Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Ærgeligt-ways
milex
hugoboerge skrev:

Da jeg startede med at flyve var stewardesserne paa SAS paa alder med mig. Det er de stadigvaek.Smile


SAS-stewardesser bliver pensioneret når de er 60 år.

Så tvivler på din påstand!.

Iøvrigt flyver SAS ikke på CPH-BKK-CPH mere.

Så hvor kommer din erfaring fra????
 
rinpoche
hugoboerge skrev:


Those were the days. Floej engang CPH-BKK med SAS DC-8, vi var 16 passagerer paa economy saa vi havde masser af plads. Jeg tror ikke der var nogen paa First Class. Behagelig rejse lige med undtagelse af stoppet i Tashkent.

Mht stewardessernes alder mener jeg at det er rart at vide at de har en vis erfaring. En supersmart Thai dame i en ung alder ved vel daarligt nok hvilket ben hun skal staa paa i tilfaelde af emergency.
S

Og endnu mindre i tilfælde af "uregerlige" passagerer.

Hvad skal en lille thai trunte stille op med en "uregerlig" pax?
Selv når politiet skal ledsage udviste/afviste potentielle og dybt kriminelle samfundsomstyrtere på tålt ophold tilbage til deres shit hole, kommer de som oftest til kort pga deres uregerlighed og "flysikkerheden". Total falliterklæring, strap dem dog ned.

Der må jeg sige, at the ruskies har check på den der slags ting.
Jeg fløj engang Aeroflop, en stor russisk pax opførte sig i sin vodka-rus totalt upassende.
Slog andre passagerer, og der var ved at opstå total tumult.

En hærdebred russisk steward indfandt sig øjeblikkeligt.
Han bad pænt om at den overrislede vodka-drevne passager skulle sætte sig ned, NU!

Fjolset langede ud efter stewarden. BIG mistake.
Stewarden tog fat i begge hans ører og gav ham hvad der også er kendt som et "Liverpool Kiss".
Det var ikke rart at se på, men det gjorde jobbet.

Han blev strappet ned, sat på gulvet med ansigtet vendt mod et flysæde, og der var ikke mere pis med ham. Ingen "nødlanding"


Der var i øvrigt også 2 pax i SVO lufthavnen i Moskva - svenskere der havde kigget lidt for dybt i flasken. De skulle videre til BKK.
De hujede og sang og sagde "Babuska" til alle af den kvindelige orientering der kom deres vej.

Det blev sandt at sige ikke værdsat, slet ikke.
En mandlig lufthavn official kom forbi, bad om deres pas, tog dem til nærmere undersøgelse, og de to stjernestive svenskere kom ikke med flyet.

Morale: Don`t fuck with the ruskies, they take no shit.


Edit: Beklager, jeg taler for meget.
Redigeret af rinpoche d. 03/08-2015 15:54
 
vandango
milex skrev:

hugoboerge skrev:

Da jeg startede med at flyve var stewardesserne paa SAS paa alder med mig. Det er de stadigvaek.Smile


SAS-stewardesser bliver pensioneret når de er 60 år.

Så tvivler på din påstand!.

Iøvrigt flyver SAS ikke på CPH-BKK-CPH mere.

Så hvor kommer din erfaring fra????


Milex hvis vi går 32 - 33 år tilbage mener jeg at Jomboerne næsten var udfaset til Thaiairways og PIA. Sas havde dog stadig nogle B747 tilbage.
Men hvad fløj til Bangkok, vi havde jo også DC10'ere?
 
milex
Muligt - men jeg fløj med sas 747 til lax i 1984.
Hvad sas brugte på CPH-BKK-CPH har jeg ikke nogen anelse om.

Men ellers - hr. Carlzon mente jo at mindre fly (767) og flere frekvenser var løsningen,

Korrekt eller ej - I don't know.
 
John
rinpoche skrev:

Morale: Don`t fuck with the ruskies, they take no shit.


Edit: Beklager, jeg taler for meget. NEJ DA


Med hensyn til Russerne, så har de styr på de skandinaviske branderter, 3 gange har jeg set dem følge / bære piv stive svenskere / nordmænd væk fra transit området. Skal ikke kunne sige hvilket land de kom fra, de snøvlede for meget, men de startede deres ferie med ihvertfald en overnatning i Moskva.

Engang et sted mellem Moskva og Bangkok med et IL96 fly, var der en ung russer der fil et epileptisk anfald 2 rækker foran mig. Stewadesserne var rimelig effektive og fik fjernet de 2 andre i rækken, og hele rækken bagved, ved ikke hvor de 5 personer blev af, de kom aldrig tilbage.
Der blev efterlyst en læge over højtaleren. Helt ned med ryglænene så staklen kunne komme til at ligge nogenlunde da han var færdig med at krampe. De var hurtige den ros skal de have.
I løbet af ingen tid kom stewadessen med 2 kvinder størrelse xxxl. I min navitet troede jeg det var de læger de havde efterlyst i højtaleren.
Hold nu k.... det var 2 healere. Den ene gramsede overalt på staklen, samtidig med at hun messede og den anden prøvede at pakke ham ind i krystaller. Det stod på i næsten en time indtil at stewadessen afbrød dem, men men da havde han også fået det bedre, tror jeg :-) Han kunne selv gå fra borde i Bangkok.
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
milex
De der branderter - er de efterhånden ikke en saga blot.

Jo - har set dem på charter-ture 30 år tilbage.

Har bemærket at Rayan Air har forbudt medbragt alkohol på deres flyvninger.

Mon ikke det siger mere om brit's end os andre.

Personlig har jeg aldrig set alkoholiske problemer de mange mange gange jeg været i luften.
 
jc
milex skrev:

Muligt - men jeg fløj med sas 747 til lax i 1984.
Hvad sas brugte på CPH-BKK-CPH har jeg ikke nogen anelse om.

Men ellers - hr. Carlzon mente jo at mindre fly (767) og flere frekvenser var løsningen,

Korrekt eller ej - I don't know.


SAS benyttede B747-200 på CPH-BKK-Singapore-BKK-CPH i 1984. Dengang var Bangkok et stop på ruten til Singapore.
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
natty
milex skrev:

De der branderter - er de efterhånden ikke en saga blot.

Jo - har set dem på charter-ture 30 år tilbage.

Har bemærket at Rayan Air har forbudt medbragt alkohol på deres flyvninger.

Mon ikke det siger mere om brit's end os andre.

Personlig har jeg aldrig set alkoholiske problemer de mange mange gange jeg været i luften.


Tjah, det var godt nok ikke en brandert helt ude af kontrol, men tæt på.

I maj skulle jeg sevfølgelig på en af mine mange ture til Bkk. Ved boarding lægger jeg mærke til 2 svenske mænd, selvom nationalitet egentlig er underordnet.
Nå men den ene er diplomatisk sagt ret stor, hvilket normalt også ville være underordnet. Jeg lagde mærke til at han snøvlede lidt, og havde en stemmestyrke med en decibel som Rundetårn. Han havde taget godt for sig af de våde varer inden afgang.

Jeg tænker selvfølgelig, at det bliver en helvedes tur hvis han får sæde ved siden af mig......nemesis...Lige inden boarding completed sætter denne mand sig selvfølgelig i midtersædet lige ved siden af mig, totalt proppet fly.

Han er meget urolig, vender og drejer sig, under turen, specielt skal han tale med et ægtepar som sidder bag os. Resultatet er at halvdelen af mit sæde forsvinder og jeg nærmest havner ude på gangen. Han ævler om hvor mange viagra og kondomer han har med.

Jeg prøver at forklare ham hvor mit sæde starter og hvor hans ender, til ingen nytte. Reaktionen er, at jeg burde flyve forrest i flyet, hvis jeg ikke har plads nok, hvorefter jeg svarer, at det måske er ham som burde købe en anden billet hvis han skal bruge to sæder. Dette siger jeg ikke fordi han har En bmi over gennemsnittet.
Selvfølgelig kontakter jeg personalet, som er ganske klar over problemet, men der er desværre ikke andre sæder i det fyldte fly.

De stopper heldigvis servering af alkohol til ham, hvilket han tydelig ikke er tilfreds med. Han falder dog til ro......I en time. Jeg tror han får abstinenser på den urolige måde, han skulle have haft 10 mg stesolid.

Da vi skal have morgenmad og han bliver spurgt om han vil have kaffe, svarer han at han hverken drikker kaffe eller te, men gerne vil have en øl. Det er der så desværre ikke til morgenmaden Grin

Så at der ikke mere er problemer med alkoholindtaget er vist en sandhed med modifikationer
Redigeret af natty d. 03/08-2015 20:25
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
jc
THAIs problem med gammel crew er, at de gamle har så høj løn, at de ikke ønsker, at benytte sig af de fratrædelsesgodtgørelser, som THAI løbende tilbyder.

En kabinemedarbejder med 40 år på bagen får ca. Baht 100.000 pr. måned, betalt skat og betalte sociale goder. Derfor tager de ikke imod tilbuddet.
Ny udklækkede får ca. Baht 30.000 og skal selv betale skat og sociale goder.
Så længe de gamle ikke fratræder, bliver der ikke plads til nye og således får THAI ikke reduceret deres enorme personaleomkostninger.

I 2010, så vidt jeg husker, blev alle flyvninger reduceret med to kabinecrew. Ikke kun for at mindske lønningerne, men især for at mindske overnatningsomkostningerne. Bare på CPH sparede man 720 overnatninger + diæter pr. år. Gang det så lige op med antallet af destinationer, hvor besætningerne overnatter. I CPH er det kun én nat, men på nogle destinationer er det to eller tre nætter. Det er rigtig mange penge det drejer sig om, og i sidste ende er det jo med til at give os billigere billetter.

Har selv lige haft en tur CPH-BKK-CPH. Havde både tre sæder ud og hjem. Maden ombord var over forventning. Det er længe siden jeg har spist begge måltider op begge veje. Opfyldning af vin var OK, og efter maden fik jeg alt det vin jeg ville i større glas end dem der benyttes til maden. Absolut "tumbs up" til THAI. Jeg havde betalt kr. 4.323 for billetten.
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
milex
natty skrev:

milex skrev:

De der branderter - er de efterhånden ikke en saga blot.

Jo - har set dem på charter-ture 30 år tilbage.

Har bemærket at Rayan Air har forbudt medbragt alkohol på deres flyvninger.

Mon ikke det siger mere om brit's end os andre.

Personlig har jeg aldrig set alkoholiske problemer de mange mange gange jeg været i luften.


Tjah, det var godt nok ikke en brandert helt ude af kontrol, men tæt på.

I maj skulle jeg sevfølgelig på en af mine mange ture til Bkk. Ved boarding lægger jeg mærke til 2 svenske mænd, selvom nationalitet egentlig er underordnet.
Nå men den ene er diplomatisk sagt ret stor, hvilket normalt også ville være underordnet. Jeg lagde mærke til at han snøvlede lidt, og havde en stemmestyrke med en decibel som Rundetårn. Han havde taget godt for sig af de våde varer inden afgang.

Jeg tænker selvfølgelig, at det bliver en helvedes tur hvis han får sæde ved siden af mig......nemesis...Lige inden boarding completed sætter denne mand sig selvfølgelig i midtersædet lige ved siden af mig, totalt proppet fly.

Han er meget urolig, vender og drejer sig, under turen, specielt skal han tale med et ægtepar som sidder bag os. Resultatet er at halvdelen af mit sæde forsvinder og jeg nærmest havner ude på gangen. Han ævler om hvor mange viagra og kondomer han har med.

Jeg prøver at forklare ham hvor mit sæde starter og hvor hans ender, til ingen nytte. Reaktionen er, at jeg burde flyve forrest i flyet, hvis jeg ikke har plads nok, hvorefter jeg svarer, at det måske er ham som burde købe en anden billet hvis han skal bruge to sæder. Dette siger jeg ikke fordi han har En bmi over gennemsnittet.
Selvfølgelig kontakter jeg personalet, som er ganske klar over problemet, men der er desværre ikke andre sæder i det fyldte fly.

De stopper heldigvis servering af alkohol til ham, hvilket han tydelig ikke er tilfreds med. Han falder dog til ro......I en time. Jeg tror han får abstinenser på den urolige måde, han skulle have haft 10 mg stesolid.

Da vi skal have morgenmad og han bliver spurgt om han vil have kaffe, svarer han at han hverken drikker kaffe eller te, men gerne vil have en øl. Det er der så desværre ikke til morgenmaden Grin

Så at der ikke mere er problemer med alkoholindtaget er vist en sandhed med modifikationer


Jeg er vidst bare en heldig pax. Måske bliver jeg straffet på et tidspkt Sick.

Men vil dog samtidig påstå at alkohol-indtaget på flyvninger dd. er væsentligt mindre end end førhen.

og @jc - det er jo samme problem SAS har mht. høj ancienitet = høj løn.

Men det går jo automatisk i sig selv på et tidspkt.
 
JohnBKK
Førhen var det jo en fest bare at skulle flyve til Mallorca, det var dengang man klappede når flyet havde landet, pyha, vi var heldige endnu engang!

Der blev også drukket igennem, sprut var jo dyrt i DK, så der blev hevet adskillige 5 Cl. flasker indenbords.

Nu om dage er det røvkedeligt at flyve, næsten som at køre i langtursbus, ja man kalder endda et fly for en Airbus, gaaab hvor kedeligt.

Samtidig er gode manerer og god opførsel forsvundet, måske fordi bærmen nu har råd til at flyve..?
 
natty
JohnBKK skrev:

Førhen var det jo en fest bare at skulle flyve til Mallorca, det var dengang man klappede når flyet havde landet, pyha, vi var heldige endnu engang!

Der blev også drukket igennem, sprut var jo dyrt i DK, så der blev hevet adskillige 5 Cl. flasker indenbords.

Nu om dage er det røvkedeligt at flyve, næsten som at køre i langtursbus, ja man kalder endda et fly for en Airbus, gaaab hvor kedeligt.

Samtidig er gode manerer og god opførsel forsvundet, måske fordi bærmen nu har råd til at flyve..?


Spies tjente penge på, hvor meget alkohol de kunne sælge til deres passagerer, idag driker folk mindre når de skal betale for det. Sælg en rejse til 100 kr.var bedre end ikke at sælge.
Dengang startede grisefesten når man satte sig i flysædet, eller før.
Forskellen er nok at de svært berusede, alligevel følte at crewet var en form for autoriteter, som man fulgte. Endog så op til. Og ikke mindst til grisefesten tog turen kun 3 timer og ikke 11. Smile
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
vakse_vigo
Der er blevet talt og skrevet en del om hvor de søde, smukke og unge Thai hostes er blevet af.
Jeg har fundet dem.
De sidste par gange vi har skulle flyve domestic, har vi brugt Thai Smile og så hvidt jeg husker var der ikke noget at klage over.
Før i tiden brugte vi altid Air Asia. men der er sku for bølv når billetten skal bestilles, betale for det ene og det andet, det bliver næsten det samme.
Men de køre også den unge line, hvis det skal være det....

Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.
 
bannok
Jeg har lige fløjet CPH-BKK med Thai air og der var ikke noget at klage over, hverken udseende, attributter eller service. Om man flyver SAS eller Thai air på ruten BKK CPH er næsten et fedt, de kører samme koncept.

Ruten BKK- CPH er nok ikke en high priority rute hos Thai Airways, så når der kommer nye fly i flåden, er det ruterne fra BKK til diverse destinationer i Japan hvor de nye fly bliver sat ind, det er sikkert der alle de smukkeste damer flyver også, vil jeg tro, uden at vide, jeg flyver ikke den rute.

Men de damer der er på ruten BKK Ubon med Thai Smile ser ganske glimrende ud, de er både unge of stramme i kødet, så der kan jeg ikke klage.

Jeg flyver lang distance ca. 8-10 gange årligt og så en del korte ruter, så jeg har en vis erfaring.

Thai airways har aldrig skuffet mig.
 
rinpoche
JohnBKK skrev:

Førhen var det jo en fest bare at skulle flyve til Mallorca, det var dengang man klappede når flyet havde landet, pyha, vi var heldige endnu engang!

Der blev også drukket igennem, sprut var jo dyrt i DK, så der blev hevet adskillige 5 Cl. flasker indenbords.

Nu om dage er det røvkedeligt at flyve, næsten som at køre i langtursbus, ja man kalder endda et fly for en Airbus, gaaab hvor kedeligt.

Samtidig er gode manerer og god opførsel forsvundet, måske fordi bærmen nu har råd til at flyve..?


Jeg synes nu, at Airbus er en passende betegnelse.
Et fly er jo i bund og grund blot en 3 dimensionel bus. Og personalet om bord er blot servitrunter.

Det er IMHO intet glamourøst ved at flyve, det er blot noget der skal overståes.

Der opstår jævnligt tiltag til konflikter om bord på fly blandt passagerne.
Ikke fordi jeg tror det er et accelerende problem, men simpelthen et resultat af at folk føler sig "krænket" i deres intimsfære ved at skulle sidde så tæt på fremmede personer.

Dårlig opførsel? Tell me about it.
På et tidspunkt fløj vi fra BKK-CPH med TG. Vi fik midterrækken bagerst, lige op og ned af toiletterne.
Well, sådan er det jo.
Da vi forsøgte at læne ryglænet tilbage for at få en blund, opdagede vi at det ikke kunne lade sig gøre.
FORDI et par kvajhoveder blandt passagererne havde - guderne må vide hvordan de fik lov til det - placeret 3 kæmpe kufferter bag vores ryglæn op mod toiletvæggen.

Jeg satte prompte kufferterne ud på gangen, tilkaldte en servitrunte og bad hende om at tage dem væk.
Så kom der et par tililende passagerer og sagde ophidset en hel masse. De var øjensynligvis ejere af kufferterne. Jeg bad dem diplomatisk om at lukke røven og skride.

En anden gang på samme strækning oplevede jeg noget helt surrealistisk.
Jeg var alene og fik en hel stolerække for mig selv - ahh, life is good. Og jeg lænte mig tilbage i forventning om at få en lang, uafbrudt søvn.
Jeg havde imidlertid gjort regning uden vært, for kort tid efter afgang indfandt sig 2 koreanere og okkuperede de ledige sæder af en eller anden årsag. De havde jo allerede sæder?

Nå, men det er jo et frit land. Mine ambitioner om en lang, drømmeløs søvn blev gjort noget så eftertrykkeligt til skamme, da de højlydt sad og plaprede løs.
Det er stadigvæk et frit land, så det kunne jeg ikke opponere imod.

Jeg stålsatte mig, lukkede øjnene og forsøgte at få en blund på trods af den kværnende baggrundsstøj klokken 3 om natten.
Så begynder den ene gudødeme at synge. Han sad med sin ørebøf i det ene øre, hørte øjensynligvis musik og ønskede at delagtiggøre omverdenen i hans kattejammer.
Jeg var ved at småkoge, men forblev på simre-stadiet og bad ham: Be quiet please, we are all trying to sleep in here.

Jeg tror ikke han fattede et ord, men i hvert fald hold han inde - for en stund.
Og jeg fik min blund - for en stund.
Jeg vågner på grund af at den nasale fisel-stemme igen føler trang til at bryde ud i højlydt skønsag.

Nu er jeg på buldrekoge stadiet. Tager fat i den lille pissemide i kraven og siger indædt til ham:
Now you shut the Fuck up and get outta my face or you`re gonna be hurting.

DET fattede han, eller måske rettere mit ansigtsudtryk.
De 2 fyre lappede tilbage til deres oprindelige sæder, og jeg fik min søvn.

Som andre herinde, der har mødt mig, ved de, at jeg har en lang tålmodighedstærskel, men i fly er der af uransagelige årsager en kortere lunte.
 
Druwor
Jeg har tidligere brugt Thai, men flyver i dag med Emireats. Dette gør jeg af flere grunde.
1: Det er billigere. I maj gav jeg 3900 med Emireats, Thai ville have 5700.
2: Servicen er den samme som hos Thai.
3: Godt nok bliver den totale rejsetid 4-6 timer længere hver vej. 2 timers længere flyvetid plus transit tid i Dubai. Men jeg syntes at det er rart at kunne strække ben og få et par smøget under vejs.

Jeg har kun en gang haft problemer med Emireats. På denne tur gik det helt galt for dem, men de løste det til UG++++
Da vi lettede fra CPH virkede mit TV ikke, og der var ikke flere pladser på monkey class, så jeg blev rykket til et ledigt sæde på business uden beregning.
Da vi lander i BKK kommer det store chock, ingen bagage. Efter et par timer i lufthavnen finder man ud af min bagage er kommet på flyet fra Dubai til Phuket.
De får adressen i Hua Hin og mit telefon nummer. Næste morgen ringer det på døren og min bagage er landet i HH sammen med en kuvert fra Emireats som indeholder en stor undskyldning for de problemer der havde været på min flyvning fra CPH-DBX-BKK, et kort der giver fri adgang til Emireats Buisness Lounge i Dubai i 24 måneder.
Det kalder jeg service.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...
 
kiml
du følger ikke meget med, eller snakker mod bedre vidende. de fly Thai bruger på Cph er så nye at der ikke er nogle af dem der over 3år
bannok skrev:

Jeg har lige fløjet CPH-BKK med Thai air og der var ikke noget at klage over, hverken udseende, attributter eller service. Om man flyver SAS eller Thai air på ruten BKK CPH er næsten et fedt, de kører samme koncept.

Ruten BKK- CPH er nok ikke en high priority rute hos Thai Airways, så når der kommer nye fly i flåden, er det ruterne fra BKK til diverse destinationer i Japan hvor de nye fly bliver sat ind, det er sikkert der alle de smukkeste damer flyver også, vil jeg tro, uden at vide, jeg flyver ikke den rute.

Men de damer der er på ruten BKK Ubon med Thai Smile ser ganske glimrende ud, de er både unge of stramme i kødet, så der kan jeg ikke klage.

Jeg flyver lang distance ca. 8-10 gange årligt og så en del korte ruter, så jeg har en vis erfaring.

Thai airways har aldrig skuffet mig.
 
bannok
Ja Kiml, de er lige skiftet ud, BKK-CPH er ikke den første rute der får de nye fly hos Thai Airways, Jeg flyver næsten hver måned, og nogle gange flere gange om måneden, så jeg ved godt hvad der er for nogle fly de forskellige selskaber har på deres ruter.
 
bannok
Neden for kan du se alder på Thai Airways fly flåde og der er altså nogle der ikke er helt nye og dem der flyver til København er Boing 777 og 747 , så det er de ældste flyvere der flyver til københavn.
Når de får en ny flyver ryger den til Japan og andre store destinationer for Thai Airways og så bliver de gamle flyvere sat ind på nogle andre ruter, i.e. BKK-CPH.
Jeg har lige været turen CPH-BKK og det var med TG 951 son er en Boeing 777-300.


Airbus A320 5 2.9 years On 242 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 27
Airbus A330 22 9.3 years On 109 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 72
Airbus A340 5 9.9 years On 41 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 8
Airbus A380 6 2.8 years On 15 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 5
Boeing 737 3 21 years On 239 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 69
Boeing 747 13 17.5 years On 84 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 30
Boeing 777 33 9.5 years On 69 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 41
Boeing 787 5 0.8 years On 35 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 11
TOTAL 92 9.7 years
 
milex
Det er da snart flere år siden de stoppede med 747 til CPH.

Der flyves kun med 777 på cph-bkk-cph.

Var selv med Thai CPH-BKK i fredags - afgang kl. 21:30 - lækkert.

Og halvtom - fik 3 sæder for mig selv.

Og desserne var nydelige, mindst 30 år yngre end undertegnede.


Og der var nødder (altså i plastik-poser) og aperetif - Wink
 
Spring til debat: