Se indlæg
 Udskriv debat
Hus i Korat.
vandango
Har lige snakket med min hustru omkring hus køb i Korat, der var et indlæg for lidt tid tilbage, omkring nogen der ville flytte vist nok fra Hua Hin til korat.

Min kones ældste datter og kæreste har kigget efter hus i Tamboon Ban Mai og området omkring.
Jeg har selv været med min familie og set nogle af husene i priser fra 1.200.000 (renoveret og ubeboet) - til 1.700.000 baht beboet. Så et lækkert hus til 1.500.000 baht, som jeg så mest kvalitet i.

Men nu viser det sig, at de unge mennesker kan købe grund og et sprit nyt hus for 1.300.000 baht.
3 Værelser 2 badeværelser og en stue og køkken, sidstnævnte nok kun med el og vandinstallationer.
Skal dog lige bygges først.

Området huser Homeland 1 og 2 byggeprojekter samt andre projekter.
Området er i eksplosiv vækst der er gode indkøbsmuligher og markedspladser.
Korats kæmpe store aftenmarked ligger få minutter derfra.
Gode skoler samt store indkøbsmuligheder/centrum ligger 15-20 minutters kørsel herfra.

Vi bor selv herude, når jeg kommer til Korat, ellers bor datteren der når jeg er i Danmark.

Håber at tilflytterne ser dette indlæg, er sikker på at min hustru gerne vil snakke derom med ditto hustru for at give gode råd.
Redigeret af vandango d. 30/06-2015 18:25

ghj
Hej vi kigger selv efter hus i Korat, ved du hvor ca i korat man kan købe nyt hus til 1,3 mil ????
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

vandango
ghj skrev:

Hej vi kigger selv efter hus i Korat, ved du hvor ca i korat man kan købe nyt hus til 1,3 mil ????

Du kan købe grund og hus for den pris i området Tamboon Ban Mai i udkanten af Korat.

Der må din evt. thaidel nok tale med min hustru først. Men igen det skal bygges først, hvilket min hustru ikke ved en disse om.

Jeg selv ville vælge føromtalte hus til 1.500.000 baht og måske presse prisen lidt, eller få afslag i forhold til det relativt dyre gebyr ved omregistrering til ny ejer.

bjarne hh
Hej Vandango

Det er mig der skrev den anden traed om huskoeb i Korat.
Jeg ved godt du skriver man kan ringe til din kone og faa mere at vide, men det skal vaere en overraskelse for min kone hvis vi flytter til Korat (hun kommer fra omegnen af Korat) men inden vi flytter har vi et hus i Hua Hin der skal saelges foerst, det er blevet for stort for mig at passe efter en blodprop.
Men kender du eventuelt lidt mere til de huse, hvor store er de samt grunden, eventuelt en webside hvor man kan se dem.
Skolerne skal vaere gode, ikke thai skoler da vi har en datter der gaar i boernehave, lige et sidste spoergsmaal hvor langt er der til centeret (The Mall) da vi vil aabne en forretning der.

Med venlig hilsen
Bjarne

hugoboerge
Det kunne vaere interessant at se nogle link til hvad man kan faa for THB 1.5m i Korat.

vandango
bjarne hh skrev:

Hej Vandango

Det er mig der skrev den anden traed om huskoeb i Korat.
Jeg ved godt du skriver man kan ringe til din kone og faa mere at vide, men det skal vaere en overraskelse for min kone hvis vi flytter til Korat (hun kommer fra omegnen af Korat) men inden vi flytter har vi et hus i Hua Hin der skal saelges foerst, det er blevet for stort for mig at passe efter en blodprop.
Men kender du eventuelt lidt mere til de huse, hvor store er de samt grunden, eventuelt en webside hvor man kan se dem.
Skolerne skal vaere gode, ikke thai skoler da vi har en datter der gaar i boernehave, lige et sidste spoergsmaal hvor langt er der til centeret (The Mall) da vi vil aabne en forretning der.

Med venlig hilsen
Bjarne

Ved ikke om disse huse er hos en ejendomsmægler, ovennævnte er fra mundlige samtaler, og grundene vi taler om er kun en smule større end selve huset.

Vores huse ligger side om side, således at man deler skillemure med naboerne.
Vi opholder os meget udenfor i carporten, vi laver mad spiser og vasker tøj der.
Jeg ryger derude og hænger på internettet med min kaffe.

Vi ligger 15-25 minutter fra city/Mall og Katolske privatskoler.
Jeg bruger min lille motorcykel som transport, og derfor fravælger den hurtige highway ind til byen.
Der kan købes forlænget skoletid, ligesom der kan købes ekstra skole i de lange sommerferier, men der kan man så ikke helt regne med om der er skolebusser.

Der er masser af fritliggende grunde til salg, men de ligger for nær jernbanen, hvor en del af togene er gamle og kommer med bulder og brag. Jeg syntes dog ikke at der er så megen salg i disse grunde, måske er de for dyre.

Men igen det er oplysninger jeg har fra med min families samtaler med de lokale.

Hvis du har en ok økonomi kunne du rykke nærmere ind mod byen og finde et f.eks 2 etagers hus hos en ejendomsmægler, i et projekt område med portvagt og securety.

Personligt syntes jeg selv at kommunalskolerne er ok, vi har børn på kommunal og katolsk privatskole.
Skolebusser henter og bringer børnene hvis man vælger den løsning.

Der foregår rigtig mange aktiviteter i byen, både for børn og voksne, men især for børnene, en del koomer fra tid til anden i the mall.

Lyder meget spændende med the mall, her kan du både komme hjem med et pund sukker eller en ny bil, mens børnene leger i det relativt store badeland.

Vi har også gode privathospitaler, men de kommunale har for mange patienter pr. læge.

Prøv lige at læse dette link:

http://www.whatso...ypUbLBrHMf

Redigeret af vandango d. 03/07-2015 15:27

milex
@vandango

Tror du er lidt optimistisk.

Jeg er blevet pisket rundt onkring Korat - og aldrig set de priser du nævner, Også huse overtaget at diverse banker.

Det har så muligivis noget at gøre med, at her er 'social no good' eller 'flooding'.

Men hvis man kan købe et hus til 1.300.000 BHT i et acceptalt område - go for it!

vandango
Vi har ikke vandproblemer i vores område ved stærk regn.

Jo jo priserne er sgu gode nok.

Atrox
Jeg ville også gerne se nogle links, hvis der findes nogen Vandango ? Smile

hugoboerge
http://www.ddprop...ig-c-korat

Her er noget at kigge paa.

vandango
Atrox skrev:

Jeg ville også gerne se nogle links, hvis der findes nogen Vandango ? Smile

Jeg kan jo ikke linke til samtaler vi har haft med folk i området.
Dvs. sælgere m.m.

Ellers et godt link Hugoboerge.
Havde dog regnet med at det ville komme fra JohnBKK, men men nu er det jo gjort til UG. Smile
Redigeret af vandango d. 04/07-2015 17:18

JohnBKK
Hvorfor sku´ en tråd om KORAT oppe på højsletten interessere en Bangkokian som mig?

Pfft

vandango
JohnBKK skrev:

Hvorfor sku´ en tråd om KORAT oppe på højsletten interessere en Bangkokian som mig?

Pfft

Ha ha ha.
Idag er det blot varmen her i København der fjoller rundt i hovedet.
Foretrækker dog 10 grader mere i Tamboon Ban Mai med et par sure små piger, fordi farang papa er skipper på skuden her.
Grin

Spring til debat: