du har været i landet i 180 dage i et kalenderår. Bemærk kalenderår. Lovteksten siger skatteår, men da skatteåret følger kalenderåret, så skriver jeg kun om kalenderår. Lad os tage et eksempel. Hvis du er i Thailand 120 dage i slutningen af 2013 (sidste 4 måneder) og derefter er i Thailand de første 3 måneder (90 dage) så har du været i Thailand 210 dage, hvilket er mere end de 180 dage. Men da de 210 dage er fordelt udover 2 kalenderår, så har du ikke noget kalenderår hvor du har været i Thailand mere end 180 dage og kan dermed ikke opnå skattepligt i Thailand. Eller du kan undgå skattepligten til Thailand hvis du vil det. Hvis de 210 dage havde ligget fra februar 2013 og frem, og alle dage i 2013, så var du "fuldt" skattepligtig til Thailand i 2013. Hvis du opholder dig i Thailand mindre end 180 dage i et skatteår og har indtægter fra Thailand, så kan du stadig være skattepligtig af disse indtægter i Thailand, under visse omstændigheder, selv om du ikke er "fuldt" skattepligtig til Thailand. Det svarer til at være begrænset skattepligtig i Danmark. Så det kan betale sig at regne på hvornår du skal ankomme til Thailand under hensyntagen til om du vil opnå skattepligt i Thailand og f. eks. bruge dobbeltbeskatningsaftalen mellem Danmark og Thailand til at nedbringe din skat i Danmark. Hvis du vil tilbringe længere tid i Thailand, så kan du med dobbeltbeskatningsaftalen flytte noget af din skattebetaling til Thailand hvor du opholder dig, så der bliver bedre råd til veje, politi, hospitaler med mere i Thailand som du benytter dig af. Din skattebetaling til Danmark bliver så mindre, men da du ikke slider på vejene i Danmark og ikke har noget sygesikringskort, så er det vel OK. Men det er din afgørelse. Det er dig der betaler. Du bliver ikke automatisk registreret i Thailand som skattepligtig efter 180 dage. Du skal selv melde dig til skattevæsenet i Thailand og oplyse at du har nu været 180 dage i et kalenderår i Thailand og gerne vil registreres som skattepligtig (og vil indlevere selvangivelse). Thailand har ikke noget svarende til det danske folkeregister, hvor det Thailandske skattevæsen kan slå op og sige haps nu har du været i Thailand 181 dage i et kalenderår, og så vil vi gerne have en selvangivelse. De kunne få oplysningerne fra immigration, men det gør de ikke. Sålænge en stor del af den thailandske befolkning ikke afleverer selvangivelse (en stor del af dem tjener for lidt til at betale skat), så er det nok ikke topprioritet hos det thailandske skattevæsen at få dig registreret som skatteyder. Det er i deres øjne sandsynligt at du rejser hjem efter et par år. Da jeg skulle registreres som skatteyder i Thailand tog det hele 20 minutter, fordi printeren der skulle printe mit skatteyder nummer bevis drillede personalet. Personalet undskyldte meget hvor lang tid det havde taget. Jeg afleverede ved samme lejlighed min selvangivelse og betalte min Thailandske skat kontant. Dit punkt 3: Svaret på punkt 2 er hverken et ja eller et nej. Det afhænger af hvordan du indretter dig. Som skrevet i tidligere svar, så er det en meget god ide at betale skat i Thailand og dermed via brug af dobbeltbeskatningsaftalen mellem Thailand og Danmark at reducere den danske skat af aktieudbytter til 10%. Det er en misforståelse som mange lige som du har, at fordi man rejser ud af Danmark, så er man ude af det danske skattesystem. Det er man ikke. Man er begrænset skattepligtig til Danmark. Man betaler f.eks. stadig udbytteskat af aktier i dansk depot. Man betaler skat af pensionsudbetalinger og folkepension. Så man er først ude af dansk skattebetaling når samt ikke har nogen aktiver eller tilgodehavender i Danmark. Du kan som tidligere redegjort for selv bestemme om du vil betale Thailandsk skat af dine danske aktieudbytter i Thailand. Det kan ofte betale sig at betale thai skat, hvis du ikke har Thailandsk lønindkomst, da du har et bundfradrag på THB 150.000 + en række andre fradrag før du begynder at betale 5% i skat. Efter at du har betalt 5 % skat af de første 150.000 baht over bundgrænsen og dine fradrag, så betaler du 10% af de næste THB 200.000. Se skattesatserne og fradragene på nettet på Thai skattevæsens hjemmeside: http://www.rd.go....45.0.html. De 5, 10 og 15% skat af toppen af din indkomst i Thailand skal sammenholdes med at du kan få 17% udbytteskat retur fra SKAT. Sålænge den Thailandske marginal skatteprocent er mindre end det du kan få retur fra danske SKAT, kan det betale sig at lade sig beskatte i Thailand. Du kan selv bestemme hvor stor en del af dine danske udbytter du vil have beskattet i Thailand, for udbytterne skal bringes ind i Thailand samme år som de er udbetalt, for at blive beskattet i Thailand. Så dem du ikke vil have beskattet i Thailand, beholder du bare i Danmark til efter nytår og så flytter du dem til Thailand uden at der skal betales Thai skat. Til gengæld må du vinke farvel til 17% fra SKAT for den del af aktieudbyttet som du ikke tager til Thailand. Det er som reglerne er i dag, men det ændres nok med tiden, og når det sker skal du og alle andre udlændinge rigtig til at studere dobbeltbeskatningsaftalen mellem deres hjemland(e) og Thailand. ad dit punkt 4. Jeg ved ikke noget om Malysias beskatning af oversøsisk afkast, men det er rigtigt at UK har haft en sådan ordning. Men der er ifølge BBC politisk rumlen i Parlamentet i London om at det vil man stoppe og jeg ved ikke hvad status er på den ordning nu. Men hvis du flytter til et land, hvor der ikke sker beskatning af dine danske aktieudbytter, så er dine muligheder for at få udbytteskat betalt tilbage af dansk SKAT ikke baseret på ordlyden om dividender i dobbeltbeskatningsaftalen mellem dette land og Danmark. Du kan så se på Kildeskattelovens §2 stk 5 anden sætning. Her kan du kun få 12 % udbytteskat tilbage fra SKAT. Forudsat dobbeltbeskatningsaftalen mellem dette land og Danmark overholder en række generelle krav. Jeg har ikke med success prøvet at bruge den paragraf. Som Thai skattelov er i dag så kan du have alle former for udenlandsk indkomst uden at de bliver beskattet i Thailand. Udenlandsk indkomst beskattes kun såfremt du er "fuldt" skattepligtig til Thailand og du bringer indkomsten ind i Thailand i samme år som den er indtjent. Hvis du beholder din udenlandske indkomst i din udenlandske bank indtil et nytår er passeret kan du indføre den udenlandske indkomst uden at den er skattepligtig i Thailand. Hvis du er Thai statsborger, så kan du så vidt jeg ved ikke beholde pengene på en udenlandsk bankkonto indtil du kan indføre dem skattefrit, uden at komme i konflikt med Thailandske love om fremmed valuta, idet du som Thai statsborger skal veksle pengene til Thai Baht straks de kommer på din konto. Tak for det fine og kompetent indlæg Følgende gør sig så gældende antager jeg: 1) ingen ejendom eller tilsvarende når udflyttet, så jeg må være begrænset skattepligtig i DK i givet fald 2) hvis > 180 kalender dage i Thailand. Så skattepligtig der. Men kun indkomst genereret i Thailand? 3) hvis < 180 kalender dage i Thailand. Så skattepligt vel der hvor man har sin primære "interesse"? 4) du nævner indkomst i form af udbytte. Mit primære issue er afkast af passive investeringer i form af aktiehandler på børser. Så hvad hvad med kapitalgevinster i form af realiseret kursgevinster? Dette i form af gevinster udenfor Thailand og under pkt. 2) og pkt. 3) scenarier? Er der bud på det? |
|
|
Sbasiam |
Lagt på d. 09/08-2015 06:16
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Med henvisning til dit indlæg no 24. ad punkt 1. Jeg kan se at du fisker efter at få nogen til at love dig at du er begrænset skattepligtig til Danmark, hvis du flytter til Thailand. Det er der ikke nogen der seriøst kan love dig på det foreliggende grundlag. Skattelovgivning omkring udlandsophold er i alle de lande jeg kender til et emne, der ikke er brugt store lovgiver ressourcer på. Heller ikke I Danmark. Derfor er forvaltningerne (i Danmark SKAT), skatteklagemyndigheder (i Danmark f. eks. landsskatteretten) og domstolene nødt til at udfylde rammerne, som er sat op af parlamentet (i Danmark Folketinget og i gamle dage også landstinget). Der er derfor et stort element af praksis og skøn i behandlingen af en afgørelse af om du kan blive begrænset skattepligtig til Danmark. Praksis ændrer sig hele tiden og skøn er noget der udøves af en eller flere medarbejder(e) i SKAT. Da der er et stort element af skøn og praksis i den måde som SKAT behandler sagerne på, så kan det jeg skriver kun betragtes som mine personlige vurderinger, baseret på studier af emnet og brug i praksis. Jeg vil sige, at du er godt på vej (eventuelt hele vejen) til at blive begrænset skattepligtig i Danmark, hvis du ikke har fast ejendom overhovedet i Danmark. Jeg ville hvis jeg var dig bruge et par timer på at læse hvad SKAT skriver om sagen i deres juridiske vejledning (tidligere henvist til). Under læsningen overvej om afgørelser var noget der kunne ramme dig, når de fortolkes bredt af SKAT. Til tider meget bredt. Hvis der er noget der bringer dig i farezonen, så undersøg det eventuelt ved at få fat i dommen eller afgørelsen. Du kan, hvis du er i tvivl, bede om bindende svar fra SKAT. Jeg mener personlig ikke det er meget værd, fordi svaret naturligvis ikke gælder hvis lovgivningen ændres. SKAT skriver ikke, at et bindende svar ikke gælder hvis domstolene ændrer fortolkningen af lovgivningen. Jeg mener at SKAT ikke kan fastholde et bindende svar i strid med en domstolsafgørelse. Jeg kan tage fejl. SKAT kan påstå at et bindende svar ikke gælder, hvis der er givet mangelfulde oplysninger. Dit problem er jo netop, at du ikke ved hvilke oplysninger, der kunne være relevante for SKAT. Så derfor ville jeg anbefale at læse den juridiske vejledning hvis du bare har nogen træning i at læse tekster skrevet af det offentlige. Du kan betale for en rådgivning fra en advokat eller en skatterådgiver med speciale i udlandsskat, men det er min erfaring at ved en lille smule selvstudium, har jeg fundet de samme ting, som andre har betalt dyrt for at få vide. Disse rådgivende personer er også nødt til at tage en række forbehold, for at deres forsikringer vil dække en sag om malpractice. Så min mening er, at du er den eneste der kan finde svaret på dit spørgsmål. Som tidligere nævnt så kan et hotelværelse være nok til ikke at kunne blive begrænset skattepligtig i Danmark. Ad punkt 2. Indkomst fra kilder uden for Thailand bliver skattepligtige, hvis du bringer indkomsten ind i Thailand i samme år som de er optjent. Begrebet optjent er ikke præcist defineret så vidt jeg ved. Dansk aktieudbytte udbetalt i april 2015 er optjent i 2014 af selskabet, men jeg vil fortolke det som aktieudbyttet er optjent af dig i 2015 og derfor først kan føres til Thailand i 2016, hvis aktieudbytterne ikke skal være skattepligtige for dig i Thailand. Fortjeneste ved salg af værdipapirer må efter min vurdering anses for optjent i det år, hvor papirerne er realiseret. Så vent med overførsel af salgsprovenuet til Thailand til året efter papirerne er realiseret. Jeg ved ikke noget om hvordan man ville behandle et overført underskud, når finansmarkedet laver et nyt 2008 eller lignende. Folkepension og private pensioner, opsaml dem på en konto i Danmark for hele året og overfør dem året efter. Dermed er de skattefri i Thailand. Det er bekræftet ved uopfordret rådgivning af de thailandske skattemyndigheder. De glemte dog at tage højde for valutalovgivningen for Thai statsborgere kan gøre denne opsamling ulovlig. Du kan overføre pensionerne i det år, hvor de er optjent og bruge dobbeltbeskatningsaftalen mellem Danmark og Thailand til at undgå beskatning i Thailand, fordi du kan modregne skatten betalt i Danmark i den Thailandske skat af din pension. Den danske skat af pension er normalt meget højere end den thailandske, så du ikke skal betale thailandske skat. Hvordan skatten beregnes i Thailand og Danmark er komplekst, og vil ikke blive forklaret. Men det kan betyde at skatteprogressionen får virkning for andre indkomstarter. Så det er endnu en grund til at vente med at overføre pensionen. Som du kan se kræver det for at opnå lav skat i Thailand, at du er rimeligt likvid og kan finansiere et års privatforbrug og andre udgifter i Thailand uden at overføre til Thailand af årets indkomst. Aktieudbytter er et felt, hvor det kan betale sig at tage udbytterne til Thailand samme år som de er optjent, fordi det som tidligere beskrevet, giver mulighed for at få refunderet 17% udbytteskat i Danmark. Der er også andre typer indkomster som det er en god ide at overføre straks og udnytte dobbeltbeskatningsaftalen mellem Danmark og Thailand til at få reduceret den danske skat. Ad punkt 3. Du vil normalt ikke være skattepligtig af indkomster optjent uden for Thailand. Du kan blive trukket withholding tax på renter i din thailandske bank (15 % som jeg husker det) og lignende. Den skat kan du i princippet få tilbage. Jeg har aldrig hørt om nogen udlændinge på kort ophold i Thailand, der har gjort arbejdet med at få pengene tilbage. Det er som regel småpenge og de har ikke tid til at spørge de rette personer hvordan man gør. Som tidligere nævnt så kan man i princippet være i den tilstand, at man ikke er fuldt skattepligtig i noget land. Begrebet "primær interesse" kommer som regel først i spil, hvis man er fuldt skattepligtig i 2 lande, og de 2 lande ved en forhandling skal afgøre hvor du er hjemmehørende. Fordi det får betydning for fortolkningen af dobbeltbeskatningsaftalen. Vurdering af "primær interesse" kommer normalt kun i spil, hvis man ikke ud fra boligforhold eller arbejdsforhold kan afgøre hvilket land en person er hjemmehørende i. Man bruger som regel kun "primær interesse" som en sidste udvej. Det er populært sagt normalt nødbremsen. En vurdering af "primær interesse" kunne være nødvendig hvis du havde en bolig i både Thailand og Danmark, og opholdt dig 181 dage i et kalenderår i Thailand og 181 dage i Danmark, så du opfyldte kravene i begge lande for at være fuldt skattepligtig. Så kan det for at afgøre dine skatteforhold være nødvendigt at afgøre hvilket land du er hjemmehørende i. Hjemmehørende eller lignende udtryk er begreber der bruges i dobbeltbeskatningsaftaler. Det kan være den stat du er hjemmehørende i som har beskatningsretten til visse typer indkomst. Du vil ikke have bolig i Danmark, men jeg formoder du lejer et sted i Thailand eller køber en lejlighed. Der skulle derfor ikke efter min vurdering være meget tvivl om at du er hjemmehørende i Thailand i dobbeltbeskatningsaftalens betydning. Ad punkt 4: Jeg mener det er forklaret ovenfor. ad punkt 1 i dit indlæg i tråden med nummer 17. Jeg kender ikke noget til at du skal være væk fra Danmark i 365 dage det første år. Det lyder ikke som rimeligt og derfor tror jeg ikke der er en sådan bastant regel. Man skal kunne tage til sin mors begravelse i Danmark uden at få en skatteregning. Der er nogle regler om hvor mange dage man må være i Danmark uden at fuld skattepligt indtræder, men jeg har aldrig sat mig ind i dem. De ændrer sig løbende så vidt jeg kunne høre på møder. Gem dine flybilletter og dine gamle pas med ind- og udrejsestempler fra Thailand til dokumentaion til SKAT og thailandske skattemyndigheder. Hvis man ikke kan undvære Danmark, så er det ikke anbefalelsesværdigt at tage ud alene for at spare skat. Man vil sandsynligvis ikke blive tilfreds. Man skal tage ud fordi man kan lide at bo der hvor man slår sig ned. Er skatten så mindre, så tager man det med. Hvis skatten er mindre, så er de offentlige ydelser som hovedregel også mindre og vejene mere hullede. Jeg ville være meget mindre nervøs for den Thailandske skat end for den danske skat. I 1987 indførte man i Danmark skatteflugtcirkulæret for at stoppe skatteflygtninge i at medtage store summer ubeskattet til udlandet. Skatteflugtcirkulærets bestemmelser er siden hen indført i de forskellige relevante love med diverse stramninger. Man bruger populært udtrykket "havelågebeskatning". Om det er for hele komplekset af bestemmelser eller kun dele af komplekset har jeg ikke styr på. SKAT kalder det fraflytterbeskatning Hvis du har lavet store pensionsindbetalinger (som jeg husker mere end 20% af din indkomst) via et firma i de sidste 5 år (hovedaktionærer 10 år) skal du betale skat af de indbetalinger der ligger oven 20% grænsen. Plus renter og renters rente. Hvis du ikke når du forlader Danmark betaler skat af værditilvæksten af din aktieportefølje (beregnet på datoen for den fulde skattepligts ophør), får du henstand med din skattebetaling. Du skal betale skat løbende ved realisation af værdipapirer efter nogle meget komplekse regler. Jeg er ikke klar over om du skal betale skat af porteføljens værdi løbende efter lagerprincippet. Et første sted kunne være at se på vejledningen til SKAT formular 04.065. Det hed den i hvert fald engang. Hvis du flytter tilbage til Danmark kan aktier indgå i din skat som hvis du aldrig havde været fraflyttet. Købsdatoen regnes da så vidt jeg ved som den aktuelle købsdato. Betaler du fraflytterskatten på din portefølje er du ikke skattepligtig i Danmark af kurstab og kursgevinster ved realisering på porteføljen under dit ophold i udlandet. Du beskattes ikke efter lagerprincippet af porteføljens værdi. Du skal ikke fortælle SKAT en gang om året hvordan din portefølje har det. Jeg formoder hvis du flytter tilbage vil "købskursen" til skatteberegning for din portefølje være kursen på den dag hvor sin fulde skattepligt genindtræder. Men jeg har aldrig set efter. Der er også andre typer fraflytterbeskatning, men det nævnt ovenfor er de 2 typer der som regel er aktuelle. Fraflytterbeskatningen kan være ret betydelig, så jeg vil anbefale dig at regne på dens størrelse inden du beslutter dig til om du vil forlade Danmark. Jeg har set tilfælde hvor alene fraflytterskatten på pension var mere end DKK ½ million. Hvis du flytter til Thailand og sælger al din ejendom i Danmark skal du være opmærksom på dødsboskiftelovens §2. Se også Justitsministeriets hjemmeside http://www.justit.../doedsboer Hvis boet ikke behandles i Danmark skal der ikke betales arveafgift i Danmark, heller ikke selv om der er danske arvinger. Når du har solgt dine danske ejendomme og taget domicil i Thailand, så er du omfattet af dødsboskiftelovens §2, hvis en Thai domstol behandler dit bo. Så skal den danske skifteret holde nallerne væk. Så skal der ikke betales dansk arveafgift. Der er netop vedtaget lov om arveafgift her i Thailand til ikrafttræden vist nok 1. januar 2016. Jeg har ikke set lovteksten, men pressen skriver at der skal betales 5 eller 10 % af arv over 100 millioner thai baht. Det er uklart om det er boets totale størrelse eller hvad hver arving får, men jeg tror det er det sidste. Så for alle normale bo er der ingen thailandsk arveafgift. Den Thailandske domstol vil overgive boet til en administrator, der vi lave noget der delvist svarer til hvad min i gamle dage kaldte privat skifte i Danmark. Begrebet "privat skifte" bruges ikke længere i dansk ret. Men det kræver, at du laver et Thailandsk testamente og danske arvinger kan være tvunget til at møde op i den thailandske ret, for eksempel for at godkende administratoren af boet eller hvis nogen anlægger sag, fordi administratoren ikke gør sit arbejde som ønsket af en eller flere arvinger. Administratoren af boet kan være en eller flere af arvingerne. Sagsbehandlingen i retten foregår på Thai. Dommeren kan ikke forventes at forstå engelsk. Der må være en eller flere tråde om dette emne her på portalen. Thailand har ikke underskrevet the Hague Convention of 5 October 1961 on the Conflicts of Laws Relating to the Form of Testamentary Dispositions. The official homepage of the Hague conference on international private law, http://www.hcch.n... Hvis du vil ophæve et dansk testamente, skal du gøre det inden du forlader Danmark, idet ambassaden i Bangkok i hvert fald tidligere ikke lavede notar forretninger. Du skal møde op personlig i en dansk ret, så retten kan se du er ved dine fulde fem. Jeg tager forbehold for fejl og misforståelser i dette og tidligere indlæg. Indæggene indeholder visse simplificeringer af et meget komplekst emne. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/08-2015 08:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
sbasiam er kommet med nogle utrolig gode indlaeg og her er noget man skal vaere opmaerksom paa og som maaske kan vaere eller blive ret vigtigt: Folkepension og private pensioner, opsaml dem på en konto i Danmark for hele året og overfør dem året efter. Dermed er de skattefri i Thailand. Med andre ord det er "gamle" penge man skal indfoere. |
|
|
Class88 |
Lagt på d. 09/08-2015 12:03
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Indlæg #25: Tak for det meget grundige og informative indlæg, tror vi er flere som har opsamlet værdifuld viden! Personligt er det for mig vigtigt at forlade Danmark (og herunder skattevæsenet) med god samvittighed. Jeg har haft flere udflytninger/hjemflytninger i min karriere og det danske skattevæsenet har faktisk hver gang været meget hjælpsomme og pragmatiske i deres tilgang indenfor lovens rammer. Erfaringen har også været, at hvis man selv kan bidrage i dialogen med dem, så er det langt nemmere at få tingene på plads. Så alt i alt rart at konstatere man kan trække på kompetent viden i dette forum😎 |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |