Se indlæg
 Udskriv debat
Vandboring
Funnyboy
Hej

Min kone kommer lidt udenfor Nakon sawan og de får kun vand fra en sø nu. Så mit spørgsmål er om det vil være muligt at få lavet egen vandboring på deres grund og hvad sådan noget vil koste?
Jeg ved at det er rimelig dyrt her i danmark hvis ikke grundvandet ligge kort under overfladen. Men hvor finder man noget info om det?
I danmark har hver kommune jo en oversigt over hvor dybt grundvandet det ca ligger de forskellige steder. Findes sådan noget over thailand også?

click
Selv Hej
Lidt uden for Khon Kaen har min kone et hus hvor vi sidste år fik lavet en vandboring ca. 45 meter vi skulle kun betale hvis han fandt vand og det gjorde han så selve boringen kostede 15.000 og med fittings, plastrør filtre og en 1 hk. pumpe og montering kom det til i alt at koste 46.000 pumpen var det dyreste, og det har nu virket perfekt i over et år vi har tryk på vandet og mangler aldrig vand deroppe ligesom, alle naboerne problemet er at de lukker for det offentlige vand næsten hver dag mellem 8 morgen og 17 eftermiddag så jeg kan kun anbefale at lave sin egen boring
man skal ikke søge om noget og borremanden finder selv ud af om der er vand eller ikke og hvor dybt det ligger
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Boes
Udenfor Udon Thani, -3 år siden borede vi efter vand.
Det første hul gav saltvand på 60 meters dybde - det andet gav fint vand på 45meters dyb.
Gav 23.000 alt incl - rør + el - pumpen havde vi allerede. Hitachi pumpe koster ca 4- 6000 THB
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

chaingmai
det er fint med egen boring, men bliver vandet kontrolleret for div. sprøjterester og andre urenheder..............?? vand der bruges i husholdningen, skal jo helst ikke være sundhedsfarligt...................LOL LOL

click
det er fint med egen boring, men bliver vandet kontrolleret for div. sprøjterester og andre urenheder..............?? vand der bruges i husholdningen, skal jo helst ikke være sundhedsfarligt.
Tror du selv på at det er mere rent når det kommer fra den lokale sø ??? vi har da i det mindste filtre på men drikkes kan det da ikke men koge æg i det, det kan man og bade og skylle toilettet ud vande have, vaske bil og MC med. Alt andet må man købe i dunke hvis det skal drikkes eller laves kaffe/te eller suppe og til en hver tid vil jeg hævde det er mere rent end det der kommer fra det lokale vandværk som består af en sø og en pumpe til at pumpe det ud i plastrør der ligger i toppen af jorden og er meget lunkent når det kommer ud af hanen.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Girobank
Vi borede ned i 30 meters dybde, pris 10000B.
+rør, filter og pumpe.

Har det fineste rene drikkevand.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Boes
Jeg fik vandet analyseret - det var sterilt med rigeligt kalk og andre mineraler. Bedre end flaskevand. Sandsynligheden for forureninger er yderst minimal da vandet er filtreret gennem mange sandlag og kalk. Jeg har et yderst velsmagende mineralholdigt vand, betydeligt bedre end købevand som kun er vand....
Albert Einstein

click

Jeg fik vandet analyseret - det var sterilt med rigeligt kalk og andre mineraler. Bedre end flaskevand. Sandsynligheden for forureninger er yderst minimal da vandet er filtreret gennem mange sandlag og kalk. Jeg har et yderst velsmagende mineralholdigt vand, betydeligt bedre end købevand som kun er vand....

Jeg haraldrig prøvet at drikke fra pumpningen måske er det Ok måske ikke det ser fint ud og stinker ikke men jeg holder mig nu til at drikke at de blå 20 litre dunke der kun koster 15 bath men måske boringen er god nok hmmmm

kiml
Min kone kommer fra Si Saket området. hun fik fat i nogle lokale vandborer, der var 2 mand som ank de gik rundt med nogle bukkede stykker svejse tråd som jeg har grinet lidt af, når de krydser så skulle der være vand . de fandt et sted som de sagde at her skulle der bores. de kom kl 8,00 omkring kl 15,00 var der det fineste vand, på 14 meters dybde, de fik 1000bath hver. og pumpe fittings rør kostede ca. 7000 Bath
Funnyboy skrev:

Hej

Min kone kommer lidt udenfor Nakon sawan og de får kun vand fra en sø nu. Så mit spørgsmål er om det vil være muligt at få lavet egen vandboring på deres grund og hvad sådan noget vil koste?
Jeg ved at det er rimelig dyrt her i danmark hvis ikke grundvandet ligge kort under overfladen. Men hvor finder man noget info om det?
I danmark har hver kommune jo en oversigt over hvor dybt grundvandet det ca ligger de forskellige steder. Findes sådan noget over thailand også?

kennet
[quote]Boes skrev:

Jeg fik vandet analyseret - det var sterilt med rigeligt kalk og andre mineraler. Bedre end flaskevand. Sandsynligheden for forureninger er yderst minimal da vandet er filtreret gennem mange sandlag og kalk. Jeg har et yderst velsmagende mineralholdigt vand, betydeligt bedre end købevand som kun er vand....[/Hej boes,
må jeg spørge, hvor i Thailand får man analyseret sine vandprøver?

Boes
Labbet hedder SGS så vidt jeg husker. Tror de har mange lokalkontorer. Vores blev analyseret i Nong Khai
Albert Einstein

jens
click skrev:

Jeg haraldrig prøvet at drikke fra pumpningen måske er det Ok måske ikke det ser fint ud og stinker ikke men jeg holder mig nu til at drikke at de blå 20 litre dunke der kun koster 15 bath men måske boringen er god nok hmmmm

Det er nok ikke meget bedre, det er ikke længe siden der var en artikel i Bangkok post om alle de små vandrensere der sælger i 1 og 25 liters dunke.
Der var blevet testet rigtig mange og i 2 ud af 3 tilfælde var vandet ikke rent for bakterier og anden forurening.
Så når vi er i Thailand køber vi kun drikkevand fra de store producenter som chang aura Nestle og hvad de ellers hedder.

Og ja det er åbenbart ikke normalt at bruge grundvand i Thailand, det er jo også det der er problemet i Bangkok nu at de kanaler og floder man tager vand fra snart løber tør hvis der ikke kommer regn snart.

click
Så når vi er i Thailand køber vi kun drikkevand fra de store producenter som chang aura Nestle og hvad de ellers hedder.
Ja Jens jeg kan så udlede at du er en typisk turist for hvis du levede her hele tiden ville du da ikke leve med små vandflasker de 20 L blå jeg skrev om er de samme på Phuket som i Khon Kaen vi har begge steder vandkølere og jeg drikker mindst 3-4 liter vand om dagen + til kaffe og madlavning så hvis jeg skulle rende rundt med små dunke skulle vi hvis købe flere køleskabe og køre til købmanden hele tiden
En ting er at være her som turist noget andet er at leve her og jeg har sku aldrig haft problemer med vandet. Oppe i Khon Kaen drikker de lokale sku regnvand fra deres beskidte tage, se så tror jeg problemer med maven kan opstå hvis man ikke lige er vandt til den floura Sad

Saendaeng
click skrev:

Ja Jens jeg kan så udlede at du er en typisk turist for hvis du levede her hele tiden ville du da ikke leve med små vandflasker de 20 L blå jeg skrev om er de samme på Phuket som i Khon Kaen vi har begge steder vandkølere og jeg drikker mindst 3-4 liter vand om dagen + til kaffe og madlavning så hvis jeg skulle rende rundt med små dunke skulle vi hvis købe flere køleskabe og køre til købmanden hele tiden
En ting er at være her som turist noget andet er at leve her og jeg har sku aldrig haft problemer med vandet. Oppe i Khon Kaen drikker de lokale sku regnvand fra deres beskidte tage, se så tror jeg problemer med maven kan opstå hvis man ikke lige er vandt til den floura Sad

Ved ikke om man er en typisk turist fordi man drikker flaskevand. Har levet i Thailand i 15 år nu og har levet af flaskevand.
Køber en palle ad gangen.
Kender mange andre der gør på samme måde.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
vandango
Flaskevand er både billigt og rent.
4-5 (12 stk.) baht vælter ikke vores økonomi.

Nestlé har også en stor flaske med vist nok 7 liter rent vand, kan ikke huske hvad den koster?

Det der bekymrer mig ved det rene vand er, at min hustru ikke får kalk nok, og ender sine gamle dage med at blive krumrygget, ser mange ældre kvinder med denne skavank.

Har købt kalktabletter til hende, men ved at hun glemmer at spise dem, når jeg er i Danmark.

lek
20 liter blå.
eller den hvide som koster 12 thb..
præcis det samme vand, kun prisen til forskel..
Og der er 1 gallon i dunkene.

flaske vand, er for dem der er uvenner med sine penge.

click
20 liter blå.
eller den hvide som koster 12 thb..
præcis det samme vand, kun prisen til forskel..
Og der er 1 gallon i dunkene.

Lek jeg vil ikke give dig ret den hvide/grå koster 12 her på Phuket men kun 10 i KhonKaen og den smager som om vandet er røget begge steder helt ens men den blå koster 20 leveret til døren og 15 i indkøb på Phuket i Khon Kaen koster den 15 i indkøb altså samme pris for samme vand men den blå smager betydelig bedre synes vi
flaske vand, er for dem der er uvenner med sine penge.
Lek her vil jeg til gengæld give dig ret plus flaskevand tager da plads i køleskabet og skal da hentes hele tidenCool

vandango
click skrev:

2Lek her vil jeg til gengæld give dig ret plus flaskevand tager da plads i køleskabet og skal da hentes hele tidenCool

Ok du er allene på galejen.
Hos os bliver jeg trakteret af hustru og børn. Smile

click
Hos os bliver jeg trakteret af hustru og børn.

Ja forsæt bare i din drømmeverden og se om du nogensinde kommer herud at bo ,måske så virkeligheden går op for digHehe-guy

vandango
click skrev:

Hos os bliver jeg trakteret af hustru og børn.

Ja forsæt bare i din drømmeverden og se om du nogensinde kommer herud at bo ,måske så virkeligheden går op for digHehe-guy

Hvis jeg finder mig selv i at sidde og tude dagligt over få baht jeg bruger på rent drikkevand, ja så er Thailand absolut ikke noget for mig. Wink

Spring til debat: